---Huhtikuisten keskiviikko <3
Kommentit (49)
huh kun on taas nukuttu! Nimittäin huonosti.. kolmeen asti sain nukuttua ja sen jälkeen pyörin 2 ja puol tuntia kunnes nousin ylös.. nyt on kyllä niin huono olo, pyörryttää ja pää särkee.. oon joutunu melkein joka yö ottaa närästyslääkettä.
Erottaako sen limatulpan selvästi valkovuodosta? eihän limatulpan irtoamisen takia tarvi lähtee sairaalaan vaan vasta sitten jos lapsivesi menee?
Meillä alkoi nyt se kova lumipyry josta on varoiteltu pari päivää. Minä luulin että kevät olisi jo pitkällä kun saamme vauvan... mutta kissan viikset.
Ajattelin soittaa tänään polille ja kysyä että onko niillä joku suunnitelma mun varalle. Synnytys tapa-arviossa todettiin vauvan mahtuvan kyllä ulos, mutta kukaan ei odottanut että raskaus kestäisi täyteen aikaan asti... lääkäri sanoi että 3,5kg mahtuu vielä, mutta sitten täytyy miettiä uudelleen jos tulee isommaksi. Mun järkeen käynnistyksessä olisi kuitenkin pienemmät riskit kuin sektiossa. Nukkuminen alkaa tosiaan olla todella vaikeata ja kyllä tää mammuttina olo taas tältä erää saisi riittää =) Ensi kertaan mennessä ehtii sitten taas jo unohtaa, kuinka loppuraskaudessa ketuttaa.
Tänään on perhekahvilapäivä, tyttö on taas ihan täpinöissään. Äitikin viihtyy siellä kyllä tosi hyvin. Oletteko ostaneet MLL:n imetyspaitoja?
Peppinetta 39+2
Huomattavasti hyvätuulisempana tänä aamuna! Eilinen olikin oikea huonotuulisuuden kertymä...
Fruit: limatulppa on ilmeisesti rusehtavampi ja joskus verinen. Sen irtoamisen vuoksi ei tarvitse lähteä sairaalaan. Irtoamisesta voi mennä vielä parikin viikkoa ennen kuin synnytys käynnistyy. Itse en ole koskaan huomannut limatulpan irtoamista. Kaikilla se ei ole yhtä selkeä.
( . ): on iso! Potkuharjoitukset keskittyvät nykyisin iltaan, joskin tänä aamuna pientä hytkyilyä on ollut havaittavissa :)
Vasen nivunen on niin saamerin kipeä eilisen kävelylenkin jäljiltä.. Pitää oikein raahata jalkaa mukana. Silti kyllä ajattelin lasten kanssa kärrytellä perhekerhoon, mennään sit vaikka yhdellä jalalla loikkien!
Vatsa tuntuu tänään paremmalta. Pari päivää ollut niin ärtynyt vatsa, ettei ole voinut syödä juuri mitään. Jospa se nyt tästä!
Mutta nyt hampin pesuun ja menoks!
Kivan mielen kirvoittavaa keskiviikkoa itsekullekkin!
tilda ja vauvi 36+3
p.s. Jokohan Annulla on nyytti vieressä?!
Ai saako MLL:ltä imetyspaitoja?! Paljonkohan ne maksaa? En ole tuolla meidän perhekahvilassa sellaisia huomannut, vaikka eilenkin siellä paitoja katselin. Täytyypä olla tarkempana ensikerralla... Olen ajatellut ostaa imetyspaidan, ja kaikki vaihtoehdot punnitaan!
Mun mielestä ne maksaa jotain kolmisenkymppiä, jos en ihan väärin muista. Minäpäs kurkin kohta kun sinne hilpaistaan.
Peppinetta
antoivat painoarvioksi 3,2kg, rv36+3.
Kaikki oli ihan kunnossa, mutta diabeteksen takia iso jössikkä siis tulossa jos laskettuun menee. Niinpä ensi torstaina aletaan suunnittelemaan käynnistystä todennäköisesti päivälle 12.4 ellei itsekseen tule ulos ennen sitä.
Raskausviikkoja olisi koossa tuolloin 38+4.
Siihen on vaan kaksi viikkoa aikaa... tähän saakka on tuntunut ikuisuudelta se, että se vauva syntyy ja nyt siihen on sitten enintään se kaksi viikkoa aikaa... Jännittää... :)
Juu en ollut minäkään ajatellut vauvalle toppapukua sairaalaan tarvita, kun oli kyseessä kevätvauva..
Tänne ei kuulu kummempia, ei supistele liioin, vauva jumppaa minkä kerkiää, ja nyt alkaa tuntua etei tälläkään vauvalla ole mihinkään ja varsinkaan tänne maailmaan tulossa kiire.
Yöt minä jotenkuten nukun ja aamuisin varsinkin ei kolota mihinkään ja voisi kyllä nukkua, mutta sitten ei enää nukuta;-)
Muistakaa, että limatulppaa ei välttämättä tule ollenkaan, minulla ei ole tullut ja viisi synnytystä takana.
Ponnari & Masukki 37 + 4
siis meidän vauvan syntymään! Viikon päästä tähän aikaan meillä on vuorokauden ikäinen vauva :) Mies nauraa minulle, kun aamuja lasken, mutta taidanpa kohta siirtyä tuntilaskentaan...
Alkaa tosissaan jo jännittämään!
Ja kurkku on edelleen aivan himskatin kipeä, varsinkin näin aamulla. Menisi nyt pois tämä tauti, ei ole kivaa jos jatkuu sinne ensi tiistaille asti. Kuumaa olen juonut niin, ettei tarvitse ennen syksyä ottaa mitään lämpimäksi luokiteltua juotavaa.
Muuten olo on edelleen ihmeellisen hyvä, raskauden kannalta. Voin tosiaankin paremmin nyt kuin kaksi kuukautta sitten. Ja vauvakin tuntuu menosta päätellen voivan hyvin :)
Mutta nyt viemään lapset eskariin ja hoitoon, täytyy ensin kaivaa auto tuolta hangesta....
Eusenia 38+2
Kun eilen pääsin kehumasta hyvin nukuttua yötä, niin viime yö olikin sitten kaikkea muuta.Ärsyttävää heräillä koko ajan kääntämään kylkeä tai vessareissulle tai sitten vain kuuntelemaan maha-asukin liikkeitä.
Aikaisemmin ne ei minua ole kovinkaan häirinneet mutta nyt taitaa tila käydä jo ahtaaksi.Kaiken kukkuraksi isommat lapseni herättivät minut kuudelta kuuntelemaan heidän hömpötyksiään.En kuitenkaan noussut vaan jatkoin löhöilyä aamupuuron keittoaikaan asti.
Nyt he jo lähtevät kouluun niin saan sitten sumplata päivän ihan yksikseni.
Ulos pitäisi mennä mutta tuo räntäsade ei kauheasti houkuttele.
Eilen kun kävin kävelyllä kahdesti niin illalla olin aika väsynyt ja masu kyllä jumppasi senkin edestä sitten.Ei tarvitse liikkeitä laskeskella, hereillä olo aika on niin aktiivista ettei voi erehtyä.
Muuten kaikki ihan hyvin.Toisinaan närästelee ihan niin kuin monilla muillakin mutta onneksi rennietä ei ole koko raskauden aikana tarvinnut ottaa kuin muutama piltsu yli yhden levyn.Ei taija olla paljoo?
Nyt on lähdettävä istumasta tästä tai en saa mitään aikaiseksi.
Joten toivon kaikille mukavaa päivää ja ehkä se aurinkokin vielä näyttäytyisi!!! Toivossa on hyvä elää!!! ;D)
Äiti.. 35 +5
Niinpä vaan täällä etelässäkin on tullut lunta yön aikana ja tulee edelleen. Ihan hullu tämä kevät! Onneksi on se esikolta jäänyt toppapuku, niin vauva tarkenee masun ulkopuolella. Mä olin kanssa laskenut ihan sen varaan että päästään heti ulkoilemaan kun vauva tulee kotiin mutta eipä tämä kovin lupaavalta näytä.
Oltiin eilen kattomassa kaverin 5 viikkoista vauvaa. Hyvin oli maitoa riittänyt, oli jo melkoinen pötkäle!!! Mutta voi sitä tuhinaaa vauvan tuoksua!!! Olisi kyllä jo kiva tutustua tähän omaan tuhisijaan!
omaan napaan ei uutta, tänään on neuvola. Huomenna pitäisi lähteä Tampereella käymään ja olla yhden yön yli, jos neuvolan täti on sitä mieltä että uskallan vielä mennä. Itse en kyllä usko kovin kummoista laskeutumista tapahtuneen.
Pyryttävää keskiviikkoa kaikille!
Lala37+4
Huomenta! Aamuviideltä ajattelin jo, että ihan kivasti mennyt tämä yö kunnes sitten en saanutkaan unta ennen seitsemää. Tunnin torkut ehdin ottaa ennen kuin poitsu heräsi...
Illalla raahasin kiljuvan lapsen kaupasta, oli vissiin väsynyt ja nälkäinen, eikä halunnut istua pulkassa ollenkaan mutta siis väkipakolla piti raahata tuo kotiin ja nyt huomaan että joko sen rehkimisen seurauksena tai sitten yön aikana maha taitaa olla valahtanut alaspäin. Rinnat nimittäin ei enää pystyasennossa lepää mahan päällä... Ja tänään meillä on tosiaan se lähtö putkituslääkärille, " väärälle" synnytyspaikkakunnalle josta on matkaa tuonne minun sairaalaan 150km. Eli nyt ei tarvisi alkaa syntymään ainakaan ennen kuin päästään illalla kotiin... Arvatkaa hirvittääkö vaihtoehto että lapsivedet pärskähtää siellä ollessa! Ei kyllä uskalleta käydä kauppakierroksella, korkeintaan paluumatkalla anttilan kautta kurvataan...
Lunta täällä on tullut varmaankin liki 20cm, kiva kiva. täytyy lähteä aamulla ulos jo autoa kaivamaan nietoksesta. Tuttavaperheen lapsi on huomenna lähdössä Helsinkiin avosydänleikkaukseen sydänvian takia, on hänen takia aika kova huoli minullakin :( Mutta täytyy sanoa, että on se ihmeellistä että noinkin isoja leikkauksia pystytään tekemään, muuten ei elinaikaa olisi kovin paljoa odotettavissa. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Jep, mutta nyt puuronkeittoon ja vähän tekisi mieli leipoakin... On tämä siivoilu mahtavaa, meillä on nyt kylppäri ja vaatehuone järjestyksessä, poitsun huone melkein mutta kaikissa muissa vallitsee mahdoton epäjärjestys kiitos noiden edellisten projektien. Eli täytyy varmaan vielä tähän siistimisosastoonkin panostaa...
eikkuli, vihdoin 39+0 täynnä
että en ole tuntenut vauvan hikkaavan varmaankaan kahteen päivään. Onkohan se vaarallista? liikkeitä kuitenkin tuntuu, vaikken sitä liikelaskentaa ole mitenkään kellon kanssa harjoitellutkaan.
Toppapuvusta vielä, minä olen laitokselle lähdössä sellaisen turvakaukaloon laitettavan fleecemakuupussin kanssa, ostin lastentarvikeliikkeestä ja sinne sisään ei kyllä tarvi toppavaatteita. Ehkä jonkun villatakin otan yläosaan mutta luulen että liikaa ei tarvi autoon topata ettei tule pikkuiselle liian kuuma. Meillä on sitten kotioloihin käytetty 68-cm toppapuku ja olikohan 62cm tutan kevytvanupuku, eiköhän niillä pärjäillä. Ja äitiyspakkauksenkin kevytvanupuku löytyy.
Huomenna meidän vauva sitten syntyy :-). Todella outoa kun tietää lapsensa syntymäpäivän. Tänään ajattelin ottaa suhteellisen rennosti, siivoilla vielä kotia (sektion jälkeen siivoukset saakin unohtaa yli kuukaudeksi) ja käydä ehkä kävelyllä vaikkakin ilma tosiaan täällä etelässä on mitä on.
Minäkään en tiennyt että MLL myy imetyspaitoja, oliskohan niitä näkösällä nettisivuilla? Täytyykin kohta mennä katsomaan.
Jaksamista masujen kanssa ja paljon supistussäteitä niitä kaipaaville, itse palailen kertomaan vauvakuulumisia sitten kun sairaalasta kotiudumme.
Vattumato rv 38+6
Ajattelin kertoa et mä tilasin imetyspaidat (t-paidat) www.taikapilvi.com sivuilta ku sielä oli tarjous et kaks paitaa yhen hinnalla. Maksoi 32.50e mut ei musta kallis ku sai kaks paitaa. Ne oli joustavaa yks väristä hyvää kangasta. Carriwell merkkisiä. Musta,punanen,kerman värinen oli värit.
Mä lasken tunteja et koksa sa alähteä äitipolille ku mulla iak 12.00.
Saa nähä käynnistääkö ne jo nyt vai antavatko ajan ens vkolle. Tänään on rv 38 tasan.
Mulla ku vauvan paino arvio oli jo 3 viikolla 3.2kg ja nyt sen jälkeen on ittelle tullu kaks kiloo lisää ni on se vauvakin varmaan saanu siitä osansa.
Mulla raskaus ajan diabetes todettu lievänä.
No nyt laittamaan vielä loput kamat sairaala kassiin ku otan sen varmuudeks mukaan jos saan jäädä osastolle.
Keväisimpiä ilmoja odotellessa....
Hyvin on nukuttu ja nyt pitäisi miettiä, että mitä sitä tänään tekisi? Taidanpa pyörähtää kaupungilla tekemässä viimeisiä hankintoja. Vaunuihin pitäisi saada sellaiset pyörien suojukset ja haaveilen sellaisesta ruskovillan silkkimyssystä vauvalle...
Joku tuossa tuumi, että limatulppa voi olla ruskehtava? Hui! En tiedä mitä tämä nyt on, kun maanantaina olin siellä polilla käymässä ja sisätutkimuksen jälkeen alkoi tulla sellaista ruskehtavaa vuotoa, joka jatkui eiliseen iltapäivään asti. Sitten oli muutaman tunnin tauko ja illalla samanlaista vuotoa tuli oikein urakalla ja jatkuu edelleen? Eilen oli tosi paljon kivuttomia supistuksia ja illalla, yöllä ja nyt aamulla on ollu melkoisia menkkajomotuksia. Jokohan tämä sais edes jotain aikaan, kun sisäsuu oli maanantaina vielä tiukasti kiinni?
Maudie
siis rv 36 vko:lla 3.2kg paino arvio saa nähä mitä nyt näyttää...
Huonosti nukuttu yö takana ja ihmekös tuo kun ajatukset pyörii täysillä huomisessa. Yöllä näin outoja unia ja jostain kummasta sain päähäni, että nyt ei liikkeitä ole tuntunut pitkään aikaan ja stressailin sitä joka kerta kun heräsin kylkeä kääntämään... hullua! Illalla " poju" myöri masussa viimeistä päivää.
Äiti tulee tänä iltana sitten lastenhoitajaksi, että mies pääsee synnytykseen ja muutenkin pääsee töihin...
Meillä on Vattumadon kanssa jännät hetket menossa, vaikka minä en sektioon ole menossa. Sulla on huomenna sitten varmasti vauva sylissä, saa nähdä onko minulla!
Tänään on vielä edessä vika neuvola edessä! Ei kyllä jaksaisi sinne muuten raahautua, mutta on esikoisen 6v-neuvola ja se on hyvä hoitaa alta nyt pois.
Nyt pitää lähteä miettimään syntyjä syviä loppupäiväksi =)
T: Siriin ja pikkuhurmuri rv 38+6
... Kun katsoo ulos niin on mitä upein talvisää - aurinko vain puuttuu, mut nyt kyl sais riittää..
Maudie: mulle tuli kans vastaavanlaista ruskeaa vuotoa kun kävin vikassa lääkärintarkistuksessa. Mut mulla se ei aiheuttanut ylimääräisiä supisteluja. Tosin kohdunsuu oli pehmeä ja auki 1cm kun tutkittiin...
Vauva on kyl kova liikkumaan meikäläisenkin masussa, joten ei ole tullut harjoitettua mitään liikelaskentaa :) Vähän kyllä jännittää, että onko vauva nyt ihan varmasti kääntynyt pääalaspäin ja kiinnittynyt kuten lääkäri väitti. Mun mielestä kun vauva tuntuu olevan samalla tavoin kuin silloin viimeksi kun neuvolantäti totes et vauva on perätilassa...
Mulle noi yöt on kans aikamoista pyörimistä ja asennon hakemista, toi selkä vielä kun oikuttelee enemmän ja vähemmän. Nyt on vakiintunut vessassa käyntikin kahteen kertaan per yö.
Mulla olis kova maalausurakka meneillään kun kolmet huonekalut pitäis maalata valkoisiksi... Eipä käy aika pitkäks, mut selkä on aika kovilla...
Iluvatar-76 35+5
Meitä onkin huomenna monta nyytinhakureissulla! Minäkin... :)) Ja viime yö meni todella huonosti, voin vain kuvitella, mitä ensi yönä... Ja hurjalta tuntuu, että tätä päivää sitä on odotettu ja nyt se viimein on jo edessä!
Koti pitää laittaa kuntoon, siivoilla jne. vielä tänään. Muuta en aio tehdäkään, koitan ottaa rennosti ja nauttia vielä tämän päivän möhöstä.
Tsemppiä kanssasisarille!
M@mu rv 38+5
joku muukin aikaisemmin on herännyt. Meillä kaikki muksut heräsi ylös tavallista aikaisemmin joten eipä ollut mahd.nukkua sen pitempään. Raskauteen ei kuulu mitään ihmeempää. Mahassa tuntuu välillä käyvän kova jyske kun potkii ja pyörii tuolla. Sais jo vähän rauhoittua että joskus loppuis tämä raskauskin. Supistuksia ei ole pahemmin tullut. Pientä joka paikan järkyä on niin kun kaikilla muillakin.
Nyt taidan lähteä aamupalaa antamaan lapsille.
Mari-anna rv 35+5