Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri "en uusi uni tai rauhoittavia lääkkeitä"?

Vierailija
13.06.2017 |

Törmäsin netissä yksityislääkäriin, jonka nimen vieressä lukee näin. Miksi näin?

Niin ja en siis itse käytä kumpiakaan, mutta kiinnostus vaan heräsi.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollut 15 vuotta diapam 5mg 15kpl paketti tarvittaessa ahdistuskohtauksiin. Lääkäri päätti lopettaa ne( muutin eri kaupunkiin). En enää liiku kotoani olkenkaan. Nyt 2kk ollut sisällä jo.

Todellakin unohtunut lääkäreiltäkin että joillekin meistä nämä ovat tarpeellisia ja toimivia lääkkeitä, ei huumeita.

Todellakin, miksi tässä ketjussa puhutaan koko ajan narkkareista, nisteistä, päihdeongelmaisista..? Onko niin vaikeata ymmärtää esim ahdistushäiriötä. Bentsodiatsepiinit ovat minun kokemukseni mukaan ainoa lääke mikä siihen auttaa ja niitä otetaan siis vain tarvittaessa. Ei joka päivä, ei koskaan alkoholin kanssa tai päihtymystarkoituksessa.

Lääkärit määräsivät niitä varsin avokätisesti vielä kymmenisen vuotta sitten. Sittemmin on muoti muuttunut, ja minä joutunut tutustumaan ilmeisesti niihin vastaanotoilla rähjääviin potilaisiin. Rahalla saa, tässäkin tapauksessa, ja itse pidän huolen siitä että "käyttöni" pysyy yhtä vähäisenä mitä lääkäri määräsi silloin kun vielä määräsi. Enkä varmasti ole ainoa laatuani.

Vierailija
82/87 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sanottu, lääkärit tuhoavat mielialaakkeilla ja pkv lääkkeillä potilaat jotka menehtyvät näiden lääkkeiden vieroitus ja haittavaikutuksista johtuviin kipuihin ja korvien soiminen ja totaali unettomuus tappaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se ei tykkää narkeista

No ei useimmat käyttäjät ole narkkeja! 

Myös mun lääkärillä lukee noin mutta uusii mulle kun tuntee mut.

Vierailija
84/87 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten varmasti lukenut.

Täysin kirjoitustaidoton lääkäri? Niin varmaan.

Vierailija
85/87 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka se on tehnytkään nämä potilaat päihde ongelma isiksi, no lääkärit tietenkin, määräävät näitä mielialalääkkeitä ja rauhoittavat siihen päälle valtavilla määrillä pitkään käyttöön ja potilas menehtyy lääkkeiden haitta ja vieroitus oireisiin. Eturauhassyöpä ei tappanut mutta nämä lääkkeet, totaali unettomuus ja korvien soiminen vie hautaan. Kiitos lääkärin määräämät lääkkeet jkl terveystalo, kiitos. 

Vierailija
86/87 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu verrata esimerkiksi unilääkkeisiin riippuvaisia suoraan "narkomaaneihin". Eiköhän se yleisin polku mene niin, että unilääkkeitä syödään ihan reseptillä unihäiriöihin, ensin tulee psyykkinen riippuvuus (pelottaa ettei tule uni ilman) ja sitten fyysinen, ja lopulta toleranssikin kasvaa. Kukaan ei ensin ota riippuvuutta tosissaan, sitten yhtäkkiä kun annos on kasvanut liian suureksi, uhkaillaan ettei lääkkeitä enää kirjoitettaisi ollenkaan, vaikka niitä on jopa hengenvaarallista lopettaa seinään.

Vierailija
87/87 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös lukenut samanlaista. Ilmeisesti väärinkäytöksiä on sen verran että lääkäri haluaa tehdä pitkäjänteisempää työtä. Vain uutta reseptiä haluavan paikka on jossain muualla kuin yksityisellä lääkäriasemalla, mahtaako edes lasku tulla maksetuksi käynnin jälkeen? Oma kokemus on se että jos näitä lääkkeitä tarvitaan sairauden hoitoon niin enemmän niitä tarjotaan kuin ollaan kirjoittamatta, sekä yksityisellä että julkisella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä