Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huokaus, teini kinuaa lähes 30€ vesipulloa "kun kaikilla muillakin on" pitäisikö vaan antaa periksi

Vierailija
13.06.2017 |

Kaksi viikkoa jaksanut mankua ja kuinka on noloa käyttää tuota Fitnesstukun perus mustaa pulloa. Omista rahoistaan ei ole kuitenkaan valmis maksamaan.

Kommentit (203)

Vierailija
141/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Lifefactoryn lasinen juomapullo, joka maksaa noin 30 euroa. Helppo pitää puhtaana, kestävä ja hygieeninen. Ostin lapselle samanlaisen, mutta pienemmässä koossa. Mielestäni ei ole kallis, kun ottaa huomioon miten kestävä lasinen pullo on.

Minullakin on Lifefactoryn pullo, eikä ole kuin hyvää sanottavaa. Yli kaksi vuotta ollut ahkerassa käytössä, pudonnutkin kerran, mutta edelleen ehjä. Hintansa arvoinen. 

Minulla taas on ollut 3 euroa maksanut muovipullo Sportiasta jo viisi vuotta. Sekin on tippunut monta kertaa eikä ole hajonnut. Kumpi on tehnyt paremmat kaupat?

Vierailija
142/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 euron hinnassa on noin 29,90 € pelkkää hölmölandian lisää.

Tarkoitatko, että ruostumattomasta teräksestä valmistetun juomapullon oikea ja asiallinen hinta olisi 0,10 €?  Tuolla ajattelulla ei tarvitse ihmetelläkään, miksi niin nykyään tuotetaan ja myydään niin paljon halpaa laadutonta paskaa.

Alle vitosella lähtee kiinasta. 

Ja maailma pelastuuuuuuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Lifefactoryn lasinen juomapullo, joka maksaa noin 30 euroa. Helppo pitää puhtaana, kestävä ja hygieeninen. Ostin lapselle samanlaisen, mutta pienemmässä koossa. Mielestäni ei ole kallis, kun ottaa huomioon miten kestävä lasinen pullo on.

Minullakin on Lifefactoryn pullo, eikä ole kuin hyvää sanottavaa. Yli kaksi vuotta ollut ahkerassa käytössä, pudonnutkin kerran, mutta edelleen ehjä. Hintansa arvoinen. 

Minulla taas on ollut 3 euroa maksanut muovipullo Sportiasta jo viisi vuotta. Sekin on tippunut monta kertaa eikä ole hajonnut. Kumpi on tehnyt paremmat kaupat?

Se, joka on tehnyt valintansa kukkarolle sopivasti ja niin, että voi elää omien arvojen mukaisesti. Ilmeisesti emme jaa samoja arvoja, joten voittajaa ei taida olla. Lisäksi elämähän ei ole kilpailu, vaan jokaisen pitäisi keskittyä voittamaan omassa elämässään. Pidän itseäni oman elämäni voittajana, koska minulla on vesipullo, josta pidän, jonka vesi maistuu hyvältä ja on sen puolesta terveellistä, ettei siihen liukene pullosta mitään, tuotan vähemmän jätettä enkä rasita luontoa jatkuvalla uuden tuottamisella, ja lisäksi minulla on ollut varaa kustantaa haluamani pullo. :)

Vierailija
144/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa puolet siitä juomapullosta ja sano, että jos todella tahdot tän niin tällä mennään.

Vierailija
145/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että ruostumattomasta teräksestä valmistetun juomapullon oikea ja asiallinen hinta olisi 0,10 €?  Tuolla ajattelulla ei tarvitse ihmetelläkään, miksi niin nykyään tuotetaan ja myydään niin paljon halpaa laadutonta paskaa.

Kyseessä onkin varmasti eettisesti valmistettu ja laadukas tuote, jonka käyttäminen on turvallista eikä valmistus ole vahingoittanut ympäristöä. Jotkut ostavat Kiinasta, minä en. Olen tietoinen Kiinan ympäristöongelmista, ilmansaasteita, myrkkyjoista yms.

Vierailija
146/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, joka on tehnyt valintansa kukkarolle sopivasti ja niin, että voi elää omien arvojen mukaisesti. Ilmeisesti emme jaa samoja arvoja, joten voittajaa ei taida olla. Lisäksi elämähän ei ole kilpailu, vaan jokaisen pitäisi keskittyä voittamaan omassa elämässään. Pidän itseäni oman elämäni voittajana, koska minulla on vesipullo, josta pidän, jonka vesi maistuu hyvältä ja on sen puolesta terveellistä, ettei siihen liukene pullosta mitään, tuotan vähemmän jätettä enkä rasita luontoa jatkuvalla uuden tuottamisella, ja lisäksi minulla on ollut varaa kustantaa haluamani pullo. :)

Luuletko, että siitä metallista ei liukene mitään veteen? Toisekseen muovipullo kestää kyllä vaikka koko lopun ikää jos niikseen tulee. Ei se sisältä juurikaan naarmuunnu. 

Siinä olet kyllä oikeassa, että muovipullosta tulee enemmän ja nopeammin makua veteen, joten itse käytän mieluummin lasia. Metallistakin tukee makua veteen. 

Vierailija
147/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä onkin varmasti eettisesti valmistettu ja laadukas tuote, jonka käyttäminen on turvallista eikä valmistus ole vahingoittanut ympäristöä. Jotkut ostavat Kiinasta, minä en. Olen tietoinen Kiinan ympäristöongelmista, ilmansaasteita, myrkkyjoista yms.

Ne sinun pullosikin on todennäköiessti valmistettu Kiinassa. Korkeintaan purettu laatikot ja lyöty logo muualla ja pakattu uudestaan laadunvalvonnan jälkeen, jotta voidaan merkitä valmistusmaaksi jokin muu kuin kiina. 

Vierailija
148/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että siitä metallista ei liukene mitään veteen? Toisekseen muovipullo kestää kyllä vaikka koko lopun ikää jos niikseen tulee. Ei se sisältä juurikaan naarmuunnu. 

Siinä olet kyllä oikeassa, että muovipullosta tulee enemmän ja nopeammin makua veteen, joten itse käytän mieluummin lasia. Metallistakin tukee makua veteen. 

Minulla on lasipullo käytössä, ja lasista ei kyllä liukene veteen mitään. On kyllä kovaa muovipullojen mainostamista nyt, taidat olla alalla? :)

Vierailija
149/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne sinun pullosikin on todennäköiessti valmistettu Kiinassa. Korkeintaan purettu laatikot ja lyöty logo muualla ja pakattu uudestaan laadunvalvonnan jälkeen, jotta voidaan merkitä valmistusmaaksi jokin muu kuin kiina. 

Lifefactoryn tuotteet valmistetaan USA:ssa ja Euroopassa, ja laatua valvotaan huolellisesti. Tuotteita myydään mm. sellaisissa ekokaupoissa, jotka tutkivat huolellisesti myymiensä tuotteiden taustat. Voit toki esittää lisää perusteettomia väitteitä, ja niinhän sinä varmasti teetkin, koska väittäminen on se mitä sinun kaltaisesi ihmiset tekevät. Teidän mielestänne merien muoviroska on pikkujuttu eikä kulutusta tarvitse vähentää, koska talouskasvu kärsii jne. Joku sanoi tätä ketjua mainokseksi ja ihan oikeassahan hän oli: täällähän mainostetaan muoviteollisuutta! Melkoista muovipullojen mainostusta viestistä toiseen. Öljymiehet alalla?

Vierailija
150/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vanha, toimiva pullo ei kelpaa ja jos teinillä on omaa rahaa, niin tietenkin se ostaa sen itse. Jos ei, niin se kerää pulloja tai tekee muuta hommaa, jolla se tienaa ne rahat. On nämä vanhemmat nykyään avuttomia...

Pitikö sun keräillä pulloja kun olit teini?

Mun ei ole tarvinnut eikä tartte mun lasten.

Mä en edes viitsis noin halvan asian takia kiusata lasta.

Vierailija
151/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lifefactoryn tuotteet valmistetaan USA:ssa ja Euroopassa, ja laatua valvotaan huolellisesti. Tuotteita myydään mm. sellaisissa ekokaupoissa, jotka tutkivat huolellisesti myymiensä tuotteiden taustat. Voit toki esittää lisää perusteettomia väitteitä, ja niinhän sinä varmasti teetkin, koska väittäminen on se mitä sinun kaltaisesi ihmiset tekevät. Teidän mielestänne merien muoviroska on pikkujuttu eikä kulutusta tarvitse vähentää, koska talouskasvu kärsii jne. Joku sanoi tätä ketjua mainokseksi ja ihan oikeassahan hän oli: täällähän mainostetaan muoviteollisuutta! Melkoista muovipullojen mainostusta viestistä toiseen. Öljymiehet alalla?

Meidän mielestä merien muoviroska ei ole pikku juttu. Aikuisten oikeasti pet-pullo vain on nykypäivänä hipsterinkin mielestä ekologisin vaihtoehto, koska se voidaan halvalla kuljettaa ja helposti kierrättää, eikä ole myrkyllinen kestää ja soveltuu moneen. Turhakkeiden valmistaminen satunnaisesti käytettäväksi vesipulloksi vain uskon pohjalta vailla perusteluita tuhlaa ihan turhaan maapallon resursseja ja saastuttaa.

Vierailija
152/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On minullakin naurettavan kalliita laukkuja ja kenkiä, mutta myönnän ostaneeni ne merkin ja esteettisyyden takia enkä yritä perustella kulutusvalintojani muilla syillä.

Vierailija
153/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan päätin, että valitsen itse taisteluni. Joku vesipullo ei ole taistelun arvoinen. Teini tietää, että kaikkea ei voi saada, joten kun jotain pyytää, niin sitä aidosti haluaa. Ostaisin sen enempiä miettimättä, saisin hyvän äidin maineen ja samalla säästäisin noin 100 e, kun teini ei vaatisi uutta takkia tms.

Hyvän äidin maineen? Noin niinkuin kenen silmissä? :D

Teinin kavereitten. Kun muut joutuvat kärttämään ja anomaan ja pyytämään ja kuuntelemaan äitien valitusta siitä, että jos ostan sen pullon, en saa rakennekynsiä, niin tämä teini saisi pullonsa tuosta vain ilman moitetta ja haukkuja. Sitä kutsutaan reiluudeksi. Siihen ei kuulu se, että saa kaiken, mitä keksii pyytää, mutta siihen kuuluu se, että äiti osaa kuunnella herkällä korvalla, koska hankinta on aidosti tärkeä ja koska ei.

Kuten kirjoitin, meillä teini ei ole koko ajan mankumassa jotain, joten kun hankintapyyntö perustellusti esitetään, en keksi  yhtäkän syytä, miksi se pitäisi torpata. Suhtaudun lapsiini kuin parhaisiin ystäviini eli en ehdoin tahdoin pyri tekemään elämäänä hankalaksi. Pysyn silti aikuisena.

Tämä! Olen ihan hämmennyksen vallassa kuunnellut omaa teiniäni, jonka vissiin jokaisella kaverilla on oikeasti ihan kauheat natsivanhemmat. (Lapseni on jo 19 joten kyseessä ei ole mikään "kaikki muutkin"-juttu.)  Vanhemmat tuntuvat suhtautuvan lapsiinsa ikäänkuin heitä pitäisi joka kohdassa nöyryyttää ja "kasvattaa" kovuuden ja ilkeilyn kautta. En oikeasti voi ymmärtää. Miksi pitää suhtautua omaan lapseensa lähtökohtaisesti niin, kuin tämä olisi automaattisesti itseä "alempi arvoinen" ja korostaa omaa ylemmyyttään joka kohdassa? 

Miksi teini ei voisi saada kolmenkympin juomapulloa, jos se pullo oikeasti on hyvä ja kestävä? Miksi pitäisi nöyryyttää lasta ostamalla tälle joku Disneyn prinsessa-pullo ja piilottamalla nykyinen? Mitä tuollaisesta kiusanteosta aikuinen ihminen saa? Ja vielä oma vanhempi. 

Minäkin valitsen omat taisteluni lasteni kanssa, ja joku kolmenkympin laadukas juomapullo ei todellakaan ole se, mihin viitsisin energiani laittaa vaikka rahaa onkin niukasti käytettävissä. Omalla käytökselläni haluan lasteni oppivan, että jokaista ihmistä (myös niitä omia lapsia!)  tulee kunnioittaa ja keskustelemalla saadaan asia kuin asia selvitettyä. Kompromisseja voidaan tehdä, ja toiminnalle pitää löytyä järkevät perusteet eikä vain "koska minä sanon niin". 

Vaikka oman nuoreni kaveripiirissä olen harvinainen poikkeus periaatteineni, toivon että suuremmassa kokonaiskuvassa sitä en ole. On kauheaa ajatella millaisia aikuisia kasvaa niistä lapsista, joita edes omat vanhemmat eivät ole arvostaneet ja kunnioittaneet ihmisinä. 

Onko se sitten hyvää kasvatusta että annetaan ilman mitään lapselle huonossa rahatilanteessa kallis (kyllä 30€ on kallis pullosta) pullo vaan koska se on kiva?

Ihmekään kun ihmiset nykyään on rahavaikeuksissa kun ostetaan vaan miten sattuu kivoja "halpoja" juttuja vaikka olisi tiukkaa. Nopeasti noista kertyy iso summa.

Lapsella on jo toimiva pullo, joten jos haluaa extraa niin hankkii itse.

Nimenomaan sitä pitää opettaa lapsille että varsinkin ns turhat asiat ei ole ilmaisia ja niiden eteen pitää tehdä töitä. Perus elanto nyt tietenkin pitää taata ilman työtä lapsella, mutta että ostetaan mitä vaan tiukassa rahatilanteessa että olis kivaa.

Vierailija
154/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin ostaa, koska hyvä kun juo vettä ja haluaa ekologisen pullon.

Vedenjuonti on hyväksi. Olkaa tyytyväisiä kun ei juo kaljaa.

Vierailija
155/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäekologista en antaisi ostaa turhaketta.

Vierailija
156/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppia juomapullosta? Oikeesti?

Vierailija
157/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo olemassa oleva, eli käyttää sitä.. oikeasti..

Vierailija
158/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasipullollinen Vossia maksaa Verkkokaupassa 1,90e. Niin ja siitä jää sitten käyttöön se lasipullo. Vink

Vierailija
159/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tavallinen tyhjä limpparipullo ei kelpaa? Ihan naurettavaa vääntää jostain myrkyistä, koska viinaahan te ette koskaan juo. ;D

Vierailija
160/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikeasta saat lasipullon eurolla.  Aivan älytöntä pelleilyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi