Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka pilkkaat ja naureskelet ylipainoisille- joku päivä se voit olla SINÄ.

Vierailija
13.06.2017 |

Itse en koskaan nauranut ylipainoisille, mutta en olisi ikinä uskonut miten helposti reilusti alipainoisesta voi tulla ylipainoinen. Siihen ei tarvita kuin esim. sairastuminen, liikkumaan ei enää pääse tai tietty lääkitys. Ja laihduttaminen ei ole kaikille helppoa, kaikki siihen ei pysty koskaan elämänsä aikana. Alkoholisti voi jättää alkoholin pois, mutta laihduttajan/syömishäiriöisen pitää syödä joka päivä eikä ruokaa saa taiottua pois kokoaan maailmasta.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään terveysalan ekspertti enkä ole koskaan ilkkunut ylipainoisille mutta jokaisella on stressinhallintakeinonsa. Monet tuntemani ihmiset ovat lihoneet vaikka ovat olleet ikänsä hoikkia. Se on kai vihan kääntämistä itseensä. Syöminen ja ryyppäminen, joka johtaa ylipainoon on laillista, jopa vihapuhe joka on laillista, on Fobban valvomaa, mutta minkäänlainen silmä silmästä takaisinanto totaaliselle kasipäälle ei ole sallittua ja törkeiden rikosten tuomiotkin ovat ihan lällyjä.

Vierailija
22/57 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että joku kortisonihoito lihottaa syöpäpotilasta. Kaikki muu on tekosyitä. Lopettakaa vaikka syöminen kokonaan jos kerran pysytte niin hyvässä lihassa.

Ja ihminenkö pärjää, jos lopettaa syömisen kokonaan? Ap

Jos lihoo vaikkei muka syö kuin jogurtin päivässä, niin mitä tuosta voi päätellä. Tai jos normaali syöminenkin tuo lisätuloja, niin eikö se ole selvää, että syömistä vähennetään niin kauan että se jää alle kulutuksen. Viekö läski järjenkin?

Sinä olet ilkeä ja paha ihminen. Toivon todella, että joku päivä sinulle ollaan yhtä ilkeitä kuin sinä olet muille. Ja varmasti niin tulee käymään.

Viittasin tuohon viimeiseen lauseeseen. Sinulle ei ole näköjään annettu käytöstapoja, sivistystä ja empatiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pilkkaa enkä naura, mutta pakko sanoa sinulle että kyllä ylipaino tarvitsee myös sen liian syömisen. 

Ootko sä jotenkin tyhmä? Ap:n pointti taisi juurikin olla, että liiallisen syömisen lopettaminen ei ole niin helppoa. Kuten sanottu, siitä voi tulla riippuvuus. Kuka tahansa voi elämässään joutua tilanteeseen, jossa ruoka maistuu liian hyvin eikä pysty kuluttamaan niitä kaloreita. On siis idioottimaista ja kapeakatseista haukkua läskejä siksi että he itse ahtavat ruokaa kurkusta alas, kun itsekin voi olla tilanteessa missä sitä kuuluisaa itsekuria ei ole (ja aivan varmasti näillä haukkujilla itselläänkin on elämässä ongelmia ja riippuvuuksia sekä huonoja tapoja).

Vierailija
24/57 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pilkkaa enkä naura, mutta pakko sanoa sinulle että kyllä ylipaino tarvitsee myös sen liian syömisen. 

Ootko sä jotenkin tyhmä? Ap:n pointti taisi juurikin olla, että liiallisen syömisen lopettaminen ei ole niin helppoa. Kuten sanottu, siitä voi tulla riippuvuus. Kuka tahansa voi elämässään joutua tilanteeseen, jossa ruoka maistuu liian hyvin eikä pysty kuluttamaan niitä kaloreita. On siis idioottimaista ja kapeakatseista haukkua läskejä siksi että he itse ahtavat ruokaa kurkusta alas, kun itsekin voi olla tilanteessa missä sitä kuuluisaa itsekuria ei ole (ja aivan varmasti näillä haukkujilla itselläänkin on elämässä ongelmia ja riippuvuuksia sekä huonoja tapoja).

Juuri tätä tarkoitin. Ap

Vierailija
25/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin tuota omalla kohdalla erittäin epätodennäköisenä.

Kortisonilääkitys turvottaa ( ja ehkä joku muukin lääke) mutta ei lihota sinänsä, se olisi varmaan ainoa millä painoni lähtisi nousuun edes väliaikaisesti.

Mielialalääkitys - no itse olen joutunut syömään sitä tämän kevään koska sain siitä lopultakin avun unettomuuteen. Paino laskenut joulukuusta 1,5 kg ja pidän huolen että alaspäin mennään vielä muutama kilo normaalipainon sisällä.  Huomaan kyllä tästä lääkityksestä että mielitekoja on mutta onneksi tajuan että näiden aiheuttama nälkä ei ole todellista vaan kemikaalista. Saatan ottaa jonkun pienen terveellisen suupalan pahimpaan näläntunteeseen ja selviän sillä. Kieltämättä tässä olisi helppo antaa periksi ja mässyttää itselleen muutama kymmenen kiloa lisää!

Mutta joo, itse siis aion pysyä edelleenkin normaalipainoisena.

n 57v

Vierailija
26/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. En pidä siitä mihin asemaan nimenomaan ylipaino ja siihen liittyvät syömishäiriöt on nostettu.

Vierailija
27/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa se ei ole. Ei ole monikaan asia elämässä. Töihin on mentävä ja aikaisin herättävä, lapset on kasvatettava, jos niitä hankkii.... Sellasta se on tämä elämä! Asioita joita pitää tehdä vaikka ei olis aina helppoa. Ei ole mitään syytä nostaa syömiseen liittyvää itsekuria erityisasemaan.

Soita huomenna pomollesi ettet teekään työtehtäviäsi, koska sulla ei ole itsekuria... katsotaan miten käy.

Vierailija
28/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetti kun ihmiset ovat todella tietämättömiä täällä miten ylipaino voi kertyä. Lihavaksi voi tulla 1. SYOMÄLLÄ LIIKAA eikä liiku tai 2. SYÖMÄLLÄ LIIAN VÄHÄN, miten?? No vartalo menee säästötilaan eli pienemmätkin kaikki kalorit mitä saat jää vartaloon koska vartalo ajattelee ettet saa tarpeeksi ruokaa= lihot. Eli et laihdu paitsi jos se ruoan saanti menee täysin kituutteluksi pitkällä välillä...energia on nollissa. Ainoa oikea tapa on syödä 3-4 tunnin välein ja liikkua joka päivä että paino pysyy hyvänä. Ärsyttää idiootit ihmiset jotka on niin ylpeitä tietämättömyydestään ja sitten vittuilee kaikille läskeille. 

Miten selittyy nälänhätäalueiden luurangon laihat ihmiset tällä teorialla?

Ja ainoa tapa pysyä hoikkana syödä kolmen tunnin välein :D Tuollaista puputtamista ei edes tunnettu joskus 70-luvulla ja ihmiset olivat (etenkin nuoret) järjestään hoikkia. 

29/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa ehkä 1 prosentilla on oikeesti joku sairaus joka lihottaa. Mutta kyllä se niin vaan menee et vika on yleensä itsessään. Ja syöminen on ihan yhtä paha riippuvuus kuin alkoholistisuus. Eli vaikea lopettaa. Sanoohan alkoholistikin etten ole alkoholisti tai ainakin yrittää sen peittää.

Vierailija
30/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaa syödä ruoaksi kasviksia ja salaattia, sekä syödä oman energiatarpeensa verran, tai vähemmän. Kyllä se lihominen helposti tapahtuu jos syö vain niitä eineksiä, ja paljon energiaa sisältäviä ruokia, eikä edes liiku.

Ei, lihominen ei tapahdu tosta noin vaan, se tapahtuu kun syöt liikaa. Vaikka olisikin lihottavia lääkkeitä. Muistaa vain syödä säännöllisesti, ja se ruoan laatu! En usko, että kukaan olisi lihonnut pelkkää salaattia syömällä.

Vierailija
31/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuvuuden kuin riippuvuuden lopettaminen vaatii vain ihmisen omaa päätöstä ja sitoutumista.

Vierailija
32/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun nauroin aina kaverilleni jolla hinkkasi reidet yhteen ja reidet olivat aina ihan verellä. Nyt olen itse lihonut 45 kiloisesta 65-kiloiseksi aloitettuani mielialalääkityksen ja reidet hinkkaavat yhteen :( Eipä naurata enää.

Vierailija
33/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pilkkaa enkä naura. Minulla on itsellänikin vähän ylimääräistä, joten taidan jo ollakin yksi niistä joista puhutaan.

Tilani on silti täysin omaa syytäni. Laiskuuttani ja välinpitämättömyyttäni. Montako kertaa valitsin telkkarin lenkkeilyn sijaan ja epäterveellisen ruoan terveellisen sijaan. En voi syyttää tästä ketään muuta kuin itseäni, en kehtaisi.

Vierailija
34/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nauranut ylipainoisille, mutta haluan minäkin sanoa sen että ei se lihominen tapahdu mitenkään automaattisesti. Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta joka on edelleen huonossa hoitotasapainossa (tsh 8...) sekä käytössä vielä ketipinor ja mirtazapin jotka molemmat nostavat ruokahalua. Olen käyttänyt myös zyprexaa enkä lihonut lainkaan. Arvaa miksi? Siksi, että vaikka minulla on nälkä koko ajan lääkkeiden takia, en syö koko ajan. Kirjaan jokaisen suupalan ja lasken kalorit. Okei, ikävää että on aina nälkä mutta ei voi mitään. Voisin toki syödä itseni ylipainoiseksi mutten halua sitä. Siksi ennakoin ja huolehdin etten pääse lihomaan kun tiedän lääkkeideni lihottavan vaikutuksen. Liikuntakin oli tauolla polvileikkauksen takia mutta arvaapa mitä? Söin vähemmän. Tiedän kuinka paljon kulutan liikkuessa kaloreita ja vähensin ne ruokavaliostani. Helppoa ja paino on pysynyt samana.

Vierailija
35/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan liho ilman että syö kulutukseen nähden liikaa. Ei voi lihoa tahtomattaan. Syömistään voi aina kontrolloida.

Syömistä voi aina kontrolloida. Nuorempana olin niin tehokas, että onnistui kontroilloimaan itseni vakavasti alipainon puolelle. Tiedän siis, että onnistuu.

Sittemmin elämässä on tullut eteen tilanteita, joissa kaikki tahdonvoima on mennyt arjesta selviytymiseen. Lähimmäisten sairastumisia, kuolemia, muuttuvia työtilanteita. Siinä pyörityksessä minä, erinomaisen tehokas syömisen kontroilloija, en ole enää jaksanut miettiä mitä ja milloin suuhuni pistän. En todellakaan tahtonut lihoa, mutta lihoin silti. Viimeinen asia, mistä siinä kohtaa olisi ollut apua, oli joku suosittelemassa kontrollia.

Vierailija
36/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa lihomiseen. Tulipa ylipaino miten vaan niin laihduttaminen voi olla erittäin haastavaa kun aineenvaihdunta on sekaisin. Minulla on erittäin runsaasti ylipainoa, mutta olen vuosien aikana laihduttanut jonkin verran. Olen havainnut, että itselläni on kausia jolloin laihduttaminen käy ihan itsestään juuri mitään erikoista ei tarvi tehdä ja syödäkin normaalisti, silti laihtuu. Sitten on taas aikoja, jolloin mitkään kanin annokset eivät tunnu pitävän kiloja kurissa.

Vierailija
37/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

enkä päivässä saanut välttämättä syötyä kuin yhden jugurtin, niin paino nousi parikymmentä kiloa parissa kuukaudessa.

Ei ole mitenkään mahdollista.

On se muuten mahdollista jos on esim kilpparin vajaatoiminta, myös se lihottaa että jättää hiilarit kokonaan pois. Tyroksiini eli t4 tarvitsee hiiöareita toimiakseen.

Vierailija
38/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut painoindeksiltäni 16 eli todella alipainoinen. Läheisen menetys varhaisnuoruudessa sai aikaan stressikierteen, johon en ole aikuisikään parantunut. Yhtäkkiä ''lihoin'' normipainoiseksi - sitten tuli ylipainoa reippaasti, vaikka en todellakaan mässinyt ruokaa mahaani. Todettiin kilpirauhasen supervajaus - ja ei silloin kukaan minua tutkinut, että stressi voi laittaa elimistön sekaisin. Ilkeitä kommentteja vaan veljeltäni tyyliin: vedätkö suklaalevyjä joka päivä sisääsi. En todellakaan vetänyt - vaan elimistö keräsi nesteitä ja ties mitä. Laihdutin pari kertaa 30kg ja kaikki tuli korkoineen takaisin. Nyt 3 eri lääkettä, jotka hidastavat aineenvaihduntaani - miten tässä laihduttaa?? Hyvin vaikeaa ja todella käy mielen päälle, kun on ollut urheilijaihminen alunperin ja kroppa pettää.

Vierailija
39/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuminen? Se nyt riippuu lähinnä syömisestä lihooko vai ei.Liikunta kuluttaa vähemmän kuin useimmat luulevat.

Vierailija
40/57 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vähän sama juttu kuin mun tilanne missä vähän päälle nelikymppisenä "höperön" maineen kun nyt muutamasti olen unohtanut esimerkiksi avaimet, jokusen kerran muutakin. Sattumoisin mulla on paljon enemmän arjessani muistettavaa kuin ihmisellä keskimäärin ja pärjään mielestä melko hyvin ja ongelmitta melkoisen arkitaakan kanssa. Lisäksi ikäännymme kaikki, koitan vaan kääntää kasvoni aurinkoon ja ajatella että kenenkään ei enää tässä iässä pitäisi muille naureskella vaikka päinvastoin naureskelu ja arvostelu tuntuu vain kiihtyvän! Kokevatko muut nelikymppiset näin?