Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä video lapsen hukkumistilanteesta

Vierailija
07.06.2017 |

Kommentit (186)

Vierailija
101/186 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sellainen sivustatarkkailija- luonne, että olisin kyllä havainnut lapsen hukkuvan. Jo koulussa opettaja moitti minua siitä, että keskityn liikaa muiden tekemisiin ja jää omat hommat tekemättä.

Mutta oletan, että suurin osa ihmisistä on erilaisia. Toivottavasti videon näkeminen johtaa siihen, että ihmiset havainnoisivat ympäristöään tarkkaavaisesti uimapaikoilla ja muutenkin elämässä.

Vierailija
102/186 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuokin äiti tuossa vaan vahtaa lopussa eikä huuda esim apua! sitten kun nainen tulee lapsen kanssa niin otetaan oma herranterttu syliin. perkuleen idiootti. mitä jäät siihen tuijottamaan kun lapsi tekee hidasta kuolemaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/186 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun oon lämminvesialtaassa niin en paljon ympärille katso. Yleensä oon n 15vmin. Menen hartiasuihkuun ja yleensä on silmät kiinni. Toinen on suihku jossa oon selkä yleisöön päin. Tietenkin jos näen että Joku olisi pulassa niin menisin auttamaan. Varsinkin jos lapsi.

Vierailija
104/186 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää syyllistäkö valvojia, jutusta käy ilmi, että he seuraavat useita kameroita ja partioivat altailla. On mahdoton kuitenkin valvoa kaikkea, ja siitä syystä vanhemmillakin on vastuu - kuten tässä tapauksessa. Äitihän tuomittiin ja se on aivan oikein.

Itse olen hajamielinen enkä juuri muita katsele, joten voisin kuvitella käyttäytyväni juuri noin kuin nuo ihmiset. Varsinkin alussa poika näyttää leikkivän ja sukeltelevan. Olisi hirveä jos jälkikäteen olisi mukana tuollaisella videolla, joten vähän empatiaa noille ihmisillekin.

Syyllinen on tässä jutussa vain ja ainoastaan äiti.

Teki kyllä pahaa katsoa. Onneksi poika saatiin elvytettyä

Kyllä me olemme yhteiskuntata syyllisiä kaikki siihen, että me emme enää halua tietää mitä metrin kahden päässä olevalle viisivuotiaalle kanssaihmiselle kuuluu. Me emme toimi aikuisesti. Aikusuus on ulkoistettu viranomaisille ja me muut vain köllötellään tässä isossa lastentarhassa vailla mitään vastuita mistään. Elämme kuvottavaa aikaa, jossa lähes jokainen on halveksittava selkärangaton otus.

Ei ole ihme, että radikaalit ideologiat kukkivat taas ympäri maailman, kun elämän perusasiat ovat niin pahasti ihmisille hukassa.

Vierailija
105/186 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimavalvojan perään ihmetelleet... Kyseisen uimahallin hallipäällikkö kertoo tässä jutussa, missä olivat uimavalvojat ko. tilanteessa:

www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/528251-uimavalvojakaan-ei-huomannut-e…

Vierailija
106/186 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mitään muuta osaa tehdä, niin jokainen osaa ainakin huutaa APUA! Jos havaitsee tuollaisen tilanteen eikä osaa toimia, niin huutaa sitä apua ja kas kohta on muitakin siinä tilanteessa. Jos ei ole, niin on ainakin siirtänyt osavastuun kuulijoille.

Vierailija
107/186 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiäsHenkilö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää syyllistäkö valvojia, jutusta käy ilmi, että he seuraavat useita kameroita ja partioivat altailla. On mahdoton kuitenkin valvoa kaikkea, ja siitä syystä vanhemmillakin on vastuu - kuten tässä tapauksessa. Äitihän tuomittiin ja se on aivan oikein.

Itse olen hajamielinen enkä juuri muita katsele, joten voisin kuvitella käyttäytyväni juuri noin kuin nuo ihmiset. Varsinkin alussa poika näyttää leikkivän ja sukeltelevan. Olisi hirveä jos jälkikäteen olisi mukana tuollaisella videolla, joten vähän empatiaa noille ihmisillekin.

Syyllinen on tässä jutussa vain ja ainoastaan äiti.

Teki kyllä pahaa katsoa. Onneksi poika saatiin elvytettyä

Kyllä me olemme yhteiskuntata syyllisiä kaikki siihen, että me emme enää halua tietää mitä metrin kahden päässä olevalle viisivuotiaalle kanssaihmiselle kuuluu. Me emme toimi aikuisesti. Aikusuus on ulkoistettu viranomaisille ja me muut vain köllötellään tässä isossa lastentarhassa vailla mitään vastuita mistään. Elämme kuvottavaa aikaa, jossa lähes jokainen on halveksittava selkärangaton otus.

Ei ole ihme, että radikaalit ideologiat kukkivat taas ympäri maailman, kun elämän perusasiat ovat niin pahasti ihmisille hukassa.

Onneksi taidat olla väärässä ainakin siltä osin miten olemme saaneet vähennettyä lasten hukkumis- että tapaturmakuolemia huimasti!

Ennen ihmiset olivat niin piittaamattomia, että lapset leikkivät keskenään pitkiä aikoja ja saattoivat liikkua vesistöjen lähellä jopa käydä pulikoimassa heikolla uimataidolla. Setäni mm. hukkui venesatamaan, kun oli 7-vuotiaana lähetetty hakemaan postia veneellä! Tämä tapahtui onnellisella ja välittävällä 50-luvulla lounaisrannikon pikkukaupungissa.

Vierailija
108/186 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsonut videota, mutta on hyvä muistaa että hukkumistilanne ei useinkaan näytä hukkumiselta, tai siis siltä millaiseksi moni hukkumisen kuvittelee. Se voi ulkopuolisen silmiin näyttää yllättävän tavalliselta vedessäololta. Hukkuva ei useinkaan kykene huutamaan apua, heiluttamaan käsiään tms.

Vierailija
109/186 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni noista aikuisista katsoo poikaa tosi pitkään ja sitten vaan lähtee kauemmas vaikka pojan pää ei käy pinnalla. 

Olisi ollut hyvä harkita syytettä myös muille tilanteessa läsnä olleille aikuisille.

Vierailija
110/186 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimavalvojat? Kahvilla. Kameravalvonta? Nauhoittava. Onko näissä halleissa uimavalvojia? Vai todetaanko jälkikäteen videolta, mitä hittoa pääsi käymään.

Vierailija
111/186 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senhän takia video julkaistiin, että ihmiset jatkossa tietäisivät miltä näyttää hukkuva ihminen.

Vierailija
112/186 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luokkakaveri kuoli itiksen uimahallissa n.20v sitten, aivan kamalaa ;( oltiin toisella luokalla. Toisen perheen isä kertoi että näki pojan pohjalla muttei tehnyt mitään kun luuli että leikki, se olisi voinut pelastaa hänen hengen jos olisi puuttunut tilanteeseen. Hän hukkui lasten altaaseen, ei siihen kahluu vaan astetta syvempään.

Vierailija
113/186 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki videossa olevat aikuiset tulisi pidättää heitteille jätöstä. Kauheaa ettei ihmiset välitä kanssaihmisistään yhtään!

Vierailija
114/186 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hemmetissä se äiti jättää tuon pojan yksin??!! Ei jumalauta mitä ääliöitä maa päällään kantaa.

Nää on näitä wt-sankareita jotka kuvittelee että kyllä muut aikuiset katsoo lapsen perään. Eipä mene niin.

Vierailija
115/186 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan isäni joskus kertoneen, että kerran hänen ollessaan kylpylässä eräs pieni poika oli hukkua. Kaikki vain töllistelivät vieressä tekemättä mitään, mutta isäni näki kaukaa tilanteen ja hyppäsi altaaseen ja sukelsi pohjalle vajonneen lapsen. Lapsi säilyi luojan kiitos hengissä. Muistan isäni olleen vihaa täynnä, kun hän kertoi kuinka ihmiset vain käänsivät pään pois, eivätkä auttaneet. 

Vierailija
116/186 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia kommentit poistuvat??? Alkaa ärsyttämään jo.

Vierailija
117/186 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä kohu pelastaa jonkun hukkuvan, kun ihmiset oppivat tunnistamaan mahdollisen hukkuvan henkilön.

Vierailija
118/186 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan isäni joskus kertoneen, että kerran hänen ollessaan kylpylässä eräs pieni poika oli hukkua. Kaikki vain töllistelivät vieressä tekemättä mitään, mutta isäni näki kaukaa tilanteen ja hyppäsi altaaseen ja sukelsi pohjalle vajonneen lapsen. Lapsi säilyi luojan kiitos hengissä. Muistan isäni olleen vihaa täynnä, kun hän kertoi kuinka ihmiset vain käänsivät pään pois, eivätkä auttaneet. 

Tässä on ihan samankaltainen tilanne. Eloton pikkuinen lilluu mahallaan vedessä ja mamma tuijottaa ja meinaa lähteä pois. Sitten juostaan perään pällistelemään.

Vierailija
119/186 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videolla näkyy kuinka ihmiset samaan aikaan tuijottavat ja välttelevät, ei kuulu mulle, vaikka lapsi vieressä hukkuu. Ei puututa, ollaan varmaan häiriöstä tuohtuneina. Lapsi kelluu holtittomana monta minuuttia kasvot vedessä, ihmiset ohittavat metrin päästä ja katse harkitusti eteenpäin. Ei nähdä kun ei haluta nähdä.

Äidin välinpitämättömyys on törkeää mutta muiden ihmisten välinpitämättömyys järkytti eniten. Tuo video pitäisi julkaista näin kesän alla mediassa isosti ja niin, että ihmiset ovat täysin tunnistettavissa.

Vierailija
120/186 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo itiksen uimahalli ?

Ei taida olla. Oisko Vuosaari?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä