Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ripuli raskausoireena.. Apua!

28.08.2006 |

Joka syönnin jälkeen iskee kamala ripuli, aamuisin istun pöntöllä ämpäri kädessä, kun vielä oksettaakin.. :/

Esikoista odottaessa oli samoja oireita, mutta ei näin voimakkaina. Auttaiskohan tähän vaivaan mikään vai pitääkö vain kärsiä..?

T: Riutunut odottaja rv 8+4

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat oireet oli täällä ja lääkäri sanoi, että Imodiumia voisi käyttää jos ei ala helpottamaan. Itselläni se onneksi meni ohi ajan kanssa ja helpotti, mutta resepti on vieläkin tallessa. Ei ole kuulemma haittaa sikiölle Imodiumin käytöstä. Voi myös olla että itselläni lisäsi oireita ärtyneen paksunsuolen " sairaus."

Vierailija
2/7 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan kolmatta ja kokemuksesta voin kertoa raskauspahoinvoinnin (ei siis kokemusta ripulista, mutta pahoinvoinnista) olleen ekasta lievää, mutta kesti useamman viikon. Tokasta oli pahempaa, mutta meni pikemmin ohi. Tästä kolmannesta oli ihan järkkyä pahoinvointia, mutta meni onneksi pikaisesti ohi. Eli jospa sinullakin olisi sama oire kuin esikoisesta, ja hieman rajumpana, mutta menisi nopeammin ohi.

Toivotaan, että pian helpottaa! Toki kannattaa neuvolasta asiasta kysellä.

Minni rv 15

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imodiumia oli onneksi lääkekaapissa.. Tämä olo on aivan kauhea, mutta jospa tämä kuitenkin sitten helpottais jossain vaiheessa.. :)

Vierailija
4/7 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko siis ihan joka päiväistä, vai silloin tällöin? Olin jo melkein unohtanut, kuinka kahdessa ekassa raskaudessani istuskelin muutamat kerrat pöntöllä myös ämpäri sylissä, yleensä vielä öisin. Osasin kyllä sitten yhdistää tuon johtuvan minulla tuolloin tonnikalasta! Päivällä kun söi hiukankin tonnikalaa, niin seuraava yö meni vessassa - molemmista päistä lensi yhtä aikaa. (" Normaalisti" eli muulloin kuin raskaana voin huoletta syödä tonnikalaa.) Mutta jos sinulla ihan joka päiväistä, niin tuskin mistään ruoka-aineesta johtuvaa.

Vierailija
5/7 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon epäilly sen johtuvan hormoneista. Kuukautisten aikaan on myös ripulia, imettäessä ja raskaana ollessa. Mulla toisinaan ihan hyviä päiviä ja toisinaan kaikki syöty tulee hetken päästä ripulina ulos. Eikä siihen liity erityistä mahakipua tai kiertämistä. Mutta kuten sanoin mulla nää menee ku olis hormonipiikin saanu. Ärsyttävä vaiva kuitenkin. Jaksamista.

Vierailija
6/7 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain apteekista maitohappobakteeritabletteja ja ne tuntuvat auttavan. Olen ottanut niitä muutaman kerralla ja vatsa pysyy ainakin joten kuten kurissa :)

Mulla tämä oli siis ihan joka päiväistä ja ripuli tuli ihan joka ikisen syönnin jälkeen.. Mutta nyt tosiaan tuntuu helpottavan :)

Kiitos vastanneille!

Vierailija
7/7 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Immodiumia ei suositella raskaana oleville ellei lääkäri toisin määrää (=ripuli niin paha, että sille on tehtävä jotain). Jopa immodiumin pakkauksessa lukee heti ettei raskaanaolevat saa sitä käyttää.

Eli älkää käyttäkö immodiumia ellei lääkäri määrää. Maitohappobakteereilla voi myös hoitaa mahaansa kuntoon.