Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.

KOLIBRI
07.06.2017 |

Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!

Kommentit (2500)

Vierailija
961/2500 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tapauksessa kyse on siitä, että hän ei halua olla enää miehensä kanssa; rakkaus on loppunut, jos sitä on ollutkaan.

Kaikki mitä puoliso tekee on vastenmielistä ja kuvottavaa. Vaikka mitä tekisi tai sanoisi, on se ap:n mielestä väärin.

Hakee nyt vain syytä/hyväksyntää eroon.

Ja tässä ei ole kyse mies vs nainen, sama tapahtuu molempiin suuntiin.

Tämähän se lopulta on. Aluksi tuo pelleily vaikutti hurmaavalta ja osoitukselta hyvästä huumorista. Sitten vain käy se perus kyllästyminen betaan ja syitä eroon kyllä löytyy, kun nainen niitä alkaa keksimään. Oikeasti nainen haluaa vain takaisin mulukkukarushelliin , betan tehtävä on täytetty.

Lässyttää taas ätmi jolla ei ole mitään kokemusta naisista eikä parisuhteista. Sinunlaisille teini-ikään jämähtäneille äijille on ehkä vaikea käsittää ettei aikuinen nainen halua olla suhteessa minkään kakaran kanssa. 

Vierailija
962/2500 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exällä oli jonkin verran noita pellepiirteitä ja lisäksi paljon muita ongelmia (alkoholi, rahankäyttö). Minun ongelmani on ollut, etten ole uskonut, että "saisi" erota. Ajattelin että olisi väärin rikkoa lasten perhe ja että on luvattu olla yhdessä myötä- ja vastamäessä. Nyt olen tajunnut, että tilanne kävi lastenkin voimille ja on kerta kaikkiaan liikaa vaadittu minultakin, että joutuisin sietämään tätä kaikkea. Minulla on taustalla kaikkea sitä, mitä useampi kirjoittaja on tuonut esiin, hyvin nuorena alkanut parisuhde ja traumaattinen lapsuus ja nuoruus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/2500 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakka kantensa valitsee

Vierailija
964/2500 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
965/2500 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exäni pelleily alkoi vasta suhteemme edettyä kihloihin ja yhteen muuttamiseen asti, siihen saakka oli hölmöillyt lähinnä kavereilleen. Mutta kun muutimme yhteen käytös muuttui niin radikaalisti että tuntui lopulta kuin olisin   seurustellut pikkuveljeni kanssa! Oikeasti, huumori oli samaa tasoa.  Kun keitin kahvia tuli painamaan takamuksensa minun takamustani vasten, huusi "pierunsiirto!" ja töräytti pitkän kuuman pierun. Ruokapöydässä kun pyysin ketsuppia,  ojensi ja veti pois. Tykkäsi myös kaupassa juosta karkuun, piiloutua ja hihitellä kun etsin. Kerran sitten väsyin leikkimään mukana, tein ostokset ja ajoin kotiin mistä ex loukkaantui syvästi. Käveli marttyyrimaisesti 10 km kotiin vaikka julkisetkin olisivat kulkeneet ja esitteli suurieleisesti rakkojaan.

Katso peiliin. Et anna puolisollesi riittävästi tilaa kasvaa henkisesti. Olet tyranni, jota mies pakenee "vitsikkyyden" taakse. Pelkää sinua.

Vierailija
966/2500 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä voi mennä kauankin aikaa ennen kuin tajuaa ja todella ymmärtää tulleensa kiusatuksi tai väärinkohdelluksi. Minullakin meni ihan liian pitkään ennen kuin tajusin, että kollegani itseasiassa kiusaa minua. Pitkään se on epämääräinen tunne tai tunteiden vaihtelua, kunnes jonakin päivänä saa perspektiiviä kokemuksilleen ja tietoisuus lisääntyy. Näin käy varsinkin, jos tältä samalta ihmiseltä saa myös jotain hyvää, niin kuin kaikissa suhteissa yleensä saa. Ei tällaistakaan heti välttämättä tajua, että miten väärin se itseasiassa on. Ilkeyttä tuo on ainoastaan, jonkinlaista hyväksikäyttöä myös. Viihdytetään itseä sillä, että tehdään toisen olo epämukavaksi. Tähän suuntaan kehittyvät myös ne persoonallisuushäiriöt, jotka voivat saada vakaviakin ilmenemistapoja. Voidaan viihdyttää itseä väkivaltaisuudella, toisen satuttamisella tai jopa tappamalla toinen ihminen. Näitä tapauksia on nuorissakin ihmisissä. On siis kysymys hyvin häiriintyneestä ja vaikeasti persoonallisuudeltaan vääristyneestä ihmisestä. Näissä palstan tapauksissa tämä on vain vain lievässä muodossa. Olisin kuitenkin tarkkana siinä mielessä, kun tässä on näitä vanhempiakin ollut, että miten tällainen koti sitten vaikuttaa lapsen persoonallisuuden kehitykseen ja voiko se esimerkiksi muihin ongelmiin tai geneettisiin heikkouksiin yhdistyneenä aiheuttaa lapsessa myöhemmin jotakin vakavampaa.

Vierailija
967/2500 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroahan tollainen on hakemassa joten anna se hänelle. Ei vain saa itse sitä aikaiseksi.

Vierailija
968/2500 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Oletan että pohjalla on miehen epävarmuus näyttää välittämisen ja kiintymyksen tunteita. Naamioi kaiken sitten tuollaiseen ärsyttävään huomionhakuiseen paskaan mitä ei vain aina jaksa.

Meillä oli vähän samanlaista kunnes otin asian puheeksi. Sanoin että haluan välittämisen osoitukset välittämisenä, halaamisena ja huomioonottamisena, en sirkuksena. Sanoin myös että koen pelleilyn pelkästään välinpitämättömyytenä, että jos se sitä on niin ovi on tuossa, väkisin ei tarvitse yhdessä olla. Ei mies ollut nähnyt asioita samalla tavalla, luuli muuta. Nyt käytös on muuttunut ja kun nauretaan, nauretaan yhdessä, kun pelleillään pelleillään yhdessä.

Savolaiseen mentaliteettiin kuuluu tuollainen oman epävarmuuden kätkeminen kaiken kääntämiseen pelleilyksi. Toistensa suhteen savolaiset tietävät, mistä on kyse, mutta muualta tulevat ymmärrettävästi kokevat sellaisen loukkaavana. Älykkyyden puutteesta ei ole kyse - savolainen kyllä tajuaa asian siinä kuin kuka tahansa muukin, kun ottaa sen hänen kanssaan vakavasti puheeksi.

Vierailija
969/2500 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patriot kirjoitti:

Niin, siksi lapsia syntyykin niin vähän.

Rima on asetettu korkealle, ollaan ennemmin sinkkuja, bailataan ja biletetään koko ”parasta ennen” ikä. Etsitään unelmien prinssiä, tavoitellaan ”kuuta taivaalta”

No ehkä parempi sitten ilman....vakinaista.

Tietty voi ottaa kun nykyään on aina vaan valinnanvaraa enemmän tuontipuolella, niin sellaisen.

Olisi mukava tietää millaisia nämä ovat? Teininä, aikuisena, iseinä. Varttuessaan?

Itse kannattaisin suomalaista naista( kuulun vielä tähän vähemmistöön ns.hetero) koska haluaisin että myös tulevaisuudessa Suomi olisi entisaikojen suomalainen, eikä mikään monikulttuurikansa, jossa rangaistaan pelkkää suomalaisuutta kannattavaa jopa nyt jo....

Tulevaisuuden suuntaus on kuitenkin se että nämä suomalaispellet katoavat, tilalle tulee erilaiset asiat.

Pelkään että pahemmat.

Ei taida vielä olla kokemusta näistä 50 vuoden edestä?

Anyway, ”valkoinen rotuna” tulee sulautumaan haluttiin tai ei, koska se on vähemmistö(n.10%) maailmasta.

Samalla toivottavasti katoaa ainakin pierukulttuuri, joka minustakin on ala-arvoista....

Toivottavasti tämä uusi monikultturikansana on parempi.Ainakin osaavat lisääntyä paremmin.

Harvoin tarkoitan "mene oikeasti pendolinon eteen" -heittoa niin tosissani kuin sinun kohdallasi. Karsinogeeninen tekstiemeetti. Häpeä, oikeasti häpeä.

Vierailija
970/2500 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole miehelle pari päivää samanlainen, ukon hymy hyytyy aika nopeasti.

Juuri näin. Haluaistiko suihinoton? Ja sitten viime hetkellä, enpäs annakaan vitsi vitsi 😂

T. Mies.

TÄMÄ!!!

Vierailija
971/2500 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näe hänessä hyvät puolet. Anna niistä positiivista palautetta. Oli kiva kun sanoit noin. Tuntui mukavalta kun teit noin. Jne. Opettele puhumaan hänelle. Kysy häneltä kuulumisia.

Miten vaikeaa voi olla ihmisten välinen kommunikointi.

Vierailija
972/2500 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Haluaistiko suihinoton? Ja sitten viime hetkellä, enpäs annakaan vitsi vitsi 😂

T. Mies.

TÄMÄ!!!

Mä en ymmärrä yhtään tällaisia pelleilyään ja demonstraatioita joista toisen pitäisi osata lukea jotain. Miksei voi sanoa selkosuomella, mitä toivoo, mistä pitää ja mistä ei.

Vierailija
973/2500 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä voi mennä kauankin aikaa ennen kuin tajuaa ja todella ymmärtää tulleensa kiusatuksi tai väärinkohdelluksi. Minullakin meni ihan liian pitkään ennen kuin tajusin, että kollegani itseasiassa kiusaa minua. Pitkään se on epämääräinen tunne tai tunteiden vaihtelua, kunnes jonakin päivänä saa perspektiiviä kokemuksilleen ja tietoisuus lisääntyy. Näin käy varsinkin, jos tältä samalta ihmiseltä saa myös jotain hyvää, niin kuin kaikissa suhteissa yleensä saa. Ei tällaistakaan heti välttämättä tajua, että miten väärin se itseasiassa on. Ilkeyttä tuo on ainoastaan, jonkinlaista hyväksikäyttöä myös. Viihdytetään itseä sillä, että tehdään toisen olo epämukavaksi. Tähän suuntaan kehittyvät myös ne persoonallisuushäiriöt, jotka voivat saada vakaviakin ilmenemistapoja. Voidaan viihdyttää itseä väkivaltaisuudella, toisen satuttamisella tai jopa tappamalla toinen ihminen. Näitä tapauksia on nuorissakin ihmisissä. On siis kysymys hyvin häiriintyneestä ja vaikeasti persoonallisuudeltaan vääristyneestä ihmisestä. Näissä palstan tapauksissa tämä on vain vain lievässä muodossa. Olisin kuitenkin tarkkana siinä mielessä, kun tässä on näitä vanhempiakin ollut, että miten tällainen koti sitten vaikuttaa lapsen persoonallisuuden kehitykseen ja voiko se esimerkiksi muihin ongelmiin tai geneettisiin heikkouksiin yhdistyneenä aiheuttaa lapsessa myöhemmin jotakin vakavampaa.

Olen myös kokenut tällaista. Jos jossain, niin tästä käytöksestä menettää luottamuksensa ihmisyyteen.

Vierailija
974/2500 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän samanlaiselta kuin minun eksäni käytös. Seurustelimme useamman vuoden kahden-ja kolmenkympin välissä.

Mies viljeli huonoa huumoria epäsopivissa tilanteissa. Jutut olivat usein lapsellisia ja/tai kaksimielisiä. Hänellä oli taipumus suhtautua kaikkiin ihmisiin ylitsepursuavan ystävällisesti ja toverillisesti. Tämä johti usein myötähäpeää herättäviin tilanteisiin. Tarkoitan tällä siis sitä, että hänen oli todella hankalaa olla ystävällisen asiallinen. Lässytys ja ylenpalttinen imartelu meni överiksi. Hän saattoi kaveerata kasvotuttujen kanssa vähän kummallisilla tavoilla. Esim. johonkin juhliin saattoi yhtäkkiä pelmahtaa joku työpaikan 18 v. harjoittelijatyttö, jonka mies oli sinne kutsunut kun oli höpötellyt tälle ja jonka kanssa oli nyt ylintä ystävää. Nämä tilanteet johtivat usein myös väärinymmärryksiin, kun naiset, ja etenkin huomattavasti nuoremmat sellaiset, saattoivat tulkita hänen innokkuutensa väärin.

Opiskelimme samassa oppilaitoksessa, ja tilanteissa jotka olisivat vaatineet asiallisuutta ja ammatillisuutta, miehen puhe oli usein tauotonta papatusta jossa mielistely ja huonot vitsit yhdistyivät. Hän usein puhui paljon mutta teki vähän. Ylenpalttinen tuttavallisuus johti tilanteisiin, joissa ihmiset käyttivät häntä hyväkseen, ja toisaalta hän myös itse puhui itsensä pussiin ja lupaili liikoja.

Kun olimme 25 v. rajapyykin ylittäneitä, aloin nähdä miten kuluttavaa moinen käytös oli sekä miehen kanssa kanssakäymisessä oleville ihmisille, että hänelle itselleen. Se oli suorastaan maanista. Lopulta tähän alkoi yhdistyä erilaisia mielenterveysongelmia ja raha-asioiden lähteminen lapasesta. Lopulta miehelle tuli tavallaan romahdus. Tämän romahduksen myötä myös erosimme.

Kului jonkin aikaa, ja kuulin, että mies oli hankkinut itselleen apua. Hänellä oli taustallaan kotiolojen epävakaudesta johtuva vaikea lapsuus ja teini-ikä. Mies aloitti terapian jossa sai käsitellä asioita, ja hänellä todettiin myös masennus, jota hoidettiin lääkityksellä. Kului muutama vuosi, ja hän alkoi saada asioita kuntoon. Kun kuulin hänestä viimeksi, hän oli vakaassa parisuhteessa ja vakituisessa, itselleen erinomaisesti sopivassa työssä, jossa oli saanut ylennyksenkin.

Näin jälkeenpäin ajateltuna miehellä oli selkeästi paljon käsittelemättömiä asioita ja ikäänkuin mustia mörköjä sängyn alla, joita hän yritti kätkeä kaikella tällä kohkaamisella. Hänellä oli suorastaan musertavan suuri tarve tulla hyväksytyksi ja ikään kuin kompensoida epävarmuuksia. En ole mikään psykologi, mutta aina kun kohtaan tällaisen huonolla tilannetajulla varustetun vitsailijan, mietin mitä hän yrittää sillä peittää, ja mitä hän haluaisi oikeasti sanoa.

Vierailija
975/2500 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen kokopäiväisenä pellenä oleminen johtuu huomionkipeydestä. Miehet on voineet nuorena poikana saada koululuokassa tyttöjen suosiota, poikien ihailua ja opettajan huomiota pellenä toimimalla. He luulevat, että samanlaisella käytöksellä saa aikuisenakin suosiota.

Vierailija
976/2500 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin aikoinaan miehen kanssa, joka oli muuten kuin seipään niellyt, mutta ruoka-tai kahvipöydässä pelleili. Näytti ikkunaan päin, että mikä se tuolla on ja otti kahvileivän/voileivän lautaselta ja oli olevinaan kuin ei mitään. Eka kerran tuollainen voi olla herttaistakin, mutta toistuessaan todella tympeää saman toistoa. Ei mennyt jatkoon!

Vierailija
977/2500 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan hyvä kysymys, että miksi sitten ryhdytään suhteeseen tällaisten klovnien kanssa. Alkusyy on varmaankin isäsuhteessa, jos isä on ollut vähättelevä tai väkivaltainen ei nainen ehkä osaa tunnistaa haitallisia tapoja selkeästi. Sitten tällaiset asiat monet huomaavat ehkä vähän vanhempina, kun elämänkokemusta ja ymmärrystä on tullut enemmän.

Kaikilla sitä isäsuhdetta ei välttämättä ole, esim. minun isäni kuoli ennenkuin ehdin tutustua häneen. Tulee mieleen vain noiden klovnien isä- ja äitisuhteet, onkohan siellä ollut kaikki ihan kohdallaan?!

Vierailija
978/2500 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tapauksena piereminen kehitettiin aina uusiin huippuihin. Pelle teki uusia pierupantomiimejä vääntämällä ilmamoottoripyörän kaasukahvaa ja kaasutti perseellään.

😂 nyt repesin, vaikken pieruhuumorin ystävä yleensä olekaan. Pierupantomiimi!

Vierailija
979/2500 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Mies.

TÄMÄ!!!

Mä en ymmärrä yhtään tällaisia pelleilyään ja demonstraatioita joista toisen pitäisi osata lukea jotain. Miksei voi sanoa selkosuomella, mitä toivoo, mistä pitää ja mistä ei.

Siksi että tämän tason kyrv*kkeet ei ymmärrä muuta kuin riittävää shokkihoitoa. Niin kauan kuin puhuu nätisti, ne ihan oikeasti eivät usko. Niillä on sellainen "tykkäät kuitenkin, hehhehhee" -mentaliteetti. Ei tuollaisen kanssa voi kuin laittaa kovan kovaa vastaan tai lopettaa koko suhde. Itse tekisin jälkimmäisen.

Vierailija
980/2500 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseta miehellesi rajat. Korkeintaan kolme huonoa vitsiä tai vastaavaa päivässä, joille et edes naura, tai viikko ilman seksiä. Miehesi saa valita. Katsotaan kestääkö miehesi kantti tuota vitsiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi