Miten voitte polttaa omat vanhempanne? Tai muut läheiset, lapset ym?
Miten te voitte polttaa tuhkaksi omat vanhempanne tai lapsenne kun he ovat kuolleet? Tarkoitan tuhkauurnausta. Onhan se ruumis siinä vielä edelleen, joskus täysin ehjä, ja kaunis.Vakka pikkulapsetkin? Eikö tuo ole ruumiinhäpäisyä?
Kommentit (49)
Vielä ollaan tilanteessa, että kaikki vainajat poltetaan, koska tilaa ei enää ole. Hautausmaat ovat täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on muuten kalliimpi hautausmuoto? Tuommoinen ruumis maahan ja joku muistomerkki siihen vai sitten poltto krematoriossa?
Krematorio maksaa ja arkku tarvitaan kuitenkin. Ei kelvannut sairaalan pahvilaatikko. Uurna myös, mutta niitä voi kai vuokrata, jos tuhka esim. sirotellaan mereen.
Hautapaikasta pitää maksaa jotain, jos haudataan. Täällä tuhkaus ei maksa mitään ja muistolaatta on vähän toista sataa. Toki hautapaikan saa ostaa uurnallekin, jos haluaa. Ne ovat sitten pienempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on muuten kalliimpi hautausmuoto? Tuommoinen ruumis maahan ja joku muistomerkki siihen vai sitten poltto krematoriossa?
Krematorio maksaa ja arkku tarvitaan kuitenkin. Ei kelvannut sairaalan pahvilaatikko. Uurna myös, mutta niitä voi kai vuokrata, jos tuhka esim. sirotellaan mereen.
Kyllähän ruumiin voi polttaa siinä pahvilaatikossakin. Itse ainakin haluan pahvilaatikossa krematorioon ja tuhkat sitten perheen hautaan. Ihan turhaa maksaa tuhansia arkusta.
En usko ylösnousemukseen ja olen nähnyt matoja kihiseviä eläimen raatoja. Mieluiten haluaisin elää ainakin 100v ja sitten mennä bodyfarmille tutkimuskohteeksi tai bilsan luokkaan luurangoksi. Jos olisin jonkun henkirikoksen kohde en haluaisi polttohautausta koska ei voi tietää miten tutkimustekniikat kehittyy tulevaisuudessa. Jos ei mitään hämminkiä niin mielellään polttohautaus. En ole koskaan joutunut tekemään tällaista päätöstä kenenkään puolesta ja toivon että jokainen tekisi nämä asiat selväksi lähimmilleen.
Vierailija kirjoitti:
Miten te voitte polttaa tuhkaksi omat vanhempanne tai lapsenne kun he ovat kuolleet? Tarkoitan tuhkauurnausta. Onhan se ruumis siinä vielä edelleen, joskus täysin ehjä, ja kaunis.Vakka pikkulapsetkin? Eikö tuo ole ruumiinhäpäisyä?
You went full retard. Never go full retard.
Ai miten polttaa kun vaihtoehto on antaa mädäntyä? Madot syö ja liha haisee.
Fiksu ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin uurnia vuokrata voi. Me tehtiin uurna itse.
Hauta myös tampataan kivikovaksi sen jälkeen kun mullat on kasattu päälle (kuulemma ettei vajoa kuopalle sitten, kun arkku hajoaa)
Eli arkku vainajineen murskaantuu painon alle. Jos ei sitten ole tosi jykevää tekoa
Mulle on vanhemmat ilmaisseet tahtonsa että heidät pitää tuhkata. Minusta tuhkaaminen on kyllä huomattavasti parempi vaihtoehto kuin ruumis arkussa hautaan. Omasta puolestani voin sanoa että minulle on aivan sama, mitä minulle kuolemani jälkeen tehdään. Polkekoon vaikka suohon :D
Vainajan oma tahto oli että polttohautaus. Ja tämä toive oli esitetty jo kauan ennen sairastumista täysissä ruumiin voimissa ja järjissään. Mikä oikeus minulla olisi ollut toimia toisin?
Äitini haluaa polttohautauksen, samoin minä. Ei se kuollut sitä enää tunne,...
Olen miettinyt, että jos kuoleman jälkeen säilyykin jokin tietoisuuden tila, niin onhan arkussa maan alla ahdistavaa. Palaessa ainakin aivot muuttuvat tuhkaksi, joten ei pitäisi sitä riskiä niin olla. Mistä sitä tietää, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu.
Ei sekään kivalta ajatukselta tunnu että läheinen makaa kylmän maan alla.
Vierailija kirjoitti:
Minut saatte heittää Korkeasaaren leijonille iltapalaksi kun kuolen. Tai sitten läheiseni saavat luvan täyttää minut kuin eläimen. Olisi tyylikästä olla täytettynä olohuoneen nurkassa semmoisessa karhumaisessa hyökkäysasennossa :D Oikeasti ihan yhdentekevää mitä ruumiille tapahtuu kun henki lähtee. m27
Jossain vaiheessa oli haku ruumiinlahjoitukseen. Ne tekivät maailmaa kiertäviä näyttelyitä. Joku lihasnäyttely kierti esim. Nahkat pois ja lihakset esille.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt, että jos kuoleman jälkeen säilyykin jokin tietoisuuden tila, niin onhan arkussa maan alla ahdistavaa. Palaessa ainakin aivot muuttuvat tuhkaksi, joten ei pitäisi sitä riskiä niin olla. Mistä sitä tietää, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu.
Ahdistavaa tiedostaa palavansa vai ei? Tai jopa odottaa sitä.
Vainajan tahdon mukaan mennään. Annan itse lapselle toiveeni jo eläessäni niin ei sitä tarvitse jumprata ja arpoa sitten.
Vierailija kirjoitti:
En usko ylösnousemukseen ja olen nähnyt matoja kihiseviä eläimen raatoja. Mieluiten haluaisin elää ainakin 100v ja sitten mennä bodyfarmille tutkimuskohteeksi tai bilsan luokkaan luurangoksi. Jos olisin jonkun henkirikoksen kohde en haluaisi polttohautausta koska ei voi tietää miten tutkimustekniikat kehittyy tulevaisuudessa. Jos ei mitään hämminkiä niin mielellään polttohautaus. En ole koskaan joutunut tekemään tällaista päätöstä kenenkään puolesta ja toivon että jokainen tekisi nämä asiat selväksi lähimmilleen.
Niin siis jos kuollut ei enää tunne sitä, että joku pistelee ruumiin poskeensa, niin eikö olisi vain suuri ilo ja kunnia tarjota ravintoa erilaisille öttiäisille? En minäkään usko mihinkään kuoleman jälkeiseen henkiseen elämään, mutta tuolla tavallahan sitä lähtee kiertoon, kun maatuu ja toiset ottavat itsestä ravintoa. Osa nesteinä puille ja kasveille, osa öttiäisille, lintu syö öttiäisen, pääsee lentämään + jonnekin proteiiniksi + lannoitteeksi. Toisaalta viehättävä ajatus, kierrämme eri muodoissa ja energiana.
Me kaikki olemme yhtä.
Jaa tulinkin väärään ketjuun. Kyse oli jo aikaisemmin kuolleista.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuhkaus vaikuta mitenkään ylösnousemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Sielu ja tietoisuus ei jää ruumiseen. Ruumis on vain tyhjä kuori. Jeesukseen turvautuva pääsee heti Taivaaseen kuoltuaan. Muut menevät Hadesiin ( " kuoleman laakso"). Tuomiopäivänä kaikki ruumiit nousevat haudoista, myös tuhkatut. Olemme kaikki Jumalan edessä. Sen jälkeen koittaa ikuinen Taivas tai ikuinen Helvetti. Vain Raamatullinen Jeesus pelastaa.
Ne sielut jotka ovat olleet Hadesissa päättyvät Helvettiin.
Ajatus joutumisesta arkkuun mätänemään matojen ruoaksi on epämiellyttävä. Luutkin voivat joutua vaikka mihin ajan kuluessa. Joo, kuolleet eivät enää välitä, mutta silti haluan mielummin tuhkauksen itselleni ja läheisilleni. Parempi muuttua kerralla maan tomuksi.