Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten ärsyttäviä toimintatapoja/ominaisuuksia

Vierailija
08.06.2017 |

Luetellaan tähän ketjuun ihmisten ärsyttäviä toimintatapoja tai ominaisuuksia.

Kannattaa muuten laittaa yksi asia per viesti niin on helpompi antaa peukkuja.

Minä sanon: Se kun ihmiset levittelee tavaroitaan bussissa - sitten kun bussi jarruttaa tai kaasuttaa yhtäkkiä niin tavarat lentää kaaressa toiselle puolelle bussia tai ihan mihin vaan.

Kommentit (237)

Vierailija
161/237 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilijät, jotka eivät ilmoita tulostaan yhteisellä kävely-pyörätiellä. Vaikka varmasti tietävät, että suomen tieliikennelain  mukaan  kävelijä kävelee missä haluaa ja pyöräilijä ilmoittaa tulostaan soittamalla kelloa ja väistämällä. Pienet lapset, koirat, sokeat jne. ei voi luottaa noihin äänettömiin kiitäjiin.

Enemmän sitä vaaraa aiheutuu kellon rinkuttelusta, kun kävelijä säikähtää ja hyppää pyörän eteen. Kyllä sen pyörän kuulee ilman kelloakin ja jos on tilaa ohittaa niin ei soitella kelloa. Jos edessä on muuri ihmisiä, sitten soitetaan kelloa, että "hei väistäkää". Pyörän kello on merkki siitä että halutaan jalankulkijan siirtyvän jotta päästään ohi. Ei sitä kuulu soittaa jos mahtuu ohittamaan.

Vierailija
162/237 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne mummelit ei tajua mennä oikealle kohdalle maksamaan ostoksiaan! Pitää tyrkyttää seteliä ja kolikkokasaa siitä kassan "etuosasta", jolloin takana olevat ei pääse latomaan omia ostoksiaan.

Ja miksi suomalaiset jättää sen 5m turvavälin toisiin asiakkaisiin kassajonossakin? Siihen menis vielä keposesti pari muutaki ihmistä jonottamaan, mutta kun hihnallekin on jätettävä sama turvaväli.

Kyllä, mun kaupassa käyntini on yhtä ahdistusta tyhmien ihmisten takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/237 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täpötäydelle ratikan/bussin käytävälle ikkunapaikalta änkeäminen puoli kilometriä ennen päätepysäkkiä vaikka se perse selvästikään ei mahdu minnekään muualle kuin käytävän puolella istujan naaman eteen.

Vierailija
164/237 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelytiellä vasenta reunaa käveleminen en-väistä-ketään -asenteella.

Niin tämä! Suomessa on kuitenkin oikeanpuoleinen liikenne. Ärsyttää, että kaiken maailman mummot ja junantuomat kävelevät väärää reunaa ja katsovat vielä pahasti, kun joutuvat väistämään. Eikö ikinä ihmetytä, että miksi kaikki kävelevät päin? Pysykää siellä oikeassa reunassa, hirveä kaaoshan siitä syntyy jos kadulla menee polkupyöriä ja koirakkoja ja lastenvaunukkoja ja lapsiperheitä ja lenkkeilijöitä ristiin rastiin mielensä mukaan.

Vähän OT, mutta kyllä kevyen liikenteen väylillä (jalkakäytävät, pyörätiet) huomaa helposti, keillä on ajokortti, keillä ei. Ajokortilliset noudattavat automaattisesti oikeanpuoleista liikennettä - se tulee selkäytimestä - kun taas kortittomat seilaavat huolettomasti missä huvittaa. Ja joo, ennen kuin joku tulee nillittämään, että jalkakäytävällä saa kulkea missä lystää, niin totean, että kyllä kai saa, mutta kaikkien, ihan kaikkien kannalta olisi helpompaa ja joustavampaa, jos kaikki noudattaisivat oikeanpuoleisen liikenteen sääntöjä. Mutta turha toivo, tiedän.

Ei siellä kevyen liikenteen väylälläkään saa haahuilla missä sattuu, vaan jalankulkijan paikka on jommassa kummassa reunassa. Eli ei todellakaan hillumassa siinä keskellä tai parhaassa tapauksessa rintamana marssimassa kavereiden kanssa koko tien leveydeltä.

Vierailija
165/237 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilijät, jotka eivät ilmoita tulostaan yhteisellä kävely-pyörätiellä. Vaikka varmasti tietävät, että suomen tieliikennelain  mukaan  kävelijä kävelee missä haluaa ja pyöräilijä ilmoittaa tulostaan soittamalla kelloa ja väistämällä. Pienet lapset, koirat, sokeat jne. ei voi luottaa noihin äänettömiin kiitäjiin.

Enemmän sitä vaaraa aiheutuu kellon rinkuttelusta, kun kävelijä säikähtää ja hyppää pyörän eteen. Kyllä sen pyörän kuulee ilman kelloakin ja jos on tilaa ohittaa niin ei soitella kelloa. Jos edessä on muuri ihmisiä, sitten soitetaan kelloa, että "hei väistäkää". Pyörän kello on merkki siitä että halutaan jalankulkijan siirtyvän jotta päästään ohi. Ei sitä kuulu soittaa jos mahtuu ohittamaan.

Nimenomaan. Se on rasittavaa miten kävelijät eivä ymmärrä liikennesääntöjen koskevan heitäkin. Jalankulkijat jompaan kumpaan reunaan, kakarat ja koirat hallinnassa ja se piski siellä reunanpuolella ja ei todellakaan minään muurina marssimista keskellä tietä niin ettei ohi mahdu. Ja jos se kello siellä takana soi niin jos vaikka ei levitä kuin varpusparvi siihen eteen niin että varmasti joutuu pyöräilijä jalkautumaan tai pahimmassa tapauksessa ajamaan metsään kun ei kävelijä yksinkertaisesti kykene käyttäytymään kevyen liikenteen väylällä asianmukaisesti.

Vierailija
166/237 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Suu auki yskähtelevät, jotka eivät siis suojaa suutaan millään lailla. Yleensä vielä voimistetään sitä yskäisysarjan viimeistä yskäystä ja sen jälkeen sanotaan jokin kirosana. Tupakoivat yleensä tekevät tätä paljon tupakkayskähdyksissään

*Ihmiset, jotka eivät selvästi huolehdi syyhygieniastaan ja vieläpä huokailevat paljon ja hengittävät suun kautta

*Kahvia/teetä juovat ihmiset, jotka kilkuttavat lusikkaansa kahvikupin pieliin melkein koko juontinsa ajan. Välillä voi tulla pieni tauko, mutta sitten taas alkaa se hiljainen lusikalla hämmennys. Kahvilassa kun tällainen osuu viereen, niin tulee itselle melkein aina äkkilähtö

Vierailija
167/237 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutoaivastaminen ja 10 kertaa peräkkäin aivastajat.

Noille kummallekaan ei voi mitään. Aivastus ei ole tahdonvoimainen. Terv. Sarja-aivastelija

Vierailija
168/237 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M28 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun ihmiset ei tervehdi kassalla myyjää eikä vaivaudu kiittämään. Hei, se kassamyyjä on ihminen, ei robotti. Joillakuilla ei vaan ole minkäänlaisia alkeellisia käytöstapoja.

Tää kyllä riippuu kassastakin... Jos kassaneiti ei viitsi edes katsoa asiakasta, vaan hiljaa tuijottaa näyttöä ja yleisesti antaa vittuuntuneen/koppavan/kaktus anuksessa vaikutelman, en mäkään vaivaudu tervehtimään. Pahimmillaan kassat ei edes sano summaa vaan sekin pitää itse kurkkia pikku ruudulta että tietää, minkä verran tarvii rahaa antaa.

Totta. Itse entisenä asiakaspalvelijana odotan aina myyjän tervehtivän ensin ja sitten vastaan siihen. Miespuolinen kun olen, niin nuorehkot kassaneidit jotenkin olettavat aina miehen tekevän sen aloitteen jopa asiakaspalvelutilanteessa tervehtemiseen (vaikka itse ovat niitä asiakaspalvelijoita). Eli jos se asiakaspalvelija ei hoida sitä tärkeintä velvollisuutta eli kontaktin luomista asiakkaaseen, niin jää sitten tervehtiminen kokonaan suorittamatta. Sitten sama asiakaspalvelija tietysti kertoo myöhemmin kaverilleen, kuinka töykeitä jotkut asiakkaat kun ei tervehdi!

Kävin tunti sitten paikallisessa Filmtownissa ostamassa hieman irtokarkkeja ja kassaa lähestyessäni odotin luonnollisesti kassan aloitetta asiakkaan tervehtemiseen, mutta mitään ei kuulunut. Kassan takana oli vieläpä kaksi nuorta neitoa, mutta kumpikin vain seisoo sanomatta sanaakaan, kun heidän jutustelunsa keskeytyi minun tullessa kassalle. Laitoin sanaa sanomatta karkkipussin vaakaan. Hinnan myyjä sentään sanoi ja kiitoksen maksutapahtuman mennessä läpi.

Vierailija
169/237 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että noustaan pöydästä ennen kuin kaikki ovat lopettaneet ruokailun. Tai että siirrytään seuraavaan ruokalajiin ennen kuin kaikki ovat saaneet syötyä edellisen. 😡 Tätä tapahtuu jopa ravintoloissa! (puhun tietty pöytäseurueesta, en koko ravintolasta😁)

Vierailija
170/237 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä jätetään omat sotkut siivoamatta ja keittiössä tuolit keskelle lattiaa.

Oon ollut siivoojana tällaisessa paikassa, ja se on kuulemma siivojan tehtävä laittaa kahvihuoneen tuolit nätisti pöydän viereen ja taitella luetut, levälleen jätetyt lehdet siististi jne. Eli on ok elää työpaikallaan kuin pellossa koska siivooja hoitaa.

Vierailija
171/237 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töksähtelevä kommentointi, joka liittyy yleensä muiden ulkoiseen habitukseen: "Miks sullon naamassa tommonen? Miks oot noin punanen? Miksi et käytä meikkiä? Miksi käytät meikkiä?" Sitten vielä ihmetellään, kun kommentoinnin kohde loukkaantuu. 

Vierailija
172/237 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon bussilla (Helsingissä) matkustavana muutama bussikäyttäytyminen on alkanut ärsyttää: jotkut istuvat vain siihen käytävän viereiselle penkille, eivät ikkunan viereen vaikka on tilaa ja ovat puoliksi käytävälläkin, ja ärsyyntyvät sitten siitä, kun pois jäädessä änkeää itse ohi ja heihin vahingossa osuu olkapäihin tai käsiin yms. Miksi ei voi istua siihen ikkunan viereen?

Toinen on se kun puolityhjään bussiin tulee henkilö matkan varrelta kyytiin ja asettuu seisomaan ulosmeno-ovien eteen vaikka seisomaan mahtuu joka puolelle muuallekin, samoin istumaan. Sitten kun joku muu jää pois, tältä ovien edessä seisojalta joutuu pyytämään tilaa, niin tuhahdetaan vastaan.

Ja, miksi jotkut lastenvaunujen kanssa bussissa matkustavat loukkaantuvat, kun heidän ohitseen yrittää päästä poistuakseen bussista? Kun niitä lastenvaunuja on joskus kolmetkin siinä ja niiden kuljettajat pakkautuvat kaikki siihen ulosmenokohtaan, syntyy väkisinkin tungosta, joten olisi mukava, jos vähän voisi väistää.

Vierailija
173/237 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua tutustua lähemmin naapureihin. En välitä tuntea heitä. Minulla on tähän omat syyni. Jos joku sanoo minulle hein, niin vastaan heillä, mutta en kyselee tai höpise mitään muuta lisäksi. Jos aletaan jostain ilmasta jauhaa, niin hymähdän ja nyökkään.

Kyseessä on kerrostalo, johon valmistui asukkaiden käyttöön pesutupa. Sähköistä varauskirjaa ei näy, vaan edelleen tavallinen kalenteri, johon merkitään vuorot.

Minä herätän kummastusta taloyhtiössä, koska asun omista syistäni kahdessa eri paikassa. Maksut ja kaikki kyllä hoidetaan eikä kenenkään pitäisi kärsiä mistään suhteeni. Nimitauluun enkä oveen ole halunnut sukunimeäni, joka on erikoisempi. Muutamalla talossa asuvalla vanhalla eukolla on pitkään ollut tarve selvittää nimeni ja tutustua minuun. Minä en sitä halua.

Pari viikkoa sitten olin menossa tekemään pesutupavarausta ja yllättäen sieltä tulikin juuri ulos pahin näistä eukoista. Olin kääntymässä takaisin ensin nyökättyäni hänelle, kunnes hän tulikin lähemmäs, ojensi kättään ja esitteli itsensä. Minä en tarttunut käteen, vaan vilkaisin sitä. Hän oli selvittänyt nähtävästi autoni rekisterikilven pohjalta nimeni ja sanoi: Maija Meikäläinen, niinkö? Siis sanoi minun nimeni. Minä vilkaisin uudelleen ojennettuna kättä enkä vahvistanut olevani Maija Meikäläinen, vaan mutisin jotain koneiden varaamisesta ja lähdin pois.

Kerran sama henkilö oli ripustanut lakanapyykkini narulle. Olivat kostutettuina edellisestä illasta pöydällä mankelointia varten. Olin lopettanut pyykkiä muiden klo 22 ja tuossa klo 9 paikalle aamulla. En ollut tajunnut laittaa tietoa pinon päälle. Sen jälkeen olen laittanut lapun, jos joudunkin jättämään mankeloinnin huomiselle. Lappuun teksti: annetaan näiden pyykkien olla. Ei lähdetä ripustamaan niitä narulle, kiitos. Samalla kerralla minun kassiini oli viikattu siellä jo puoli vuotta lojunut aluslakana, jonka joku on jättänyt sinne. Itselleni ei tule mieleenkään alkaa levitellä muiden pyykkejä mihinkään.

Kysyi kerran myös punaisesta kassista, jolla olin pyykit tuonut. Kassi siis odotti pyykkejä, jotka olivat sillä hetkellä koneessa, mutta hänkin tarvitsi tiedon kassin kohtalosta. Nyt viimeksi kirjoitin lapun jossa pyysin että annettaisiin tämän kassin olla hetki tässä.

Tämä täti haluaa kovasti tutustua minuun. Minulle tulee tässä tasan päinvastainen olo.

Talon muista juorutädeistä yksi pyöri parvekkeeni alla koiransa kanssa, kun oli huomannut että sain vieraita. En noteerannut, mutta hetken kuluttua satuin vilkaisemaan olohuoneen ikkunasta ulos. Täti olikin siirtynyt viereisen taloyhtiön pihalle, josta on näköyhteys olohuoneeseeni. Kurkki sieltä tapahtumia huoneistossani. Pidän yleensä laskoskaihtimet enintään puolivälissä samoista syistä.

Ihmisten tuppautuminen ja uteliaisuus, joka menee epäkunnioittavaa puolelle.

En ollut koskaan aiemmin jättänyt tarttumista ojennettuun käteen.

Vierailija
174/237 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoiminen bussipysäkillä tms. väkijoukossa härskisti niin et kaikki ympärillä saa osakseen savusta.

Vierailija
175/237 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityiskohtelua joka paikassa itselleen havittelevat ihmiset...

Vierailija
176/237 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, joiden on pakko tehdä samat asiat kuin toinen, mutta paremmin. Eikö ole mitään omia tavoitteita elämässä, kun pitää matkia muita?

Vierailija
177/237 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkillä linja-automatkoilla kuin-kotonaan-istuvat ihmiset, jotka tosiaan levittävät omaisuutens pitkin penkkiriviä, rapistelevat kuvottavalta haisevia kananmunaleipiään, kutovat äänekkäästi ja juttelevat penkkirivien yli rennosti muiden matkalaisten kanssa yhteenkuuluvuuden tunteessaan.

Vierailija
178/237 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästyminen tahallaan. Yksi sukulaisperhe tulee juhliin aina vähintään tunnin myöhässä milloin minkäkin syyn takia.

Vierailija
179/237 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rään kirnuaminen. Oksettaa joka kerta.

Vierailija
180/237 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ärsyttää, jos joku kolistelee ja vatkaa ruokailuvälineitään taukoamatta lautasta vasten syödessään. Miksi sitä ruokaa pitää siirrellä veitsellä koko ajan pienellä liikkeellä runkaten, niin että joka siirrolla kuuluu kolahdus? Miksi halutaan tehdä satoja turhia veitsen siirtoja ruokailun aikana? Samoin ärsyttää seisovissa pöydissä vähän samaan kategoriaan kuuluva tarjotavien närppiminen ja ottimien tyhjänpäiväinen heiluttaminen. Ruokaa ei voi ottaa yhdellä nostolla, vaan pitää tehdä useita pieniä ottoja ja vatkata oudosti otinta omalla lautasella ylösalas jokaisella lautaselle laittokerralla. T. Kiireessä ruokailija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi