Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen käyttänyt kaikki rahani

Lallalaa
13.06.2017 |

Oon huomannut, että täällä tykkää usein ihmiset haukkua toisiaan, joten tässä teille helppo kohde.

Oon 23-vuotias opiskelija ja käyttänyt kaiken opintolainan, mitä opiskeluajalta voi saada. Lisäksi mulla on 1000e arvoinen kulutusluotto, joka on käytetty. Ainoana tulonani on enää 474e/kk oleva opintotuki, jolla maksan kuun alussa kaikki laskut ja olen loppukuun syömättä.

Saa haukkua, areena on vapaa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäikö selkäranka?

Vierailija
22/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lallalaa kirjoitti:

Kiitos työtarjouksesta! Oon kihloissa, joten ei onnistu niin kauan kuin tää suhde on olemassa.

Ei se niin tarkkaa oo teillä naisilla. Cheekkikin sanoi, että ensin ne sanoo olevansa varattuja, mutta ottaa suihin seuraavassa hetkessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lallalaa kirjoitti:

Kyllä, oon 23-vuotias. Luulin siis, että opintolainaa tulisi vielä syksyllä, mutta mulle soitettiin tänään, että maksimimäärä on nostettu. Oisin hakenut töitä aiemmin jos oisin tiennyt tämän.

Toimeentulotukea en saa, sillä mieheni tienaa liikaa. Me eletään molemmat omilla rahoillamme, joten minä saan sen 470e, ja hän 2400e.

Hahah, joopa joo tää oliki porvoolainen opiskelija.

Vierailija
24/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei ajattele yhtään mitään, sillä elämme molemmat omilla rahoillamme. En käytä mieheni rahoja pennin penniä eikä hän käytä minun. Tilanne ei siis vaikuta häneen millään tavalla.

Uskon, että hän ymmärtää, sillä kärsin myös masennus- ja ahdistuneisuushäiriöstä, joka rajoittaa työkykyäni. On ihme, että jaksan edes opiskella, kun joka toinen päivä ajattelen kuolemaa. Onhan siinä tosin sitten joka toinen päivä, jolloin en ajattele, ja olen varmaan miellyttävämpää ja tehokkaampaa seuraa.

Vierailija
25/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lallalaa kirjoitti:

Kiitos työtarjouksesta! Oon kihloissa, joten ei onnistu niin kauan kuin tää suhde on olemassa.

Ei se niin tarkkaa oo teillä naisilla. Cheekkikin sanoi, että ensin ne sanoo olevansa varattuja, mutta ottaa suihin seuraavassa hetkessä.

Ja sä luotat Keekin runoiluihin?

Vierailija
26/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan oo mitään aihetta haukkua sua. Itsekin oon nostanu melkein kaikki lainat kun en oo saanu töitä koulun oheen.

Vierailija
27/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haukkuminen ei kiinnosta, vaan uteliaisuudestani kyselen.

1. Ahdistaako sua?

2. Paljonko laskujen jälkeen jää rahaa tuosta 474 eurosta, kun laskut on maksettu?

3. Onko sinun mahdollista saada mieheltäsi lainaa tai muuta apua tilanteeseesi?

1. Ahdistaa, oon itkenyt koko päivän. Yritän huomenna uusin silmin saada jotain järkeä tähän.

2. Ehkä 40e.

3. Täytyy miettiä. Se ei edes tiedä tästä vielä.

Vierailija
28/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan ottanut huomioon, että syksyllä opintorahan osuus pienenee ja opintotuen asumislisä muuttuu yleiseksi asumistueksi (jota tuskin saat miehesi tulojen takia). 

Vierailija
29/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketuttaakohan sitä kihlattua (miestä), kun on suhteessa lahnan kanssa? No annakko mä arvaan. Kohta löytää jalat alleen. Ei ole kovin ruusuinen tulevaisuus edessä masennus- ja ahdistushäiriöisen naikkosen kanssa, joka ei halua tai kykene edes töihin ja hoitamaan raha-asioitaan.

Vierailija
30/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olethan ottanut huomioon, että syksyllä opintorahan osuus pienenee ja opintotuen asumislisä muuttuu yleiseksi asumistueksi (jota tuskin saat miehesi tulojen takia). 

En ole, pitää selvittää tämäkin. Kiitos tiedosta!

Vierailija
31/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketuttaakohan sitä kihlattua (miestä), kun on suhteessa lahnan kanssa? No annakko mä arvaan. Kohta löytää jalat alleen. Ei ole kovin ruusuinen tulevaisuus edessä masennus- ja ahdistushäiriöisen naikkosen kanssa, joka ei halua tai kykene edes töihin ja hoitamaan raha-asioitaan.

Oon kyllä sanonut hänelle, että voi lähteä menemään, jos vituttaa. Ei oo päättänyt lähteä vielä.

32/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lallalaa kirjoitti:

Kyllä, oon 23-vuotias. Luulin siis, että opintolainaa tulisi vielä syksyllä, mutta mulle soitettiin tänään, että maksimimäärä on nostettu. Oisin hakenut töitä aiemmin jos oisin tiennyt tämän.

Toimeentulotukea en saa, sillä mieheni tienaa liikaa. Me eletään molemmat omilla rahoillamme, joten minä saan sen 470e, ja hän 2400e.

Päätöksessä lukee kyllä millaisen summan sitä lainaa saa, joten ei voi tulla yllätyksenä, että syksylle ei yhtäkkiä olekaan. Tosin kuulostaa mahdottomalta, että et saisi muka lainaa, jos saat opintotukea vielä syksyllä, vai oletko käyttänyt nyt jo syksynkin lainat? 

Nicki vaihtui, kun kirjauduin sisään.. Mutta siis totta, että ei pitäisi tulla yllätyksenä. Mutta en ollut lukenut päätöstä tarpeeksi tarkkaan. Siinä luki vain "Myönnetty opintotuki ajalle 4.6.-4.11.2017. Myönnetty lainatakaus ajalle 4.6.-4.7.2017."

Olis pitänyt lukea vaan tarkemmin.. Mut kiitos kaikille kommenteista, asiattomistakin! Taidan käydä huomenna vielä juttelee tän asian Kelassa, niin ei jää epäselvyyksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi