Huokaus, teini kinuaa lähes 30€ vesipulloa "kun kaikilla muillakin on" pitäisikö vaan antaa periksi
Kaksi viikkoa jaksanut mankua ja kuinka on noloa käyttää tuota Fitnesstukun perus mustaa pulloa. Omista rahoistaan ei ole kuitenkaan valmis maksamaan.
Kommentit (203)
Jos lapsella on viikkoraha kuukausiraha yms hän pystyy itse halutessaan ostamaan sen tai toivoa esimerkiksi syntymäpäivälahjaksi. Toisaalta voit myös ilahduttaa ja ostaa pullon ihan muuten vaan.
Oikeasti ei niiden pet pullojen uudestikäyttä ole ainakaan itsestä mukavaa, mutta pakko itsellä sillä työpaikalla ei ole vesipistettä joten vedet joudun itse kantamaan mukanani. Joten yksi tai kaksi 1,5l pet pulloa on huomattavasti helpompi kantaa kun jopa 3-6 0.5 l lasista tai metallista painavaa vesipulloa. Huonona puolina on se että joudun ostamaan paljon kivennäisvettä yms että saisin uusia pulloja, sillä itseä ällöttää ajatus käyttää yli kahta päivää samaa vesipulloa. Juon meinaa pullonsuusta ja peseminen kunnolla on mahdotonta. Myös varsinkin auringossa seissyt vesi alkaa maistua "muovilta".
Kotona ja muualla ollessa taas käytän joko 1.9e alennuksesta ostettua pesukoneessa pestävää muovista juomapulloa tai vajaa 10 e maksanutta pillillistä lasijuomapulloa. Molemmat on hyviä ja toimivia, mutta onhan tietysti siinä lasipullossa sellainen "tyylikkäämpi" fiilis.
30e on todella paljon pullosta. Turha selittää valintaa ekologisuus terveellisyys yms sillä halvemmallakin saa. Sanokaa mielummin rehellisesti että on hieno, brändi yms. Kyllä samalla tavalla voi käyttää pulloon 30e kun laukkuun 300e.
Laskin juuri huvikseni, kuinka monta 16 sentin puolitoistalitraista lahdevesipulloa saan tuolla 30 eurolla. Liki 190 pulloa - ja niissa on siis jo vesi sisalla!! Eli yli 280 litraa hyvaa vetta.
En ikina ostaisi sen paremmin lasi- kuin metallipulloakaan vain juomapulloksi. 16 sentin muovipulloni on kierratettava, joten maailma ei tuhoudu sen takia. :D
Ostaisin pullon jotain kotityötä vastaan ja vasta sitten, kun se kotityö on kunnolla tehty. Oppiihan siitä, että ei kaikkea ihan ilmaiseksi saa.
Se on ihan todettu juttu, että niissä kaupan tavispulloista ei vettä kannattaisi juoda kovin montaa kertaa, koska niissä alkaa kasvaa bakteerit ym. Ne on suunniteltu kertakäyttöisiksi, ei jatkuvaan käyttöön.
Sen sijaan kestävän ja pitkäaikaiseen käyttöön suunnitellun juomapullon saa halvemmallakin, eli ei siitä kalleimmasta ole pakko lähteä liikkeelle.
Ja jos lapsi haluaa jotain asiaa, niin tälle voi sanoa ei ilman, että samalla mukaan liitetään jotain nöyryyttävää tai kiusantekoa. Kyllä sen pelkän ein pitäisi riittää. Kyse on lapsesta, joka uskaltaa sanoa toiveitaan ääneen vanhemmalleen, ei siinä ole mitään pahaa. Vanhemman tehtävä on asettaa rajat ja on ihan hyvä, että lapsi sanoo ääneen noita toiveita, vaikka ne kaikki eivät toteutuisikaan.
työtä vastaan kirjoitti:
Ostaisin pullon jotain kotityötä vastaan ja vasta sitten, kun se kotityö on kunnolla tehty. Oppiihan siitä, että ei kaikkea ihan ilmaiseksi saa.
Osta vain vesipullo tyttärellesi, korvausta vastaan kuten yllä olevassa lainatussa viestissä ehdotetaan pienellä työpanostuksella :) Tämä on ihan fiksu ratkaisu antaa tämä haluama tavara pienellä työpanostuksella, koska juomapullo on kuitenkin hintava rahalliseti eli kallis. Teille molemmille tulee hyvä mieli, jos vain ensin annat porkkanan etkä vain keppiä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vanha, toimiva pullo ei kelpaa ja jos teinillä on omaa rahaa, niin tietenkin se ostaa sen itse. Jos ei, niin se kerää pulloja tai tekee muuta hommaa, jolla se tienaa ne rahat. On nämä vanhemmat nykyään avuttomia...
Pitikö sun keräillä pulloja kun olit teini?
Mun ei ole tarvinnut eikä tartte mun lasten.
Mä en edes viitsis noin halvan asian takia kiusata lasta.HALVAN???? Me pariskuntana syödään _kaksi vitun viikkoa_ 30e hinnalla, se on hyvä jos sulla on millä mällätä mut 90% suomalaisista ei olisi oikeasti varaa tommoseen pullopelleilyyn! Kaikilla on velkaa ja luottotiedot menneet nykyään
Kyllä, halvan! 30 euroa nyt on kärpäsen kakka Itämeressä.
Pitää talous olla tosi kuralla jos ei ole kolmeakymmentä euroa heittää vaikka vessasta alas halutessaan.
Kavereideni veloista en tiedä, mutta kyllä suurimmalla osalla on luottotiedot tallella.
Vain luuseri sössii raha-asiansa niin että menettää luottotiedot.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan päätin, että valitsen itse taisteluni. Joku vesipullo ei ole taistelun arvoinen. Teini tietää, että kaikkea ei voi saada, joten kun jotain pyytää, niin sitä aidosti haluaa. Ostaisin sen enempiä miettimättä, saisin hyvän äidin maineen ja samalla säästäisin noin 100 e, kun teini ei vaatisi uutta takkia tms.
Niin, sehän se teinille opettaakin, että kun vanhempi antaa helposti periksi johonkin älyvapaaseen överikalliiseen hankintaan, niin tämä ei jatkossa pyydä enää mitään muuta. Eiku-!
Ja "hyvän äidin maineen", wtf? Kenen silmissä muka, sen pilalle hemmotellun teininkö? Lapsen suosiohan onkin se vanhemmuuden tavoite, ei suinkaan järkevien rajojen asettaminen, jepjep...
Kerro että alumiinipullosta voi saada munasarjasyövän, loppuu vinkuminen siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vanha, toimiva pullo ei kelpaa ja jos teinillä on omaa rahaa, niin tietenkin se ostaa sen itse. Jos ei, niin se kerää pulloja tai tekee muuta hommaa, jolla se tienaa ne rahat. On nämä vanhemmat nykyään avuttomia...
Mä en edes viitsis noin halvan asian takia kiusata lasta.HALVAN???? Me pariskuntana syödään _kaksi vitun viikkoa_ 30e hinnalla, se on hyvä jos sulla on millä mällätä mut 90% suomalaisista ei olisi oikeasti varaa tommoseen pullopelleilyyn! Kaikilla on velkaa ja luottotiedot menneet nykyään
Pitää talous olla tosi kuralla jos ei ole kolmeakymmentä euroa heittää vaikka vessasta alas halutessaan.
Kavereideni veloista en tiedä, mutta kyllä suurimmalla osalla on luottotiedot tallella.
Kylläpä sait aikaan hienon humble bragin, tunnet varmaan nyt olosi paljon paremmaksi ihmiseksi kuin muut, jolla mahdollisesti on taloudellisesti tiukempaa. Ja luottotietojen menettämisestä kukaan ei kertonut mitään, vedit sen ihan omasta päästäsi.
Ehdottomasti lasipullo, jos vesipullo käytössä päivittäin. Muoviset epähygieenisiä, ja muovista liukenee veteen ainesosia jotka voivat vaikuttaa esim. hormonitoimintaan.
Te jotka liikutte aina vesipullo hyppysissä, oleiletteko te kovinkin usein paikoissa, joissa ei ole vettä lainkaan saatavilla? Jotenkin koko juttu haiskahtaa pelkältä brassailulta. Pitää olla helkutin hieno puteli. Eikös sillä ap tytöllä ollut jo joku erityinen vesipullo? Miksi se ei riitä? Kun muillakin on, ei ole hyvä perustelu. Kumpi on oikeasti tärkeämpi, vesi vai pullo? Minulle on aina riittänyt pelkkä muovinen vissypullo, jonka voi käytön jälkeen pistää kiertoon. Ei ehdi tulla epähygieeniseksi, kun seuraavalla kerralla otetaan taas uusi pullo, joita lähes jokaisen kotona on aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että sun kaveris kertoo jos luottotiedot on menneet? Aika monet on hyviä salailemaan tommosia asioita. Se on vaan fakta että suomessa suurin osa on köyhiä. Itse en ole köyhä, mutta silti menee se 30e kahdessa viikossa ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain luuseri sössii raha-asiansa niin että menettää luottotiedot.Luuletko että sun kaveris kertoo jos luottotiedot on menneet? Aika monet on hyviä salailemaan tommosia asioita. Se on vaan fakta että suomessa suurin osa on köyhiä. Itse en ole köyhä, mutta silti menee se 30e kahdessa viikossa ruokaan.
Jatkaakseni tosiaan tuosta syystä en ole köyhä, kun en käytä johonkin lasipulloon 30e. Säästeliäästi kun elää ni ei tarvii käydä töissäkää kovin usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain luuseri sössii raha-asiansa niin että menettää luottotiedot.Kylläpä sait aikaan hienon humble bragin, tunnet varmaan nyt olosi paljon paremmaksi ihmiseksi kuin muut, jolla mahdollisesti on taloudellisesti tiukempaa. Ja luottotietojen menettämisestä kukaan ei kertonut mitään, vedit sen ihan omasta päästäsi.
Mä en edes tiedä mikä on humble brag :D
Ja eiköhän toi yksi neropatti kirjoittanut että kaikilla on luottotiedot menneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain luuseri sössii raha-asiansa niin että menettää luottotiedot.Luuletko että sun kaveris kertoo jos luottotiedot on menneet? Aika monet on hyviä salailemaan tommosia asioita. Se on vaan fakta että suomessa suurin osa on köyhiä. Itse en ole köyhä, mutta silti menee se 30e kahdessa viikossa ruokaan.
Jatkaakseni tosiaan tuosta syystä en ole köyhä, kun en käytä johonkin lasipulloon 30e. Säästeliäästi kun elää ni ei tarvii käydä töissäkää kovin usein.
Kuule mä luulen että meidän ei kannata vertailla toistemme elämää.
Mä olen 44 vuotias, yrittäjä. Samoin mieheni on yrittäjä. Meillä on kolme lasta.
30 euroa on meille tosiaan pikkuraha. Mutta silti oon sitä mieltä että jokaiselta pitäis löytyä ton verran edes ylimääräistä.
Teräs ei maksa montaa euroa per kilo. Yhdestä kilosta teräslevyä tulee liukuhihnalla nopeasti monen monta juomapulloa. Ja teräs ostetaan tietysti halvimmalta mahdolliselta tuottajalta joka on aina hyvin eettinen. 30 € !!???
Vierailija kirjoitti:
Te jotka liikutte aina vesipullo hyppysissä, oleiletteko te kovinkin usein paikoissa, joissa ei ole vettä lainkaan saatavilla?
Kannan vesipulloa lähinnä lomareissuilla, jolloin ei välttämättä ole vettä saatavilla, ellei sitä erikseen osta. Yleisistä vessoista otettua vettä en juo, sen verran monesti olen nähnyt ihmisten osuvan siihen hanan suulle kun pesevät käsiään vessareissun jälkeen.
Taidan tämän ketjun innoittamana ostaa töihin lasisen vesipullon, ei tule töissä juotua tarpeeksi kun ei ole vesipistettä lähellä ja muovipulloissa oleva vesi alkaa helposti maistua ikävältä.
Mä oon ostanut lapsille päiväkotiin Lifefactoryn lasiset juomapullot, koska itsellänikin on..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sitä vettä niin tarvitaan? Lapsuuteni kylässä 80-luvulla yhdelläkään ihmisellä ei ollut kanniskeltua vesipulloa.
Oliko silloin internetiä, kännyköitä, tulityökortteja ja autoja turvatyynyillä varusteltuina? Mihin näitä tarvitsee, aivan turhia joten kielletään ne samoin kuten veden juominen pullosta. Maailma muuttuu, tule jo pois sieltä 80-luvulta.
Oletko vähän yksinkertainen?,tuohan tarkoitti sitä ettei vettä tarvinnut kanniskella kokoajan mukana,eikä kukaan janoon kuollut,
joten miten internet ja kännykät tähän liittyy
HALVAN???? Me pariskuntana syödään _kaksi vitun viikkoa_ 30e hinnalla, se on hyvä jos sulla on millä mällätä mut 90% suomalaisista ei olisi oikeasti varaa tommoseen pullopelleilyyn! Kaikilla on velkaa ja luottotiedot menneet nykyään