Tulin raskaaksi, tule lukemaan mieheni reaktio!
Kyseessä esikoinen ja miehelleni tietysti asiasta ensimmäisenä kerroin. Hän katsoi minua kuin idioottia ja ensimmäinen lause oli: Voi saatana, kortsuko mennyt rikki.. Katsoin häntä takaisin ja sanoin, että vaikkemme lasta ole yrittäneetkään niin mies silti on tietoinen, että haluan lapsia jossain vaiheessa ja tällä hetkellä tilanne muutoinkin hyvä; meillä työpaikat ja kiva asunto jne. Sanoi, ettei halua mitään sellaista kiljuvaa pikkuvauvaa meidän kotiin ja että saisin tehdä hänen puolestaan abortin. Olin järkyttynyt ja kysyin onko hänellä minkäänlaista käsitystä siitä miten puhuu vaimolleen, rakkaalleen ja ihmiselle, jonka kanssa on josksu perhekeskusteluissa sanonut, että perhe olisi jossain vaiheessa hänestäkin kiva. Vastaukseksi sain ettei nyt ole "se vaihe vielä". Hermostuin ja lähdin kävelylle. Takaisin tultuani mies ilmoitti, että jos pidän lapsen saan kasvattaa sen myös yksin. Mies ei ole ikinä ollut tuollainen! Itkettää.
Kommentit (125)
AP! Mies reagoi noin koska pettää sinua. On ihastunut toiseen naiseen ja on ruvennut mielessään harkitsemaan eroa. Vauvauutinen toi mutkia matkaan. Häntä siis vituttaa ja paljon. Mieti rauhassa mitä teet. Se miten miehesi sinua nyt kohtelee kertoo kaiken oleellisen. Ansaitset parempaa.
Varmistustesti vielä! Joko mielipide muuttui?
Vierailija kirjoitti:
AP! Mies reagoi noin koska pettää sinua. On ihastunut toiseen naiseen ja on ruvennut mielessään harkitsemaan eroa. Vauvauutinen toi mutkia matkaan. Häntä siis vituttaa ja paljon. Mieti rauhassa mitä teet. Se miten miehesi sinua nyt kohtelee kertoo kaiken oleellisen. Ansaitset parempaa.
Mulle tuli tismalleen sama mieleen!
Tavattiin, kun olin tosi nuori vasta 18v. Mies kolme vuotta vanhempi eli oli 21v. Oltiin nuorina aika hip-henkisiä ja oltiin sellasia peace&love tyyppejä. Meillä synkkasi alusta alkaen. Mentiin naimisiin, kun oltiin seurusteltu 4v. Olin silloin 22v ja mies 25v. Opiskeltiin ja ollaan käyty töissä. Nyt olen siis 30v ja naimisissa ollaan oltu 8v, mies 33v nyt. Ei olla enää nuoria ja villejä ja niin rakastuneita, mutta ihan toimiva suhde meillä kuitenkin on ollut. Tällainen historia löytyy meiltä.
Hei sinä, joka toit esiin tuon mahdollisen pettämisen! Kiitos! Itselle ei olisi tullut tuo mieleen nyt kun muutenkin on shokki tämä kaikki. Mutta näin oli kun kysyin asiaa suoraan mieheltä, toinen nainen !!!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kondomi pysyisi ehjänä niin se ei siltikään suojaa raskaudelta (eikä taudeilta) täysin sataprosenttisesti. 98% taisi olla tarkka luku ja tämä siis vain siinä tapauksessa että kondomia on käytetty ohjeiden mukaisesti eikä siinä ollut valmisvirheitä.
Ja pienetkin käyttö -ja valmistusvirheet laskevat kondomin ehkäisytehoa merkittävästi.Turha se on mitään faktoja kertoa näille kertoa. Kumin pettäminen on aina naisen vika. Aina. Vaikka nainen ei siihen edes koskisi. Ehkäisyn pettäminen yleensäkin on aina naisen vika. Kierukkaakin nainen käyttää jotenkin väärin. Jotenkin kieroilemalla nainen saa ihan kaikki ehkäisyt pettämään. Kaikki.
Voi miesparat :(
Ikävä kyllä naiset on kieroillu aika paljon näissä asioissa, joten itse ymmärrän miehiä, jotka ei sokeasti luota naisen sanaan.
Jos mies käyttää kondomia, niin missä kohtaa hänen pitää vielä luottaa naisen sanaan ja miksi? Eikö mies itse tiedä käyttikö kumia vai ei? Eikö mies itse voi tarkistaa onko kumi ehjä?
Jos se nainen vaikka rikkoo sen? Tarkistaa missä vaiheessa? Oikeesti olet sitä mieltä et jokaisen tulis ennen yhdyntää tarkistaa kondomi tai oma vika?
Tietetenkin yhdynnän JÄLKEEN! Eihän siinä mitään järkeä ole käyttämätöntä tarkistaa, että menikö rikki.
Lapsen kanssa pärjää yksin paremmin kuin huonossa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheita nämä kommentit pidä lapsi, heivaa ukko. Kyseessä on sen lapsen tulevaisuus. Miettiikö kukaan sitä lasta joka joutuu elämään isättömänä, miltä se hänestä tuntuu?
Tässä pönkitetään vaihteeksi vaan naista: elämäsi paras päätös, kyllä pärjäät yms yms
Varmaan niinkin mutta lapsen paras se ei ole syntyä jo valmiiksi vihamieliseen maailmaan ilman minkäänlaista isää.Yhyy :D itse olen naimissa, mutta kasvanut ilman isää ja iha normi ihminen minusta tullut. Korkeastikoulutettu muunmuuassa. Minä ainakin myös pitäisin lapsen, halusi mies sitä tai ei. Mikään ehkäisykeino ei ole 100% muuta kuin vasektomia.
Ilman isää kasvaminen on aivan eri asia kuin vihamielisesti käyttäytyvän isän kanssa kasvaminen.
Se on se lapsi joka toinen viikonloppu menee vihamieliseen isän kotiin koska lastenvalvoja sanoo että lapsella on oikeus isään, olkoonkin minkälainen.
Tuo mies ei lasta halua. Aplle vakuutetaan että mies muuttaa mielensä. Ja jos ei niin pärjäät 👍
Ja sitten se on se lapsi joka kärsii mutta lojaalisuuttaan äitiä kohtaan, ei sitä koskaan kerro ennen kuin tosi aikuisena.Miksi vihamielinen isä muka ottaisi lapsen joka toinen viikonloppu luokseen? Lapsen jota ei halunnut ja joka on vaan tiellä. Ei lastenvalvoja voi pakottaa etäisää ottamaan lasta luokseen. Siihen etällä ei ole mitään velvollisuutta. Hän ottaa lapsen jos haluaa, mutta jos ei halua niin ei ota. Pakko ei ole eikä tule. Ja tuskin ottaa tuollaisessa tapauksessa. Miksi ottaisi pelkän riesan luokseen.
Onhan näitä tapauksia missä isää vaaditaan tapaamaan lastaan tai lapsiaan, koska se on lapsen oikeus isään.
Kuka vaatii? Koita nyt ymmärtää, että isä itse päättää tapaako lasta vai ei. Se on isän päätös, ei äidin eikä lastenvalvojan. Mitkään laki ei isää siihen pakota. Edelleen, miksi vihamielinen isä tapaisi lasta jota ei halunnut ja jota vihaa?
Normaali mies ei yleensä vihaa lastaan. Vaikka lapsi olisikin saanut alkunsa suunnittelemattomasti. Lapsen vanhemmat ovat kuitenkin olleet yhdessä omasta ( molempien) tahdosta.
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä, joka toit esiin tuon mahdollisen pettämisen! Kiitos! Itselle ei olisi tullut tuo mieleen nyt kun muutenkin on shokki tämä kaikki. Mutta näin oli kun kysyin asiaa suoraan mieheltä, toinen nainen !!!
Ap
2/5 Kiehtovaa! Tämä oli jo aika hyvä. Jossakin vaiheessa kuitenkin aina trollit vetävät yli.
Kyllä 33 alkaa olla sellainen ikä, että lapsia joko haluaa tai sitten ei. Mutta kyllä sen alkaa tuolloin jo tietämään. Olen pahoillani Ap, että mies ei haluakaan, vaikka muuta on sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on teidän ikä. Jos noin.30 vaihda mies pidä lapsi, ei ole haaveillut sinusta äitiä lapselleen. Jos noin. 20 ymmärän miestä paremmin
Seurustelleet 8 vuotta, ehkä 30 lähempänä
Vierailija kirjoitti:
Kauheita nämä kommentit pidä lapsi, heivaa ukko. Kyseessä on sen lapsen tulevaisuus. Miettiikö kukaan sitä lasta joka joutuu elämään isättömänä, miltä se hänestä tuntuu?
Tässä pönkitetään vaihteeksi vaan naista: elämäsi paras päätös, kyllä pärjäät yms yms
Varmaan niinkin mutta lapsen paras se ei ole syntyä jo valmiiksi vihamieliseen maailmaan ilman minkäänlaista isää.
Ei lapsi tai aikuinenkaan osaa kaivata sellaista mitä ei ole kokenut tai ollut.
Mun isä on kuollut muutamaa kuukautta ennen kuin synnyin, enkä koskaan ole tuntenut kaipausta, kuin korkeintaan omassa mielikuvituksessani, ihan samalla tavalla kuin mielikuvituksissani miettisin, millaista olisi elää miehenä tai hyvin köyhänä tai rikkaana.
Näin on ollut kaikkien tapaamani puoliorpojen tai isättömien kanssa. Vain ne läheiset jotka ovat arjessa, ovat tärkeintä.
Muutehan adoptiolapsilla olisi ainainen biologisten vanhempien kaipuus, mutta näin ei ole, vaan tuntuvat vieraalta tai merkityksettömältä ihmisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
jos tämä on aito "Ap", niin asia selvisi. Ero. Sitten mietit haluatko pitää lapsen ? Lapsi bongataan miehellesi ilman isyyden tunnustusta, koska avioliitossa siitetty.
Mulla kävi kans miesystävän kans niin 1.5-vuotta sitten et tulin raskaaksi vaikka mulle oli juuri asennettu uusi hormoonikierukka.Miehellä ennestään kolme aikuista tyttöä ja mulla kouluikäiset tyttö ja poika eikä yhteistä suunniteltu lainkaan.No kun kerroin olevani raskaana mies suuttu mulle ihan hirveesti ja sano ettei haluu enää lapsia.No sanoin et lapsen pidän.Mies ei puhunu mulle kolmeen viikkoon ja olin ihan varma et suhde meni tähän.Kuitenki mies ollu tukena kuitenki ja saatiin ihana poika.Poika vei iskän sydämen täysin ja meillä nyt muutenki asiat hyvin.Miehellä saattaa vaan kestää hetki toipua shokista mutta anna sille aikaa.Puhukaa.
Kaikki miehet eivät halua lapsia ja myös jotkut naiset. Niiden kanssa niitä ei voi tehdä. Ei naimisissa, avoliitossa tai erillään. Ne eivät vaan halua lapsia. Siinä voi olla monia. Se voi johtua heidän lapsuudestaan, nuoruudestaan tai sitten tulevaisuuden suunnitelmista. Sinun kannattaa tehdä abortti. Älä tee väkisin lasta hänen kanssaan jos hän ei sitä halua. Teillä voi olla ihan hyvä ja rikas elämä muutenkin. Olisit varmasti hyvä äiti, mutta hän ei halua isäksi. Teet väärin henkisellä tasolla häntä kohtaan pakottamalla häntä isäksi ja kiristämällä suhteellasi ja avioliitollasi sinuun. Anna hänen pitää teidän avioliitto jos sitä haluat. Jos lapsi on sinulle tärkeä, tee se jonkun muun kanssa. Äidiksi tai isäksi pakottaminen on väärin.
Miehet. Aina vaan "se vaihe ei ole ihan vielä". Sitten neljä- tai pahimmillaan viisikymppisenä keksitään että se vaihe voisi ollakin ja sitten kiukutellaan kun ei enää kelvata lissäntymisikäisille eli itseä reilusti nuoremmille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan niinkin mutta lapsen paras se ei ole syntyä jo valmiiksi vihamieliseen maailmaan ilman minkäänlaista isää.
Isäni hankki lapsia vain koska ajatteli että se nyt vaan on normaalia parisuhteissa, eli ei sen takia että olisi oikeasti haluamalla halunnut lapsia saati ollut lapsista kiinnostunut. Mieluumin olisin kasvanut ilman isää kuin tuon kanssa. Tälläisen vanhemman kanssa kasvaminen tekee hallaa mielenterveydelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap2/5 Kiehtovaa! Tämä oli jo aika hyvä. Jossakin vaiheessa kuitenkin aina trollit vetävät yli.
Ei taida olla ap tämän kirjoittaja? Ap:lla on aiemmn olleet hyvin pilkut kohdillaan ja muutenkin kielioppi hallussa. Mihin hän yhtäkkiä unohti ne pilkut sivulauseiden edestä?
No jos kortsut oli vanhentuneita, niin syyllinen on se, joka ei asiaa huomannut ja vahinko on päässyt käymään. Toivottavasti pääsette asiassa yhteisymmärrykseen ja saatte sovittua. Jatkossa kannattaa varmasti sinunkin ap päivämäärät tarkistaa, vaikka mies on luvannut asian hoitaa.