Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltä kuulostaa luuserin (=minun) elämä?

Vierailija
13.06.2017 |

Asun yksin vuokrayksiössä. En halua parisuhdetta, en lapsia enkä edes lemmikkejä. En halua (eikä mulla olisi edes varaa) ostaa omaa asuntoa (oli se sitten kerrostaloasunto tai omakotitalo), mökkiä tai edes autoa. En saa ikinä töitä (olen yrittänyt jo pitkän tovin; kaksi tutkintoa ei todellakaan auta asiaa). Mun loppuelämä tulee olemaan sitä, että kuljen kauppa-koti -väliä, vailla tarkoitusta. Toki käyn (tai yritän käydä) lenkkeilemässä ja harrastan muuta pientä puuhailua ja käyn kylässä läheisten luona, mutta pikkuhiljaa huomaan kuinka vain eristäydyn yhä enemmän ja enemmän, koska häpeän työttömyyttäni ja sitä että olen yksin, vaikka se onkin oma valintani. Sehän on ihan "omaa syytä" että en halua sitoutua mieheen, lapsiin ja asuntoon, mutta toisaalta niinkin perustavanlaatuinen asia kuin työttömyys ei ole omaa syytäni. En opintojen jälkeen saanut töitä koska mulla ei ollut tarpeeksi kokemusta, ja nyt olen totaalisesti tippunut kelkasta. Olen luuseri. Mitä tässä voi enää tehdä?
Ja ennen kuin joku kysyy, että miksi en halua miestä tai lapsia, niin olen kyllä yrittänyt olla parisuhteessa, mutta minusta se on ahdistavaa. Olen ihan oikeasti yrittänyt. Ja sama pätee lapsiin. Vaikka läheisten lapset ovatkin rakkaita, niin omia en halua. Olen siis täysin vailla tarkoitusta. Elämässäni ei ole sisältöä.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuseri olisit minusta, jos ottaisit jonkun miehen ihan vaan seurustellaksesi, hankkisit ne lapset ihan vaan koska niin "kuuluu tehdä" jne. Hienoa, että olet uskaltanut tehdä niin kuin oikeasti haluat, etkä yrittää toteuttaa yleistä normia!

Elämääsi sisältöä toisi joku harrastus tai muu kutsumus. Jotain mitä odottaa! Työttömällekin on tarjolla paljon halpoja vaihtoehtoja. Ehkä juoksutapahtumaan treenaus, vaellus tai kaupungin sali (ei kallis yksityinen)? Bloggaaminen? Käsityöt? Kirjan kirjoittaminen? Kausitöihin Lappiin?

Australiaan tai Etelä-Amerikkaan viinitilalle töihin lähtö? Au-pairiksi? Uuden kielen opiskelu kansalaisopistossa? Vain taivas on rajana! Ajattele niin, ettei mikään sido tai pakota sinua jäämään kotiin, voit tehdä mitä vain!

Sinulla on kaikki avaimet onneen, kun vain mietit mitä todella haluat tehdä ja lähdet ennakkoluulottomasti kohti sitä. Olet jo tehnyt yhden ison ja rohkean päätöksen (elää ilman perhettä), joten pystyt kyllä mihin vain!

Vierailija
62/62 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin oon miettinyt esim Australiaan lähtöä working holiday-viisumilla, mutta itse en ole kovin hyvä puhumaan englantia ja sinnekin tarvitsee jonkun verran rahaa (että edes maahan pääsee jne)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla