Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.

KOLIBRI
07.06.2017 |

Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!

Kommentit (2543)

Vierailija
1761/2543 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin hänen omien vanhempiensa aikana kerran tarrasin munasta kiinni, vedin alas ja sanoin KUKKULUURUU! Siinä kohtaa olin jo päättänyt erota, kunhan halusin antaa pellelle opetuken. Oli kyllä aika hyvät ilmeet niin pellellä kuin vanhemmillaan tuon kukkuluuruun-jälkeen, vieläkin naurattaa. 

Kiitos illan nauruista. :-D Tässä tapauksessa voi sanoa, että sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
1762/2543 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkuluuruu, joo, ootte kyllä ihania.

Naurusta ei taida tulla loppua täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1763/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs läksit niin?

Kikkelis kokkelis vaan!

Vierailija
1764/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun opiskeluaikojen poikaystävällä parinkymmenen vuoden takaa oli erikoinen ja ärsyttävä kombinaatio. Yhtäältä omasta mielestään "inhorealisti", mikä käytännössä tarkoitti sitä että koki oikeudekseen moukkamaisesti töksäyttää toisia loukkaavia tökeröitä huomautuksia, puolustelleen "no kun mä vaan sanon asiat suoraan, ei tarvi loukkaantua". Ei yhtään ymmärtänyt, jos yritin sanoa, että jos ei ole mitään kivaa tai edes neutraalia sanottavaa, parempi olla kommentoimatta esim. toisen ulkonäköä, painoa, vaatetusta, sukulaisia, ammattia, opiskelupaikkaa jne. Kommentoi mm. alapäätäni tyyliin "Sun häpyhuulet on kuin paviaanin pallit". 

Toisaalta hänellä on inhorealisti-töksäyttelijän lisäksi toinen puoli ja se oli ihmeellinen pervo-alatyylinen pelle. Saattoi esim., pahimmillaan jopa mun vanhempien läsnäollessa, tökätä etusormella mun nänniin ja sanoa samaan aikaan ovikelloa matkien DING-DONG!! Kun katsoin (ja muut tilanteessa läsnäolevat), hän saattoi tökätä nänniin vielä kovempaa ja kovemmin DING DONG; ONKO SIELLÄ KETÄÄN KOTONA.  

Ei auttanut niin inhorealistiseen kriitikkoon kuin tuohon pelle-puoleen mikään järkipuhe. Lopulta päätin kokeilla paradoksaalista tekniikkaa ja kommentoin "inhorealistiseen" tyyliin hänen kassejaan, pippeliään, olemattoman kapeita reisiä, länkisääriä, pakenevaa hiusrajaa. Yllättäen ei ollutkaan enää hauskaa. "Mutta mähän olen vain rehellinen, ei pidä loukkaantua kun totta puhutaan", vastasin. Samoin hänen omien vanhempiensa aikana kerran tarrasin munasta kiinni, vedin alas ja sanoin KUKKULUURUU! Siinä kohtaa olin jo päättänyt erota, kunhan halusin antaa pellelle opetuken. Oli kyllä aika hyvät ilmeet niin pellellä kuin vanhemmillaan tuon kukkuluuruun-jälkeen, vieläkin naurattaa. 

On muuten hyvin yleistä näille "humoristeille", että suuttuvat pienestäkin vitsistä jai piikistä, joka heihin itseensä kohdistuu.

Vierailija
1765/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan helvetin kuvottavia miehiä. Vaikea kuvitella että tällaisia miehiä olisi missään muualla kuin Suomessa. Kuvitelkaapa huviksenne sivistynyt brittimies pieraisemassa naamalle.

Tällaisia miehiä löytyy nippukaupalla saarivaltion futiskatsomoissa.

Et sitten ole koskaan käynyt Englannissa? Minä olen asunut siellä opiskeluaikoinani.

Brittimiehissä on hyväkäytöksisiä mutta valitettavasti myös valtavat määrät yksinkertaisia, vähän koulutettuja ja sovinistisia typeryksiä, joista tässä ketjussa esitetyt pierutemput olisivat hauskoja. Heitä tuntui näkyvän nimenomaan futiskatsomoissa, kun pari kertaa uskaltauduin ottelua katsomaan.

Takavuosina eräs kiinalainen matkatoimisto järjesti naisseuralaisia miesturisteille, ilm. ei mitään prostituutiota, vaan matkaoppaaksi ja juttuseuraksi.

Humalaiset miehet teettivät tytöillä typeriä juttuja, mm. pyysivät nostelemaan housuja ja sitten hoilottivat kuorossa: "Camel toe, camel toe..." tyttöjen itkiessä häpeästä.

Vierailija
1766/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se on toisten kustannuksella huonoa läppää heittävillä ja totuuden puhujilla, kummatkaan ei kestä samanmoista käytöstä itseensä kohdistuen. Toisten kustannuksella vitsailevilta loppuu huumorintaju ja toisia kritisoivat eivät kestä samantyylistä kritiikkiä itseensä kohdistuen. Sehän on loukkaavaa, oikeastaan ihan pöyristyttävää, miten joku edes kehtaa heitä alkaa arvostelemaan. Ja heidän kustannuksellaan vitsaileminen on niin lapsellista, typerää ja ihan vaan mautonta.

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun opiskeluaikojen poikaystävällä parinkymmenen vuoden takaa oli erikoinen ja ärsyttävä kombinaatio. Yhtäältä omasta mielestään "inhorealisti", mikä käytännössä tarkoitti sitä että koki oikeudekseen moukkamaisesti töksäyttää toisia loukkaavia tökeröitä huomautuksia, puolustelleen "no kun mä vaan sanon asiat suoraan, ei tarvi loukkaantua". Ei yhtään ymmärtänyt, jos yritin sanoa, että jos ei ole mitään kivaa tai edes neutraalia sanottavaa, parempi olla kommentoimatta esim. toisen ulkonäköä, painoa, vaatetusta, sukulaisia, ammattia, opiskelupaikkaa jne. Kommentoi mm. alapäätäni tyyliin "Sun häpyhuulet on kuin paviaanin pallit". 

Toisaalta hänellä on inhorealisti-töksäyttelijän lisäksi toinen puoli ja se oli ihmeellinen pervo-alatyylinen pelle. Saattoi esim., pahimmillaan jopa mun vanhempien läsnäollessa, tökätä etusormella mun nänniin ja sanoa samaan aikaan ovikelloa matkien DING-DONG!! Kun katsoin (ja muut tilanteessa läsnäolevat), hän saattoi tökätä nänniin vielä kovempaa ja kovemmin DING DONG; ONKO SIELLÄ KETÄÄN KOTONA.  

Ei auttanut niin inhorealistiseen kriitikkoon kuin tuohon pelle-puoleen mikään järkipuhe. Lopulta päätin kokeilla paradoksaalista tekniikkaa ja kommentoin "inhorealistiseen" tyyliin hänen kassejaan, pippeliään, olemattoman kapeita reisiä, länkisääriä, pakenevaa hiusrajaa. Yllättäen ei ollutkaan enää hauskaa. "Mutta mähän olen vain rehellinen, ei pidä loukkaantua kun totta puhutaan", vastasin. Samoin hänen omien vanhempiensa aikana kerran tarrasin munasta kiinni, vedin alas ja sanoin KUKKULUURUU! Siinä kohtaa olin jo päättänyt erota, kunhan halusin antaa pellelle opetuken. Oli kyllä aika hyvät ilmeet niin pellellä kuin vanhemmillaan tuon kukkuluuruun-jälkeen, vieläkin naurattaa. 

On muuten hyvin yleistä näille "humoristeille", että suuttuvat pienestäkin vitsistä jai piikistä, joka heihin itseensä kohdistuu.

Vierailija
1767/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kyllä, että palstan miehillä on jotain tosi pahoja sosiaalisia ongelmia. Eivät erota flirttiä seksuaalisesta väkivallasta (enää ei voi lähestyä naisia koska #metoo) eivätkä ymmärrä, ettei naisen naamalle piereskely ole huumoria (naiset on huumorintajuttomia tosikkoja).

Luuletko, että nuo pietupellet ovat kattava otos palstan miehistä?

Vierailija
1768/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kyllä, että palstan miehillä on jotain tosi pahoja sosiaalisia ongelmia. Eivät erota flirttiä seksuaalisesta väkivallasta (enää ei voi lähestyä naisia koska #metoo) eivätkä ymmärrä, ettei naisen naamalle piereskely ole huumoria (naiset on huumorintajuttomia tosikkoja).

Luuletko, että nuo pietupellet ovat kattava otos palstan miehistä?

Pierupellet siis

Vierailija
1769/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierai4lija kirjoitti:

Ketju on aloitettu viisi vuotta sitten. Eikö todellakaan löytynyt mitään tuoreempaa keskustelunaihetta?

Miksi, jos pellet eivät ole mihinkään kadonneet?

Vierailija
1770/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on vanha, mutta aihe mielenkiintoinen.

Huumori on älykästä, mutta sen voimakas tarve viittaa siihen, ettei toisen kanssa muuten pärjää.

Huumori voi olla ase sitä vastaan, että nainen (aloituksen esimerkin mukaisesti) on joissakin asioissa huomattavasti älykkäämpi (ja HEIKKO, otettuaaan itseään vähä-älyisemmän miehen) mutta kyvytön olemaan sitä diplomaattisesti. Eli nainen on jonkinlainen älyn ja idioottimaisuuden friikki kombinaatio. "Älykäs luonnevammainen", kärjistettynä.

Mies sitten yrittää pärjätä kompleksinsa kanssa huumorin kautta... Mutta huumori voi olla myös puolustautumista naisen "passiivis-aggressiivista" nöyryyttämistä vastaan. Huumori voi olla puolustautumista hienovaraiselta sadismilta, sadismilla jonka äly muka oikeuttaa.

Naisen jjäykkä luonne voi aiheuttaa miehessä pyrkimystä normalisoida kommunikointia huumorin kautta: huumori on "kutsu normaaliin mielenlaatuun", ääripään (liioiteltu huumorinkäyttö) kautta. Ei se normaalia ole, että toinen ärsyttäisi/pelottaisi niin paljon, että pitäisi tehdä huumorista vakio, sen sijaan että hyväksyisi, mitä suhteesta saa ja millä hinnalla. Ellei hintaa hyväksy, sitä ei ole fiksua kumppanille kostaa käyttäytymällä joka päivä asiattomasti.

Vierailija
1771/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näillä naisilla säilyy kiinnostus romanttisessa ja seksuaalisessa mielessä näihin miehiin.

Vai säilyykö. Jos ei niin mikä on sitten yhdessäpitävä voima.

Vierailija
1772/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten näillä naisilla säilyy kiinnostus romanttisessa ja seksuaalisessa mielessä näihin miehiin.

Vai säilyykö. Jos ei niin mikä on sitten yhdessäpitävä voima.

No eihän se vetovoima ja kiinnostus säily pellemiehen /töksäyttelijän kanssa. Olen se, joka eilen kirjoitti opiskeluaikojen eksästä, joka kommentoi toisia loukkaavan tökerösti "olen suorapuheinen inhorealisti"-selityksesllä ja samalla pelleili mm. tökkimällä nänneihin ding--dong-äänien kanssa. Ei tietenkään tee esim. mieli rakastella, jos kumppani on hetkeä aiemmin kommentoinut, että "onpa sulla muuten selluliittia", tai tuijottanut naamaa oikein läheltä ja sitten hihkunut moneen kertaan "sullahan on VIIKSET! HÖHHÖHH HÖÖÖÖ, noi on VIIKSET ihan selvästi!". Siinä pellemies saa sitten ihmetellä, miksi seksiä ja läheisyyttä ei tipu, ja suhde kärsii ja päätyy lopulta eroon. 

Itse seurustelin ko. pelle/töksäyttelijämiehen kanssa parikymppisenä reilun vuoden ajan ihan vain siitä syystä, että se oli ensimmäinen suhteeni, olin nuori, herkkä, epävarma ja huonoitsetuntoinen. Kuvittelin, että olen jotenkin "arvoton",  jos en kelpaa kenellekään ja ajattelin, että parempi edes jonkun kanssa kun yksin. Toisaalta pellen kanssa seurustellesssa lopulta tuli oivallus, että minähän olen fiksu ja arvokas, ja tuo toinen on se pelle joka ei ansaitse minua. Tuli ihan halveksunnan ja inhon tunteita kumppania kohtaan, kun hän käyttäytyi tökerösti. Mm. nää pierujutut, mitä tässäkin ketjussa on kerrottu. Esim. saattoi sanoa mulle "tuu hei tänne, olis yks juttu" ja kun menen lähemmäksi niin pieraisee isoon ääneen ja nauraa röhöttää päälle ja oikein kädellä löyhyttää persiistään ilmaa eteenpäin muka lähemmäksi minua. Katson vain että mitä he*vettiä toi luuseri urpoilee. 

Parasta kaikessa oli, että tuo pelle kerran sanoi kun oltiin menossa nukkumaan "olis yks juttu". "Mikä?", mä vastasin. "Mä rakastan sua", pelle sanoi vakavissaan, sitten tuhahti ja jatkoi "no. Nyt se on sitte sanottu, älä kuvittele että enää tarttee sanoo uuelleen kun on kerran sanottu". Olin ihan hiljaa ja mietin, että mitä ihmettä. Sitten pelle jatkoi: "No mitä sä nyt sanot"? Mä en pystynyt sanomaan mitään. Tiesin, että ei hemmetti en todellakaan rakasta tuota miestä ja tajusin, että oikeastaan en tahdo olla suhteessa enää. Oli aika järkytys varmaan pellelle, kun en oikeasti voinut sanoa tuohon mitään. 

Tragikoomista oli myös, että pelle ex:llä oli ihan vilpitön käsitys siitä, että mennään naimisiin, muutetaan yhteen ja hankitaan lapset yhdessä. Ei yhtään pystynyt miettimään ja näkemään sitä, mitä ihmettä hänellä olisi ollut suhteeseen annettavaa. Oli kauhuissaan ja järkyttynyt kun jätin hänet ja sen jälkeen alkoikin itseasiassa useamman vuoden häirintä ja stalkkaus minua kohtaan, joka loppui vasta kun uhkasin hakea lähestymiskieltoa. 

Vierailija
1773/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan näitä, jotka eivät ole eronneet vaan ovat kaikesta huolimatta yhdessä pierupellen kanssa.

Miten heillä säilyy romantiikka ja seksielämä.

Vierailija
1774/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään humoristi vaan pelle. Ihan turha yrittää muuttaa ihmistä, vielä tyhmempää alkaa itse sellaiseksi. Kerää kamppeet ja häivy pian, että pääset viettämään hyvän loppuelämän.

Vierailija
1775/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistä on että nämä pellet eivät kestä yhtään itseensä kohdistuvaa vitsailua. Auta armias jos pieraiset naamalle niin olet oksettava ääliö, ihan sama vaikka kymmenen minuuttia aiemmin pelle teki saman sinulle! Harva pelle myöskään tekee temppujaan esim. pomolleen vaan kohteena on juurikin tyttöystävä. Pelle ei ole tyhmä ja tietää, että saa potkut ja maine menee jos ruokalassa pyllistää pomon naaman edessä, huutaa "mopo käyntiin!" ja pieraisee. 

Vierailija
1776/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleistä on että nämä pellet eivät kestä yhtään itseensä kohdistuvaa vitsailua. Auta armias jos pieraiset naamalle niin olet oksettava ääliö, ihan sama vaikka kymmenen minuuttia aiemmin pelle teki saman sinulle! Harva pelle myöskään tekee temppujaan esim. pomolleen vaan kohteena on juurikin tyttöystävä. Pelle ei ole tyhmä ja tietää, että saa potkut ja maine menee jos ruokalassa pyllistää pomon naaman edessä, huutaa "mopo käyntiin!" ja pieraisee. 

Niin näille ääliöile se puoliso on se kiusaamisen ja alentamisen kohde, se huumorintajuton tosikko. Kyllä he itsekin tietävät tekevänsä väärin mutta se sairas mieli ei saa rauhaa jos ei saa halventaa ja pahoinpidellä naista. Tietävät hyvin että normaali ihminen ei toimi niin.

Vierailija
1777/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että monilla mun tapaamilla pelleilijöillä se huumori ja toisten piikittely on yritys peitellä omaa huonoa itsetuntoa. Ilmenee juurikin siinä, että eivät kestä mitään poikkipuolista kommenttia itsestään.

Vierailija
1778/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stand up koomikoilla on se oma puoliso usein se vitsin kohde. Tiedän näitä useammasta maasta. Se on aina niiiin hauskaa, mitä varsinkin se vaimo tekee. Ja ihmiset nauraa hohottaa.

1779/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on samantyyppinen mies. Kääntää romanttiset tilanteet usein mauttomaksi vitsiksi, esimerkiksi pieraisee tai sanoo jotain tunnelman latistavaa kesken halailun. Luulee tämän "jekuttamisen" olevan hauskaa. Toisaalta mies osoittaa sanoin ja teoin usein myös välittävänsä minusta, vitsailua on vain määrällisesti liikaa. Mies ei myöskään seurassa huomaa, milloin jokin vitsi vanhenee tai hyvän maun raja on ylittymässä. Mies petraa aina muistuttaessani asiasta mutta palaa lopulta taas vanhoihin tapoihinsa.

Tapailin erästä miestä, tutustuttiin ja hyvin meni. Johti sitten seksiin se tapailu. Oli hän aamulla lähdössä, pukiessaan pieraisi isosti, ja ihan luontevasti totesi, että on syönyt banaanin ja se pierettää.

Siihen kuihtui se romanssi!

Lopetin yhteydenpidon tyystin.

On kuulema ihmetellyt miksi en vastaa.

Mitä olisi sitten pitänyt sanoa?   Nolo juttu toki mutta  ei sitä pierua takas voi vetää jos tulee:d

En vaan pysty moukan janssa okemaan.

Vierailija
1780/2543 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ruuneperipuhujia ja jokapaikan pellejä pilke simäkulmassa! Niin epävarmoja ja usein alko-ongelmaisia turhan puhujia. Esittävät työpaikallaan ym. huumorijesseö ja kotona makaavat sohvalla naama virtahevon perseenä tölläämässä urheilua kaljaa ryystäen.

Helvetin luusereita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän