Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaverin äiti ehdotti, että kaveri tulisi meille asumaan kesäksi

Vierailija
12.06.2017 |

Ollaan aina oltu perhe, jonka kodissa saa lasten kaverit vierailla. Meille voi tulla yöksi, voidaan tehdä päiväreissuja myös niin, että on joku kaveri mukana yms. Pidämme lapsista ja meillä ei ole mitään sitä vastaan, että kotona on melua ja melskettä, kunhan vain kuitenkaan ei ihan riehumiseksi käytös mene. Toisella meidän lapsista on eräs pitkäaikainen kaveri, johon lapsi tutustui jo päiväkodissa, tällä hetkellä lapset kolmasluokkalaisia. Kaverin äiti on tosi ura- ja työorientoitunut ja kaveri ollut aina paljon meillä. Tällä kaverin äidillä on kait koko kesä töitä, ei pidä lomaa ja kaverin äiti ehdotti, että voisiko heidän lapsi mahdollisesti tulla meille kesä-asukiksi. Kaveri on ihan hyvin huolehdittu siistit ja kivat vaatteet aina yllä ja äiti kyllä antaa aina suukot kun tuo meille ja välittää kyllä lapsestaan, että ei sen puoleen siis ole mikään laiminlyöty tapaus, mutta työ silti tuntuu olevan aika elämän kärkipäässä äidillä. Mielelläni, vaikka ottaisinkin kiltin tytön meille kesäksi ja oma lapsi oli ihan innoissaan, kun kuuli asiasta. Silti aloin miettiä, että ehkä en lupaa kaveria kuitenkaan asumaan meille koko kesäksi.. Kyllä mekin käydään töissä miehen kanssa, onhan meillä toki lomat, mutta silti.. Ehkä joku kesäreissu tehtäisiin mieluusti myös oman perheen kesken. Sitäkin mietin, että jos kaverukset on koko kesän yhdessä niin ovatko liikaa.. alkaa tulla riitoja ja syksyllä koulussa eivät välttämättä enää jaksa kaveerata. ? Toisaalta siis tekisi mieli ottaa tuttu tyttö meille kesäksi ja varmasti olis ihan kiva kesä, mutta jotenkin ehkä "vähän liikaa".. Mitä muut ajattelisitte tällaisessa tilanteessa?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ottaisi. Eikä se sulje pois sitä, että meilläkin on aina lasten kavereita, meillä saa yökyläillä ja otan lasten kavereita mökille ja matkoillekin mukaan.

Mutta koko kesäksi en ottaisi edes lasten serkkuja. Sellainen viikko on ihan ok, sen enempää en yhtäsoittoa ota ketään.

Vierailija
2/42 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä kylään tulevasta lapsesta. Jos kaikki perheessä sietää niin mikä ettei.

Mutta koko perheen loman aikaan kyllä haluaisin varmaan aikaa ihan vaan omankin perheen kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisiko lapsen äiti lapsen ylläpidon? Ruoat, pesuaineet, mahdolliset huvipuisto ym. Sisäänpääsymaksut lapsestaan? Yksikin lapsi tuo lisäkuluja. Itse en ottaisi koko kesäksi. Muutaman kerran voisi yökyläillä ja toki päivisin voisivat lapset leikkiä keskenään.

Vierailija
4/42 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuollaista lapselle sanottaisi, ennen kuin aikuiset ovat keskenään puhuneet asiasta? En usko juttua. 

Vierailija
5/42 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi, mutta mä en oikein muutenkaan tykkää muista kuin omista lapsistani vaikka kuinka yritän.

Vierailija
6/42 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi. Vaikka lapsesta se on nyt hauskaa, uskon, että jossain vaiheessa tulee kyllästymistä puolin ja toisin, mikä voi vaikuttaa kaveruuteen tulevaisuudessa. Lapsi ei välttämättä osaa ottaa huomioon tällaista, joten vanhempien tulee se tehdä. En myöskään haluaisi "tukea" sitä, että lapsen äiti irtisanoutuu vanhemmuudesta edes kesäksi. Se on jotenkin surullista. Lapsi ei ole teidän, teidän ei tulisi joutua kantamaan vastuuta tai olemaan hänelle vanhempina, päivä- ja yökyläilyt pitäisi siis riittää.

Vierailija
7/42 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä viikko menisi mukavasti sitä voisin ehdottaa. Epäilen vähän, että nuo 9v jaksavat monia viikkoja peräkkäin elää kuin sisarukset. Uskon kyllä, että äiti maksaisi, kun on ihan luotettava ja mukava nainen. Joudun kuitenkin ehkä nyt tuottamaan hänelle pettymyksen, kun en välttämättä suostu ehdotukseen. Päivisin tottakai kaveri tervetullut.

Ap

Vierailija
8/42 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lupautuisi. Sanoisin että on omiakin töitä ja lomareissuja, joten ette voi koko kesäksi sitoutua lapseen. Tuskin on lapsellekaan hyväksi että oma äiti pääsee täysin luistamaan tyttärensä kanssa olemisesta. Kuulostaa sellaiselle äidille, että ihmetyttää miksi on pitänyt lapsi hankkia. Ei kukaan vastuullinen vanhempi tarjoa lastaan koko kesäksi hoitoon vieläpä kaverin äidille.

Tietenkin lapsesta tulisi myös ylimääräisiä kuluja teille kun joutuisitte hänet ruokkimaan ja järjestämään aktiviteettia. Tuskin lapsi joka päivä olisi pelkästään hyvällä tuulella.

Vierailija
9/42 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Mun poika on kutsuttu joka kesä kaverinsa mökille kesälomalla 1-2 vkoksi. Siis kutsuttu. Ei nyt omia lapsia voi työntää koko kesäksi jonkun vieraan hoidettavaksi. Siinähän pitäisi jo sopia joku korvaus. Provo taitaa olla. Ei kukaan edes uraohjautunut äiti tuollaista ehdota. Kai sillä lapsella on sukulaisia, isä, mummoja jne.

Vierailija
10/42 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi, mutta mä en oikein muutenkaan tykkää muista kuin omista lapsistani vaikka kuinka yritän.

Samoin😁

Vierailija
11/42 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, tämän on pakko olla pilaa.

Toiseksi, en todellakaan ottaisi "vierasta" tai tuttuakaan lasta meille 2-3 kk:n ajaksi. Siis en ikinä, koska niin kauan en jaksa ketään ylimääräistä nurkissani, ja vastuu lasten huoltamisesta kuuluu tietysti heidän huoltajilleen.

Kolmanneksi, kuinka kukaan voi edes ehdottaa tuollaista? Mulle tulis kova ikävä lapsiani heti yhden vuorokauden aikana.

Vierailija
12/42 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kamalalle, kuka dumppaa lapsensa kesäksi jonnekin?

Vierailija
13/42 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin😁

Te molemmat, oletteko oppineet sietämään lasten kavereita? Miten?? 

Vierailija
14/42 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kaverin äiti kysyi asiaa, kun haki lastaan meiltä pois. Joutui siis ns. vahingossa lasten korville. Itse en olisikaan maininnut asiasta vielä omalle tytölle.. Tai sitten lapsen kaverin äiti ei ajatellut, että nyt tytöt alkavat yhdessä puhua ja suunnitella asiaa..

Ap

Vierailija
15/42 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen se tyyppinen ihminen, että ottaisin. Haluaisin vain selvittää kaiken tuon tytön äidin kanssa oikein alas istuen, miettiä kustannukset ja äidin osallistumisen niihin ja pari viikonloppua, jolloin lapsi olisi äidillään. Kysyisin mielipidettä kesäreissuihin osallistumisesta ja mitkä olisivat kustannukset ja olisiko se hänelle ok. Kyllä nuo adiat saisi selvitettyä ja sen jälkeen toivottaisin tytön tervetulleeksi. Vuodet menevät niin nopsaan, että kohta nuo ovat jo teinejä ja sitten aikuisia. Minulle tuo olisi rikkaus, ei rasite.

Vierailija
16/42 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida kovin suurta olla äidin rakkaus lasta kohtaan. Sympatiat tytölle❤️

Vierailija
17/42 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen paikka on kotona oman perheen luona. Toki voi kyläillä ja yökyläillä mut kyllä se koti on koti lapsellekin. Ja kai tuossa nyt tulisi jo vanhempiakin ikävä jos koko jos koko kesän pyörisi toisten nurkissa?

Vierailija
18/42 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ottaisin ehkä viikoksi, mutta en sen pidemmäksi ajaksi. Perustelisin sen kaverin äidille sillä, että vaikka lapset ovat kavereita, 2,5 kuukautta toisen kotona on hänen lapselleen jo aika kova kokemus, kokisi itsensä hylätyksi ja ulkopuoliseksi kumminkin jossakin yhteydessä, vaikka kuinka yrittäisitte kohdella häntä kuin yhtena omistanne.

Lisäksi vaikka lapsi on kiva, haluatte joka tapauksessa jossakin välissä olla vain oman perheenkin kesken.

Kysy sitten häneltä, onko kaikki heillä ok. Onko jotakin kriisiä tai pakollista työmatkaa, jonka takia hän apua tarvisee. Sitä olisin tosin jo kysynyt ehdotuksen kuullessani - siis että MIKSI?

Jos on, voisin ehkä joustaa kahdeksikin viikoksi, mutta en nyt hitto vain sen takia, että jostakusta olisi kivempaa päästä omasta lapsestaan eroon....

Vierailija
19/42 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi koko kesäksi ainakaan, yksi viikko voisi olla sopiva aika. Luulisi, että ei se lapsen kaverikaan haluaisi olla pois kotoaan koko kesää.

Vierailija
20/42 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kaverin äiti kysyi asiaa, kun haki lastaan meiltä pois. Joutui siis ns. vahingossa lasten korville. Itse en olisikaan maininnut asiasta vielä omalle tytölle.. Tai sitten lapsen kaverin äiti ei ajatellut, että nyt tytöt alkavat yhdessä puhua ja suunnitella asiaa..

Ap

Jo sen takia en ottaisi että äiti kysyy hoitopaikkaa vasta tässä vaiheessa. On siis automaattisesti olettanut että kyllä joku sitä kesän hoitaa, ei mun tarvii. Olisi jo korkea aika oppia ottamaan vastuu lapsesta.

Ja kun kysyi vielä lasten kuullen tarkoituksena oli varmasti saada lapset innostumaan ja sitten sinut. Voi sitten sanoa ettei se sinulle käynyt kun lapsi joutuu pettymään, mikä on surullista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä