Voi sanonko mitä...olen kipeä ja alakerran elämämkoululainen yh pesueineen herätti kuudelta!
Heräsin siihen kun potkumopo jytistää päin pattereita , kaksi isompaa lasta tappelevat ja äiti itse huutaa kitarisat pinkeinä. Huomenta vaan, voi helvetti! :( Tämä on ollut tätä samaa siitä lähtien kun muuttivat viime syksynä, joka aamu tapellaan ja huudetaan ...äiti on sellainen nuori, mutta kärsineen näköinen röökimuija ja lapsia on kolme joista nuorin syö tuttia ja vanhin on esimurkku. Yritän ymmärtää, mutta en vain pysty siihen loputtomiin !
Vietän kesälomaa kipeänä ja tahtoisin edes nukkua.
Kommentit (40)
Hiljaisuuden aikaisesta jatkuvasta metelistä voi tehdä valituksen. Kello 6 kuuluu todennäköisesti vielä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Heräsin siihen kun potkumopo jytistää päin pattereita , kaksi isompaa lasta tappelevat ja äiti itse huutaa kitarisat pinkeinä. Huomenta vaan, voi helvetti! :( Tämä on ollut tätä samaa siitä lähtien kun muuttivat viime syksynä, joka aamu tapellaan ja huudetaan ...äiti on sellainen nuori, mutta kärsineen näköinen röökimuija ja lapsia on kolme joista nuorin syö tuttia ja vanhin on esimurkku. Yritän ymmärtää, mutta en vain pysty siihen loputtomiin !
Vietän kesälomaa kipeänä ja tahtoisin edes nukkua.
Onko sulla pitävät todisteet että on yh?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos olisit kiva ja kävisit tarjoamassa apua sille yhlle jos se siellä huutaa kitarisat pinkeinä? Ehkä se äiti on levon tarpeessa jos ei saa katrastaan kuriin ja joutuu huutamaan. Vie ne kakarat pariksi tunniksi puistoon tai jotain.
Tai muuta pois kerrostalosta. Pienet lapset herää yleensä aikaisin, eikä sille oikein voi mitään.
Miksi ap:n pitäisi? Selkeästi kolme kertaa tämä muidu avannut harkiten jalkansa ilman ehkäisyä ja nyt pitäisi sitten niitä tuotoksia kasvattaa. Jos ei omille lapsilleen pärjää niin soittaa lastensuojeluun ja saa sieltä sitten jopa pysyvää lastenhoitoapua.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä5641 kirjoitti:
En oo nukkunu nyt kunnolla pariin kk. Joka aamuyö n. 4 aikaa alkaa hirveä lintujen räksytys eikä siinä melussa voi nukkua. Kestää aamuun saakka. Ei korvatulpatkaan auta. Oon neuvoton.
Miten luntujen laulu voi pitää ketään hereillä?
Luulisin, että oma suhtautuminen on väärissä asetuksissa.
Lintujen laulu ei aina ole kaunista viserrystä vaan hyvin usein kauheita säksätystä ja räkätystä ja meillä usein se herättää kesäisin koko perheen. Ei siinä ole suhtautumisella mitään tekemistä.
Tee valitus? Mä itse en häiriinny helposti, mutta jos se meteli oikeasti häiritsee aamuyöllä nukkumista, niin valittaisin. Tosin hiljaisuus taitaa olla usein 22-7, joten seiskalta saa sitten jo elämisen äänet kuulua. Valitettavasti kolmesta lapsesta lähtee hitosti ääntä, vaikka ne ei huutaisikaan kovin tai riehuisi. Yhdestäkin pienestä lapsesta lähtee hirveä ääni!
T: Yhen yh-äiti...
:)
Voi vittu teitä jotka alapeukutatte ja jankutatte, että aloittajan pitäisi ymmärtää. Oletteko itse kokeilleet tuollaista asumista?! Mulla oli viisi vuotta seinänaapurina sotanorsu joka jytisteli kantapäillään, huusi puhelimeen ja huusi lapsille ja joka perjantai, kun oli saanut lapset jaloista mummolaan tai johonkin alkoi kuunnella Captain Jackia sun muuta ysärijumputusta ja ravata kiihtyneenä pitkin kämppää, kunnes häipyi ovi paukkuen.. Ja tuli takaisin niin maan sekaisin , että välillä yritti ovestani sisään ja välillä jätti kenkänsä hissiin!
Varmaan oli rankkaa joo neljän lapsen kanssa mutta ei riitä mulla myötätuntoa tuollaiselle, kuka pakottaa vääntämään noin monta lasta etenkin jos tietää jäävänsä yksinhuoltajaksi?
Kaikista ei vain ole vanhemmiksi. Surullista lastenkin kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä5641 kirjoitti:
En oo nukkunu nyt kunnolla pariin kk. Joka aamuyö n. 4 aikaa alkaa hirveä lintujen räksytys eikä siinä melussa voi nukkua. Kestää aamuun saakka. Ei korvatulpatkaan auta. Oon neuvoton.
Miten luntujen laulu voi pitää ketään hereillä?
Luulisin, että oma suhtautuminen on väärissä asetuksissa.
Ei se suhtautumisessa ole kiinni. Rakastan linnunlaulua päivisin. Mutta aamuyöstä se on aina sellasta räkätystä, ihan erilaista kun päivisin. Siitä tulee oikeasti tosi kova meteli. Entiedä onko sitten tässä missä asun jotenki erityisen paljon lintuja.
Vierailija kirjoitti:
Sinähän saat vain maata kotona ja vaikka laittaa kuulokkeet korville tms. Se äiti hoitaa lapsensa ja kotityönsä siellä metelin seassa.
Kuulostaa siltä, ettei kyllä hoida niitäkään.
Mikset mene jo karjaisemaan, että "NYT HILJAA TAI SOITAN POLIISIT!". Tuo tepsii ainakin täälläpäin kun meno alkaa mennä vähän liian äänekkääksi liian aikaisin tai myöhään.
Ei tarvinnut kuin pari kertaa karjaista oikein kuuluvasti pari kesää sitten alakerran rymyporukalle, että "nyt painutte hvettiin siitä huutamasta tai soitan poliisit", niin ovat tajunneet, että talossa asuu myös ihmisiä, jotka haluaisivat nukkua klo 3.00 yöllä.
Miksi se on niin hankalaa kunnolla miettiä sitä lapsilukua. Hankkii ne lapset reilulla aikavälillä ja pohtii kunnolla jaksamista ja rahkeita eikä availe jalkoja ja sarjatulita niin että lapsia on aivan liikaa siihen miten itse jaksaa ja ehtii ja osaa. Siinä on turha valittaa jaksamisesta ja väsymyksestä jne jos on tietoisesti useamman lapsen hankkinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhut noin rumasti
Lässyttääkö pitäisi? Kaunistella totuutta?
Jotkut osaavat sanoa asiat niin kuin ne on, ilman rumaa puhetta tai ilman lässytystä. Ymmärrän, ettei kaikilta onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhut noin rumasti
Lässyttääkö pitäisi? Kaunistella totuutta?
Jotkut osaavat sanoa asiat niin kuin ne on, ilman rumaa puhetta tai ilman lässytystä. Ymmärrän, ettei kaikilta onnistu.
Apua, tuolta selvisi, että ap on jo keski-ikäinen tai sitä vanhempi! Luulin about 20 v. Ei hyvin mee tuollakaan "elämämkoululais"-ap:lla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos olisit kiva ja kävisit tarjoamassa apua sille yhlle jos se siellä huutaa kitarisat pinkeinä? Ehkä se äiti on levon tarpeessa jos ei saa katrastaan kuriin ja joutuu huutamaan. Vie ne kakarat pariksi tunniksi puistoon tai jotain.
Tai muuta pois kerrostalosta. Pienet lapset herää yleensä aikaisin, eikä sille oikein voi mitään.Miksi ap:n pitäisi? Selkeästi kolme kertaa tämä muidu avannut harkiten jalkansa ilman ehkäisyä ja nyt pitäisi sitten niitä tuotoksia kasvattaa. Jos ei omille lapsilleen pärjää niin soittaa lastensuojeluun ja saa sieltä sitten jopa pysyvää lastenhoitoapua.
Olet oikeassa, että apn ei tartte apua tarjota, siihen on ihan omat palvelut. Mm. Lapsiperheiden kotipalvelu. Lastensuojelukaan ei ole se ensimmäinen etappi.
Mutta, miksi tätä kommenttia tulin kirjoittamaan? Kuvitteletko oikeasti, että yh:ksi jääminen olisi nimenomaan sen yh vanhemman syytä?!
Eiköhän se lähtemään lätkinyt osapuoli oo syypää ja vastuuton ja jättänyt tuotoksensa hoitamatta...
Provo, ei elämänkoululaiset herää ennen yhdeksää.
Vierailija kirjoitti:
Nyt siellä soi sitten Sannin "mitä vittuu" volyymit kaakossa.. tyttö vissiin pisti bileet pystyyn, kun äiti lähti kahden nuoremman kanssa kauppaan tai johonkin .
Luovutan. Lähden apteekkiin ja käyn jossain samalla aamukahvilla. Toivotaan, että yläkerta on hiljainen kun tulen takaisin !
ap
Ps. Olen ollut ennenkin lapsiperheen naapurina ja olen äiti itsekkin, poikani on jo aikuinen
Ai, nytkö ne asuu yläkerrassa? Otsikossa luki, että ne on alakertalaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt siellä soi sitten Sannin "mitä vittuu" volyymit kaakossa.. tyttö vissiin pisti bileet pystyyn, kun äiti lähti kahden nuoremman kanssa kauppaan tai johonkin .
Luovutan. Lähden apteekkiin ja käyn jossain samalla aamukahvilla. Toivotaan, että yläkerta on hiljainen kun tulen takaisin !
ap
Ps. Olen ollut ennenkin lapsiperheen naapurina ja olen äiti itsekkin, poikani on jo aikuinen
Ai, nytkö ne asuu yläkerrassa? Otsikossa luki, että ne on alakertalaisia
Jep, paska provo! Älkää ruokkiko tällasia!
Aika wt taidat itsekkin olla kun Kerrostalossa asut. Just Saying.
Sinähän saat vain maata kotona ja vaikka laittaa kuulokkeet korville tms. Se äiti hoitaa lapsensa ja kotityönsä siellä metelin seassa.