Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saavatko opettajat täyden palkan kesäisin vaikkeivät tee mitään?

Vierailija
13.06.2017 |

Aika törkeää verorahojen tuhlausta jos näin on.

Kommentit (148)

Vierailija
1/148 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Opettajien palkka on vain jaettu useammalle kuulle.

Vierailija
2/148 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana hyväksyisin kyllä sen, että kesältä ei saa palkkaa. Kuukausipalkka paremmaksi ja 7h 21 minuutti työaikaa 5 päivänä viikossa. YO-kokeet korjattaisiin tuossa systeemissä vasta toukokuussa, mutta haittaako se ketään, että tulokset saisi syksyllä? Tai että ylipäätään kokeiden korjaamiseen ja palauttamiseen saattaisi mennä 4 kk, jos työpäivä tuhlaantuisi luokanvalvojantehtäviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/148 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kouluttaudu opettajaksi ja pääset itsekin nauttimaan edusta, josta oet selvästi kateellinen.

Vierailija
4/148 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap haluaisit opettajien tekevän kesällä?

Toisaalta opettajan työkin on varmaan aika kuormittavaa henkisesti.

En itse ole kateellinen opettajien kesälomille.

Vierailija
5/148 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä :D Täällä vietetään hyvin ansaittua lomaa. Kohta lähdetään vähän lämpimämpiin maisemiin :D

Vierailija
6/148 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ammatissa on ne hyvät ja huonot puolet. Kai sillä opellakin on oikeus palkalliseen lomaan. Muutenkin aina kesän alussa alkaa tää sama valitus lomista ja palkoista, mut kukaan ei kadehdi yhtään niitä työkuukausia.

Mikset hakeutunut itse opettajan koulutukseen tai työhön, kun se kerran niin helppoa on? Olis kannattanut!

Vierailija
7/148 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyri sinäkin ap opettajaksi niin pääset suuriin rahoihin kiinni! Ajattele, kesäkuussa tulee myös lomarahat eli noin puolitoistakertainen palkka. Mutta jos päätät pyrkiä uralle, niin varaudu siihen, että työtä on huomattavasti enemmän kuin pelkät oppitunnit lukujärjestyksen mukaan. Tuolla kadehtimallasi pitkällä vapaalla pyritään korvaamaan edes osaksi niitä kaikkia muita töitä, joista ei todellakaan juokse minkäänlaisia lisäkorvauksia. Ylitöistäkin maksetaan halvimman taksan mukaan.

Ai että tuntuu kotoiselta, kun meitä opettajia aina kadehditaan ja haukutaan lomien alussa. Kansanradion kuuntelijatkin lienevät siirtyneet tänne, sillä siellä ei ole kuulunut vähään aikaan haukkuja.

Vierailija
8/148 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmennyin täysin, kun naapurin perhe lähti tuetulle lomalle. Nehän on lomalla koko vuoden, kumpikaan vanhemmista ei ole töissä. On tämä maailma kummallinen, kun työtönkin voi yhteiskunnan tuella asua hotellissa.

Vierailija
9/148 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Opettajien palkka on vain jaettu useammalle kuulle.

Kuinkas paljon opettajan kuukausipalkka oikein on, jos ansiot jaetaan vain niille kuukausille, jolloin sitä opetusta edes on?

Vierailija
10/148 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain taitaa v-tuttaa? :D

Vierailija
11/148 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa, että opettajat kuvittelee muilla olevan 8 h työpäivä.

Vierailija
12/148 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmennyin täysin, kun naapurin perhe lähti tuetulle lomalle. Nehän on lomalla koko vuoden, kumpikaan vanhemmista ei ole töissä. On tämä maailma kummallinen, kun työtönkin voi yhteiskunnan tuella asua hotellissa.

Kyllä ja ulkomaalaiset paperittomat saavat vielä rahaa päälle. Todella on ihmeellistä.

Mua hämmästyttää, mistä tiedät naapurisi tuetusta lomasta ja miksi sellaisen on saanut?

Vierailija
13/148 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa kunta maksaa opettajille tuplapalkan kesäkuukausilta.

Vierailija
14/148 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noup, ei näy palkkaa tämän opettajan tilillä. Kesän rahat tulee työkkäriltä.

Vierailija
15/148 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa kunta maksaa opettajille tuplapalkan kesäkuukausilta.

Luoja miten tyhmää.

Vierailija
16/148 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa opettajista viettää kesänsä myös työttöminä, koska virkoja vähennetään ja opettajat tekevät määräaikaisuuksia vuosikaudet epätietoisina seuraavasta työllistymisestä ja aina sijaisen roolissa lapsukaisten parhaista puolista nauttien. Työttömistä kesistä ei kerry kokemusta tai eläkettä, palkka menee usein sille äitiyslomalla olevalle viranhaltijalle, jonka työt määräaikainen on koko lukuvuoden tehnyt.

Siis eivät kaikki opet saa kesältä palkkaa, vaan kunnat säästävät esim. irtisanomalla määräaikaiset kevätkauden lopussa tai sitten sijaistettava saa kesäkuukausien rahat.

Vierailija
17/148 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi palomiehet saavat palkkaa kuntosalilla käymisestä ja nukkumisesta? Miksi ammattisotilaat saavat palkkaa, vaikkei ole edes sota. Miksi työttömät saavat korvauksia, vaikkeivät tee mitään jne. Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa...

Vierailija
18/148 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyri sinäkin ap opettajaksi niin pääset suuriin rahoihin kiinni!

En ole ap enkä ota kantaa itse pääasiaan, mutta olen erittäin väsynyt opettajien heikkoon argumentointiin tähän "ammatinvalintakysymys" -tyyliin. Kyllä julkisen sektorin palkoista pitää pystyä käymään asiallista keskustelua ilman tuota lällättelyä. Tuntuu, että tuo on opettajienhuoneessa keksitty patenttivastaus kaikkeen ulkopuolelta tulevaan, opettajien etuihin liittyvään, kritiikkiin.

Vierailija
19/148 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meistä todellakaan kaikki saa täyttä palkkaa! Nyt kesältä täyden palkan saa äitiyslomilta palaava ja minä, joka hoidin virkaa koko lukuvuoden, olen työtön. Sama toistuu ensi kesänäkin, sillä ensi lukuvuoden olen eri naisen sijaisena.

Kyllä riemastuttaa! Ja työkkäristä, vai mikä vitun te-palvelut ne onkaan, ollaan soutettu jo kolmesti ja mietitty, että pitäisikö työnhakusuunnitelmaa päivittää! Voi vittu että on mukavaa eikä yhtään nöyryyttävää!

Olen tällä hetkellä ihan helvetin turhautunut ja vihainen.

Vierailija
20/148 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyri sinäkin ap opettajaksi niin pääset suuriin rahoihin kiinni!

En ole ap enkä ota kantaa itse pääasiaan, mutta olen erittäin väsynyt opettajien heikkoon argumentointiin tähän "ammatinvalintakysymys" -tyyliin. Kyllä julkisen sektorin palkoista pitää pystyä käymään asiallista keskustelua ilman tuota lällättelyä. Tuntuu, että tuo on opettajienhuoneessa keksitty patenttivastaus kaikkeen ulkopuolelta tulevaan, opettajien etuihin liittyvään, kritiikkiin.

Tätä "ulkopuolelta tulevaa, opettajien etuihin liittyvää, kritiikkiä" on Vauva-foorumi täynnä. Samaa jankkausta ei kukaan jaksa. En edes minä, vaikka en opettaja olekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi