Missä menee seksuaalisen ahdistelun ja normaalin kiinnostuksen osoittamisen raja?
Siis olen itse nainen ja ihan kohtalaisen viehättäväkin ilmeisesti sekä olen ihastunut yhteen itseäni noin kymmenisen vuotta vanhempaan henkilöön. Olen varovaisesti ilmaissut kiinnostukseni ja yrittänyt olla kohtelias. Aivan kuin minun ja hänen välillä olisi jotain pientä molemminpuolista tunnettakin sekä pientä flirttiä. Joskus on ollut jotain kosketustakin lähinnä minun aloitteestani, mitä olen jälkikäteen katunut ja pahoitellut. Olen tässä koko ajan pelännyt, että ihastukseni kokee kiinnostukseni häntä kohtaan kuitenkin ahdistavaksi, vaikkei asiaa ilmaisekaan. Yritän jotenkin päästä näistä tunteistani, sillä en varmaksi tiedä tunteuden molemminpuolisuudesta ja hän on mahdollisesti varattukin. Mistä voisin päätellä hänen ajatuksiaan paremmin?
Kommentit (10)
Jos et luota alussakaan, usko tunteeseesi.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikallako siis? Kouri perseestä ja katso mitä siitä seuraa; jos hyvin käy päädytte sänkyyn, jos huonosti, saat varoituksen seksuaalisesta häirinnästä. Tuleepahan kerralla selväksi.
Kyllä, työpaikalla. Mutta peppua en rupea kyllä kourimaan...todellakaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Työpaikallako siis? Kouri perseestä ja katso mitä siitä seuraa; jos hyvin käy päädytte sänkyyn, jos huonosti, saat varoituksen seksuaalisesta häirinnästä. Tuleepahan kerralla selväksi.
On se hyvä että on feminismi. Parinmuodostuksessa vaihtoehdot on onnistuminen tai vankila. Tällä saadaan syntyvyys nousuun...
Vierailija kirjoitti:
Työkaverini toteuttaa tätä. Sänkyyn päätyminen on ollut todennäköinen vaihtoehto. Kukaan ei ole valittanut pomolle vielä seksuaalisesta ahdistelusta, vaikka niin kokivatkin - sillä miehillä on aika suuri kynnys valittaa ok näköisen kolmikymppisen naisen ahdistelevan niitä.
Vierailija kirjoitti:
mikäli kovasti seurailet kohdettasi ja huutelet matkan päästä, ja muutenkin käyttäydyt kuin kakara, voit yrittää selittää asiaa vaikkapa käräjätuomarille.
jollekkin aasialaiselle häiriköijälle linja-auto torjui tämän ja painoi kaasua, mutta naikkonen jatkaa häirintäänsä. ei meillä ole pakoputkea sinulle, taukki-naikki.
Opettele lähestymään, ja opettele se asia ennenkuin alat sen jälkeen someen häiriköimään, ei siitä kiinostusta synny.
Olisiko vinkkejä, miten lähestyä? En ole ollut häneen yhteydessä somessa. En edes tiedä, onko hän siellä aktiivinen.
Ei voi olla totta. Mammapalstan mukaan kukaan nuori nainen ei ole kiinnostunut vanhemmista miehistä (muuten vain aina näissä ihastumiskeskusteluissa mies on vähintään sen 5 vuotta vanhempi)
Onko tosiaan niin, että määritelmä menee lähinnä siinä valta-asetelmassa. Joten siis nuorempi ja nainen sekä kaunis/komea saa ihailla ja melkein ylittää rajoja, mutta vanhemmalta ja mieheltä sitä ei samalla tavoin sallita? Jotenkin epäreilua, vaikka olenkin itse nainen ja tässä tapauksessa nuorempi.
Älä ainakaan missään nimessä ota asiaa puheeksi tai pyydä häntä treffeille.