Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.

KOLIBRI
07.06.2017 |

Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!

Kommentit (2543)

Vierailija
1781/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä36007 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on samantyyppinen mies. Kääntää romanttiset tilanteet usein mauttomaksi vitsiksi, esimerkiksi pieraisee tai sanoo jotain tunnelman latistavaa kesken halailun. Luulee tämän "jekuttamisen" olevan hauskaa. Toisaalta mies osoittaa sanoin ja teoin usein myös välittävänsä minusta, vitsailua on vain määrällisesti liikaa. Mies ei myöskään seurassa huomaa, milloin jokin vitsi vanhenee tai hyvän maun raja on ylittymässä. Mies petraa aina muistuttaessani asiasta mutta palaa lopulta taas vanhoihin tapoihinsa.

Tapailin erästä miestä, tutustuttiin ja hyvin meni. Johti sitten seksiin se tapailu. Oli hän aamulla lähdössä, pukiessaan pieraisi isosti, ja ihan luontevasti totesi, että on syönyt banaanin ja se pierettää.

Siihen kuihtui se romanssi!

Lopetin yhteydenpidon tyystin.

On kuulema ihmetellyt miksi en vastaa.

En vaan pysty moukan janssa okemaan.

Mitä olisi sitten pitänyt sanoa?   Nolo juttu toki mutta  ei sitä pierua takas voi vetää jos tulee:d

Aivan kuten silloinkin, kun vahingossa tekee jotain väärää. Pahoittelee ja pyytää anteeksi ja osoittaa käytöksellään katumusta.

Vierailija
1782/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin ex harrasti tuota huumorilla alistamista. Ei kuunnellut välillä mitään mitä hänelle sanoin vaan väänsi kaiken tyhmäksi vitsiksi.

Se on todellakin alistamista. Se ei ole mitään viatonta tunnelman keventelyä. Sota- tai mielipidevankien kiduttajat ja ihmiskauppiaathan han harrastaa tuota samaa, että viljelevät huumoria uhrinsa kustannuksella.

Tää tyyppi ei lisäksi jätä mua rauhaan, vaikkei selvästikään rakasta. Lähestymiskiellolla oon uhannu jo vuosi sitten, kun hän virallisen eromme jälkeen terrorisoi elämääni, ilmeisesti kosto tarkoituksessa, kun jätin... Lähestymiskielto on edelleen harkinnassa, mutta en oo saanu aikaseksi sitä, kun haluan, että mulla on hyvät todisteet ja se hakemus menee läpi, kun haen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1783/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsivitsi kirjoitti:

Sama se on toisten kustannuksella huonoa läppää heittävillä ja totuuden puhujilla, kummatkaan ei kestä samanmoista käytöstä itseensä kohdistuen. Toisten kustannuksella vitsailevilta loppuu huumorintaju ja toisia kritisoivat eivät kestä samantyylistä kritiikkiä itseensä kohdistuen. Sehän on loukkaavaa, oikeastaan ihan pöyristyttävää, miten joku edes kehtaa heitä alkaa arvostelemaan. Ja heidän kustannuksellaan vitsaileminen on niin lapsellista, typerää ja ihan vaan mautonta.

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun opiskeluaikojen poikaystävällä parinkymmenen vuoden takaa oli erikoinen ja ärsyttävä kombinaatio. Yhtäältä omasta mielestään "inhorealisti", mikä käytännössä tarkoitti sitä että koki oikeudekseen moukkamaisesti töksäyttää toisia loukkaavia tökeröitä huomautuksia, puolustelleen "no kun mä vaan sanon asiat suoraan, ei tarvi loukkaantua". Ei yhtään ymmärtänyt, jos yritin sanoa, että jos ei ole mitään kivaa tai edes neutraalia sanottavaa, parempi olla kommentoimatta esim. toisen ulkonäköä, painoa, vaatetusta, sukulaisia, ammattia, opiskelupaikkaa jne. Kommentoi mm. alapäätäni tyyliin "Sun häpyhuulet on kuin paviaanin pallit". 

Toisaalta hänellä on inhorealisti-töksäyttelijän lisäksi toinen puoli ja se oli ihmeellinen pervo-alatyylinen pelle. Saattoi esim., pahimmillaan jopa mun vanhempien läsnäollessa, tökätä etusormella mun nänniin ja sanoa samaan aikaan ovikelloa matkien DING-DONG!! Kun katsoin (ja muut tilanteessa läsnäolevat), hän saattoi tökätä nänniin vielä kovempaa ja kovemmin DING DONG; ONKO SIELLÄ KETÄÄN KOTONA.  

Ei auttanut niin inhorealistiseen kriitikkoon kuin tuohon pelle-puoleen mikään järkipuhe. Lopulta päätin kokeilla paradoksaalista tekniikkaa ja kommentoin "inhorealistiseen" tyyliin hänen kassejaan, pippeliään, olemattoman kapeita reisiä, länkisääriä, pakenevaa hiusrajaa. Yllättäen ei ollutkaan enää hauskaa. "Mutta mähän olen vain rehellinen, ei pidä loukkaantua kun totta puhutaan", vastasin. Samoin hänen omien vanhempiensa aikana kerran tarrasin munasta kiinni, vedin alas ja sanoin KUKKULUURUU! Siinä kohtaa olin jo päättänyt erota, kunhan halusin antaa pellelle opetuken. Oli kyllä aika hyvät ilmeet niin pellellä kuin vanhemmillaan tuon kukkuluuruun-jälkeen, vieläkin naurattaa. 

On muuten hyvin yleistä näille "humoristeille", että suuttuvat pienestäkin vitsistä jai piikistä, joka heihin itseensä kohdistuu.

OT mutta aihetta sivuten, juuri tässä on menossa tapaus ystävän kanssa, jossa rehellisesti ja avoimesti puhuva ystäväni ei kestänyt, että puhuin hänelle samalla tapaa rehellisesti ja avoimesti. Hänellä on aina ollut tapana ilmaista mielipiteensä enemmän tai vähemmän tahdittomasti, joskaan ei koskaan mitään törkeitä tölväisyjä, kuten jotkut totuuden torvet. Usein nämä kuitenkin pahoittavat ihmisten mielet eikä hän ymmärrä, mitä hän muka sanoi väärin, hänhän vaan kertoi oman näkemyksensä asiaan.

Hän ei kuitenkaan kestä samaa muilta, vaan loukkaantuu.

Epäilen diagnosoimatonta autismia, koska perheestään löytyy 2 muuta autistia, jotka on diagnosoitu.

Vierailija
1784/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuota muutamaan pelleen tullut törmättyä. Kumpikaan ei ole ollut kovin fiksu, joten varmaan piti sitä omaa typeryyttä ja huonoa itsetuntoa paikata pelleilyllä ja muille vittuilulla. Yksi oli ruma ja läski putkimies. Oikein ällöttävä savolainen limanuljaska (asuu nykyään Helsingissä). Toinen oli pitkä ja ihan komea, mutta alkoholisoitunut, pienituloinen ja pienimunainen. Ei jatkoon.

Vierailija
1785/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö AP on miehensä kanssa yhdessä?

Vierailija
1786/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän on maailman onnellisin maa ja kaikki ovat onnellisia kun valtio ja media sanovat niin... eli aloittaja ei voi olla oikeassa median mukaan eivätkä miljoonat muut jotka eivät ole tyytyväisiä Suomessa... olemme maailman kallein maa ja meillä on valtavasti kaikkia hulluja liikkeellä ja suurin osa on täysin onnettomia mutta muistakaa hymyillä se on totalitarismia parhaimmillaan... Pohjois-Koreasta ollaan tulossa ottamaan mallia Suomesta kuinka totalitarismi toimii, me kaikki olemme onnellisia on viesti maailmalle... :) :)

Vierailija
1787/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa mies hakee huomiotasi? Muutoin ei saa katsekontaktia tai nenä nouse kännykästä?

Ymmärrän, että ärsyttää pidemmän päälle. Mutta toisaalta - pitkässä parisuhteessa on hetkensä.

Niin minäkin miehelle sanon, kun olen sen työmaalle menossa, että vielä ehtii ”se toinen nainen” karkuun - rouva tulossa. Enpä ole ajatellut, että se siitä loukkaantuisi.

Vierailija
1788/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ota ero.

Vierailija
1789/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa mies hakee huomiotasi? Muutoin ei saa katsekontaktia tai nenä nouse kännykästä?

Ymmärrän, että ärsyttää pidemmän päälle. Mutta toisaalta - pitkässä parisuhteessa on hetkensä.

Niin minäkin miehelle sanon, kun olen sen työmaalle menossa, että vielä ehtii ”se toinen nainen” karkuun - rouva tulossa. Enpä ole ajatellut, että se siitä loukkaantuisi.

Jos miehesi joku kerta sanoisi, että on kyllästynyt typerään heittoosi, niin vieläkö jatkat sen hokemista vai lopetatko miehesi mieliksi?

Vierailija
1790/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosikkojen on parempi olla yksin...

Vierailija
1791/2543 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin nuorena pellen kanssa.

Suhde kesti peräti 2 vuotta mutta loppuvaiheessa kun mies (tai no poika,oli 17 kun tavatttiin) ojensi kätensä siirtääkseen hiuksia korvani taakse,kavahdin kun luulin että nyt se tökkää silmään! En myöskään kyennyt enää vastaamaan kun sanoi rakastavansa minua.

Eikä pelle ymmärtänyt,miksi pelkäsin häntä tai miksen kyennyt sanomaan takasin että rakastan.

Kun en rakastanut,en enää lopulta. Rakkaus kuoli siihen kun yhtäkkiä tököttiin sormella naamaan niin että sormi saattoi osua silmääni tai upota nenääni. Tai vedettiin tuoli alta. Tai sammutettiin valot kun olin suihkussa.

Eromme jälkeen pelle sitten soitteli ja itki perään.

Vierailija
1792/2543 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri haloo nyt amerikassa will smithin lyönnistä. Tuossa ilmeisestikin kyseinen möläyttelevä pelle on laukonut näitä "hauskoja" vitsejään jo pitkään samasta perheestä. En yleensä ole lyömisen kannalla mutta ymmärrän tuossa tilanteessa.

Toisille ja toisten kustannuksella nauraminen on typerää sekä parisuhteessa että muutenkin.

Kaikki ei osaa toimia toisten kanssa järkevästi ja möläyttävät jotain typerää. Se miten möläyttäjä ottaa kririikin vastaan ja muuttaa käytöstään on ratkaisevaa. Tyhmiä ukkoja ollut tässäkin ketjussa kerran ei osata lopettaa vaikka toinen kertoo loukkaantuvansa. Kaikkea ei voi heittää vitsiksi. Omille pojilleni olen yrittänyt opettaa ettei toisia mollata.

Vierailija
1793/2543 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaikuttaisi olevan Kiuruvedeltä lähtöisin olevalta mieheltä, joka moneen kertaan eronnut... Luonnehäiriöinen..

Vierailija
1794/2543 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vielä ehkä ymmärtää jos tuollaisen kanssa pari kuukautta jaksaa olla mutta ei sitä että on jo useamman vuoden ollut suhteessa tai päätynyt naimisiin asti, pitäisi osata nostaa kytkintä jo alkuvaiheessa eikä alkaa ihmetellä tilannetta kun on jo lapset ja talo, siinä vaiheessa saa syyttää vain itseään.

Vierailija
1795/2543 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden tapauksen, jossa mies oli avovaimonsa kanssa syömässä toisen parin kanssa ulkona, niin tämä mies oli herrasmiesmäisesti onjentamassa tuolia naisen alle niin vetikin sen pois just , kun nainen meinas istua, siihen lösähti lattialle. Miehellä oli kuulemma hauskaa.

Kyllä näitä sairaita miehiäkin on pilvin pimein.

Ystäväni oli perheineen ravintolassa syömässä.

Mukana oli ystäväni serkku(pankkitoimihenkilö), yhden lapsen kummi.

Kummisetä hauskuutti lapsia mm. työntämällä tikkuperunat sieraimiinsa ja korviinsa ja röyhtäilemällä äänekkäästi.

Vierailija
1796/2543 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi metsäretkellä pitää lähteä kaljalle ja jättää koira heitteille, etkö kestä hetkeäkään ilman alkoholia? Luulisi baarinkin löytäminen metsästä olevan hankalaa, oli "suurinpiirtein" koordinaatit tai ei. Taidat sinä olla se pelle.

Vierailija
1797/2543 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kertoi tuossa ääliömiehestään, joka on vetänyt tuolin naisensa alta juuri, kun on ollut istumassa. Siinä voi käydä oikeasti tosi pahasti.

Olisipa naisella ollut pokkaa jäädä vaan kylmästi siihen makaamaan ja katsoa mitä mies tekisi kaikkien nähden.

Jotenkin nuo typerehtimiset kyllä kuulostaa jonkun kännisen ideoilta.

Vierailija
1798/2543 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kertoi tuossa ääliömiehestään, joka on vetänyt tuolin naisensa alta juuri, kun on ollut istumassa. Siinä voi käydä oikeasti tosi pahasti.

Olisipa naisella ollut pokkaa jäädä vaan kylmästi siihen makaamaan ja katsoa mitä mies tekisi kaikkien nähden.

Huutaen vielä  "AUUH!". Olisi pellen hymy hyytynyt. 

Vierailija
1799/2543 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo! Ja sanonut "nyt tais käydä pahasti" eikä yrittäiskään nousta, makaisi siinä kädet kasvoilla. Elämänsä tilaisuus saada pelle aisoihin.

Vierailija
1800/2543 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kälyni luokkakaveri oli vetänyt tuolin hänen altaan keskikoulussa. Häntäluu vaivasi vielä kuudenkympin pinnassa hänen kuollessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi