Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kihomadot ja "valkoinen nöyhtä" mustissa pikkareissa!

Vierailija
07.06.2017 |

Moikka!

Mulla n ollut kutinaa (luulin hiivatulehdukseksi pitkään kun se ei selkeästi ollut peräpäässä vaan vähän sekä-että). Mulla on ollut siis jo varmaan pitkään tämä vaiva. Bongasin yhden elävän madon huhtikuun puolessa välissä, jonka jälkeen ollaan perhe syöty kahden viikon välein Vermox tabletit x3, varmuuden vuoksi, siivottiin yms.. Lapsillakin matoja sitten tullut ulos netin syövereistä etsittyäni että miltä ne näyttää (kuin sulamatonta ruokaa sellainen pieni säie), että kyllä niitä varmasi koko perheellä oli.

Noh.. viimeisimmästä matokuurista ehti kulua 2,5 viikkoa kun tunsin,että kutisee ja bongasin mustissa pikkareissa (siirryin vallan niihin että helpompi huomata) sellaista kuivuneen ihon näköistä nöyhtää ihan vähän.. tarkastelin silmä kovana ja huomasin, että taitaa liikkua. Ilmeisesti matoja, mutta niiiiiiin pieniä ettei olisi kyllä periaatteessa huomannut jossei olisi osannut epäillä. Niinpä hain ekan kerran Pyrvinit meille ja niiden ottamisesta on nyt 5 päivää. Matoja tullut ulos, vessaa siivottu taas päivittäin ja kaikki mahdolliset kommervenkit tehty. ostin myös jauhettua neilikkaa kun luin, että sen juominen tappaisi madon munia suolistosta.

Noh, tänään edelleen sellaista lievää kutitusta ja muutama "nöyhtä" pikkareissa. Onko ne millin mittaiset madot sukukypsiä vai ajaako se Pyrvin niitä nyt vaan ulos vai eikö se Pyrvin tehoa? En ymmärrä!

Nyt kyllä päätin jatkaa tuota neilikan syömistä (lapsille ei varmaan uskalla antaa) pidempään ja syöttää perheelle 1-2 viikon välein matolääkkeitä ties kuinka ja kauan siivouksen ohella.

J*****UTA!!!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan osaa

Vierailija
2/34 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne häviä kohta. Muista myös lakanat ja lattiat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla ollut vaikeaa päästä niistä eroon ja miten lopulta onnistui??

Entäs tuo valkoinen "ihonöyhtä"? Oletteko bonganneet että ne on matoja vai onko ne?? Ilmeisesti kun ulostaessa kuitenkin lääkkeen jälkeen näkyy.. Ja onko ne munivia naaraita vaan vaan lääkkeen vähän laiskistuttamia koiraita/vielä keskenkasvusia?

HELP!

ap

Vierailija
4/34 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onneksi!! Onneksi päivähoidosta on vapaata heinäkuu ja päiväkoti on kiinni, jolloin sielläkin mahdollisesti vielä lymyilevät munat kuolevat.. Syödään varmasti vikat lääkkeet sitten joskus heinäkuun lopulla, että jos mahdollisesti on vielä hoidosta tullut, niin piru vie, mä tapan ne! 

Kaikille siis muistutukseksi, että PESKÄÄ NIITÄ OMIA JA LASTEN KÄSIÄ ENNEN RUOKAA JA KOTIINTULTUA; VESSASSA KÄYTYÄ JNE.. Minäkin olen mielestäni ollut näissä asioissa tarkka, mutta sen kerran kun silmä välttää ja tiedätte miten lapset kätensä pesee (huuhtaisu, saippua, valmis!). Nyt olen natsimutsin elkein seissyt vieressä, muistuttanut, että peukalot, sormenpäät, sormienvälit, ei riitä vielä, huuhtele paremmin jne..

ap

Vierailija
5/34 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto, jos jollakin olisi jotain lohdollista sanottavaa tai omia kokemuksia miten onnistui häätö!

ap

Vierailija
6/34 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään järkeä syödä matolääkkeitä viikon välein vai pitääkö ehdottamasti odottaa se kaks viikkoa? Entä jos tuntuu, että kiemurtaa/kutittaa lääkkeestä huolimatta? Kuinka kauan pyrvin tehoaa.. kun tosiaan nyt 6 vrk tuli lääkkeen otosta täyteen ja tänään päivällä näytti ulosteen pinnalla olevan muutamia kuolleita matoja. Takapuolessa silti välillä pieni kutiava tunne tai sellainen kiemurtelu, mitään ei kuitenkaan sinänsä näy vaikka silloin katsoisi. Ehkä ne on niiiiiiin pieniä..

ap

Vierailija
7/34 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sähköteippi yöksi persesilmän päälle ja aamulla repäiset teipin pois. Yön aikana ulos kömpineet madot ovat takertuneet teipin liimapintaan. Sillä selviää onko matoja.

Vierailija
8/34 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista puhdistaa kosketuspinnat. Puhelimet,oven kahvat, tietokone, kaukosäädin.

Vierailija
9/34 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan seiskan vinkkiä. Itse tyydyin kyllä ihoteippiin, jota pidin persaukolla muistaakseni parikin viikkoa. Alushousuja vaihdoin todella tiuhaan, samoin pesin itseäni. Kuivasin käsipyyhepaperiin, jonka heitin tietysti roskiin käytettyäni. Kaikki helkatin vippaskonstit kokeilin, lähtivät ne viimein. Ei ollu helpoimmasta päästä hommia ei.

Lapsemme lopettivat eräässä perheessä kyläilyn ja niin loppuivat tartunnat meidän perheessä. Kyseisessä perheessä oli usein tartuntaa, perheen äiti meille kertoi. Kyläily loppui kyllä muista syistä, mutta yhdistin matoepidemian tähän.

Tsemppiä taistoon!

Vierailija
10/34 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuo tulee noin kerran vuodessa ja lapsille ja miehelle on aina riittänyt, kun kaks kertaa ottavat lääkkeet(n. 10 päivän kuluttua ekasta annoksesta uus annos).

Mutta minä! Voi hemmetti! Mulla on vaatinut aika monta pilleriä ennenku niistä pääsin... Otin muistaakseni vermoxit 10 päivän välein(3 kertaa tämä) ja perään vielä pari kertaa pyrviniä. Lisäks joka ilta laitoin persreiän ympärille sinkkivoidetta, joka helpotti kutinaa ja esti niitä matoja munimasta...näin ainakin jossain väitetään!

Tsemppiä!

Vierailija
11/34 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan, ap täällä

Matotaistoa nyt käyty heti alusta asti.. Ollaan nyt tämä kesäkuu syöty viikon tai kahden välein koko ajan matolääkkeitä (vaihdellen Pyrvin, vermox), siivottu on, mutta en usko että siivous on se avain tosiaan.. se vaiva on ne madot ja niiden munat tuolla sisuskaluissa. Varmaan niitä jää jonnekin suolenmutkaan tai divertikkelipussiin (suolen umpipussi) ja sieltä sitten taas joskus pääsevät eteenpäin. Eli e tässä oikeesti oo varmaan muuta vaihtoehtoa kun säännöllinen matolääkkeiden syönti ja normaalit siivoukset ja käsienpesut. Sellainen hysteerinen siivous ei tuota hedelmää. Vessan pesen käytännössä päivittäin ja kädet pestään aina aamuisin herättyä. Kynsiharjakin jo käytössä jne.. Ja ne kynnet on lyhyet..

Ilmeisesti mulla ainakin on ollut ne jo kauan, sillä löysin artikkelin, jossa luki, että yleensä ovat oireettomia ja jos on kutinaa, matoja on paljon! 

Tilanne on tämä, että eilen tunsin taas kutinaa peräaukolla (viimeisimmästä matolääkkeestä on aikaa 4 päivää), menin vessaan ja totesin, että enköhän mä haska kädessä saanut kaivettua yhden liiskatun ulos! Ainakin luulen niin, peseydyin, kutina hävisi. Eli miten voi olla, että huhtikuun puolesta välistä kesäkuun loppuun siitä huolimatta, että lääkkeitä on syöty viikon/kahden välein koko perhe ja siivottu tähän asti kuin hullut keskittyen lakanoihin, ovenkahvoihin ja vessaan yms.. NIIN YHÄ NIITÄ ON!

Ei siinä, jatkan suunnitelmaani, että matolääkkeet syödään edelleenkin n. viikon välein kaikki.. käsiä pestään, lakanat vaihtuvat matolääkkeiden kanssa samaan tahtiin.. kaikki nukkuu housut jalassa (vähintään alkkarit, mutta itselläni ja lapsillani on aina myös pyjamahousut).. alapesux2/pv, pikkarit vaihtuu x2/pv jne....

Että tämmönen tilanne!

ap 

Vierailija
12/34 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo peseminen kuulostaa kyllä aika hillittömältä. Meillä  ollut kihomatoja ja uusiutuivat kerran sen jälkeen ja kunnon siivouksella ja ryönien saunottamisella on selvitty. 

Lasten lelut, mitä ei voi pestä kannattaa kyllä ehdottomasti saunottaa. Minä vahdin niitä parituntia sähkösaunassa ja lämmöt olivat siellä 70 asteen paremmalla puolen.  Ne munat säilyy uskomattoman kauan elinvoimaisina. 

Jos mikään ei auta, soittaisin terveysneuvontaan. Luulen, että reseptillä saa voimakkaamman kuurin. Minulla on sellainen kuva. 

Meillä on ollut nyt täi-show ja kaikki on pesty ja saunotettu. Nyt sitten ilmaantui eläviä täitä minun(?) ja vain yhden tyttären päähän, ei munia vain täitä. Joten täälläkin pesua ja saunotusta riittää.

Vierailija
13/34 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä ovat ikuinen riesa. Meillä muutaman kuukauden välein. Itseltäni ei lähde,ei millään. Ei millään lääkkeellä. Otan siis säännöllisesti törkeän hintaisen Pyrvin-kuurin. Elämänilo välillä kadoksissa. Näillä mennään.

Vierailija
14/34 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä edellinen, vaikka et varmaankaan ole enää linjoilla.. oletko syönyt kuuria esim. juuri näin perheesi kanssa pari kuukautta esim. putkeen?

ap

Vierailija
15/34 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan jos jollain on jotain kommentoitavaa. Mulla on edelliselle kirjoittajalle siis se käsitys, että jos ovat muutaman kuukauden välein niin ovat edelleen sitä samaa infektiota. Juuri tästä syystä netin kauhukertomuksia luettuani ajattelinkin alun alkaen ottaa kaikki aseet heti käyttöön ja hyvä näin, sillä ei ne ihan niin helposti lähteneet kuin välillä annetaan ymmärtää, että kaks kuuria ja TADAA.

ap

Vierailija
16/34 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja onneksi!! Onneksi päivähoidosta on vapaata heinäkuu ja päiväkoti on kiinni, jolloin sielläkin mahdollisesti vielä lymyilevät munat kuolevat.. Syödään varmasti vikat lääkkeet sitten joskus heinäkuun lopulla, että jos mahdollisesti on vielä hoidosta tullut, niin piru vie, mä tapan ne! 

Kaikille siis muistutukseksi, että PESKÄÄ NIITÄ OMIA JA LASTEN KÄSIÄ ENNEN RUOKAA JA KOTIINTULTUA; VESSASSA KÄYTYÄ JNE.. Minäkin olen mielestäni ollut näissä asioissa tarkka, mutta sen kerran kun silmä välttää ja tiedätte miten lapset kätensä pesee (huuhtaisu, saippua, valmis!). Nyt olen natsimutsin elkein seissyt vieressä, muistuttanut, että peukalot, sormenpäät, sormienvälit, ei riitä vielä, huuhtele paremmin jne..

ap

Tein kerran aloituksen tänne av.lle kun olin nähnyt julkisesta veskistä poistuvan akateemisen siistin n30 vuotiaan naisen pesemättä käsiä että mitähän helkuttia! Ketjuun tuli kunnon puheenvuoroja käsien pesemättömyyden puolesta! Hyi helkkari! Mikään ihme että tulee noroepidemioita kihomatoja kun aikuiset ihmiset ei osaa huolehtia hygieniastaan! Kulkevat tuolla paskanäppeinä muita tartuttamassa. Oletko ap miettinyt että lapsiesi kavereiden perheet ovat näitä paskanäppejä ja tarttuu sieltä uudestaan sitten?

Vierailija
17/34 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olisiko varaa ostaa uudet patjat , peitot ja tyynyt. Niihin jää niitä munia ja arvaa paljonko niitä on siellä sisällä kun tartuntaa on kestänyt kauan. Siivouksessa vaan pöllytät ne esille. Munista kestää hetkisen kasvaa siksi kannattaa ottaa ne kuurit ohjeen mukaan. Kyllä se siitä , hirvee homma .

Vierailija
18/34 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madothan elää vielä 1-2päivää siitä, kun lääkeotettu, eli lääkepäivästä eteenpäin vähintää kahtena päivänä peräkkäin lakanat ja pyyhkeet vaihtoon.

Tuo joka kertoi, että perheessä muilla lähti madot, mutta sinulle jäi. Sinä varmaan olit se joka siivosi ja pyykkäsi. Hengityksen mukana voi tulla tartunta esim. Lakanoita vaihtaessa. Eli se mitä päästää yläpäästä sisälle jatkaa tartuntaa.

Vierailija
19/34 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää enää ihmetelkö miksi jotkut meistä on VELOJA!!

Vierailija
20/34 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto. Tästä lähin pysyn todella kaukana lapsiperheistä. Yököttää.