Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö minun vahtia naapurinkin lapset? vai käynkö avautumassa?

Vierailija
07.06.2017 |

Muutimme pari kk sitten ja olen huomannut että usein kun olen pihalla kiikuttamassa lastani tai työntelemässä rattaissa jotta nukahtaisi, leikkimän ilmestyvät noin 2v tyttö ja 5v poika. Poika häipyy välillä pihasta ja tyttö huutelee perään :/

En tiedä, onko näillä lapsilla ollut ennenkin tapa ulkoilla kahdestaan vai näkeekö äiti minut ikkunasta ja nakittaa lapsenvahdiksi, mutta kyllä on metrin mittainen sarvi otsassa oli niin tai näin!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähette vaan joka kerta pois kun lapsi siihen tulee. Ei se ole sun lapselle oikein joutua jäämään yksin, jos jonkun toisen lapsi lähtee juoksemaan vaikka metsään. Ensisijaisestihan sun pitää turvata oma lapsesi pihalla olo.

Vierailija
22/32 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne on leikkinyt siinä samoin ennen teitäkin. Ei kai lasuja tehdä siksi että lapset leikkii pihassaan.

Lapset (muiden) nyt vaan on joskus rasittavia, varsinki sellaiset tuppautujat, mutta voinet käydä väliin muuallakin leikkimässä jos kaipaat rauhaa. Kannattanee kuitenkin pysyä väleissä, se voi olla eduksi myöhemmin. Ehkäpä oma lapsesi juoksentelee pihassa parin vuoden päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset näkevät teidät ikkunasta ja syöksyvät ulos leikkimään heti teidät nähtyään.

Älä sitä äitiä nyt lähde syyttelemään.

Itseä ärsytti vahtia vieraita mukuloita, kun oma muksu oli alle kouluikäinen ja olin aina hänen mukanaan ulkona.

Ei se muiden lasten läsnäolo pelkästään, vaan se kun nämä lapset olivat kimpussa ja vaativat palvelua, hoitoa ja apua koko ajan. Meidän ruoissa ja juomissa ja leluissa oltiin kiinni, vessahätä hoidettiin meidän kotona ja koko ajan oltiin jossain ongelmissa, jotka minun piti selvittää. Vaikka nämä lapset olivat samanikäisiä kuin omani,

ei vastavuoroisuus pelannut:

muita äitejä ei tullut ikinä pihalle, ja joskus heidän kotiovellaan käydessämme minun lapselleni ei avattu edes kunnolla ovea, parin sentin raosta vain tölväistiin ettei tänne voi tulla.

Meille kyllä tultiin mielellään juomaan, syömään, leikkimään ja vessaan. Palkaksi sain valitusta ja haukkuja, jos lapsi oli ottanut ja syönyt meillä jäätelöpuikon tai kulkenut meidän perässämme liian kauas pihasta lähimetsikköön leikkimään. Minun syyni! Minun olisi pitänyt huolehtia paremmin ja tarkemmin naapurin lapsista.

Muutimme pois ja saimme hiukan korrektimmat naapurit.

Vastavuoroisuus kunniaan.

meitä lähti kerran naapurin 3v poika seuraamaan kirjastoon!! matkaa noin 4km. kävelin työntäen rattaita enkä tajunnut vilkaista taakse .kun ei tämä poika mitään ääntä pitänyt. Hiipi vain kuin intiaani.

Huudot sain mutta huusin takaisin  ja sen jälkeen äitinsä ilmestyi repimään poikaa sisälle jos olimme pihalla .

Yleensä aikuinen käyttäytyy aikuismaisesti eikä ala kiukuttelemaan ei ainakaan lapsen kustannuksella. Ilman muuta sinun olisi pitänyt huomata poika ja käskeä kotiin ja jos ei ymmärtänyt niin viedä kotiinsa ja sitten vasta kirjastoon.

Kaikenlaisia ihmisiä sitä on olemassa.

Totta hitossa huusin takaisin, että olisiko jälkikasvun vahtiminen mitään ja että minä en ota tästä' vastuuta. Mokasi ja koetti syyttää minua lapsensa yllättävästä kirjastoreissusta. Joo ja en tosiaan tätä poikaa hoksannut ennen kirjaston pihaa, kun ei varsinaisesti  hakannut tamburiinia kävellessään.

Vierailija
24/32 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastikko ihmiset ovat sitä mieltä että joku on menossa oman lapsensa kanssa esim. bussilla kaupunkiin ja naapurin heitteillä oleva lapsi lähtee salaa seuraamaan bussipysäkille, niin on jätettävä se bussi (ja mahdollinen kaupungissa odottava meno) väliin, lähdettävä viemään lapsi takaisin kotipihalleen, mentävä sitten vasta bussipysäkille ja omiin menoihinsa myöhässä. Miten jos se naapurin äiti huolehtisi hieman aikaisemmin että missähän se minun muruseni on, kun olen itse täällä sisällä syönyt sipsejä ja katsonut sinkkuelämää.

Vierailija
25/32 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka on mennyt 16 vuotta, en unohda sitä päivää kun kaupasta tullessa naapurin rouva oli kimpussa kuin herhiläinen: hänen pikku Paavonsa oli kaatunut ja satuttanut polvensa, minun takiani kun kehtasin lähteä pihasta ja jätin lapsiparan yksin . Olin että aijaa, en muistanutkaan lupautuneeni lapsenvahdiksi? Miksi rouva olettaa, että viettäisin koko päivän pihalla?   Puhisi pyhää vihaa siinä ja paineli sitten kotiin  hoivaamaan Paavoansa.

Vierailija
26/32 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

käy tapaamassa naapuria ja kerro kuinka olet vakaasti ruumillisen kurituksen kannattaja vaikka välillä lapsilta meneekin luita poikki

samalla anna ymmärtää että miehesi palasi juuri vankilasta kärsittyään pedofilia-tuomion

sitten et enää koskaan näe naapurin kakaroita

Huonossa tapauksessa naapuri ottaa tuon tosissaan ja ilmaisee huolensa lapsista lasu-viranomaisille. Toki sitä kautta voisi saada lastenhoitoapua, niin ap:n hermot ei olisi niin kireällä. Lasu-tätien hoitaessa ap:n lapsia ap voisi vetää vaikka kunnon varvit ukkonsa kanssa (onhan sillä semmoinen, jos ei ole lepakko?), niin jaksaisi hymyillä naapureillekin.

Vierailija
27/32 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastikko ihmiset ovat sitä mieltä että joku on menossa oman lapsensa kanssa esim. bussilla kaupunkiin ja naapurin heitteillä oleva lapsi lähtee salaa seuraamaan bussipysäkille, niin on jätettävä se bussi (ja mahdollinen kaupungissa odottava meno) väliin, lähdettävä viemään lapsi takaisin kotipihalleen, mentävä sitten vasta bussipysäkille ja omiin menoihinsa myöhässä. Miten jos se naapurin äiti huolehtisi hieman aikaisemmin että missähän se minun muruseni on, kun olen itse täällä sisällä syönyt sipsejä ja katsonut sinkkuelämää.

Kyllä se pentu jäis sinne pysäkille ihan yksin. En todellakaan lähtis viemään takaisn.

Vierailija
28/32 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin vakavaa, jos päästää noin pienet lapset yksin pihaan.

Vierailija
29/32 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitte vähän harkita noita lasujanne. Se ei ole mikään naapurikiistapalvelu ja näpäytyskeino, kun ottaa vähän päähän, vaan oikeasti hätää kärsivien lasten auttamiseksi. Älkää tuhlatko lastensuojelun resursseja aiheettomaan juoksutukseen, niin oikeasti apua tarvitsevat saavat sitä.

Ilman aikuista ulkoileva 2-v on ehdottomasti lastensuojeluilmoituksen paikka!

Vierailija
30/32 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitte vähän harkita noita lasujanne. Se ei ole mikään naapurikiistapalvelu ja näpäytyskeino, kun ottaa vähän päähän, vaan oikeasti hätää kärsivien lasten auttamiseksi. Älkää tuhlatko lastensuojelun resursseja aiheettomaan juoksutukseen, niin oikeasti apua tarvitsevat saavat sitä.

Kyllä se on lasun paikka jos vanhemmat laittaa pienet lapset yksin pihalle. Kukaan ei voi olettaa että naapuri katsoo toisen lapsien perään.

Vierailija
31/32 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ap sitten kun omasi on 5v eikä sun tarvitse enää olla koko ajan pihalla ettet ikinä päästä omaasi ulos kun joku muu on siellä. Etteivät vaan luule olevansa lapsenvahtia sun lapsellesi.

Mä en todellakaan istu omassa pihassa kun mun 6v, 8v ja 11v on siellä. Oletan ja toivon, että jos mun lapset jotakuta häiritsee jollakin tavalla niin aikuiset ihmiset uskaltaisi sanoa siitä lapsille tai tulla minulle kertomaan. Meidän pihassa on usein äiti alle 1v lapsensa kanssa, ja pitäisin kyllä ihan pöljänä jos mielestään joutuu mun lapsia vahtimaan.

Sanottakoon nyt vielä, että katselen ikkunasta menoa ja lapset ei ole mitään ylivilkkaita ADHD- tapauksia.

Vierailija
32/32 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähette vaan joka kerta pois kun lapsi siihen tulee. Ei se ole sun lapselle oikein joutua jäämään yksin, jos jonkun toisen lapsi lähtee juoksemaan vaikka metsään. Ensisijaisestihan sun pitää turvata oma lapsesi pihalla olo.

Niin. Tai miten olisi jos kävisin nopsaan ovella kertomassa sille naapurille, että hänen poikansa poistui pihasta metsään, että tulit vain varmistamaan onko pojalla siihen lupa. Samalla toteat, että halusit ilmoittaa, kun itselläsi ei ole mahdollista lähteä pojan perään. Luulisi älyävän ettet ole lapsenvahti hänen muksuilleen. Jos ei älyä niin sitten voi vääntää jo rautalangasta.