Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin huomisaamuun mennessä edes 5-10 euroa rahaa, jotta saisin kaupasta edes vähän ruokaa?

Köyhä ov
10.06.2017 |

Tilanne nyt vain sattuu olemaan se, että rahaa on 25 centtiä ja ruoka on loppumaisillaan enkä saa lisää rahaa kuin vasta ensi viikolla. Tähän tilanteeseen olen tullut, vaikka olen yrittänyt parhaani mukaan elää nuukasti.

Kommentit (189)

Vierailija
101/189 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mukavaa olla köyhä? Rahaa kuitenkin riittää Karlens-siideriin ja tupakkaan. Mene kouvolatukkainen wt-yh töihin.

Vierailija
102/189 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlin makaronipussi maksaa 0,12 euroa. Kun ostat yhden se maksaa pyöristettynä 0,10e. Saat rahoillasi kaksi pussia. 

Jaksaa huvittaa nämä saksalaiskaupan uskolliset fanit, jotka luulevat kaikkien asuvan kyseisen kaupan naapurissa. Minulla on 3 km lähimpään Lidliin, 1 km S-Marketiin. Kannattaisiko minun tosiaan kävellä nälkäisenä 4 km ekstraa makaronipussien takia, vai voisikohan mitenkään olla, että lähempää löytyisi syötävää?

Et jaksa kävellä kolmea kilometriä Lidiliin ja sama takaisin? Miten läski sä oikein oot?! :DD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/189 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksaa huvittaa nämä saksalaiskaupan uskolliset fanit, jotka luulevat kaikkien asuvan kyseisen kaupan naapurissa. Minulla on 3 km lähimpään Lidliin, 1 km S-Marketiin. Kannattaisiko minun tosiaan kävellä nälkäisenä 4 km ekstraa makaronipussien takia, vai voisikohan mitenkään olla, että lähempää löytyisi syötävää?

Jaa-a... Olen itse kävellyt aikoinaan 20 kilometriä saadakseni ruokaa joten vaikea kuvitella ongelmaasi... Samoin joka kesä kauppamatkani mökillä on yhteensä 12 kilometriä joten jos ei huvita kuolla nälkään niin tossua toisen eteen on laitettava... Kävellen käyn kun ei autoa ole ja viikon ruuat roudaan selässä.

Eli yhteen suuntaan 6 km? Ihan mielenkiinnosta, miten saat pakasteet ym. herkästi pilaantuvat tuotteet säilymään tunnin kävelymatkan aikana? Onko sulla kylmälaukku tai jotain?

Vierailija
104/189 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde keräämään pulloja.

Voi vittu tätä neuvoa aina! Missä ryypätään niin paljon, että joku elää  keräämällä tyhjiä pulloja?! Kaikkea hyvää aapeelle.

Samaa aina ihmettelen :D Tällä alueella näkyy paljon juopuneita ihmisiä, mutta ei IKINÄ yhtään pulloa missään, vaikka lenkkeilen monta kilometriä päivässä. Ainoastaan rikottuja pantittomia tölkkejä tulee joskus vastaan.

Pullonkeräystä neuvoville ei taida tulla mieleen, että niillä juopoillakin on rahapussi tyhjä, eikä ole varaa heittää rahanarvoisia pulloja pitkin pyöräteiden ojia.

Vähän matkan päässä on kesällä suosittu leirintäalue, vaan eipä sieltäkään ikinä pulloja löydy. Matkailijoiden näen aina raahaavan omia pullosäkkejään lähikauppaan palautettavaksi.

Vierailija
105/189 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlin makaronipussi maksaa 0,12 euroa. Kun ostat yhden se maksaa pyöristettynä 0,10e. Saat rahoillasi kaksi pussia. 

Kai ymmärrät että tämä kommenttisi hyvin kuvastaa sitä yhtä ongelma-aluetta, miksi köyhät ihmiset ovat niin huonossa tilanteessa. Pitää asua lähellä palveluja kun ei jakseta kulkea kilometriä pidemmälle edes siksi että saisi ruokaa, ollaan fyysisesti huonokuntoisia, asumiskulut ovat kalliita alueilla joissa kaikki palvelut pitää olla naapurissa.

En ole tuo lainaamasi kirjoittaja, mutta en kyllä todellakaan lähtisi tekemään tyhjällä vatsalla 6 kilometrin lenkkejä.

Itse liikun paljon, ja en tiedä miten te muut liikutte, mutta minulle ainakin tulee liikunnasta kova nälkä.

Vierailija
106/189 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde keräämään pulloja.

Voi vittu tätä neuvoa aina! Missä ryypätään niin paljon, että joku elää  keräämällä tyhjiä pulloja?! Kaikkea hyvää aapeelle.

Samaa aina ihmettelen :D Tällä alueella näkyy paljon juopuneita ihmisiä, mutta ei IKINÄ yhtään pulloa missään, vaikka lenkkeilen monta kilometriä päivässä. Ainoastaan rikottuja pantittomia tölkkejä tulee joskus vastaan.

Pullonkeräystä neuvoville ei taida tulla mieleen, että niillä juopoillakin on rahapussi tyhjä, eikä ole varaa heittää rahanarvoisia pulloja pitkin pyöräteiden ojia.

Vähän matkan päässä on kesällä suosittu leirintäalue, vaan eipä sieltäkään ikinä pulloja löydy. Matkailijoiden näen aina raahaavan omia pullosäkkejään lähikauppaan palautettavaksi.

Juopot pitävät pulloistaan usein kiinni, paitsi kun ovat riittävän kännissä. Nuoriso niitä pulloja heittelee. Kolme asiaa, joiden avulla minä olen saanut hyviä tienestejä: Aamulla aikaisin herääminen, tai lämpiminä päivinä kiertely jo iltaisin. On fiksuja nuoria, jotka antavat pullot suoraan keräilijöille ja käyttäytyvät kännistään huolimatta hyvin. Pitää tietää paikat ja olla tarkkaavainen. Ei ne pullot ole keskellä tietä, vaan ojissa, rannoilla, metsiköissä. Näkösällä olevat pullot kerätään aina nopeasti. 

Vierailija
107/189 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne kolme asiaa jäi tarkentamatta, vaikka olivat tuossa, kun innostuin selittämään

1. Ajoitus, ". oikeat paikat ja 3, tarkkaavaisuus. Olen useammankin kerran aamulenkillä huikannut keräilijöille, että täälläkin, kun ovat menneet ohi. Itse kun olen nyt päivätyössä, annan niiden kerätä, jotka enemmän tarvitsevat. 118

Vierailija
108/189 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti ap toka viikko menossa ja oot jo juonu kaikki rahas ja Juhannuskin on vasta tulossa? Ja mä luulin et mulla menee huonosti....

Vierailija
109/189 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitäisi saada rahaa, kovin kauaa sitä ei saa tarpeetonta myymällä, tavara ei itsestään lisänny.

Itse olen 5 v aikana tehnyt vaikka mitä. Sulatin taloyhtiön grillissä kynttilän jämiä. Sain tyhjiä fairy purkkeja ja tein niihin kynttilöitä. Kynttilöitä käytin valon lähteenä, säästin sähköä.

Talvella sulatin lunta, täytin tyhjiä purkkeja tällä vedellä, vein ne ulos pakkaseen ja laitoin 2 x päivässä jääkaappiin, jotta he hehkuivat kylmää ja jääkaappi vei vähemmän sähköä.

Kävin keräämässä naapurin kanssa kaatuneita puita, 2 vkoa tehtiin sitä aamusta iltaan. Oli käynyt iso myrsky ja kunta antoi puut kerääjille. Puut palasiksi ja pulkalla varastoon, sitten vuokrattiin klapikone ja muutama päivä siinäkin meni.

Puita on vieläkin.

Mitä vielä ? Olen satoja muovipussilliseja saanut kirppistavaroita. Jotkut vastikkeetta, joistain olen siivonnut, leiponut, toiminut kissavahtina. Pessyt pyykkiä, silittänyt.

Kirppistavarat menee yksityisyrittäjälle, joka olisi laittanut luukut kiinni vuosia sitten, mutta keksi tämän hakee muualta, kotiovelta, saa parempaa tavaraa kun siellä, missä paikka on. Minulla on 10 laatikon kiintiö 2 x vuodessa. Ne rahat käytän lomarahastoon.

Tehnyt tuhansia käsitöitä ja ne on myyty 50% sopimuksella lähinnä joulumarkkinoilla.

Elämä on myös selviytymistä. Pienistä puroista syntyy vaikka mitä, jos on vaan on rehellinen ja ottaa avun vastaan. Ihmiset auttavat helposti, kun näkee mihin apu menee ja avun saajalla menee antajaa huonommin.

Itse voisin tehdä enemmän ylitöitä. Lapset ovat minulla viikko-viikko ex.n kanssa ja kun lapset ovat minulla, teen 6 h työpäivää ja kun lapset ovat isällä, teen 10 h työpäivää.

Usein teen 11 h, usein olen joko la tai su ja saan näillä kertymiä, pidän mm pidemmän kesäloman.

Niin kauan, kun vaihtoehtoja on, kannattaa tehdä jotain joka paikkaan.

Tällä hetkellä menee lähes ok. Rahat ovat aina ennen palkkapäivää loppu, mutta laskun tulee maksettua ja hampaat ovat paikallaan, sen verran monipuolista ruokaa syödään.

Vierailija
110/189 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita oman kuntasi seurakuntaan ja kerro heille tilanteesi. Saat heiltä luultavasti maksusitoumuksen lähimpään ruoka kauppaan.

Vierailija
111/189 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeesti ap toka viikko menossa ja oot jo juonu kaikki rahas ja Juhannuskin on vasta tulossa? Ja mä luulin et mulla menee huonosti....

Minä en juo alkoholia ollenkaan. Sitä paitsi en saa rahaa kuun alussa niin kuin useimmat ihmiset, koska minulla sellainen tili, jonka nimeä en nyt muista, että minulle tulevat rahat menevät aina suoraan sellaiselle tilille, johon en itse pääse käsiksi, mutta josta maksetaan aina kaikki minun laskut ja kerran viikossa saan omalle tililleni käyttörahaa, mutta se on niin pieni summa, että se riittää vain joten kuten ruokaan, pesuaineisiin ja muuhun sellaiseen. Alkoholiin, huumeisiin ja tupakkaan minulla ei riittäisi rahaa ollenkaan eikä ne edes kiinnosta minua. Eli minua ei voi syyttää, että juon kaikki rahani.

Vierailija
112/189 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulloja keräämään

Vierailija
113/189 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei elä samassa syklissä kuin sinä. Mä sain käsityksen, että ap;n palkkapäivä olisi 14. Hänhän mainitsee jo aloituksessa, että ensi viikolla tulee rahaa. Juhannuksella ei ole mitään tekemistä tän hetken kanssa eikä joululla johon kyllä hänen varmaan kannattaisi jo säästää.

Vierailija
114/189 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin AP:n tilille 20€, toivottavasti pärjää noilla

Vierailija
115/189 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tilinumero niin laitan rahaa tulemaan.

Vierailija
116/189 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto on täynnä ruokaa.

Lue netistä asiasta.

Nyt on kesäkuu. No problem.

Vierailija
117/189 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulloja ja tölkkejä löytyy aina, dyykkaa, nokkosia kerää pihalta.

oon ollu joskus kaksi viikkoa ilman rahaa. teelläkin pärjää aikansa ihan hyvin.

nyt on ilmaista vitamiinia ulkona vaikka kuinka.

voikukanlehtiä vihreään teehen. ravitseva smoothie

Vierailija
118/189 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ongenkoukku ja siimaa, jos onkea ei ole.

Itse lähtisin kalaan.

Poimisin nokkosia, ja tekisin nokkoslettuja tai nokkosta ja pastaa.

Voikukanlehdet, maitohorsmat, poimulehdet ja koivunlehdet ovat nyt parhaimmillaan.

Niistä tekee helposti salaattia, muhennosta tai smoothieta.

Raparperikin on valmista jo.

Osaatko metsästää?

Vierailija
119/189 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epärehellinen nälkäinen menisi varastamaan perunaa suoraan maanviljelijän pellosta.

Vierailija
120/189 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiömamma ei edes tiedä miltä perunapelto näyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi