Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kihomadot ja "valkoinen nöyhtä" mustissa pikkareissa!

Vierailija
07.06.2017 |

Moikka!

Mulla n ollut kutinaa (luulin hiivatulehdukseksi pitkään kun se ei selkeästi ollut peräpäässä vaan vähän sekä-että). Mulla on ollut siis jo varmaan pitkään tämä vaiva. Bongasin yhden elävän madon huhtikuun puolessa välissä, jonka jälkeen ollaan perhe syöty kahden viikon välein Vermox tabletit x3, varmuuden vuoksi, siivottiin yms.. Lapsillakin matoja sitten tullut ulos netin syövereistä etsittyäni että miltä ne näyttää (kuin sulamatonta ruokaa sellainen pieni säie), että kyllä niitä varmasi koko perheellä oli.

Noh.. viimeisimmästä matokuurista ehti kulua 2,5 viikkoa kun tunsin,että kutisee ja bongasin mustissa pikkareissa (siirryin vallan niihin että helpompi huomata) sellaista kuivuneen ihon näköistä nöyhtää ihan vähän.. tarkastelin silmä kovana ja huomasin, että taitaa liikkua. Ilmeisesti matoja, mutta niiiiiiin pieniä ettei olisi kyllä periaatteessa huomannut jossei olisi osannut epäillä. Niinpä hain ekan kerran Pyrvinit meille ja niiden ottamisesta on nyt 5 päivää. Matoja tullut ulos, vessaa siivottu taas päivittäin ja kaikki mahdolliset kommervenkit tehty. ostin myös jauhettua neilikkaa kun luin, että sen juominen tappaisi madon munia suolistosta.

Noh, tänään edelleen sellaista lievää kutitusta ja muutama "nöyhtä" pikkareissa. Onko ne millin mittaiset madot sukukypsiä vai ajaako se Pyrvin niitä nyt vaan ulos vai eikö se Pyrvin tehoa? En ymmärrä!

Nyt kyllä päätin jatkaa tuota neilikan syömistä (lapsille ei varmaan uskalla antaa) pidempään ja syöttää perheelle 1-2 viikon välein matolääkkeitä ties kuinka ja kauan siivouksen ohella.

J*****UTA!!!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google kertoo kaikkee.. Hyvä video! Tilasin myös lääkkeiden ohelle tommosta luontaislääkettä. En tiedä auttaako, mut tuskin on haittaakaan. Eilen taas otettiin Pyrvinit ja tänään siivotaan ja vaihdetaan lakanat. Taidan ottaa käyttöön myös käsipaperin hetkeksi aikaa pyyheiden tilalle vessaan. 

Olen aika paljon viisastnut googlen avulla ja ulkomaisten sivujen.. Oireina voi olla kutinan lisäksi yökastelu (lapsilla), vatsan turvotus (mulla on pahana välillä), lievä pahoinvointi, väsymys jne.. Ja lisäks todella monella on noita jossain vaiheessa.. tietämättään!! Ku jos niitä on vähän ni eivät aiheuta oireita edes.. Eli vielä kerran kaikille. PESKÄÄ KÄSIÄ! Vaihtakaa pyyhkeitä, siivotkaa!  JA nyt kun/jos päiväkodit on kiinni, ni olis helkkarin hyvä aika hoitaa madot pois kunnei päiväkodista tule nyt lisää! Jos kaikki hoidattais kesällä ni syksy ei taas alkaisi matojen kanssa.. kestää nimittäin n. 2 kk madon munan syömisestä ennenkuin tulee edes oireita, jos tulee.. Eli kaikilla joilla kutinaa, harkitkaa matomahdollisuutta!!

Tilanne on muuten sellainen, että kutina on ainakin reippaasti vähentynyt siitä 2 kk:n takaisesta. 

ap

Vierailija
22/34 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ollut koskaan kihomatoja, ei edes lapsena. Olen pienestä pitäen pessyt aina kädet saippualla vessassa käynnin jälkeen, ulkoa tultua, ennen syömistä jne. Ei ihmekään että kihomadot leviävät, jos hygienia on mitä on.

Voisitteko ihmiset pestä käsiänne? Monesti törmään julkisessa vessassa siihen, ettei käsiä pestä. Ihana varmaan lähteä ulostebakteerien saastuttamilla käsillä baanalle! Ja tämän jälkeen räpelöidä kännykän näyttöä. Nami nami.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tässä siivouksen lomassa kirjoittelen jos jollain omia kokemuksia sitä, mikä auttoi eikä takaisin ole tullut?? Mun on kertakaikkiaan vaan ajateltava, että nämä ovat olleet meillä pitkään huomaamatta (ei näkyviä havaintoja yhdestäkään madosta ennen huhtikuuta vaikka aina silloin tällöin päiväkodista tulleen lapun mukaan katsastanut lasten peräpään heidän nukkuessaan).. Ja siis ainoa oire on mulla ollut alapään kutina jota luulin ilmeisesti pitkään hiivaksi. Ei siis ollut selkeästi peräpäässä vaan sekä-että. 

Jos tämä on ollut kauan, niin varmaan on matopopulaatiokin isompi. Ja näin ollen vaatii pitkään siivousta ja lääkekuureja, ensin ne varmaan vähenee kunnes kuolevat sukupuuttoon. Ja minähän en luovuta! Tapan jokaisen munan ja madon, vaikken heti.. niin sitkeällä työllä!! 

Mun vinkit on desinfioivat puhdistuliinat (kertakäyttöiset), joilla esim. wc-reissun yhteydessä pyyhkäisen hanaa, vessan vetonuppia ym. pintoja.. hana tietty ensin. Mitähän muita.. ainiin. porkkanan syöminen, ananas, neilikka, kaneli, cayanne, kurkuma, valkosipuli kuulemma auttaa.. sekä kurpitsansiemenet.. kaikkia yritän muistaa käyttää ruuanlaitossa. Lääkkeiden lisäksi tietenkin. Täytyy kyllä sanoa, että on näistä toimista varmaan jotain hyötyäkin, sillä ulosteessa näkyy aina 1-2 kuollutta matoa. Tommosta "säiettä" kun tuossa mun postaamassani videossa. Helposti jossei madoista tiedä niin noihin ei kiinnitä minkäänlaista huomiota ja jos kiinnittääkin, niin luulee ruuan kuiduksi..

ap

Vierailija
24/34 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hop

Vierailija
25/34 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli niitä jossain vaiheessa varmaan puoli vuotta, eikä millään kuurilla, pesulla tms saanut hävitettyä vaikka koko perhettä hoidettiin. Ainoa joka oireili jatkuvasti olin minä. Tilailin ulkomailtakin kaikkia luontaistuotekuureja matoihin, turhaan... No, sitten ajattelin että ihan sama. Tukin öisin peiton haaroväliini jos heräsin kutinaan.. elimistö kai jossain vaiheessa otti niistä jonkinlaisen erävoiton kun oireet ovat nykyisin poissa. Silti luulen, että matoja kuitenkin vielä varmaan on, ne eivät vain enää oireile. Veemäinen vaiva. Olin yhdessä vaiheessa melko varma myös siitä, että osa madoista asui emättimessä ja kohdussa. Kiemurtelua oli eniten juuri alapään seudulla. Tsemppiä.

Vierailija
26/34 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas

Nyt on kesä syöty säännöllisesti lääkkeitä (pyrvin, vermox) viikon tai kahden välein ja lakanat vaihdettu samaa tahtia. Käsiä pesty, pikkarit kahdesti päivässä ja alapesut x2. Normaali siivous nyt enää lääkkeiden oton jälkeen. Vessa paremmin. Käsipaperit olleet käytössä nyt vessassa pääosin (paitsi kasvopyyhe). 

Alkaa näyttää sille, että hiljalleen ollaan pääsemässä näistä eroon. Mullakaan ei juurikaan ole enää kutinaa (vaikka on pieni pukama ja joskus se pukamakin varmaan kutisee). "nöyhtää" ei ole enää alushousuissa, joten sen nöyhdän on täytynyt olla niitä pienenpieniä kihomatoja. Sellainen, joka näyttää ihon hilseelle. Eilen kuitenkin oli 2 mm pätkä ohuen ohutta lankaa housussa ja tulkitsen kaiken tuon madoiksi... ehkä itse siis syön vielä kuurin tai kaksi.. Muut saa olla jo rauhassa, mutta tätä hygieniaa jatkamme vastedes.

ap

Vierailija
27/34 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"nöyhtää" ei ole enää alushousuissa, joten sen nöyhdän on täytynyt olla niitä pienenpieniä kihomatoja. Sellainen, joka näyttää ihon hilseelle.

ap

Tiedän, että vanha viesti, mutta pakko kommentoida, kun itsellänikin kihomatojen myötä ilmestyi samanlaista pientä valkoista nöyhtää mustiin pikkareihin. Ihmettelin, että voiko noin pienet olla niitä matoja vai onko iho vaan alkanut hilseillä kaikesta suihkussa käymisestä. Eivät kuitenkaan liikkuneet tai mitään, mutta olivat pitkulaisen muotoisia. Ennen ei ole tällaista ilmiötä ollut minulla, joten voi hyvinkin liittyä kihomatoihin.

Toivottavasti äkkiä pääsisi näistä pirulaisista eroon.

Vierailija
28/34 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue av keskustelu kihomadoista eroon hädesalvalla. On helppoa.

Vierailija
29/34 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuh, 4 lasta eikä koskaan matoja tai täitä. Kopkop!

Vierailija
30/34 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep! Täällä myös on ihmetelty valkoista hilsettä alushousuissa. Se liittyy näihin ilman muuta jotenkin, mutta miten, Ovatko ne pieniä vastakuoriutuneita toukkia vai mitä? En ole koskaan nähnyt niiden liikkuvan, mutta toisaalta joskus tummissa päällyshousuissakin on reisillä hieman valkeaa hilsettä - ihan kuin sitä olisi tullut kankaan läpi. Haluaisin todella tietää mitä se on ja tarttuuko se muihin tuotakin kautta...

Pyrvinistä minulla sellainen kokemus, että ensimmäinen kuuri tepsi, mutta seuraava matosukupolvi ilmestyi kutittamaan jo alta kahden viikon ennen kuin olin ehtinyt ottaa uusintakuuria. Kun sitten heti otin uusintakuurin, tämä sukupolvi ei lamaantunutkaan, vaan pakeni kuka minnekin, perustivat pakolaisleirejä emättimeen, virtsaputkeen ja kaikkiin naisellisiin poimuihin, ja menivät sitten varmaan samaa tietä takaisin kotiinsa heti kun lääke lakkasi vaikuttamasta. Arvelen, että ei siinä paljon auttanut vaikka pesin kloorilla ovenkahvoja :D.

Menisin mielelläni lääkärille, ja voin yksityisestä maksaakin, jos varmasti on asiantunteva lääkäri, joka tuntee nämä asiat, josta en vielä ole löytänyt oikein mitään kunnon tekstiäkään mistään (linkatkaa jos tiedätte). Terveyskeskusksesta on vaikea saada apua. Siis tämä hilse vai mitä lienee, ja sitten tämä matojen pakeneminen naisellisiin aukkoihin ja poimuihin, jolloin mikä tahansa suolessa hetkellisesti vaikuttava lääke on turha. 

Onko vihjeitä pääkaupunkiseudun asiantuntijoista? Voi olla gynekologi tai gastroenterologi. Sellainen jolle nämä matoasiat ei ole ihan hepreaa ja joka ottaa potilaan kertomuksen todesta. Pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
31/34 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madonluvut kirjoitti:

Hep! Täällä myös on ihmetelty valkoista hilsettä alushousuissa. Se liittyy näihin ilman muuta jotenkin, mutta miten, Ovatko ne pieniä vastakuoriutuneita toukkia vai mitä? En ole koskaan nähnyt niiden liikkuvan, mutta toisaalta joskus tummissa päällyshousuissakin on reisillä hieman valkeaa hilsettä - ihan kuin sitä olisi tullut kankaan läpi. Haluaisin todella tietää mitä se on ja tarttuuko se muihin tuotakin kautta...

Pyrvinistä minulla sellainen kokemus, että ensimmäinen kuuri tepsi, mutta seuraava matosukupolvi ilmestyi kutittamaan jo alta kahden viikon ennen kuin olin ehtinyt ottaa uusintakuuria. Kun sitten heti otin uusintakuurin, tämä sukupolvi ei lamaantunutkaan, vaan pakeni kuka minnekin, perustivat pakolaisleirejä emättimeen, virtsaputkeen ja kaikkiin naisellisiin poimuihin, ja menivät sitten varmaan samaa tietä takaisin kotiinsa heti kun lääke lakkasi vaikuttamasta. Arvelen, että ei siinä paljon auttanut vaikka pesin kloorilla ovenkahvoja :D.

Menisin mielelläni lääkärille, ja voin yksityisestä maksaakin, jos varmasti on asiantunteva lääkäri, joka tuntee nämä asiat, josta en vielä ole löytänyt oikein mitään kunnon tekstiäkään mistään (linkatkaa jos tiedätte). Terveyskeskusksesta on vaikea saada apua. Siis tämä hilse vai mitä lienee, ja sitten tämä matojen pakeneminen naisellisiin aukkoihin ja poimuihin, jolloin mikä tahansa suolessa hetkellisesti vaikuttava lääke on turha. 

Onko vihjeitä pääkaupunkiseudun asiantuntijoista? Voi olla gynekologi tai gastroenterologi. Sellainen jolle nämä matoasiat ei ole ihan hepreaa ja joka ottaa potilaan kertomuksen todesta. Pääkaupunkiseudulla.

Pyrvin ei tapa munia. Munat kehittyvät madoiksi 12-28 päivän aikana suolistossa. Jos et syö yhtään munaa niin matojen pitäisi kadota 1-2 kuukaudessa. Koska Pyrvin ei tapa munia niin matoja syntyy koko ajan munista siksi lääkettä pitäisi syödä useampi kerta kuin 2 viikon välein. Koko perhe pitää hoitaa kerralla. Aamulla heti alapesulle ja myös päiväunien jälkeen. Lääkärit saa toisen matolääkkeen joka tappaa myös munat. Ennen ruokailua käsien pesu.

Vierailija
32/34 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta, vaikka se ei ihan vastannutkaan esittämiini ongelmiin: kokemukseen aloittajankin mainitsemasta "hilseestä", matojen pakenemiseen lääkekuureja emättimeen jne., samoin odotan vielä vihjeitä nämä ongelmat tuntevista gynekologeista ja gastroendologeista pääkaupunkiseudulla.

Mutta sitten vastaukseesi: Olenkin miettinyt, olisinko voinut säästyä koko pitkittyneeltä kierteeltä, jos en ensimmäisellä kerralla olisi ollut uusintakuurin kanssa myöhässä, kun otin sen 14 vrk kuluttua ensimmäisestä kuurista (2 viikkoa oli apteekin ohje). Kun sanot, että kuuri pitää ottaa useammin kuin 2 viikon välein, niin kuinka usein ja kuinka monta kuuria peräkkäin ja millä perusteella?

Vierailija
33/34 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äääh valkoinen nöyhtä. Meillä bongasin tytöltä joulukuussa madon. Kaikki ollaan siitä asti otettu vermox 2vkon välein. Omissa pikkareissa on valkoista nöyhtää ja oon huomannu että miehen boxereissa on ehkä kans.. pestään alusvaatteet ja pyyhkeet sekä lakanat 60-90c ja päälyvaatteet 40. Saunotettu kaikki patjat, peitot ja lelut ja pyyhitään pinnat useasti. Lakanat vaihdan yhä pari kertaa vko. Itselläni on kyllä todella kuiva iho ja miehellä atopia.. oon miettiny voiko joka aamuinen alapään saippuapesu kuitenkin myös kuivattaa ihoa ja sen ns hötön olla ihoa.. samoin esim sääristä itellä helposti irtoaa kuollutta kiivaa ihoa jos mustalla vaatteella ”hankaa”..

Kaikki ollaan nyt oireettomia kyllä, mutta tuo nöyhtä mietityttää.. ehkä max 3mm mittasia palasia... 🤔

Vierailija
34/34 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vermox ilman reseptiä - https://ibright.lv/vermoxfi.htm pyrvin ei tehoa niin hyvin matoihin koska se vain lamauttaa madot eikä tee mitään toukille ja munille...vermox taas tappaa madot sekä toukat sentakia on vermoxilla helpompi päästä madoista eroon. kihomadoilla ei ole mitään koukkuja tms.lapamadolla kylläkin.