Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huokaus, teini kinuaa lähes 30€ vesipulloa "kun kaikilla muillakin on" pitäisikö vaan antaa periksi

Vierailija
13.06.2017 |

Kaksi viikkoa jaksanut mankua ja kuinka on noloa käyttää tuota Fitnesstukun perus mustaa pulloa. Omista rahoistaan ei ole kuitenkaan valmis maksamaan.

Kommentit (203)

Vierailija
181/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka liikutte aina vesipullo hyppysissä, oleiletteko te kovinkin usein paikoissa, joissa ei ole vettä lainkaan saatavilla? Jotenkin koko juttu haiskahtaa pelkältä brassailulta. Pitää olla helkutin hieno puteli. Eikös sillä ap tytöllä ollut jo joku erityinen vesipullo? Miksi se ei riitä? Kun muillakin on, ei ole hyvä perustelu. Kumpi on oikeasti tärkeämpi, vesi vai pullo? Minulle on aina riittänyt pelkkä muovinen vissypullo, jonka voi käytön jälkeen pistää kiertoon. Ei ehdi tulla epähygieeniseksi, kun seuraavalla kerralla otetaan taas uusi pullo, joita lähes jokaisen kotona on aina.

Salilla, autossa, junassa. Junassa vesipullo on kallis ja autolla ajaessa hevonkuusessa saattaa olla ettei 200 km matkalla illalla ole yhtään huoltsikkaakaan auki, kun kaikki ovat menneet kiinni klo 18. Treenatessa otan huikkaa aika tiuhaan, en lähde joka kerta etsimään hanaa,  kun joku astia pitää silti olla ja ryhmäliikunnassa se on epäkohteliastakin. Mutta kävellessä normaalisti en pidä vettä mukana, pitemmillä retkillä kyllä. Juu ja jos liikkuu paljon luonnossa, marjassa tai kalalla, ei todellakaan ole puhdasta vettä saatavana. 

Vierailija
182/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sitten parempi vaihtoehto jos teini ostaa joka päivä tai edes kerran viikossa puolen litran vissyn/limsan palautuspullossa? Elämä on melko kuivaa jos ei ikinä saa mitään kivaa. Kaikkea haluamaansa ei tarvitse saada, mutta edes jotain mitä haluaa. Minusta teinille on ok sallia jotain harmittomia hömpötyksiä. Jos kaikki kielletään niin voi olla että siinä vaiheessa kun teini kokeilee esim. tupakkaa niin ei kielloilla enää olekaan niin tehokasta vaikutusta, jos aina on kaikki muukin "kiva" kielletty.

Miksi ihmeessä ostasi edes kerran viikossa kun voi käyttää samaakin tarvittaessa?? Vastaa kiitos. Tupakoiminen ei liity aiheeseen mitenkään(korkeintaan markkinamiesten uhkakuvina).

Kaupasta ostettavat kertakäyttöiset pehmytmuovipullot eivät sovellu jatkuvaan käyttöön. Naarmuuntuvat ja niistä irtoaa haitallisia aineita.

Sieltä sisältäkö se vesi naarmuttaa pulloa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti jos teini sen pullon haluaa, niin maksaa omista rahoistaan. En tajua tuollaista ihme hienostelua, ihan samalta se vesi maistuu siitä peruspullostakin!

En jaksanut lukea koko keskustelua, mutta jos kyseessä on lasipullo niin vesi maistuu raikkaammalta ja paremmalta (eli enemmän ei-miltään) kuin muovipullosta, terveisin kaikki jotka ovat vaihtaneet lasipulloon :D

Vierailija
184/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
185/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin työllistää teinityttöä esimerkiksi mökillä saunalla tai muutenkin. Voin maksaa hyvinkin.

M38

Vierailija
186/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hauskaa, että ostosta perustellaan kestävyydellä. Montako tavallista muovista limsapulloa olette juoneet puhki? 

Vierailija
187/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kovamuovinen, pullon mukaan bpa vapaa litran vesipullo, maksoi kympin. Pesen sitä tiskikoneessa hyvin usein ja olen käyttänyt ainakin 2v jo. Olen kova pudottelemaan sitä joten itse en uskaltaisi lasista ostaa. Mitä syitä on ostaa lasinen eikä kovamuovinen?

Vierailija
188/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sitä vettä niin tarvitaan? Lapsuuteni kylässä 80-luvulla yhdelläkään ihmisellä ei ollut kanniskeltua vesipulloa.

Olisitko sinä valmis palaamaan niihin 80-luvun kotikylän mukavuuksiin? Jos se olisi mahdollista.

Vierailija
189/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan päätin, että valitsen itse taisteluni. Joku vesipullo ei ole taistelun arvoinen. Teini tietää, että kaikkea ei voi saada, joten kun jotain pyytää, niin sitä aidosti haluaa. Ostaisin sen enempiä miettimättä, saisin hyvän äidin maineen ja samalla säästäisin noin 100 e, kun teini ei vaatisi uutta takkia tms.

Niin, sehän se teinille opettaakin, että kun vanhempi antaa helposti periksi johonkin älyvapaaseen överikalliiseen hankintaan, niin tämä ei jatkossa pyydä enää mitään muuta. Eiku-!

Ja "hyvän äidin maineen", wtf? Kenen silmissä muka, sen pilalle hemmotellun teininkö? Lapsen suosiohan onkin se vanhemmuuden tavoite, ei suinkaan järkevien rajojen asettaminen, jepjep...

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi ensin vauvaa ja taaperoa paapotaan kuin kuningasta, mutta teinille täytyy olla mahdollisimman ilkeä ikään kuin kasvatuksessa olisi kyse siitä, kuka kykenee lastaan eniten kiusaamaan.

Joku 30 euron vesipullo ei käytännössä merkitse taloudelle yhtään mitään! Jos meillä teini sitä pyytää, niin hän sen saa. Ei tarvita mitään erityisperusteluja. Näin siksi, että se sama teini ei pyydä uutta puhelinta 3 kk välein, ei uutta ipadia kahdesti vuodessa, ei 200 euron farkkuja, ei 800 euron merkkilaukkua, ei ostosmatkaa Lontooseen eikä 130 euron rakennekynsiä. Siksi hänelle voi ostaa vesipullon, koska siitä ei seuraa mitään muuta kuin se, että teinillä on uusi ympäristöystävällinen ja kestävä tuote käytössään. Hemmotteluksi en osaa terveellistä vaihtoehtoa mieltää.

Meillä ei rajoja aseteta rahalla. Teinin kavereissa on monia, joiden vanhemmat toimivat juuri niin kuin viestiketjussa monet eli kielletään ihan kieltämisen ilosta. Silt iei vaivauduta olemaan sen vertaa perillä lapsen asioista, että tiedettäisiin, käyttääkö viinaa ja huumeita,viilteleekö itseään, sairastaako bulimiaa. Tuollaisilla asioilla ei ole mitään merkitystä silloin, kun ryhdytään kasvattamaan ja se on aina sama asia eli ei, ei osteta, vaikka millä perustelisit.

En ole lapseni kaveri, olen vanhempi. Valitettavasti olen usein myös lapseni kavereitten ainoa kuunteleva aikuinen. Hyvän äidin maineen saa aika helposti ns. vihreillä arvoilla. Nykyteinille muovi on vähän sama asia kuin tappaisi kuutteja vasaralla-

Vierailija
190/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups! Olen itse ostanut teinilleni tuollaisen pullon kun sattui pyytämään. Olenko curling-vanhempi?

Vierailija
191/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti kun muistutitte. Kävin tilaamassa itselleni lasisen ökyjuomapullon.

Vierailija
192/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjä viinapullo ajaa saman asian ja näyttää karulta kun siitä ottaa pitkät hörsät pukuhuoneessa. :D

Vierailija
193/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan 30 euroa iso raha vesipullosta, mutta kylla mina olisin valmis neuvottelemaan teinin kanssa. Jo treeneissakin oma teinini kuitenkin tarvitsee vetta melkein paivittain ja kayttaa muovipulloa.  Voitaisiin maksaa se puoliksi, tai han voisi tehda ylimaaraisia kotitoita ansaitakseen sen rahan. Mina teettaisin kolme tuntia toita, jos oikeasti tekisi niita hommia ahkerasti. Sita paitsi minulla itsellanikin on tuo pullo ja vesi on kylla paremman makuista kuin halvasta muovipullosta juotu. 

Vierailija
194/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipullot on kyllä noloin trendi aikoihin. Luoja miten voi olla ihmiset tyhmiä

Vierailija
195/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan päätin, että valitsen itse taisteluni. Joku vesipullo ei ole taistelun arvoinen. Teini tietää, että kaikkea ei voi saada, joten kun jotain pyytää, niin sitä aidosti haluaa. Ostaisin sen enempiä miettimättä, saisin hyvän äidin maineen ja samalla säästäisin noin 100 e, kun teini ei vaatisi uutta takkia tms.

Hyvän äidin maineen? Noin niinkuin kenen silmissä? :D

Teinin kavereitten. Kun muut joutuvat kärttämään ja anomaan ja pyytämään ja kuuntelemaan äitien valitusta siitä, että jos ostan sen pullon, en saa rakennekynsiä, niin tämä teini saisi pullonsa tuosta vain ilman moitetta ja haukkuja. Sitä kutsutaan reiluudeksi. Siihen ei kuulu se, että saa kaiken, mitä keksii pyytää, mutta siihen kuuluu se, että äiti osaa kuunnella herkällä korvalla, koska hankinta on aidosti tärkeä ja koska ei.

Kuten kirjoitin, meillä teini ei ole koko ajan mankumassa jotain, joten kun hankintapyyntö perustellusti esitetään, en keksi  yhtäkän syytä, miksi se pitäisi torpata. Suhtaudun lapsiini kuin parhaisiin ystäviini eli en ehdoin tahdoin pyri tekemään elämäänä hankalaksi. Pysyn silti aikuisena.

Tämä! Olen ihan hämmennyksen vallassa kuunnellut omaa teiniäni, jonka vissiin jokaisella kaverilla on oikeasti ihan kauheat natsivanhemmat. (Lapseni on jo 19 joten kyseessä ei ole mikään "kaikki muutkin"-juttu.)  Vanhemmat tuntuvat suhtautuvan lapsiinsa ikäänkuin heitä pitäisi joka kohdassa nöyryyttää ja "kasvattaa" kovuuden ja ilkeilyn kautta. En oikeasti voi ymmärtää. Miksi pitää suhtautua omaan lapseensa lähtökohtaisesti niin, kuin tämä olisi automaattisesti itseä "alempi arvoinen" ja korostaa omaa ylemmyyttään joka kohdassa? 

Miksi teini ei voisi saada kolmenkympin juomapulloa, jos se pullo oikeasti on hyvä ja kestävä? Miksi pitäisi nöyryyttää lasta ostamalla tälle joku Disneyn prinsessa-pullo ja piilottamalla nykyinen? Mitä tuollaisesta kiusanteosta aikuinen ihminen saa? Ja vielä oma vanhempi. 

Minäkin valitsen omat taisteluni lasteni kanssa, ja joku kolmenkympin laadukas juomapullo ei todellakaan ole se, mihin viitsisin energiani laittaa vaikka rahaa onkin niukasti käytettävissä. Omalla käytökselläni haluan lasteni oppivan, että jokaista ihmistä (myös niitä omia lapsia!)  tulee kunnioittaa ja keskustelemalla saadaan asia kuin asia selvitettyä. Kompromisseja voidaan tehdä, ja toiminnalle pitää löytyä järkevät perusteet eikä vain "koska minä sanon niin". 

Vaikka oman nuoreni kaveripiirissä olen harvinainen poikkeus periaatteineni, toivon että suuremmassa kokonaiskuvassa sitä en ole. On kauheaa ajatella millaisia aikuisia kasvaa niistä lapsista, joita edes omat vanhemmat eivät ole arvostaneet ja kunnioittaneet ihmisinä. 

Ihanaa!! Kerrankin joku muu vanhempi ajattelee asioista kuten minä! Minä kunnioitan myös lasteni toiveita ja kuuntelen heitä.  Loppujen lopuksi heidän toiveensa on useimmiten hyvin järkeviä. Minusta laadukas vesipullo on hyvinkin järkevä hankinta. Jos se innostaa lastani/teiniäni juomaan vettä virvoitusjuomien sijaan, niin hankintahan on suorastaan loistava! Aivan varmasti suostuisin tähän toiveeseen.

Vierailija
196/203 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muovinen Prismasta ostettu juomapullo kestänyt monta vuotta, kunnes hukkasin sen.

Vierailija
197/203 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinillähän on jo pullo käyttää sitä tai on käyttämättä jos ei kelpaa. Turhakkeiden valmistaminen tuhoaa maapallon. 

Vierailija
198/203 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitti kun muistutitte. Kävin tilaamassa itselleni lasisen ökyjuomapullon.

Nämä mainostavat täälä päivittäin näitä myymiään vesipulloja saavat provikat överikallista turhake tuotteestaan. Tämä turhan tuottaminen ja sen kuskaamien kiinasta tai muualta kaukaa tänne tuhoaa maapallon mutta he perustelevat tekoaan eko tekona.

Ihmiset on sairaita.

Vierailija
199/203 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

30€ vesipullosta :D Camoon.

https://retap.fi/

Itselläni on tuo 0,5l pullo ja se on toiminut todella hyvin. Ei ole raskas eikä hajoa.

Nämä tulevat tsekeistä, ei Kiinasta.

Vierailija
200/203 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Prismasta lasisen juomapullon, 9,00 €.

Silikonisuojus ympärillä (oli useita värejä).

Samanlaiset "merkkipullot" maksaa 20 - 30 €.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän