Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.

KOLIBRI
07.06.2017 |

Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!

Kommentit (2500)

Vierailija
1241/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin sanalliseen pelleilyyn taipuvainen nainen. Mutta en todellakaan piereskelisi toisen naamalle tai tahallani edes kumppanin seurassa. Onneksi mies tykkää pelleilystäni, vaikkakin hänkin on joutunut pyytämään lopettamista tai että joku asia loukkasi. Olen näistä ottanut opikseni, koska en häntä halua loukata. Olen tiedostanut, että haluan saada ihmiset nauramaan, koska näin tiedän ihmisten viihtyvän seurassani. Lapsuudessani olin huonoissa ihmissuhteissa jossa minut hylättiin, josta uskon tämän kaikkiennaurattajan roolin tulleen. Peitän sillä omaa epävarmuuttani. Miehen kanssa romanttiset tilanteet ovat välillä hankalia, koska koen että en ole hänen rakkautensa arvoinen. Kamalasti pitänyt tehdä itsetutkiskelua, mutta kyllä se tästä pikku hiljaa. :)

Minulla on samaa. Huumori on naamioni. En kyllä kenenkään naamalle piereskelisi. Varsinkaan kumppanini. Mutta ihmisten naurattaminen on juuri sitä epävarmuutta, etten koe olevani rakkauden arvoinen mikäli en saa ihmisiä nauramaan. En ole juurikaan koskaan saanut kuulla positiivista palautetta esim. ulkonäöstäni, niinpä olen "kiltti ja hauska".

M44

Kiltti vitsailu on kuitenkin aika eri asia kuin toiseen kohdistuva jatkuva halveeraaminen vitsin varjolla, tai se että kaiken vääntää vitsiksi, varsinkin kaksimielisesti. Nämä kun eivät oikeasti pyri naurattamaan, vaan nolaamaan toisia, ja tehostamaan itseään kyseenalaisin keinoin.

Vierailija
1242/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, ettei se mies luovu koskaan pierujutuista. Vähän samantapainen tuttavuus oli itsellä aikoinaan, kun menin intin jälkeen 20-vuotiaana töihin erääseen firmaan, jossa tutustuin yhteen itseäni 8 vuotta vanhempaan työkaveriin jonka kanssa vietin myös vapaa-aikaa. Hän viljeli jatkuvasti pieruvitsejä ja alapäähuumoria, eikä hänen kanssaan juuri vakavista aiheista juteltu. Ja jos juteltiin, niin hän käänsi keskustelun vitsailuksi hyvin nopeasti.

Silloin nuorena miehenä jonkin aikaa jaksoin naureskella tuollaisille vitseille, mutta pari vuotta myöhemmin aloin jo olemaan kypsä niihin. Yhteydenpito väheni tuohon kaveriin sen jälkeen kun vaihdoin työpaikkaa. Tuostakin on jo aikaa yli 10 vuotta mutta edelleen vielä viime vuosienkin aikana tämä kaveri lähettelee joskus joitain alapäähuumoria sisältäviä videoita tai kuvia whatsapissa. En viitsi hänen numeroaan ja sometilejä laittaa estolle, mutta en jaksa olla hänen kanssaan enää tekemisissäkään kun vielä päälle nelikymppisenäkin jutut on hänellä samaa tasoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, mulla on yks kaveri joka heittää tuollaista läppää koko ajan. Onkin ikisinkku ja olen usein miettinyt, miten voi olla noin erikoinen huumorintaju.

Oma puolisoni heittää myös todella paljon läppää, mutta tyystin erilaista. Oikeasti hauskaa ja vaatii tilannetajua.

En tiedä, voiko toisen huumorintajua varsinaisesti muuttaa, en kestäisi yhtään tuollaista.

Vierailija
1244/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jekku naiselle on sellanen että jos istutte sohvalla vierekkäin ja katsotte telkkaria niin laita oma käsi oman pyllyn alle ja pierase siihen käteen sitten nopeasti laita käsi kiinni niin että pieru pysyy siellä ja laita sitten käsi naisen nenän ja suun päälle niin että nainen hengittää sen pierun. Kutsutaan kaasunaamariksi.

Vierailija
1245/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet kepposet piristää päivää mutta se pitää olla satunnaista eikä saa vahingoittaa toista. Saunakaljaa voi ravistaa ennen kuin antaa vaimolle 😄

Vierailija
1246/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei, tuleeko mieleen että miehesi kokee tarpeekseen olla hauska, jolla viihdyttää sinua ja muita arjen keskellä? Omat kuivat vitsit jaksaa naurattaa vielä pitkään. Ehkä kääntyisin tässä siihen että mikset anna toisen olla hauska ja nauttia siitä että toinen jaksaa yrittää? Miksi olet niin kiukus koko ajan? Voisko vähän löyhentää tapaa olla ja ajatella.

Vierailija
1247/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin sanalliseen pelleilyyn taipuvainen nainen. Mutta en todellakaan piereskelisi toisen naamalle tai tahallani edes kumppanin seurassa. Onneksi mies tykkää pelleilystäni, vaikkakin hänkin on joutunut pyytämään lopettamista tai että joku asia loukkasi. Olen näistä ottanut opikseni, koska en häntä halua loukata. Olen tiedostanut, että haluan saada ihmiset nauramaan, koska näin tiedän ihmisten viihtyvän seurassani. Lapsuudessani olin huonoissa ihmissuhteissa jossa minut hylättiin, josta uskon tämän kaikkiennaurattajan roolin tulleen. Peitän sillä omaa epävarmuuttani. Miehen kanssa romanttiset tilanteet ovat välillä hankalia, koska koen että en ole hänen rakkautensa arvoinen. Kamalasti pitänyt tehdä itsetutkiskelua, mutta kyllä se tästä pikku hiljaa. :)

Minulla on samaa. Huumori on naamioni. En kyllä kenenkään naamalle piereskelisi. Varsinkaan kumppanini. Mutta ihmisten naurattaminen on juuri sitä epävarmuutta, etten koe olevani rakkauden arvoinen mikäli en saa ihmisiä nauramaan. En ole juurikaan koskaan saanut kuulla positiivista palautetta esim. ulkonäöstäni, niinpä olen "kiltti ja hauska".

M44

Hyvin ymmärrettävää. Mutta ihmettelen miksei tuollaiset ihmiset tajua mitään kun muita ei naurata? Siis kun se pelleily vain jatkuu ja jatkuu, vaikka muut eivät jaksa enää edes feikata naurua. Siinä on jotain todella sairasta ja kieroa.

Vierailija
1248/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälläni oli elämänsä 30 viimeisenä vuotena maksimissaan noin 5 vitsiä ja 5 sananlaskua, joita se toisti päivittäin (kirjaimellisesti). Ne olisi voinut numeroida ja laittaa seinätaululle. Sitten tiesi varmuudella tilanteet, joissa kukin vitsi tai sananlasku tuli. Olisi voinut sanoa vaikka, että nyt tulee numero 3 ennenkuin se olisi kerennyt edes avaamaan suutaan.

Ja ne vitsit olivat tylsiä ja ajastaan jälkeenjääneitä.

Vierailija
1249/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta naisten kriteerit miehille ovat kuulemma kohtuuttoman suuria. Sitten taas kaiken maailman pellet, narsistit ja (ex)-väkivaltarikolliset tuntuvat olevan parisuhteessa.

Voisiko joku näiden sekopäiden kanssa yhdessä oleva nainen hieman selittää tätä? Kyllä ainakin itse viimeistään ensimmäisen 3kk aikana huomaan, jos mies on huomattavan outo/väärä minulle.

Naisissakin on liian kilttejä, jotka katsoo mitä vaan pellejä ja koittaa vaan kestää. Itse en katsele päivääkään miestä joka ei ole fiksu ja miellyttävä. Pitää olla hyvät tavat, ei pelkästään minua vaan muitakin ihmisiä kohtaan. Osaan kyllä olla yksinkin joten ääliöille ei ole koskaan paikka auki.

Vierailija
1250/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta naisten kriteerit miehille ovat kuulemma kohtuuttoman suuria. Sitten taas kaiken maailman pellet, narsistit ja (ex)-väkivaltarikolliset tuntuvat olevan parisuhteessa.

Voisiko joku näiden sekopäiden kanssa yhdessä oleva nainen hieman selittää tätä? Kyllä ainakin itse viimeistään ensimmäisen 3kk aikana huomaan, jos mies on huomattavan outo/väärä minulle.

Naisissakin on liian kilttejä, jotka katsoo mitä vaan pellejä ja koittaa vaan kestää. Itse en katsele päivääkään miestä joka ei ole fiksu ja miellyttävä. Pitää olla hyvät tavat, ei pelkästään minua vaan muitakin ihmisiä kohtaan. Osaan kyllä olla yksinkin joten ääliöille ei ole koskaan paikka auki.

Kyllä miehille on luontaista sellainen pieni naisen härnääminen. Se pitää yllä myös seksuaalista jännitettä.

Vierailija
1251/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on yksi kiusaamisen muoto, tehdään toinen koko ajan naurunalaiseksi.

Mihin tarvitset tuollaista miestä?

Jätä se.

Vai oliko hän se hauska tyyppi, joka sai sinut nauramaan?

Vierailija
1252/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet kepposet piristää päivää mutta se pitää olla satunnaista eikä saa vahingoittaa toista. Saunakaljaa voi ravistaa ennen kuin antaa vaimolle 😄

Taitaa olla useinmiten pelkkää ilkeyttä, joka on naamioitu vitsiksi.

Vierailija
1253/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehille on luontaista sellainen pieni naisen härnääminen. Se pitää yllä myös seksuaalista jännitettä.

Tämä on näille tyypeille ominainen yksipuolinen ajattelutapa. Ei ajatella miten toinen kokee. Pitääkö esim. toisella samalla tavalla yllä seksuaalista jännitettä vai aiheuttaako ennemminkin seksuaalisia jännitteitä?

Vierailija
1254/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M44

Minusta tuonkaltaisen käytöksen taustalla on huono itsetunto ja rikkinäinen minäkuva sekä miellyttämisen tarve. Miksi pitää saada muut nauramaan? Näitä asioita tulisi käsitellä terapiassa. Hyvin tunnistat, että taustalla on jotain lapsuuteen mahdollisesti liittyvää. 

Vierailija
1255/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata yleistää. Itselle jatkuva naljailu, härnääminen ja venkoilu toimii täydellisenä turn offina. Olen huumorintajuinen, mutta en jaksa lapsellista huomiohakuisuutta aikuiselta mieheltä.

Myös rasvaiset jutut ja joka ikisen asian vääntäminen kaksimieliseksi on yksinomaan typerää, eikä jaksa naurattaa. Sitä mielellään näkisi kumppaninsa aikuisena miehenä, ei 15 vuotiaana teinipoikana.

Vierailija
1256/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä lapsia? Jollei ole, niin sano miehelle, että tuo pelleily loppuu tai haet eroa.

Vierailija
1257/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa nyt hyvät ihmiset niistä huonoista suhteista ja liitoista. Oman elämän tuhlausta olla yhtään minkään syyn takia tyypin kanssa josta ei ole oikeasti kiinnostunut enää.

Itsepetos on oikea sana. Siitä seuraa lopulta katkeruus.

Vierailija
1258/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta se pitää tehdä lempeästi, ystävällisesti ja pilke silmässä. Siihen ei kaikilla äly riitä.

Vierailija
1259/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluksi maalle

https://www.riemurasia.net/kuva/Jouluksi-maalle/1492

Yrittäkää suurentaa, niin että näette repliikit. En nyt löytänyt parempaa versiota.

Tätä strippiä ajattelin heti kun luin aloituksen.

Vierailija
1260/2500 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet onnistunut naimaan 5-vuotiaan?

Niin, mutta miksi nai? Tyhmähän tässä on tuo nainen. Oliko niin kiire naimisiin, ettei ehtinyt tutustua toiseen lainkaan?

Vaikka olisi tullut vasta myöhemmin, niin kyllä jotain näkyy aina jo aiemmin.

Jos ei jaksa, niin erotkoon mitä täällä ynisee, vai pelkääkö ettei kukaan muu huoli?

Vai tuoko mies 523kuitenkin kivasti rahaa?

Syitä on monia, mutta eivät ne muutu tänne kirjoittamalla.