Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tässä kuussa maksan opintolainan viimeisen erän.

Vierailija
13.06.2017 |

IHANAA! Minulla oli yhteensä kolme eri opintolainaa, joita olen maksellut loogisesti siinä järjestyksessä, että uusin ensin ja vanhin nyt. MUTTA KYLLÄ HELPOTTAA!! Huh. 17 vuotta sitten lävähti ensimmäinen opintolainapaketti tilille ja nyt vasta pääsen siitä eroon.

Kiitos, että sain jakaa tämän teidän kanssa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä pitää:)

Vierailija
2/2 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vain kertoa tämän, kun tuolla joku tuskaili maksueriensä kanssa. Ihmettelen suuresti sitä, tuskailua siis. Ja vielä enemmän niitä ohjeita ja neuvoja. En koko litaniaa lukenut läpi, mutta viimeisimpien ehdotusten mukaan ohjeistivat alkuperäistä kirjoittajaa jättämään erät maksamatta ja vähät välittämättä pankille koituvasta haitasta. Minä olen ihminen, jolla on ollut huonoimmat mahdolliset kortit elämässä, tiukkaakin tiukempaa, todella raskaita tapahtumia – ja kaikkien näiden vastoinkäymisten väliin on pankki ulottanut pitkän perijän kouransa opintolainojensa takaisinmaksua vaatien. Minulla takaisinmaksu venähti aikataulullisesti reippaasti toiselle vuosikymmenelle siksi, että erät olivat tiukan budjetin elämänvaiheessa äärimmäisen pieniä, n. 20 e /kk. Tätä kesti useita vuosia, kunnes lopulta itse nostin maksuerät sen suuruisiksi, että tosiaan lyhennyksissä tuntuu. Toisinaan jopa tuo 20 euroa kuukaudessa tuntui riistolta, varsinkin kun siihen liittyi auttamatta aina myös erilaisia tilinhoitomaksuja, jotka saattoivat nostaa maksuja jopa 30-40 euroon (satunnaisesti siis). Ei kuitenkaan tullut mieleenkään yrittää keplotella tilanteesta ulos ja antaa jonkun toisen instanssin (Kelan/sossu) hoidella maksut puolestani, jotta itselläni olisi sitten enemmän varoja ostaa ruisleipää. Ei ei ei. Totesin kylmästi, että itse olen lainat ottanut, itse kärsin seurauksista nyt. 

Siksi ihmetyttää ensinnäkin tämä asiasta noussut itku ja valitus täällä, ja toisekseen vielä enemmän ihmettelen kyselijälle annettuja ohjeita. Siis ihmiset tosissaan kehottavat nostamaan pankista kytkintä maksut välttääkseen! Oletteko aivan idiootteja? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla