Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka pilkkaat ja naureskelet ylipainoisille- joku päivä se voit olla SINÄ.

Vierailija
13.06.2017 |

Itse en koskaan nauranut ylipainoisille, mutta en olisi ikinä uskonut miten helposti reilusti alipainoisesta voi tulla ylipainoinen. Siihen ei tarvita kuin esim. sairastuminen, liikkumaan ei enää pääse tai tietty lääkitys. Ja laihduttaminen ei ole kaikille helppoa, kaikki siihen ei pysty koskaan elämänsä aikana. Alkoholisti voi jättää alkoholin pois, mutta laihduttajan/syömishäiriöisen pitää syödä joka päivä eikä ruokaa saa taiottua pois kokoaan maailmasta.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

enkä päivässä saanut välttämättä syötyä kuin yhden jugurtin, niin paino nousi parikymmentä kiloa parissa kuukaudessa.

Ei ole mitenkään mahdollista.

On se muuten mahdollista jos on esim kilpparin vajaatoiminta, myös se lihottaa että jättää hiilarit kokonaan pois. Tyroksiini eli t4 tarvitsee hiiöareita toimiakseen.

Ei. Kilpirauhasen vajaatoiminta hidastaa aineenvaihduntaa, ei kehitä energiaa tyhjästä.

Vierailija
42/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan liho ilman että syö kulutukseen nähden liikaa. Ei voi lihoa tahtomattaan. Syömistään voi aina kontrolloida.

Mikäli tämä olisi tosi, miksi suurin osa on ylipainoisia? Tai mikäli ihmiset tahtovat lihoa, miksi ensisijainen hoitomuoto ei ole psykiatria? Tai jos lapsi syntyy lihavana, ketä sitten syytät? Ketä syytät siitä, että ihmisen toimien seurauksena villieläimetkin ovat alkaneet lihoa (stressi: valo- ja äänisaaste syinä)? Miksi ruokateollisuus ei ota mitään vastuuta lihavuusepidemiasta? Miksi tupakkateollisuus ei ota vastuuta tupakan aiheutttamista ongelmista? Miksi lääketiede eli medikalisaatio leimaa lihavat esisairaiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos syö palaa leipää ei se vaan kulu energiaksi vaan jää varastoihin toisin kuin terveellä kilpparilla. Joten näin se lihominen tapahtuu.

Vierailija
44/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

enkä päivässä saanut välttämättä syötyä kuin yhden jugurtin, niin paino nousi parikymmentä kiloa parissa kuukaudessa.

On se muuten mahdollista jos on esim kilpparin vajaatoiminta, myös se lihottaa että jättää hiilarit kokonaan pois. Tyroksiini eli t4 tarvitsee hiiöareita toimiakseen.

Ei. Kilpirauhasen vajaatoiminta hidastaa aineenvaihduntaa, ei kehitä energiaa tyhjästä.

Kokeileppa piikittää itseesi insuliinia. Miten käy? Olet koko ajan nälkäinen ja lihot väkisin. Jaksastko taistella nälkää vastaan? Entä miksi ketiapiinia ja mielialalääkkeitä syövät lihovat? Montako % lihavista on lihonut antibioottien ja mielialalääkkeiden takia? Miksi kahden täysin identtisen ihmisen energiakulutus on erilainen vaikka he tekevät just saman verran hommia?

Vierailija
45/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä se hidastuu? Siitä että ei syödä säännöllisesti, kituutetaan vaan yhdellä jugurtilla. Se ei katsos mene kilppari potilaalla ihan niin kuin ns tavanihmisellä.

T itse hoikka bmi 17

Vierailija
46/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin itse just syömättömyydellä ja unettomuudella plus stressillä.

Vierailija
47/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Tätä ei vaan näköjään täällä kovin moknia tajua.

T ellen hoikkia ja bmi 17

Vierailija
48/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkuminen? Se nyt riippuu lähinnä syömisestä lihooko vai ei.Liikunta kuluttaa vähemmän kuin useimmat luulevat.

Nii? Ei liikunnan ainoa vaikutus laihtumisen olekaan pelkkä kaloreiden kulutus! Minulla ainakin liikkuminen antaa energiaa, vie pois turhan mässäilynhalun ja antaa paremmat yöunet. Ja aika on myös pois siitä löhöämisestä kun lähdet iltalenkille.

Vierailija
49/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä se hidastuu? Siitä että ei syödä säännöllisesti, kituutetaan vaan yhdellä jugurtilla. Se ei katsos mene kilppari potilaalla ihan niin kuin ns tavanihmisellä.

T itse hoikka bmi 17

Ei tuo ole hypotyreoosia. Enemmänkin jokin muutos muussa energiabalanssiin liittyvässä asiassa, kuten aivokemiassa, suolistobakteereissa, uOpioidijärjestelmässä tai geeniaktivaatiossa. Tyroksiini ohjaa mitokondrioiden kautta solujen energiankäyttöä ja monta muuta asiaa. Hypotyreoosissa energiaa ei vain kuluteta. Hyperinsulinimissa taas energiaa taltioidaan liikaa rasvasoluihin ja aivot luulevat ihmisen olevan nälkiintynyt. Leptiiniresistenssissä aivot eivät taas näe rasvasolukon tilaa, jolloin ihminen ei automaattisesti rajoita syömistään vaikka rasvasolukko on täysi. Lihavuuden syy on siis 100% biokemiaa, jossa psyykellä on tekijänsä, mutta koska lihavuutta ei hoideta psykoterapialla, tiedetään, että nälkä on niin syvällä oleva tunne, ettei sitä voida kognitiivisesti ohittaa ilman vakavia psyykkisiä seurauksia, kuten bulimia, anoreksia jne.

Vierailija
50/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten nälänhätää kärsiville ei ole kenellekään käynyt samoin?? Luulis että stressiä on sielläkin, kun pitää miettiä saako ruokaa vai ei.

Vierailija
51/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jatketaan kaikki sillä linjalla, että

Ei pilkata ketää ✌️ Sen sijaan tehdään TÖITÄ ja niitähän täällä on tarjolla http://csl.ink/2NbH

Vierailija
52/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin aina että nää lääkkeistä yms. valittavat varmasti syövät öisin salaa pimeässä kaksin käsin sipsejä. Koska eihän tuollainen ole mahdollista.

Sitten sairastuin. Se oli valtava shokki. Itkin hulluna monta viikkoa. Nukuin huonosti ja heräsin paniikissa. Jouduin steroidikuurille. Se nälkä oli käsittämätöntä. Ei sitä voi tajuta ellei itse koe. Kaikki kropassa huutaa että kuolet nälkään nyt ja se halu syödä voittaa kaiken muun. Tästä huolimatta vastustelin ja laskin kaloreita. Lihoin silti 5kg, vaikka söin 1000-1500 kcal päivässä.

Ja ne kilot ovat edelleen siellä vaikka puoli vuotta oon syönyt kanaa ja salaattia. Kroppani on varmasti sekaisin vielä pitkään. Laihduttaminen jo nyt vaineaa, saati sitten jos että kiloja olisi vaikka 20.

Vierailija
53/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavien "en voi laihduttaa koska syy X" on samanlaisia syitä kuin anorektikoiden "en voi lihoa koska X", bulimikoiden "en voi lopettaa oksentamista koska X" ja narkkareiden "en voi lopettaa aineiden käyttöä koska X". Ei se ole fyysisesti mahdotonta. Ihminen vain keksii syitä miksi ei voi tehdä jotakin asiaa. Se on ymmärrettävää ja inhimillistä, tekijöitä on paljon miksi ihminen päätyy siihen tilaan missä on, oli se alkoholistina, anorektikkona, peliriippuvaisena tai lihavana. Kuitenkin se on lopulta niin yksinkertaista että päättää vain lopettaa. Ei, se ei tapahdu hetkessä ja siihen vaaditaan äärettömän paljon psyykkistä työtä. Silti "en voi laihtua koska lihon vaikka söisin pelkkää porkkanaa" on samanlainen tekosyy kuin "en voi lopettaa oksentamista koska keho vain pakottaa siihen" tai "en voi lopettaa aineiden käyttöä koska en voi mitenkään olla vieroitusoireiden ajan toimintakyvytön ja voisin lopettaa jos haluaisin mutten halua". Jos ihminen päättää jotain ja pysyy päätöksessään, hän onnistuu siinä kunhan on sitkeä ja pitää päänsä. Ei pidä heittäytyä olosuhteiden armoille koska silloin tulee olemaan aina se sama addikti koska aina tulee olemaan joku syy miksi ei voi. Aina on stressiä johon syö, kesä jolloin pitää olla laiha, peli jossa voi voittaa, vielä yhdet vedot ja sitten loppuu. Pitää päättää lopettaa.

Terveisin entinen anorektikko, päihderiippuvainen ja lihava. Enää en ole mitään noista koska sain apua. Se apu ei kuitenkaan olisi auttanut jos en itse olisi päättänyt lopettaa nälässä kitumista, narkkaamista tai mässäämistä. Se oli vaikeaa ja kamalaa mutta se oli pakko tehdä.

Vierailija
54/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T itse hoikka bmi 17

Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, tiedän kyllä mitä se on. Jos syöt yhden jugurtin päivässä, et voi lihoa, et mitenkään vaikka olisi kuinka paha vajaatoiminta. Olen laihduttanut itse pahalla vajaatoiminnalla, olihan se vaikeaa mutta onnistui tietenkin. Sittemmin aloitin lääkityksen.

Vierailija
55/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mulla on yksi entinen luokkatoveri, joka kouluaikana oli laiha. Itse en ollut ihan niin laiha, olin vähän vanttera mutta varsinaista ylipainoa ei ollut. Nyt olemme 50+. Tämä koulukaveri jaksoi kiusata kaikkea mikä liikkuu. Itse en siitä niin välittänyt, olen aina ollut itsevarma ja sanoin samalla mitalla takaisin. En sitten nähnyt häntä vuosikymmeniin. Nyt hän asuu samassa lähiössä kuin minä ja näen häntä satunnaisesti kadulla. Hän on todella vanhan näköinen ja läskiä on kertynyt. Minä srn sijaan laihdutin aikuisiälläni ja olen nuorekas ja ihan ok näköinen. On kiva tulla vastaan tätä ääliötä, hehe. En vaivaudu edes tervehtimään.

Vierailija
56/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Tätä ei vaan näköjään täällä kovin moknia tajua.

T ellen hoikkia ja bmi 17

Jos syömättä kerran lihoo niin nälänhätähän on ratkaistu!!! Jee!! Ei muutakuin markkinoimaan tuota Afrikkaan, sinusta tulee rikas!! :)

Vierailija
57/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöliekin ansioista ne afrikan nälänhätäihmiset ovat ylipäätään hengissä. Elimistö menee säästötilaan ja ottaa kaiken irti siitä vähästä ruuasta, minkä joskus saavat. Ilman tuota ne olisivat ajat sitten kuolleet kaikki. Siellä vain jää se kokonaisenergia niin pieneksi, ettei sillä lihoamaan pääse, mutta hengissä pysyy.

Itse olen suurimman osan elämästäni ollut hoikka/normaali. Kuvittelin, etten koskaan voisi painaa yli 70 kiloa. No, syntyi lapsi, joka valvoi ensimmäiset kolme vuotta. Nyt kun yöt ovat parantuneet ja energiaa riittää muuhunkin kuin hereillä pysymiseen havahduin vaa'alle ja hupsis, painoa on yli 80 kiloa. Missään vaiheessa en ole mitenkään mässännyt, vaan syönyt ihan normiruokaa samoin kuin ennenkin. Nyt toki on painonpudotus käynnissä, mutta kun ne perinteiset keinot (älä syö herkkuja, syö kevyemmin) on jo muutenkin käytössä, niin vaikeaa on. Paino ei suostu  millään tippumaan, mutta taistelu jatkuu :).