Ihmisten ärsyttäviä toimintatapoja/ominaisuuksia
Luetellaan tähän ketjuun ihmisten ärsyttäviä toimintatapoja tai ominaisuuksia.
Kannattaa muuten laittaa yksi asia per viesti niin on helpompi antaa peukkuja.
Minä sanon: Se kun ihmiset levittelee tavaroitaan bussissa - sitten kun bussi jarruttaa tai kaasuttaa yhtäkkiä niin tavarat lentää kaaressa toiselle puolelle bussia tai ihan mihin vaan.
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelytiellä vasenta reunaa käveleminen en-väistä-ketään -asenteella.
Niin tämä! Suomessa on kuitenkin oikeanpuoleinen liikenne. Ärsyttää, että kaiken maailman mummot ja junantuomat kävelevät väärää reunaa ja katsovat vielä pahasti, kun joutuvat väistämään. Eikö ikinä ihmetytä, että miksi kaikki kävelevät päin? Pysykää siellä oikeassa reunassa, hirveä kaaoshan siitä syntyy jos kadulla menee polkupyöriä ja koirakkoja ja lastenvaunukkoja ja lapsiperheitä ja lenkkeilijöitä ristiin rastiin mielensä mukaan.
Siellä saa lain mukaan kävellä kumpaa reunaa vaan
Minustakin nuo vasemmalla puolella kulkijoista valittavat voisivat ottaa yhteyttä lainsäätääjiin, eikä valittaa keskustelupalstalla ja luoda omia lakejaan. Ei tuosta nyt vain voi valittaa, koska lain mukaan saa kävellä kummalla puolella haluaa.
Noin muutenkin, kävely on yleensä niin hidasta, että jos kävelijät törmäävät toisiinsa, niin kyllä se on sitten ihan molemman kävelijän itsepäisyydessä se ongelma. Ja kun aiemmassa aihetta koskevassa keskustelussa joku sanoi, että jos oikealla puolella kävelijä väistää, hän jää pyörän alle, mutta vasemmalla puolella kävelevä näkee oikealla puolellla pyöräilevät, niin olen tarkkaillut tätä asiaa lenkillä ja todennut, että kyllä se pitää taakseppäin vilkaista ennen väistämistä huolimatta siitä kummalla puolella tietä kävelee ja kummalla puolella kävelevä väistää toista. Jälleen ei ole ongelma tämäkään, koska kävelijöiden vauhti on aika hidas, aikaa suorittaa nämä tarkistukset on siis paljon.
Kaupungin keskustassa ymmärrän että olisi helpompaa jos käveltäisiin samalla puolella kaikki. Toisaalta keskustassa on niin paljon väkeä liikkeellä, että sikinsokin siellä kuljetaan kuitenkin. Ei kannata ainakaan torille mennä jos pelkää sitä hirveää "kaaosta" mikä seuraa, kun ihmiset ei kuljekkaan täydellisessä järjestyksessä ;)
Vierailija kirjoitti:
-Rivissä kävely jalkakäytävällä, PAHIMPIA ovat vaunujen työntäjät (yleensä äidit) jotka kävelevät pahimmillaan 3 hlön rivissä vaunuinensa. Nämä eivät juuri ikinä väistä.
Ikävä kyllä olen itsekin huomannut, että naisista tulee itsekkäitä tultuaan äideiksi. Jos ei mammakavereiden kanssa levittäydytä ihmismuuriksi niin sitten sen lapsikatraan kanssa. Ja jos on vielä oma mies mukana, niin sitten vasta käytöstavat unohtuukin ja luullaan, että ollaan maailman napaa eikä yhtään anneta tilaa muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kun ihmiset ei tervehdi kassalla myyjää eikä vaivaudu kiittämään. Hei, se kassamyyjä on ihminen, ei robotti. Joillakuilla ei vaan ole minkäänlaisia alkeellisia käytöstapoja.
Tää kyllä riippuu kassastakin... Jos kassaneiti ei viitsi edes katsoa asiakasta, vaan hiljaa tuijottaa näyttöä ja yleisesti antaa vittuuntuneen/koppavan/kaktus anuksessa vaikutelman, en mäkään vaivaudu tervehtimään. Pahimmillaan kassat ei edes sano summaa vaan sekin pitää itse kurkkia pikku ruudulta että tietää, minkä verran tarvii rahaa antaa.
Totta. Itse entisenä asiakaspalvelijana odotan aina myyjän tervehtivän ensin ja sitten vastaan siihen. Miespuolinen kun olen, niin nuorehkot kassaneidit jotenkin olettavat aina miehen tekevän sen aloitteen jopa asiakaspalvelutilanteessa tervehtemiseen (vaikka itse ovat niitä asiakaspalvelijoita). Eli jos se asiakaspalvelija ei hoida sitä tärkeintä velvollisuutta eli kontaktin luomista asiakkaaseen, niin jää sitten tervehtiminen kokonaan suorittamatta. Sitten sama asiakaspalvelija tietysti kertoo myöhemmin kaverilleen, kuinka töykeitä jotkut asiakkaat kun ei tervehdi!
Kioskissa mua ärsyttää, kun on pitkä jono. Jonotuksen aikana huokaillaan ja vääntelehditään ja tuijotetaan edellä asioivia ja kassaa naama norsunvitulla. Sitte ku tulee oma vuoro, laitetaan yks ostos kassalle ja aletaan ryntäilemaan ympäri kioskia hakien niitä muita samalla odotuttaen asiakkaita takana ja kassaa, jonka pitäis päästä purkamaan kylmäkuorma äkkiä sulamasta ja vaihtaa kahvi uuteen.
Minkä helvetin takia ihmiset menee siihen kassalle, vaikkei ostoksia ole valittu??
Kun wt ajaa aina autonsa taloyhtiön ainoalle invapaikalle, ilman invapysäköintilupaa. Ei auta laput tuulilasissa, eikä asiasta huomaumattaminen. Keskisormea vain näytetään takaisin. Aikuinen ihminen kyseessä.
Keskelle kävelytietä juttelemaan jääminen. Ja kun nähdään että joku kävelee kohti, niin ei silti väistetä ja mennä syrjemmälle, odotetaan vaan että toinen kiertää.
M28 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kun ihmiset ei tervehdi kassalla myyjää eikä vaivaudu kiittämään. Hei, se kassamyyjä on ihminen, ei robotti. Joillakuilla ei vaan ole minkäänlaisia alkeellisia käytöstapoja.
Tää kyllä riippuu kassastakin... Jos kassaneiti ei viitsi edes katsoa asiakasta, vaan hiljaa tuijottaa näyttöä ja yleisesti antaa vittuuntuneen/koppavan/kaktus anuksessa vaikutelman, en mäkään vaivaudu tervehtimään. Pahimmillaan kassat ei edes sano summaa vaan sekin pitää itse kurkkia pikku ruudulta että tietää, minkä verran tarvii rahaa antaa.
Totta. Itse entisenä asiakaspalvelijana odotan aina myyjän tervehtivän ensin ja sitten vastaan siihen. Miespuolinen kun olen, niin nuorehkot kassaneidit jotenkin olettavat aina miehen tekevän sen aloitteen jopa asiakaspalvelutilanteessa tervehtemiseen (vaikka itse ovat niitä asiakaspalvelijoita). Eli jos se asiakaspalvelija ei hoida sitä tärkeintä velvollisuutta eli kontaktin luomista asiakkaaseen, niin jää sitten tervehtiminen kokonaan suorittamatta. Sitten sama asiakaspalvelija tietysti kertoo myöhemmin kaverilleen, kuinka töykeitä jotkut asiakkaat kun ei tervehdi!
Voi elämä. Ihan kuin peruskohteliaisuus olisi joku nokittelupeli. Ei, ei se ole ja sinä olet täydellinen moukka. Jos myyjä on sellainen, niin olet sinäkin.
Itse olen ollut niin myyjänä kuin asikkaanakin eikä tulisi mieleenkään kytätä kumpi ehtii sanoa sen tervehdyksen ensin. Sitten jos myyjä / asiakas ei vaivaudu vastaamaan selvästi kuulemaansa tervehdykseen, niin voi sanoa toisen olevan tympeä.
Vainoharhaisuus/ylimielisyys, se että jos joku ihminen tekee minun mielestäni väärin/ärsyttävästi, niin sen ihmisen täytyy olla tyhmä tai ihan tahallaan ärsyttää minua. Kun taas itse olen täydellinen ja teen aina vain oikeita ratkaisuja enkä koskaan ärsytä ketään ja vaikka ärsyttäisinkin, niin ei se minua kiinnosta koska tiedän tekeväni oikein.
Tässä ketjussa oikein kulminoituu tämä asia.
Junasta pois jäädessä jos ei halua olla töykeä täytyy kaikkien kahdenkymmenen poisjäävän matkustajan hivuttautua sivusuunnassa peräkanaa pikkuruisesta raosta, jonka laiturilla odottavat ihmiset heille suovat. Jos oikein pahasti käy, niin joku mummo yrittää puskea juuri siitä raosta sisään junaan. Kun ei se juna lähde yhtään minnekään ennen kuin on ovilla odottavat matkustajat päässeet sisään! Eli miksei voi joko muodostaa jonoja junan kylkiin tai odottaa kahden metrin päässä ovista päästäen matkustajat ulos? Sujuis pysähdykset paljon sutjakammin ja ilman mustelmia. Ite oon niin kyrsiintynyt tähän, että kävelen vain suoraan sitä ihmismuuria päin ja tönäisen ne kyynärpäillä sivuun.
Umpimielisyys. Esimerkiksi ei vastata suoraan kysymykseen, vaikka toinen katsoo silmiin ja odottaa.
En tajua.
Vierailija kirjoitti:
Junasta pois jäädessä jos ei halua olla töykeä täytyy kaikkien kahdenkymmenen poisjäävän matkustajan hivuttautua sivusuunnassa peräkanaa pikkuruisesta raosta, jonka laiturilla odottavat ihmiset heille suovat. Jos oikein pahasti käy, niin joku mummo yrittää puskea juuri siitä raosta sisään junaan. Kun ei se juna lähde yhtään minnekään ennen kuin on ovilla odottavat matkustajat päässeet sisään! Eli miksei voi joko muodostaa jonoja junan kylkiin tai odottaa kahden metrin päässä ovista päästäen matkustajat ulos? Sujuis pysähdykset paljon sutjakammin ja ilman mustelmia. Ite oon niin kyrsiintynyt tähän, että kävelen vain suoraan sitä ihmismuuria päin ja tönäisen ne kyynärpäillä sivuun.
Itse kuljen todella harvoin junalla, aikuiselämäni aikana olen kulkenut 8 kertaa junalla (menopaluu, eli 4 reissua) joten se on minulle aika outo asia ja ihan tosissani ilman parempaa opastusta, olen luullut, että jään matkasta jos en kiireellä menee sisälle sinne junaan. Tuskin olen silti väkisin sinne tunkenut jos joku on ollut ulos tulossa, mutta tuli vain mieleen, ettei kaikki ole niin tottuneita junalla kulkijoita ja sellaiset jotka eivät ole, katsovat muista mallia..
Vierailija kirjoitti:
M28 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi elämä. Ihan kuin peruskohteliaisuus olisi joku nokittelupeli. Ei, ei se ole ja sinä olet täydellinen moukka. Jos myyjä on sellainen, niin olet sinäkin.
Itse olen ollut niin myyjänä kuin asikkaanakin eikä tulisi mieleenkään kytätä kumpi ehtii sanoa sen tervehdyksen ensin. Sitten jos myyjä / asiakas ei vaivaudu vastaamaan selvästi kuulemaansa tervehdykseen, niin voi sanoa toisen olevan tympeä.
Nokittelua se olisi muussa tilanteessa, vaikkapa rappukäytävässä naapurin tullessa vastaan. Vai olenko aivan väärässä, jos oletan myyjän olevan asiakaspalvelutehtävässä ja että asiakkaan tervehtiminen on osa hyvää asiakaspalvelua?
Vierailija kirjoitti:
Vainoharhaisuus/ylimielisyys, se että jos joku ihminen tekee minun mielestäni väärin/ärsyttävästi, niin sen ihmisen täytyy olla tyhmä tai ihan tahallaan ärsyttää minua. Kun taas itse olen täydellinen ja teen aina vain oikeita ratkaisuja enkä koskaan ärsytä ketään ja vaikka ärsyttäisinkin, niin ei se minua kiinnosta koska tiedän tekeväni oikein.
Tässä ketjussa oikein kulminoituu tämä asia.
Tässäpä onkin erinomainen esimerkki siitä ylimielisestä kommentoinnista ;)
Asettuminen taloksi junassa. Takkia pois, laukkua tavarahyllylle, jalkoja suoraksi ja sanomalehti käteen. Puhun nyt 20 minuutin juna matkasta, en matkasta Pietariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M28 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut niin myyjänä kuin asikkaanakin eikä tulisi mieleenkään kytätä kumpi ehtii sanoa sen tervehdyksen ensin. Sitten jos myyjä / asiakas ei vaivaudu vastaamaan selvästi kuulemaansa tervehdykseen, niin voi sanoa toisen olevan tympeä.Nokittelua se olisi muussa tilanteessa, vaikkapa rappukäytävässä naapurin tullessa vastaan. Vai olenko aivan väärässä, jos oletan myyjän olevan asiakaspalvelutehtävässä ja että asiakkaan tervehtiminen on osa hyvää asiakaspalvelua?
Se ei suinkaan tee sinusta hyväkäytöksistä, jos alennut moukan tasolle. Kyllä, asiakkaan tervehtiminen olisi hyvää palvelua ja hyvää käytöstä. Mutta sinun käytöksesi ei muutu hyväksi mentaliteetilla "kyttäänpä tajuaako myyjä tervehtiä sillä Minä en sitä ensin tee". Asiakaspalvelija joka ei tervehdi voi olla epämiellyttävä, huonokäytöksinen, moukkka, ajatuksissa, stressaantunut, ihan mitä vain. Mutta sinä olet oman kertomasi mukaan täydellinen moukka riippumatta siitä mikä sillä myyjällä on.
Etanat VEKS moottoritien ohituskaistalta. Pysy oikealla jos et löydä autosi kaasupoljinta. Joka ikinen päivä näkee tilanteita, kun joku autuaasti köröttelee ohituskaistaa aiheuttaen hetkessä letkan peräänsä.
Iholle tunkeminen jutellessa. En halua kenenkään Marjatan 68v naamaa kahden sentin päähän omastani, kiitos.
Ujoudesta huomauttelu. "Sä oot niin hiljainen!" "Kaikki hiljaa nyt että kuulen mitä se sanoo" "Mikset puhu mitään" on okei esim. opettajan näpäyttää ujoa oppilasta mutta pälättäjät saa kaikki kehut vaikkei suusta tulisi paljoa järkevää sanottavaa.
Jatkuva kiroilu. Kyllä, kiroan itsekin jos vaikka lyön kyynärpääni tai edessä ajava tekee äkkijarrutuksen, mutta en tavallisessa keskustelussa käytä kirosanaa joka toisena sanana. Ei kesäloman alkamisesta tai nurmikon ajamisesta kertoessa tarvitse vittua hokea...
Tämä on kyllä todella ikävää. Mitä nämä kommentoijat oikein hakevat sillä kun sanovat vaikka että "sä oot ihan punainen!". Mitä he odottavat että vastaan? "Joo, tiedän"?