Miten voitte polttaa omat vanhempanne? Tai muut läheiset, lapset ym?
Miten te voitte polttaa tuhkaksi omat vanhempanne tai lapsenne kun he ovat kuolleet? Tarkoitan tuhkauurnausta. Onhan se ruumis siinä vielä edelleen, joskus täysin ehjä, ja kaunis.Vakka pikkulapsetkin? Eikö tuo ole ruumiinhäpäisyä?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on muuten kalliimpi hautausmuoto? Tuommoinen ruumis maahan ja joku muistomerkki siihen vai sitten poltto krematoriossa?
Krematorio maksaa ja arkku tarvitaan kuitenkin. Ei kelvannut sairaalan pahvilaatikko. Uurna myös, mutta niitä voi kai vuokrata, jos tuhka esim. sirotellaan mereen.
Kyllähän ruumiin voi polttaa siinä pahvilaatikossakin. Itse ainakin haluan pahvilaatikossa krematorioon ja tuhkat sitten perheen hautaan. Ihan turhaa maksaa tuhansia arkusta.
Sori, ei voi polttaa pahvilaatikossa, koska ruumiin tuhkaaminen vaatii jotain järeämpää palavaa ympärilleen, se ruumis ei itsestään pala/tuhkaannu. Näin olen kuullut kerrottavan.
Tiedä sitten miten Saksan krematoroissa asia oli ratkaistu, siellä tuskin oli puupalttoita jokaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on muuten kalliimpi hautausmuoto? Tuommoinen ruumis maahan ja joku muistomerkki siihen vai sitten poltto krematoriossa?
Krematorio maksaa ja arkku tarvitaan kuitenkin. Ei kelvannut sairaalan pahvilaatikko. Uurna myös, mutta niitä voi kai vuokrata, jos tuhka esim. sirotellaan mereen.
Kyllähän ruumiin voi polttaa siinä pahvilaatikossakin. Itse ainakin haluan pahvilaatikossa krematorioon ja tuhkat sitten perheen hautaan. Ihan turhaa maksaa tuhansia arkusta.
Sori, ei voi polttaa pahvilaatikossa, koska ruumiin tuhkaaminen vaatii jotain järeämpää palavaa ympärilleen, se ruumis ei itsestään pala/tuhkaannu. Näin olen kuullut kerrottavan.
Tiedä sitten miten Saksan krematoroissa asia oli ratkaistu
Aloitus on seitsemän vuotta vanha, mutta krematorioilla on omat sääntönsä arkkujen laadusta. Hautaustoimilaki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt, että jos kuoleman jälkeen säilyykin jokin tietoisuuden tila, niin onhan arkussa maan alla ahdistavaa. Palaessa ainakin aivot muuttuvat tuhkaksi, joten ei pitäisi sitä riskiä niin olla. Mistä sitä tietää, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu.
Ahdistavaa tiedostaa palavansa vai ei? Tai jopa odottaa sitä.
Vainajan tahdon mukaan mennään. Annan itse lapselle toiveeni jo eläessäni niin ei sitä tarvitse jumprata ja arpoa sitten.
Pienempi paha palaa muutama tunti kuin olla vuosikaudet maan alla. Jos hermot eivät enää toimi, niin tuskin kipua tuntee. Jotkut tutkijat ovat todenneet vainajan aivoissa sähköaaltoja vielä tunteja kuoleman jälkeen, joten voivathan aivot itsessään vielä olla jotenkin osittaisessa toiminnassa, mutta kehosta tuskin tulee aistimusviestejä. Kun on tuhkaa, niin kukaan ei sitäpaitsi vie jäänteitä mihinkään niin kuin pälkäneläisille kävi.
Sekö se matoja täynnä oleva ruumis muka parempi. Mietis vähän!
Hyvin helposti. Minusta on epämiellyttävää, että ruumis pikkuhiljaa mätänee arkussa matojen ja ötököiden syötävänä.
Minusta on tosi epämiellyttävää ajatella, että ruumiini haudattaisiin kokonaisena mullan alle. Miten mä siellä voin hengittää?! Parempi tuhkaantua.
Samaa mietin. Tuhkaus ainakin varmistaa, että mitään ei jää jäljelle.