Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.
Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!
Kommentit (2500)
Hauska mies. 
AP on ankeuttaja. 
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tällä hassutelijamiesongelmalla joku korrelaatio siihen että melkein jokaisessa naisen kirjoittamassa nettideittiprofiilissa vaaditaan mieheltä ominaisuutta että saa naisen nauramaan. Kannaiskohan mietti mitä toivoo. Sitä on ilmeisesti ensihuumassa menneet tällaiset puujalkavitsit läpi, mutta pitemmän ajankuluessa se "hauska" mies ei olekaan enää niin hauska.
Ei näistä pelleistä tykätä edes miesporukassa. Aivan helvetin rasittavaa seuraa.
M
Sinusta niissä porukoissa ei pidetä. Tosikot on rasittavia.
Anteeks, mut repesin 😂😂😂
Miten herranenaika sä kestät tollasta äijää?
Mulla on niin supi suomalainen luonne, että mä varmaan jo asuisin ennemmin metässä ku tosiaan tollasen suorastaan i######in kanssa.
V#### ootko kokeillu muuten jonkun huoneen lattialle aikaisin aamulla banaaninkuoren?
Kun kuuluu parahdus, juokse äkkiä paikalle ja esitä hyvin järkyttynyttä, ja kysy "hups! Eikai vaan sattunut, kun tuohan oli vielä todella hento kaatuminen?!"
Kato kysyyks, et ooks pimahtanut, niin sano "olen, kiutos kysymästä, mutta kyllähän tässä vähän pakostakin tulee pimahtaneeksi ja oon ollu jo aika kauan itseasiassa.".
Jos ei tohin herää, niin ei varmaan herää mihinkään. 
Vierailija kirjoitti:
Anteeks, mut repesin 😂😂😂
Miten herranenaika sä kestät tollasta äijää?
Mulla on niin supi suomalainen luonne, että mä varmaan jo asuisin ennemmin metässä ku tosiaan tollasen suorastaan i######in kanssa.
V#### ootko kokeillu muuten jonkun huoneen lattialle aikaisin aamulla banaaninkuoren?
Kun kuuluu parahdus, juokse äkkiä paikalle ja esitä hyvin järkyttynyttä, ja kysy "hups! Eikai vaan sattunut, kun tuohan oli vielä todella hento kaatuminen?!"
Kato kysyyks, et ooks pimahtanut, niin sano "olen, kiutos kysymästä, mutta kyllähän tässä vähän pakostakin tulee pimahtaneeksi ja oon ollu jo aika kauan itseasiassa.".
Jos ei tohin herää, niin ei varmaan herää mihinkään.
-Terveisin AP (ankeuttaja)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin jännä juttu, että vauvapalstalla saa jatkuvasti lukea kaikenlaisista "valehyökkääjistä" 😂😂😂😂😂😂😂😂 ja muista šekopäístä, mutta ikinä en ole mihinkään tuollaiseen törmännyt elämäni aikana. Tuntuu kyllä, että täällä satuilevat jotkut ihme avohoitopotilaat...
Täällä huomionkipeät mammat keksivät kilvan toinen toistaan dramaattisempia misandria-anekdootteja. Ei näitä juuri kukaan ota tosissaan. Samalla kun me miehet tykkäämme päästellä onkaa urheilun parissa, mammat ruukaavat louskuttaa netissä faabeleita ilman elämänopetuksia. Kullekin omansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap kokeillut ihan huomioimattomuutta, siis nyt kun olet jo kertonut, ettet pidä kyseisestä käytöksestä, niin muuttaisitkin omaa käyttäytymistäsi niin ettet palkitsisi lapsimiestäsi huonosta käytöksestä huomiolla vaan olisit kuin et huomaisikaan.
Esim. Kun pyydät ojentamaan ketsupin, ja mies viimetingassa vetää ketsupin ulottuviltasi, et reagoikaan mitenkään. Kaadatkin vaikka vettä lasiisi tai pyyhkäiset suutasi paperilla, ja hetkenpäästä sanot että ketsuppi olisi tässä ruoassa hyvää. Et siis pyydä mitään kuin kerran, ja sitten teet itse, tai asia jää tekemättä.
Et kommunikoi viesteillä muuten kuin koordinaatit, ei muuta.
Jne.Onko mies koulutettava kuin koira? Vaikuttaa todella terveeltä parisuhteelta.
Jostain syystä ikävä kyllä usein on. Sitten jotkut vielä ihmettelee kun naiset ottavat eron miehestä. Itse ihmettelen että ei useampi ota.
Monesta miehestä ei tule koskaan aikuista, eikä se olekehu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin jännä juttu, että vauvapalstalla saa jatkuvasti lukea kaikenlaisista "valehyökkääjistä" 😂😂😂😂😂😂😂😂 ja muista šekopäístä, mutta ikinä en ole mihinkään tuollaiseen törmännyt elämäni aikana. Tuntuu kyllä, että täällä satuilevat jotkut ihme avohoitopotilaat...
Täällä huomionkipeät mammat keksivät kilvan toinen toistaan dramaattisempia misandria-anekdootteja. Ei näitä juuri kukaan ota tosissaan. Samalla kun me miehet tykkäämme päästellä onkaa urheilun parissa, mammat ruukaavat louskuttaa netissä faabeleita ilman elämänopetuksia. Kullekin omansa.
No otarhan sinäkin raukka
Ei helvaatta!? Onko mun ukkoni kaksinnaija vai onko mahdollista, että olen itse kirjoittanut tämän aloituksen? Ootko sinä minä?
Oli miten oli, mutta ihan T Ä S M Ä L L E E N samanlaisessa helvetissä minäkin elän. Voimia sulle!
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tällä hassutelijamiesongelmalla joku korrelaatio siihen että melkein jokaisessa naisen kirjoittamassa nettideittiprofiilissa vaaditaan mieheltä ominaisuutta että saa naisen nauramaan. Kannaiskohan mietti mitä toivoo. Sitä on ilmeisesti ensihuumassa menneet tällaiset puujalkavitsit läpi, mutta pitemmän ajankuluessa se "hauska" mies ei olekaan enää niin hauska.
Onko niissä profiileissa siis naisilta semmoisia vaatimuksia että olisi kiva kun olisit eto peto piereskelemään kun se aina naurattaa minua niiiin kovasti? Vai onko naisen naamalle piereskely ja annan-enpäs anna suolasirotinta -huumori ainoa tapa jolla osaat kuvitella saavasi naisen nauramaan? Paljon onnea vaan sinulle deittimarkkinoilla.
Kun naiset etsivät huumorintajuista miestä, he toivovat ettei mies olisi yksioikoinen tosikko vaan olisi mukava jos mies osaisi nauraa itselleen ja elämän kommelluksille sen sijaan että suuttuu, kiroaa, syyttelee muita ja mököttää loppupäivän. Toisen naamalle tahallaan tähdätty pieru ja kaiken keskustelun läskiksi heittäminen ei ole kommellus eikä huumoria, se on tahallista ilkeyttä ja kiusaamista joka on naamioitu huumoriksi jotta siitä ei muka saisi valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin kiteytetty. Näinhän se taitaapi olla.
Oikeesti? 'Jätä pääsi oven väliin, niin pamautan sitä ovella' Herttaista?
kun pieraisee naamalla, läymäteä perseelle, tai varaa kärpäsmyrkkypullo viereesi ja suikauta vastahajut suuntaan, tai jos voit, pureksi vaslkoipulai ja hönköise kaverin naamalle just kun toien tekee jotain muuta eikä ole varuillaan
Miehesi haluaa ylläpitää keveää tunnelmaa. Luulee aidosti että jollain tapaa nuo jutut uppoaa sinuun ap. Ei noi pahalta omaan korvaan kuulostanut, kamalampia juttuja omaan korvaan sanottu
Minkä takia omaa puolisoa ei voi kohdella asiallisesti? Puolin ja toisin? Tuon kanssahan sitä joutuu elämään ja helpompaa olisi, kun ei tahallaan ampuisi reikiä täyteen ja sitten yrittäisi niitä jälkikäteen paikata. Itse ajattelen, että kumppania pitäisi kohdella PAREMMIN kuin ketään muuta ihmistä. Välillä tulee tölväistyä, mutta heti kohta älyttyäni koitan sanoa, että ollut hänen vika, vaan itse en osannut tilannetta hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti? 'Jätä pääsi oven väliin, niin pamautan sitä ovella' Herttaista?
Malliesimerkki passiivis-aggressiivisen miehen käytöksestä ja väkivaltafantasioista. Tosipaikassa näillä menee sisu kaulaan samantien, mutta läheisille ja heikommiksi katsomilleen haluavat tuolla tavoin uhota ja tuntea hallitsevansa.
Uskomattoman noloa ja kuvottavaa porukkaa.
https://www.vauva.fi/keskustelu/2683659/mies-tekee-valehyokkayksia
Onko kysymys samasta ilmiöstä?
Vierailija kirjoitti:
Huoh, täällä myös yksi piereskelijän uhri.
Mies on 40 v, tekee mulle samat temput eli pieraisee naamalle, tai käärii yhtäkkiä aamulla peittoon ja pierasee sinne sisään, joskus heittäytyy selälleen, nostaa jalat kuin vauva ja pieree niin että melkein paskat lentää :(
Tokaise ensi kerralla halveksuvan sarkastisesti "vau, en ole koskaan halunnut kanssasi seksiä yhtä paljon kuin nyt" ja poistu huoneesta.
Nää samat ukot on ne, jotka valittaa pihtaavasta vaimosta.
Minun lähipiirini pelle opetteli puhumaan erään eurooppalaisen maan kieltä - toisin sanoen mölskötti siansaksaa, joka (hänen mielestään) kuulosti tuolta kieleltä. Se oli hänestä hauskaa.
Ollessaan kesälomareissulla tuossa maassa pelle huuteli paikallisille lapsille iskulauseita keksimällään kielellä. Hänen matkaseuralaistaan hävetti. Pelle kertoi muille tätä tarinaa ylpeänä ja huvittuneena.
Tässä taas paljastuu pellejen todellinen luonto: he ovat juntteja ja kaiken lisäksi epäkunnioittavia ja ilkeitä.
Huomionarvoinen seikka on se, että pelle huuteli siansaksaansa lapsille, ei aikuisille. Aikuisethan olisivat pitäneet mökeltävää pelleä mielisairaana tai jälkeenjääneenä. Pelle siis pyrkii aina pilkkaamaan heikommassa asemassa olevia.
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/2683659/mies-tekee-valehyokkayksia
Onko kysymys samasta ilmiöstä?
On. Tuonkin ketjun ap mainitsi miehensä olleen "luokan pelle".
Ei näistä pelleistä tykätä edes miesporukassa. Aivan helvetin rasittavaa seuraa.
M