Ihmisten ärsyttäviä toimintatapoja/ominaisuuksia
Luetellaan tähän ketjuun ihmisten ärsyttäviä toimintatapoja tai ominaisuuksia.
Kannattaa muuten laittaa yksi asia per viesti niin on helpompi antaa peukkuja.
Minä sanon: Se kun ihmiset levittelee tavaroitaan bussissa - sitten kun bussi jarruttaa tai kaasuttaa yhtäkkiä niin tavarat lentää kaaressa toiselle puolelle bussia tai ihan mihin vaan.
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Huutoaivastaminen ja 10 kertaa peräkkäin aivastajat.
Ei pestä käsiä kun käydään vessassa tai niistetään.
Kävellään edessä hitaasti ja leveästi.
Nuukailu.
Toisten asioista juoruilu.
Heh kai se sitten pitää opetella taas pärskimään sitä räkäsmua ja lopettaa kovaan ääneen yskiminen kun aivastaa. Tosin itse en voi mitään sille että yskin monta kertaa peräkkäin välissä. Toivottavasti itse suojaat yskiessäsi suun kyynärtaipeeseen, ettet levitä räkääsi muihin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kurittomien ja kasvattamattomien pikkukakaroiden äidit ja ne kakarat; pennut huutaa ja riehuu kaupoissa, ravintoloissa, junassa ja jokapaikassa.
Ei vaivaudu nykymutsit komentamaan. Kun kakaralle sanoo ettei revi tai töni kassajonossa tms niin nykymutsi on niin vittuuntunut.
Vastemielistä roskasakkia.
Mutsit? Onko kurittomilla kakaroilla vain mutseja? Entäs faijat? Eikö he ole enää kuvioissa vai eikö isillä ole kasvatusvastuuta?? Miten mutsis on sinut itsesi kasvattanut?
Ihminen, joka kysyy neuvoa tai vastausta, ja vaikka kuinka perusteellisesti selität, kääntyy kohta jo seuraavan henkilön puoleen kyselemään ihan samaa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Koirien paskattaminen toisten pihoihin, istutuksiin, kusettaminen naapurin postilaatikkoon jne.
Koiranpaskat jalkakäytävällä. On meinaan yllättävän vaarallista väistellä niitä kun takaa tulee pyöräilijä, joka ei osaa väistää ajamalla toista reunaa. Miksi niitä paskoja ei vaan voi poimia pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelytiellä vasenta reunaa käveleminen en-väistä-ketään -asenteella.
Niin tämä! Suomessa on kuitenkin oikeanpuoleinen liikenne. Ärsyttää, että kaiken maailman mummot ja junantuomat kävelevät väärää reunaa ja katsovat vielä pahasti, kun joutuvat väistämään. Eikö ikinä ihmetytä, että miksi kaikki kävelevät päin? Pysykää siellä oikeassa reunassa, hirveä kaaoshan siitä syntyy jos kadulla menee polkupyöriä ja koirakkoja ja lastenvaunukkoja ja lapsiperheitä ja lenkkeilijöitä ristiin rastiin mielensä mukaan.
Vähän OT, mutta kyllä kevyen liikenteen väylillä (jalkakäytävät, pyörätiet) huomaa helposti, keillä on ajokortti, keillä ei. Ajokortilliset noudattavat automaattisesti oikeanpuoleista liikennettä - se tulee selkäytimestä - kun taas kortittomat seilaavat huolettomasti missä huvittaa. Ja joo, ennen kuin joku tulee nillittämään, että jalkakäytävällä saa kulkea missä lystää, niin totean, että kyllä kai saa, mutta kaikkien, ihan kaikkien kannalta olisi helpompaa ja joustavampaa, jos kaikki noudattaisivat oikeanpuoleisen liikenteen sääntöjä. Mutta turha toivo, tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset(ja muutaman kerran keski-ikäiset), jotka jäävät seisomaan keskelle junan ovia niiden avautuessa, vaikka eivät olisi poistumassa junasta.
Tai vaihtoehtoisesti vanhukset, joilla on hirveä kiire päästä junassa ensimmäisenä oville (vaikka sitten kyynärpäätaktiikalla), mutta junasta ulos kävellessä kävelevät mahdollisimman hitaasti tien tukkeena.
(Ylempi on käynyt minulle useammin kuin alempi, mutta molemmista on kokemuksia)
Työntäkää kaikki vanhukset alas jyrkänteeltä niin kuin viikingit tekivät (ättestupan). Ei meistä ole kuin haittaa. Terv. Vanhus
Vierailija kirjoitti:
Keskelle kävelytietä juttelemaan jääminen. Ja kun nähdään että joku kävelee kohti, niin ei silti väistetä ja mennä syrjemmälle, odotetaan vaan että toinen kiertää.
Tai vastaavasti suojatien rajaan jäävät juttelijat. Siinä autolla ajaessa saa miettiä että ovatko he nyt ohittamassa vai eivätkö ole.
Vierailija kirjoitti:
Ujoudesta huomauttelu. "Sä oot niin hiljainen!" "Kaikki hiljaa nyt että kuulen mitä se sanoo" "Mikset puhu mitään" on okei esim. opettajan näpäyttää ujoa oppilasta mutta pälättäjät saa kaikki kehut vaikkei suusta tulisi paljoa järkevää sanottavaa.
Ymmärrän täysin. Itseäni ärsytti tosin vielä enemmän kun pääsin ujoudesta eroon ja jos olin hiljainen, eli ei ollut ketään jonka kanssa puhua omista mielenkiintoisista asioista ja opettaja möläyttää " sää oot aika ujo"... Sitten toisessa ryhmässä toinen opettaja sanoo " Olet tosi sosiaalinen. Hiljaisten ja ujojen kanssa on hankala tehdä yhteistyötä". Kun sanon että olen ollut ujo niin eivät sitten meinaa uskoa sitä... niin siis kumpaa minä sitten olen? hiljainen vai sosiaalinen?
Vierailija kirjoitti:
Huutoaivastaminen ja 10 kertaa peräkkäin aivastajat.
Ei pestä käsiä kun käydään vessassa tai niistetään.
Kävellään edessä hitaasti ja leveästi.
Nuukailu.
Toisten asioista juoruilu.
Ööö, kuka pystyy kontrolloimaan omia aivastuksia? :D Jos mua aivastuttaa, niin en mä sille mitään voi :D Usein tulee 4-5 aivastusta kerralla, pieni tauko ja sit muutama aivastus lisää. En tiedä mistä johtuu. Varmaan pölystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tämä! Suomessa on kuitenkin oikeanpuoleinen liikenne. Ärsyttää, että kaiken maailman mummot ja junantuomat kävelevät väärää reunaa ja katsovat vielä pahasti, kun joutuvat väistämään. Eikö ikinä ihmetytä, että miksi kaikki kävelevät päin? Pysykää siellä oikeassa reunassa, hirveä kaaoshan siitä syntyy jos kadulla menee polkupyöriä ja koirakkoja ja lastenvaunukkoja ja lapsiperheitä ja lenkkeilijöitä ristiin rastiin mielensä mukaan.
Siellä saa lain mukaan kävellä kumpaa reunaa vaan
Tarkistin asian. Kävelytiellä saa ja pitää kävellä oikeaa TAI vasenta reunaa. Eli siellä ei voi kävellä väärällä puolella!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän OT, mutta kyllä kevyen liikenteen väylillä (jalkakäytävät, pyörätiet) huomaa helposti, keillä on ajokortti, keillä ei. Ajokortilliset noudattavat automaattisesti oikeanpuoleista liikennettä - se tulee selkäytimestä - kun taas kortittomat seilaavat huolettomasti missä huvittaa. Ja joo, ennen kuin joku tulee nillittämään, että jalkakäytävällä saa kulkea missä lystää, niin totean, että kyllä kai saa, mutta kaikkien, ihan kaikkien kannalta olisi helpompaa ja joustavampaa, jos kaikki noudattaisivat oikeanpuoleisen liikenteen sääntöjä. Mutta turha toivo, tiedän.
Olispa helppoa juu. Koira esim voi haluta kulkea vasenta reunaa, ja yrittää kammeta sinne vaikka yrität pysyä toisessa reunassa, tai miten jos joku tyyppi joka kävelee suunnilleen samaa vauhtia, kävelet ihan perässä vai tunget eteen? Ei ole niin vaikea väistää vastaantulijaa kävellessä.
Kun ihmiset eivät kerro mikä ärsyttää.
Itseäni kun juorutaan hiljaisella äänellä, siis pakko juoruta muutoin halkeaa, eikä kysytä muilta jos he mahdollisesti tahtovat ruokarauhan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M28 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kun ihmiset ei tervehdi kassalla myyjää eikä vaivaudu kiittämään. Hei, se kassamyyjä on ihminen, ei robotti. Joillakuilla ei vaan ole minkäänlaisia alkeellisia käytöstapoja.
Tää kyllä riippuu kassastakin... Jos kassaneiti ei viitsi edes katsoa asiakasta, vaan hiljaa tuijottaa näyttöä ja yleisesti antaa vittuuntuneen/koppavan/kaktus anuksessa vaikutelman, en mäkään vaivaudu tervehtimään. Pahimmillaan kassat ei edes sano summaa vaan sekin pitää itse kurkkia pikku ruudulta että tietää, minkä verran tarvii rahaa antaa.
Totta. Itse entisenä asiakaspalvelijana odotan aina myyjän tervehtivän ensin ja sitten vastaan siihen. Miespuolinen kun olen, niin nuorehkot kassaneidit jotenkin olettavat aina miehen tekevän sen aloitteen jopa asiakaspalvelutilanteessa tervehtemiseen (vaikka itse ovat niitä asiakaspalvelijoita). Eli jos se asiakaspalvelija ei hoida sitä tärkeintä velvollisuutta eli kontaktin luomista asiakkaaseen, niin jää sitten tervehtiminen kokonaan suorittamatta. Sitten sama asiakaspalvelija tietysti kertoo myöhemmin kaverilleen, kuinka töykeitä jotkut asiakkaat kun ei tervehdi!
Voi elämä. Ihan kuin peruskohteliaisuus olisi joku nokittelupeli. Ei, ei se ole ja sinä olet täydellinen moukka. Jos myyjä on sellainen, niin olet sinäkin.
Itse olen ollut niin myyjänä kuin asikkaanakin eikä tulisi mieleenkään kytätä kumpi ehtii sanoa sen tervehdyksen ensin. Sitten jos myyjä / asiakas ei vaivaudu vastaamaan selvästi kuulemaansa tervehdykseen, niin voi sanoa toisen olevan tympeä.Nokittelua se olisi muussa tilanteessa, vaikkapa rappukäytävässä naapurin tullessa vastaan. Vai olenko aivan väärässä, jos oletan myyjän olevan asiakaspalvelutehtävässä ja että asiakkaan tervehtiminen on osa hyvää asiakaspalvelua?
Se ei suinkaan tee sinusta hyväkäytöksistä, jos alennut moukan tasolle. Kyllä, asiakkaan tervehtiminen olisi hyvää palvelua ja hyvää käytöstä. Mutta sinun käytöksesi ei muutu hyväksi mentaliteetilla "kyttäänpä tajuaako myyjä tervehtiä sillä Minä en sitä ensin tee". Asiakaspalvelija joka ei tervehdi voi olla epämiellyttävä, huonokäytöksinen, moukkka, ajatuksissa, stressaantunut, ihan mitä vain. Mutta sinä olet oman kertomasi mukaan täydellinen moukka riippumatta siitä mikä sillä myyjällä on.
Ei oo tullu mieleenkään, että tuossa olisi joku sääntö, kumman täytyy tervehtiä ensin!! Ite asiakkaana tervehdin kyllä
Musiikin pakkokuunteluttaminen julkisissa liikennevälineissä - ostan halpiskuulokkeita ja jaan niitä julkisissa...
Vierailija kirjoitti:
Musiikin pakkokuunteluttaminen julkisissa liikennevälineissä - ostan halpiskuulokkeita ja jaan niitä julkisissa...
Pakkokuuntelin "Tänään iltapäivällä" -lähetystä vuosikausia väsyneenä ja nälissäni.
Se että oma tapa toimia on se ainoa oikea tapa. Tämä on sangen yleistä hieman vanhempien naisten keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteen/nyrkkiin räkiminen ja yskiminen. Oksennus!!!!!!
Siis yskiikö ihmiset muualle kuin kyynärtaipeeseen?
Minusta pahempi nämä jotka ihan kaupassakin ilman mitään estettä antaa nesteiden pärskyä nenästä ja suusta kahvoille ja ruokatarvikkeille. Oksettavaa.
Tästä syystä pesen aina kaikki ruokatuotteet huolella ennen käyttöä. Kerran joku valopää oli jopa saanut nenänverenvuotokohtauksen (?) kevätsipulien päälle ruokakaupassa. Ainakin niissä sipuleissa oli kunnon veriroiskeita. Yök.
Ärsyttävää on se, kun uhmaikäinen lapseni saa kohtauksen kaupassa, koska en anna juoksennella ympäri kauppaa ja lähmiä kaikkea eikä usko yhdellä tai kahdella sanomisella, jolloin joudun nostamaan rääkyvän lapseni syliin ja joku tulee lässyttämään viereen lapselle jotain hyvistä käytöstavoista. Ei tarvitse puuttua, et auta sillä yhtään. Uhmaikäinen paskat nakkaa sun sanomisista sen hepulin aikana ja sun sanat saa mut tuntemaan itseni huonoksi kasvattajaksi.
Lähden pitkäastä aikaa ystäväporukalla kahville/ravintolaan tms. Joka ikisellä itseäni lukuun ottamatta on luuri kourassa, joka helvetin ruoka-annos kuvataan, joka helvetin tilanne dokumentoidaan ja sometetaan. Että oli kiva jutella ja tavata juu.