Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.

KOLIBRI
07.06.2017 |

Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!

Kommentit (2500)

Vierailija
1321/2500 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, aika kuluttavaa. Mutta mun miehellä ei ole yhtään huumorintajua, ei ollenkaan. Ei koskaan mitään vitsiä, ei pelleilyä, eikä se ymmärrä jos mä jonkun vitsin heitän. Silloin sen silmät pyörii kuin hedelmäpeli, ei käsitä vitsejä. KAmalaa se on tämäkin.

Jos sun vitsit on vaan niin huonoja?

Vierailija
1322/2500 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä totta, että monilla adhd-piirteisillä on vastaavaa käytöstä. Omalla miehellänikin on (add) ja on samantyyppinen. Onneksi ei kuitenkaan yhtä paha ja osaa myös pyytää anteeksi jos huomaa loukanneensa. Mitään naamalle piereskelyä ei harrasta. Siinä ylittyisi jo raja ja pahasti.

Vstalause. Meillä perheessä melkein kaikilla adhd, ja tuollaista käytöstä ei ole ikinä ollut eikä myöskään suvaittaisi. Lapsetkin osaavat käyttäytyä kunnioittavasti, jos heitä kohtaan käyttäydytään niin.

En koskaan väittänytkään että kaikki adhd:t olisivat tuollaisia. Sanoin, että monilla on vastaavanlaista käytöstä. Ei nyt tarvitse lähteä vääntelemään sanoja ja loukkaantumaan loukkaantumisen ilosta. Sitä paitsi millaisia ne "luokan pellet" on yleensä koulussa? Niitä jotka ei pysty keskittymään ja istumaan aloillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/2500 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi mikä ketju, aivan kammottavaa millaisia miehiä teillä joillain on.

Itse en tuollaiseen menoon suostuisi ollenkaan, se olisi joko muutos tai ero. Ihmettelen miten tuollaiseen tilanteeseen voi päätyä, ei kai tuo käytös yllättäin alkanut, luulisi että olisi merkit olleet ilmassa jo tapailuaikana? (Oletan, että näissä tapauksissa on menty suhteeseen tunne edellä ja sitten jälkikäteen vasta ollaan alettu katsoa kumppania tarkemmalla silmällä.)

Kyllähän ne hauskat jutut naurattaa alussa, mutta ei enää sitten, kun kuulee ne sadannen kerran.

Siis tää. Nuorena kuvittelin, että mies joka saa nauramaan on hyvä valinta.

Siis kuinka väärässä sitä ihminen voikaan olla.

Vierailija
1324/2500 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu lehmä joka molisee joka asiasta, mutta onkin märehtijöiden sukua, suu jauhaa kokoajan vaikka ajatus on katkennut ajat sitten.

Vierailija
1325/2500 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kuvitellut että tuollainen on suht normaalia. Siis millaisia jähmeitä jököttäjiä miehet sitten yleensä kotioloissa on? Ja haluaako joku oikeasti itselleen umpitylsän ja ennalta-arvattavan robottimiehen? Ilmeisesti kai sitten.

T. Pelleilevä mies

Vierailija
1326/2500 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kalu kestänyt sen 20v nymfon vauhdissa. 5-6 kertaa päivässä olis pitänyt tampata joka asennosta ja meisseli...

Vierailija
1327/2500 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorintajuttomuus on yks pahimmista turn offeista mitä voi olla. Varsinkin jos itse kuvittelee olevansa hauska mutta oikeasti on vaan ärsyttävä

Vierailija
1328/2500 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin kuvitellut että tuollainen on suht normaalia. Siis millaisia jähmeitä jököttäjiä miehet sitten yleensä kotioloissa on? Ja haluaako joku oikeasti itselleen umpitylsän ja ennalta-arvattavan robottimiehen? Ilmeisesti kai sitten.

T. Pelleilevä mies

Minun mies on hyvin huumorintajuinen ja hauska. Meillä nauretaan ihan jokainen päivä yhdessä. Mies ei pelleile eikä kerro vitsejä, sellaista huumoria sinä et tunnu osaavan.

Vierailija
1329/2500 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yksinkertaisesti pysty olemaan pelleilemättä, kun keskiluokkaisen auvon leikkiminen tuntuu aivan helvetin pinnalliselta ja kuolettavan tylsältä. Eikö se nyt riitä, että täytyy työelämässä esittää jotain, mitä ei lainkaan ole? Tarviiko kotonakin pönöttää sen sijaan, että saisi olla kekseliäs, luova ja lapsellinen?

Vierailija
1330/2500 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Pelleilevä mies

Luuletko että huonot vitsit ja kiusaaminen ovat jotenkin jännittäviä? Jos mun pitää valita kahden miehen väliltä, joista toiseen voi luottaa siinä, että se pyydettäessä ojentaa sen ketsuppipllon kauniisti ja toinen taas aina aloittaa jonkun härnäyspelleilyn, niin ihan ilman pienintäkään epäröintiä otan sen kypsän aikuisen miehen, joka kohtelee mua kunnioittavasti ja kohtelen häntä puolestaan yhtä kauniisti takaisin. Ärsyttävää pellelijämiestä vetäisin varmaan lopulta vain lautasella päähään (vaikka en hyväksykään väkivaltaa, mutta jos joku kaivaa verta nenästään, niin tuollainen tyyppi).

Vierailija
1331/2500 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yksinkertaisesti pysty olemaan pelleilemättä, kun keskiluokkaisen auvon leikkiminen tuntuu aivan helvetin pinnalliselta ja kuolettavan tylsältä. Eikö se nyt riitä, että täytyy työelämässä esittää jotain, mitä ei lainkaan ole? Tarviiko kotonakin pönöttää sen sijaan, että saisi olla kekseliäs, luova ja lapsellinen?

Luova? Mitä luovaa tuossa on? Miksi se toinen ei saa olla kotonaan rauhassa? Pitää työelämässä antaa kaikkensa ja olla jotain mitä ei ole, ja sitten kotonakin pitää katsoa jotain henkisesti uhmaikäiseksi jäänyttä jättiläislasta, joka purkaa omaa turhautumistaan kiusaamalla ja terrorisoimalla muita perheenjäseniä. Mene terapiaan, et kuulosta normaalilta.

Vierailija
1332/2500 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luova? Mitä luovaa tuossa on? Miksi se toinen ei saa olla kotonaan rauhassa? Pitää työelämässä antaa kaikkensa ja olla jotain mitä ei ole, ja sitten kotonakin pitää katsoa jotain henkisesti uhmaikäiseksi jäänyttä jättiläislasta, joka purkaa omaa turhautumistaan kiusaamalla ja terrorisoimalla muita perheenjäseniä. Mene terapiaan, et kuulosta normaalilta.

Huh, onneksi oma vaimoni ei ajattele kuten sinä! Elämä kaltaisesi kanssa olisi todennäköisesti kuolettavan tylsää helvettiä.

Vierailija
1333/2500 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totiset naiset ovat hirvittäviä ja kuivia. Lisäksi taidat olla idiootti kun menit naimisiin huumorilla varustetun miehen kanssa.

Vierailija
1334/2500 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Pelleilevä mies

Ihan kuin umpitylsä olis ainoa vaihtoehto kotipellen jälkeen. Pellet saa mun puolestani jäädä sirkukseen. On olemassa myös normaalilla huumorintajulla varustettuja miehiä 😄.

Vierailija
1335/2500 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AatunKrokotiili kirjoitti:

Totiset naiset ovat hirvittäviä ja kuivia. Lisäksi taidat olla idiootti kun menit naimisiin huumorilla varustetun miehen kanssa.

Jos kutsut tota pakko-oireilun kaltaista jekkuilua huumoriksi, taidat olla itsekin pelle. Yllättävän paljon pellejä täällä puolustamassa kunniaansa 🤡.

Myös totiset miehet on kuivia. Miksi luulet, että tämä on sukupuoleen liittyvä asia? Toisaalta en kyllä tiedä yhtään tapausta, että naisten tarvitsisi kokoa ajan krampinomaisesti tuoda omaa huumorintajuaan esille tekemällä jatkuvalla syötöllä rasittavan ja lapsellisia jekkuja ja heittämällä huonoa läppää.

Vierailija
1336/2500 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, onneksi oma vaimoni ei ajattele kuten sinä! Elämä kaltaisesi kanssa olisi todennäköisesti kuolettavan tylsää helvettiä.

Oletko varma, ettei se ole sinun vaimosi joka on aloittanut tämän ketjun?

Vierailija
1337/2500 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikapuoleni on surkea pelle.

Hän tökkii, härnää, käyttäytyy tökerösti perheenjäseniään kohtaan: isäänsä, äitiään, tähän mennessä kumpaakin vaimoaan (ovat, ihmeellistä kyllä, exiä jo molemmat), ja ikävä kyllä myös lapsiaan kohtaan. Pärjää työelämässä, osaa siellä käyttäytyä, samoin miespuolisten kavereidensa kanssa näyttää olevan "rauhallisempi".

Myös minun, äitipuolen, kanssa hän on aika rauhallinen. En tiedä johtuuko siitä että inhoaa minua, mutta ainakaan minä en ole ikinä suostunut nauramaan hänen pöllöilyilleen. En edes hymähtämään. Olen myös suoraan hänelle (kahden kesken)sanonut, että tyttären väkisin kutittaminen ei ole hauskaa vaan sadismia, minkä jälkeen hän ei ole sitä minun nähden ainakaan tehnyt.

En tiedä, onko tuo jonkinlaista yhteyteen pyrkimistä, ahdistusta hämmennystä. Ainakaan se ei ole aitoa kontaktia tuo pelleily.

Vierailija
1338/2500 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AatunKrokotiili kirjoitti:

Miehelle kiva jekku voisi olla vaikka sellainen, että nainen pukeutuu korsettiin ja pitsipöksyihin, pyytää miestä menemään sängylle alastomana ja kun mies tekee sen, nainen tulee makuuhuoneeseen kaveriensa kanssa ja kaikki nauravat miehelle. Kyllä siinä mieskin nauraa mukana.

Vierailija
1339/2500 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vastannut kysymykseen. Mitä luovaa on siinä että aikuinen ihminen käyttäytyy kuin huonotapainen 6-vuotias? Jos tylsä helvetti on sitä, että kumppanin ei ikinä tarvi pelätä että herää torkuilta siihen, että istutan ahterini hänen naamalleen ja pieraisen tai että löysään suolapurkin korkin niin että se irtoaa ja kippaa koko purkillisen hänen lautaselleen, kun hän yrittää ripotella vähän lisää tai harrastan muuta yhtä "jännää" ja "oivaltavaa" ja "luovaa" kujeilua, niin joo, se on varmasti helvetti.  Mutta toivottavasti vaimosi on henkisesti yhtä jälkeenjäänyt kuin sinäkin, ettei hänen tarviste viettää aikaansa miettien miksi meni ja sitoutui kaltaiseesi pelleen. Oletko muuten huomannut, että aika harvan aikuisen mielestä pellet ovat hauskoja? Se ei johdu siitä, että vain harvalla aikuisella olisi huumorintajua, vaan siitä, että "kermakakku naamaan" -huumori on oikeasti aika tylsää, latteaa ja ennalta-arvattavaa. Ihan niin kuin sinunkin huumorisi. 

Vierailija
1340/2500 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelle-mies ei ap:n tapauksessa kuulosta ilkeältä tai fyysisesti väkivaltaiselta, mikä on plussaa. Rasittava pelleily on, ja saa kaiketi kumppanin tuntemaan olonsa yksinäiseksi ja perheen ainoaksi aikuiseksi.

Ilmeisesti mies ei osaa, uskalla tai halua altistaa itseään suoralle kommunikoinnille, sillä siinä on näytettävä tunteensa, kuunneltava maltillisesti toista ja muutenkin oltava aikuismainen.

Jotain hän kenties peittää itsestään tällaiseen pelleilyn kaapuun., tai se on vaan huono tapa, joka on jäänyt päälle.

Yleensä itsensä paljastaminen toiselle vaatii rohkeutta.

Lisäksi tällainen pelleily ei ole edes kovin nokkelaa tai älykästä. Viime kädessä hän ei halua hauskuuttaa toista, tai ainakaan ei osaa sitä tehdä. Onko hänelle tehty selväksi, miten ärsyttävää ja lapsellista toimintansa on? Entä mitä hän viime kädessä pelkää, jos uskaltaa heittää pelleilyn nurkkaan ja toimia vaan riisutun asiallisesti. Toki voi sopia, että esim. kaksi pelleilyä päivässä saa tehdä. Ei enempää tai joutuu kylmään suihkuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi