Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.

KOLIBRI
07.06.2017 |

Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!

Kommentit (2500)

Vierailija
1281/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita ylös hänen "haukuttelunsa", kaikki vihkoon vaan sanasta sanaan ja tilanteet, mitä tapahtui, milloin ja missä. Sitten menet tän pellen kanssa parisuhdeterapiaan ja esittelet vihkon siellä. 

Ja siis kirjaa kaikki. Joka ikinen "hauska läppä".

Itse en usko, että tuollainen ihminen lopettaa. Uskon, että hänellä on aivovaurio. 

Vierailija
1282/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita ylös hänen "haukuttelunsa", kaikki vihkoon vaan sanasta sanaan ja tilanteet, mitä tapahtui, milloin ja missä. Sitten menet tän pellen kanssa parisuhdeterapiaan ja esittelet vihkon siellä. 

Ja siis kirjaa kaikki. Joka ikinen "hauska läppä".

Itse en usko, että tuollainen ihminen lopettaa. Uskon, että hänellä on aivovaurio. 

Niin siis "hauskuttelunsa". Anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, minua ärsyttää jo se, jos mies nauraa erilaisille leffoille, esim. pitää Mr. Beanin naamanvääntelyä hauskana, kun minusta se on vain noloa. Ihmettelen, mitä hauskaa siinä on. Olen varmaan monien mirlestä täysin huumorintajuton, kun en ole mikään naurettujen hömppäkomedioiden ystävä, vaan tykkään kuivasta huumorista, mikä vaatii vähän oivaltamista tai missä on joku älyllinen juju. Yhteinen huumorintaju on tärkeää, ja erilainen etäännyttää. Osaan kuvitella, kuinka tuollainen jatkuva mukamashuumori käy hermoille.

Vierailija
1284/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja sitten tämä hauskuttaja-tyyppi etsii uuden naisen ja kertoo, kuinka ex ei ymmärtänyt ja oli totaalisen huumorintajuton. 

Vierailija
1285/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vajaa ämmä pitää olla että päätyy parisuhteeseen noiden miesten kanssa?

Vierailija
1286/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤡🎪🪄🔮🤹🤹‍♀️🧙‍♂️ Jess! Onpa kiva teillä on Sirkus Pelle " Hihhuu huu"🎶💿🎺🎷 luulisi että teillä on Hauskaa joka päivä.

Yhdes lauluskin lauletaan" Aina hauskaa olla pittää 😃😁.

Vierailija
1287/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu ap, vieläkö olet naimisissa pellesi kanssa?

Vierailija
1288/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän.Minulla samanlainen työkaveri.Kääntää joka asian vitsiksi(huonoksi sellaiseksi)MIstään ei voi puhua normaalisti/vakavasti,vaikka asia olisi miten tärkeä.

Todella rasittavaa!

Vierailija
1289/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa nyt, te uudet kommentoijat ihan rauhassa edes suurimman osan kommenteista läpi, ennen kuin tuutte tänne syyttelemään kaikkia naisia huumorintajuttomiksi. 

Tämä on se ongelma aina näissä, että vanha keskustelu nostetaan esiin ja sitten sinne tulee porukkaa pätemään ilman edes lukematta muuta kuin pelkästään ap:n ja muutaman seuraavan kommentit. 

Vierailija
1290/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, aika kuluttavaa. Mutta mun miehellä ei ole yhtään huumorintajua, ei ollenkaan. Ei koskaan mitään vitsiä, ei pelleilyä, eikä se ymmärrä jos mä jonkun vitsin heitän. Silloin sen silmät pyörii kuin hedelmäpeli, ei käsitä vitsejä. KAmalaa se on tämäkin.

Vierailija
1291/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä keskustelua on 65 sivua. Aloitettu vuonna 2017. Tietäiskö joku erosiko ap?

Vierailija
1292/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olispa mullakin tommonen hauska mies eikä mikään tosikko.

Minulla on tosi hauska mies vaikkei hän pelleile eikä kerro vitsejä. Jotkut osaa sen luonnostaan.

Vierailija
1293/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioiden leikiksi lyöminen on usein suojamekanismi, kun ei uskalla olla oma itsensä toisen kanssa. Ja voi olka myös passiivisaggressiivisuutta. Ei ota toista ja hänen asioitaan tosissaan kun on oikeesti täynnä raivoa, jota ei ilmaise. Mun ex oli tällainen. Muka kiltti, älykäs, huumorintajuinen, mut oikeesti tukehtui raivosta äitiään kohtaan. Ja äitiraivon kohteeksi päädyin minä. Ja edellinen. Ja varmaan seuraakin. Luuli että omahauska pelleilykulttuuri 24/7 oli merkki älykkyydestä ja huumorista. Mut katkerampaa ja ilkeempää ihmist saa hakea

Vierailija
1294/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierase vetelät äijän naamarille ja naura!!!!!!!!?

Vierailija
1295/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap kokeillut ihan huomioimattomuutta, siis nyt kun olet jo kertonut, ettet pidä kyseisestä käytöksestä, niin muuttaisitkin omaa käyttäytymistäsi niin ettet palkitsisi lapsimiestäsi huonosta käytöksestä huomiolla vaan olisit kuin et huomaisikaan.

Esim. Kun pyydät ojentamaan ketsupin, ja mies viimetingassa vetää ketsupin ulottuviltasi, et reagoikaan mitenkään. Kaadatkin vaikka vettä lasiisi tai pyyhkäiset suutasi paperilla, ja hetkenpäästä sanot että ketsuppi olisi tässä ruoassa hyvää. Et siis pyydä mitään kuin kerran, ja sitten teet itse, tai asia jää tekemättä.

Et kommunikoi viesteillä muuten kuin koordinaatit, ei muuta.

Jne.

Tämä on vanha keskustelu, mutta mietin että tuo voi olla hyvä idea. Kuulostaa koirien käytöskoulutukselta, mutta toimiiko tuo yllä mainittu ja vielä lisäksi positiivinen huomio ja kehut miehelle vain silloin, kun ei härnää?

Koiran eroahdistukseen neuvotaan, että kotiin tullessa ei anneta mitään signaalia koiralle, seistään paikallaan ja vasta kun se on rauhoittunut, kehutaan ja paijataan. Palkitaan positiivinen käytös. Kaikkihan kehuja ja omaa laumaa kaipaa, ihmisetkin.

Vierailija
1296/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap kokeillut ihan huomioimattomuutta, siis nyt kun olet jo kertonut, ettet pidä kyseisestä käytöksestä, niin muuttaisitkin omaa käyttäytymistäsi niin ettet palkitsisi lapsimiestäsi huonosta käytöksestä huomiolla vaan olisit kuin et huomaisikaan.

Esim. Kun pyydät ojentamaan ketsupin, ja mies viimetingassa vetää ketsupin ulottuviltasi, et reagoikaan mitenkään. Kaadatkin vaikka vettä lasiisi tai pyyhkäiset suutasi paperilla, ja hetkenpäästä sanot että ketsuppi olisi tässä ruoassa hyvää. Et siis pyydä mitään kuin kerran, ja sitten teet itse, tai asia jää tekemättä.

Et kommunikoi viesteillä muuten kuin koordinaatit, ei muuta.

Jne.

Tämä on vanha keskustelu, mutta mietin että tuo voi olla hyvä idea. Kuulostaa koirien käytöskoulutukselta, mutta toimiiko tuo yllä mainittu ja vielä lisäksi positiivinen huomio ja kehut miehelle vain silloin, kun ei härnää?

Koiran eroahdistukseen neuvotaan, että kotiin tullessa ei anneta mitään signaalia koiralle, seistään paikallaan ja vasta kun se on rauhoittunut, kehutaan ja paijataan. Palkitaan positiivinen käytös. Kaikkihan kehuja ja omaa laumaa kaipaa, ihmisetkin.

Kokemusta on, ei toiminut. En saanut ketsuppia enkä parempaa kohtelua. Otin eron.

Vierailija
1297/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo on totta niin äijä alistaa ihan täysillä ja oot ilmaa sille. Sillä saattaa olla toinen katsottuna valmiiksi. Sori.

Vierailija
1298/2500 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä totta, että monilla adhd-piirteisillä on vastaavaa käytöstä. Omalla miehellänikin on (add) ja on samantyyppinen. Onneksi ei kuitenkaan yhtä paha ja osaa myös pyytää anteeksi jos huomaa loukanneensa. Mitään naamalle piereskelyä ei harrasta. Siinä ylittyisi jo raja ja pahasti.

Vierailija
1299/2500 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pe""le, ap jätti varmaan miehensä ja nyt tapailen tätä,kuulostaa nimittäin ihan miun miesystävältä! 🧐Alkuun oli normaali,mutta nyt tuntuu kuin olisin suhteessa pikkuveljeni kanssa,oikeasti miehen "huumori" on ihan samanlaista kuin veljelläni oli. Pyydän ojentamaan maidon,vetää sen pois. Pamauttaa oven kiinni niin että sormeni/jalkani/pääni on jäädä väliin. Pieraisee käteen ja tunkee käden naamalleni. Huutoaivastaa sipsikuppiini. Jne jne.

En ole ollenkaan varma haluanko jatkaa tätä suhdetta,kai siten olen tylsä ja huumorintajuton äm mä.

Mietin voisinko viimeisillä treffeillämme tehdä miehelle vastaavan tempun ja katsoa, vieläkö naurattaa. Vai olisiko se samalle tasolle vajomamista?

Tekisi vaan hitosti mieli käyttää sormi menkkapildessä,tökätä miehen kahviin ja huutaa "ketsuppikahvia!" Tai jotain muuta tosi ällöä ja mautonta. Kuten miehenkin "vitsit".

Vierailija
1300/2500 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä totta, että monilla adhd-piirteisillä on vastaavaa käytöstä. Omalla miehellänikin on (add) ja on samantyyppinen. Onneksi ei kuitenkaan yhtä paha ja osaa myös pyytää anteeksi jos huomaa loukanneensa. Mitään naamalle piereskelyä ei harrasta. Siinä ylittyisi jo raja ja pahasti.

Ei kyllä kuulu adhd/add oireistoon tuollainen. On kyllä ihmeellistä mitä kaikkea yritetään tunkea adhd/add oireeksi. Adhd on aktiivisuuden ja tarkkaavuuden häiriö. Ei mikään käytöshäiriörypäs.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi