Jos lopettaa alkoholinkäytön, voiko siihen liittyä valtava makeanhimo?
Vinkkejä, miten saada hillittyä?
Alkoholia ei tee mieli, mutta makeaa ihan tajuttomasti...!
Kommentit (9)
Jos olet saanut alkoholista paljon kaloreita, ehkä sinulla nyt on ihan vain kalorivajetta. Syö normaalia ruokaa vähän aiempaa enemmän.
Minulle iski aivan jäätävä makeanhimo, kun lopetin juomisen. Olen lihonut 15 kg.
Monenlaisia syitä, mulla makeanhimo oli raudanpuutetta...
Vierailija kirjoitti:
Minulle iski aivan jäätävä makeanhimo, kun lopetin juomisen. Olen lihonut 15 kg.
Kun itse laitoin korkin kiinni painoni nousi 45 kilosta 102 kiloon reilussa vuodessa.
M 42
Olen aina juonut aika runsaasti ja päivittäin. Kun lopetin juomisen kokonaan muutamaksi vuodeksi, niin a) kahvin juonnista tuli lähes pakkomielle, hyvä kun aamulla jaksoin odottaa että kahvinkeitin oli valmis, ja b) aloin jälleen haaveilla tupakoinnista (olin lopettanut yli 10 v aiemmin, eikä siihen saakka ollut ollut mitään haluja). Jostain kai ne fixit täytyy saada.
Helposti addiktoituvan on saatava addiktiolleen uusi kohde juomisen lopetettuaan. Terveellisin olisi liikunta-addiktio, mutta monelle tulee sen sijaan ruoka-addiktio. Tai pelaaminen tai seksi.
Olet lopettanut juomisen, mutta et ole selättänyt addiktiotasi, olet vain kohteen vaihtanut. Työstä ongelmasi, niin olet vapaa ihminen.
Tottakai voi. Mielihyväkeskus tarvitsee korviketta, riippuvuudesta toiseen.
Vinkkinä naposteluun terveellistä purtavaa ja liikunnan aiheuttamat endorfiinit.