Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi moni mies kuvittelee, että flirttailu merkitsee jotain? Tai on iskuyritys naiselta?

Vierailija
07.06.2017 |

Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta ja siinä olevista kommenteista. Mutta olen samaa huomannut ihan live-elämässäkin. Moni mies tuntuu kuvittelevan, että jos nainen flirttailee hänelle, niin se tarkoittaisi jotain. Esim. iskuyritystä, yritystä tutustua lähemmin tms. Miksi näin? Minä naisena en ole koskaan ajatellut, että flirttailu olisi jotain muuta kuin kepeä kohteliaisuus, tapa piristää päivää. Flirttailin sitten itse tai sain osakseni flirttiä joltain mieheltä. Mistä siis tulee ajatus, että naisen flirtti olisi iskuyritys?

Kommentit (331)

Vierailija
181/331 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti moni nainen ja muutama mieskin ajattelee flirttailua täysin viattomana harrastuksena mistä ei koidu haittaa kenellekään. Minä taas olen sitä mieltä että flirttailussa on aina seksuaalinen motiivi taustalla. Sitä ei sanota ääneen mutta kumpikin osapuoli tiedostaa sen. En tunne heteroita jotka flirttailisi oman sukupuolen ihmisten kanssa, lähinnä biseksuaalit flirttailee sekä miesten että naisten kanssa. Juuri seksuaalisen elementin takia flirttailun voi käsittää täysin väärällä tavalla, onko kyse todellisesta kiinnostuksesta vai pelkästä pelleilystä.

Vierailija
182/331 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää leikkiä, härnätä ja olla mahdollisimman epämääräinen? Miten te jotkut naiset kuvittelette että "pääsette" parisuhteeseen jos teistä ei ota mitään selvää? Osaatteko verbaalista kommunikaatiota? Mitä saatte siitä keimailusta? Egobuustia?

Ei oo kyse mistään ikävästä leikistä, tai toisen tahallisesta härnäämisestä, riippuu toki naisesta miten sen tekee. Jos olen itse kiinnostunut miehestä, niin monesti mies on entistä enemmän kiinnostunut, ja virittynyt kun flirttailee, ja mies osaa tämän pelik myös - se en siis ole minä yksin.

Ymmärrän myös tämän kategorian, eli ne vihaisen näköiset gorillat, jotka luulee, että nainen tekee tahallisesti kiusaa flirttailemalla ja kiusoittemalla ---- nämä miehet jätänkin jo suoraan kuin nallit kalliolle, enkä todellakaan jaksa sen tarkemmin heihin paneutua, en, jos mies tulee vihaiseksi leikkimielisestä flirtistä »» eikä ymmärrä missään vaiheessa, että se flirtti on juuri siksi kohdistettu häneen, kun ollaan kiinnostuneita. Mutta kuten jo joku tuolla totesikin, niin ne signaalit ja viestit on oltava molemmin puolisia, jos niihin ei toinen vastaa niin eikö se ole jo merkki jostain? Ja kun toinen vastaa flirttiin, ja jos on oikein vielä sinkkuja molemmat, niin mikäs siinä. Eikä se flirtti estä myös kunnon keskusteluidenkaan syntyä.

Jopas on mahdottoman epämääräistä ja vaikeaselkoista - kuka ties, ehkä se on tarkoituskin :O

Niin, sellaista se ihmisten kanssakäyminen on. Toiset ymmärtävät pienetkin vihjeet ja ovat hyviä lukemaan ihmisiä, toiset ymmärtävät vasta kun sanot suoraan, ehkeivät silloinkaan.

Niin, en kyllä ymmärrä miksi se suoraan sanominen on niin pannassa. Väittäisin myös että suurin osa suomalaisista ei omaa mitään ESP-kykyjä, ja näin ollen epämääräisten signaalien tulkinta on parhaimmillaankin melkoista itsekorostusta, "minäpä se olenkin sellainen ihmistuntija että!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/331 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää leikkiä, härnätä ja olla mahdollisimman epämääräinen? Miten te jotkut naiset kuvittelette että "pääsette" parisuhteeseen jos teistä ei ota mitään selvää? Osaatteko verbaalista kommunikaatiota? Mitä saatte siitä keimailusta? Egobuustia?

Ei oo kyse mistään ikävästä leikistä, tai toisen tahallisesta härnäämisestä, riippuu toki naisesta miten sen tekee. Jos olen itse kiinnostunut miehestä, niin monesti mies on entistä enemmän kiinnostunut, ja virittynyt kun flirttailee, ja mies osaa tämän pelik myös - se en siis ole minä yksin.

Ymmärrän myös tämän kategorian, eli ne vihaisen näköiset gorillat, jotka luulee, että nainen tekee tahallisesti kiusaa flirttailemalla ja kiusoittemalla ---- nämä miehet jätänkin jo suoraan kuin nallit kalliolle, enkä todellakaan jaksa sen tarkemmin heihin paneutua, en, jos mies tulee vihaiseksi leikkimielisestä flirtistä »» eikä ymmärrä missään vaiheessa, että se flirtti on juuri siksi kohdistettu häneen, kun ollaan kiinnostuneita. Mutta kuten jo joku tuolla totesikin, niin ne signaalit ja viestit on oltava molemmin puolisia, jos niihin ei toinen vastaa niin eikö se ole jo merkki jostain? Ja kun toinen vastaa flirttiin, ja jos on oikein vielä sinkkuja molemmat, niin mikäs siinä. Eikä se flirtti estä myös kunnon keskusteluidenkaan syntyä.

Jopas on mahdottoman epämääräistä ja vaikeaselkoista - kuka ties, ehkä se on tarkoituskin :O

Niin, sellaista se ihmisten kanssakäyminen on. Toiset ymmärtävät pienetkin vihjeet ja ovat hyviä lukemaan ihmisiä, toiset ymmärtävät vasta kun sanot suoraan, ehkeivät silloinkaan.

Niin, en kyllä ymmärrä miksi se suoraan sanominen on niin pannassa. Väittäisin myös että suurin osa suomalaisista ei omaa mitään ESP-kykyjä, ja näin ollen epämääräisten signaalien tulkinta on parhaimmillaankin melkoista itsekorostusta, "minäpä se olenkin sellainen ihmistuntija että!"

Noh, suurinosa ihmisistä osaa lukea eleitä ja sanattomia viestejä edes jossain määrin, tähän ketjuun nyt on eksynyt muutama täysin sokea yksilö.

Vierailija
184/331 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko lukenut ketjun? Jos, niin sinun pitäisi tietää jo, että flirttailulla tuotetaan mielihyvää nimenomaan toiselle. Tottakai se välillisesti tuntuu kivalta myös itsestä. Flirttailu voi olla myös verbaalista kommunikaatiota, sitä että sanotaan toiselle jotain kivaa. Flirttailulla ja parisuhteeseen pääsemisellä ei ole mitään tekemistä keskenään. Ei flirttailun tavoitteena ole päästä parisuhteeseen eikä toisaalta parisuhteessa oleminen estä flirttailemasta muille.

Selvä. Se mikä minua kiinnostaisi on se, että kuinka sitten ylipäänsä erotetaan parisuhdekuviot ja flirtti. Oman näkemykseni mukaan tuo koko hässäkkä on niin sekava, että en vain tajua kuinka ihmiset sitten tekevät sen erottelun flirtin ja mahdollisesti "syvemmän" toiminnan välillä. En vain tajua, ehkä olen autistinen.

No eikö se ero tule juuri sinä kun katsotaan lähteekö toinen osapuoli syventämään tuttavuutta suorin ehdotuksin, eli sisällyttääkö mies flirttiin vaikka jonkun ehdotuksen. Minulle eräs mies ehdotti erikoisesti firttailevaan sävyyn kerran, että 'numeronihan löytyy sielt työpuhelimesta' - en muista sanatarkkaan, mutta teki sen työpaikalla, jolloin en uskaltanut siihen vastata takaisin. Se on muuten totta, että voi flirttikin olla liian epäselkeätä, ja jos flirttailija huomaa sen, että toinen ei kätsää, niin silloin voi tehdä ehdotuksen myös suoremmin toiselle. Sellainen kevyt flirtti taas parhaimmillaan, mutt viaton voi olla taas toisen kevytmielistä kiusoittelua, missä tarkoitus juuri onkin vaan toisen positiivinen huomioiminen, vaikkapa mies näkee surullisen näköisen yksinäisen naisen, ja huomioi tätä pienillä kohteliaisuuksilla vain piristämismielesssä, eikä tämä tarkoita mitään muuta.

Vierailija
185/331 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että sinusta olisi hyvä kun sinut esitellään uudelle työkaverille joka on mielestäsi hyvännäköinen niin kätellessä sanoisit "olet mielestäni viehättävä." :D eh.. Tuo menee jo vähän ahdistelun puolelle. Hienovaraisempaa on katsoa häntä silmiin pitkään ja hymyillä.

Vierailija
186/331 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastakysymys naisille ; Miksi moni nainen kuvittelee, jos sanon moi, hymyilen tai edes katson naista, on se muka iskuyritys tai olisin kiinnostunut?

Naisilla tämän asian suhteen on huomattavasti isompia ongelmia, ei me miehet ei olla teitä aina iskemässä vain jos sanomme Alepan tai ärrän kassatädille kiitos tai jos vahingossa edes vilkaisemme jonkun naisen suuntaan.

Vierailija
187/331 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vastakysymys naisille ; Miksi moni nainen kuvittelee, jos sanon moi, hymyilen tai edes katson naista, on se muka iskuyritys tai olisin kiinnostunut?

Naisilla tämän asian suhteen on huomattavasti isompia ongelmia, ei me miehet ei olla teitä aina iskemässä vain jos sanomme Alepan tai ärrän kassatädille kiitos tai jos vahingossa edes vilkaisemme jonkun naisen suuntaan.

Miten nämä naiset näyttävät että kuvittelevat sinun iskevän? Ts. Mitä tapahtuu tämän moin ja hymyilyn jälkeen naisen puolelta?

Vierailija
188/331 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin! Ei siinä sen kummempia selittelyjä, tai erillistä keskustekua enään tarvi, jos molemmat tietää, että fiilis on molemmin puolinen. Turha koittaa tehdä näistä ihmisistä mitään narsisteja, on kyse eri tavasta kommunikoida - ei se ole sen enempää väärin kuin se suoraan kysyminenkään.

Vierailija
189/331 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti moni nainen ja muutama mieskin ajattelee flirttailua täysin viattomana harrastuksena mistä ei koidu haittaa kenellekään. Minä taas olen sitä mieltä että flirttailussa on aina seksuaalinen motiivi taustalla. Sitä ei sanota ääneen mutta kumpikin osapuoli tiedostaa sen. En tunne heteroita jotka flirttailisi oman sukupuolen ihmisten kanssa, lähinnä biseksuaalit flirttailee sekä miesten että naisten kanssa. Juuri seksuaalisen elementin takia flirttailun voi käsittää täysin väärällä tavalla, onko kyse todellisesta kiinnostuksesta vai pelkästä pelleilystä.

Minä olen aseksuaali ja flirttailu on aivan ihanaa ja parasta ajanvietettä. Siitä tulee hyvä mieli. Siinä ei ole mitään seksuaalista minulle. Ymmärrän sen, että jollekin siinä voi olla seksuaalinenkin motiivi, mutta pelkästä flirtistä ei silti kenenkään pitäisi tehdä mitään johtopäätöksiä.

Mut sitä varsinaista flirttailuakin enemmän vihaan sitä, kun toisille miehille se kohtelias hymy ja silmiin katsominenkin on kutsu tulla iholle. Olen luonteeltani hymyileväinen ja erittäin ihmisläheinen jne. Jos minulla on hyvä päivä, niin hymyilen ihan tuntemattomille ihmisille ja voin toivottaa hyvää päivää tms. Viime viikolla joku mies tervehti minua Kampissa ja tervehdin iloisen hymyn kera takaisin, jonka jälkeen mies hyökkäsi salamana seuraani ja yritti melkein iholle. Baarissa tuntuu, että pitäisi kulkea naama koko ajan yrmeänä, ettei vahingossakaan joku tulkitsisi, että olen pöksyt märkänä juuri hänelle.

Vierailija
190/331 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirilla käytetään keltaista nauhaa ilmoittamassa, ettei niitä kannata lähestyä vihaisuuden, arkuuden tms syyn vuoksi. Tämän ketjun perusteella joillekin ihmisille samanlainen merkki olisi ilmeisen tarpeellinen. Osaisimme sitten olla flirttaamatta heille.

Vierailija
191/331 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä naiset näyttävät että kuvittelevat sinun iskevän? Ts. Mitä tapahtuu tämän moin ja hymyilyn jälkeen naisen puolelta?

Olen monta kertaa saanut jälkikäteen kuulla että olisin muka kiinnostunut vain koska olen ollut kohtelias jollekin naiselle. Sitä egon määrää, leijaillaan jossain pilvilinnoissa luullen, että kaikki miehet on kiinnostuneet, riitti kun sanoi moi tai auta armias jos oikein hymyili.

Vierailija
192/331 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun naisilta kysytään miksi naiset eivät koskaan tee aloitteita, vastaus on:

"Naisen aloite on merkitsevä katse, kyllä siitä pitäisi tajuta"

Siksi.

Vierailija
193/331 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten olen poikkeus naisena kun en ajattele noin. Tältä päivää hyvä esimerkki epämiellyttävästä tilanteesta, elikä olin terveyskeskuksessa, ja istuin penkillä, ja huomasin jo paljon iäkkäämmän miehen istuvan penkillä, ja kaveri käänteli päätään minun suuntaan ja siirtyi vastapäätä olevaan tuoliin istumaan, ja tuijotti hyvin avoimesti minua katselemalla. Tämän koin epämiellyttävänä, ja siksi koska en ollut mitenkään mieheen mieltynyt. Toinen hyvä esimerkki on mies joka keksii tikusta asiaa, ja aina kun näkee minut jossain, niin päättää lähestyä minua tilanteissa, vaikkapa töissä tai vapaa ajalla ängeten seuraani, toisin sanoen tilanne ei miestä vaadi, mutta mies ei kiinnostuksensa vuoksi pysty itseään hillitsemään. Silloin siitä tulee epämiellyttävää, kun toinen ikäänkuin tulee henkilökohtaiselle alueellesi koko ajan, eikä lue viestejäsi, vaan lähestyy vain omissa itsekkäissä tarpeissa. Yksi ällöttävä tapa on myös flirttailla täysin väärässä tilanteessa epäasiallisesti. Minulle on töissä eräs ällöttävä tapaus flirttaillut alatyylisesti näin: Olet tuhma tyttö...siis nämä kommentit adiakkaiden edessä, ja vaikka olen ollut hyvin asiallinen tai vain ola itseni, mutta mies on vääntänyt jotain seksuaalista olemassaolostani, eli siis näkee minut seksuaalisessa mielessä. Koin kyllä tän seksuaalisena ahdisteluna. Kevyt mieliset välittömät huomion osoitukset on eri asia, kun tarkoitus on nimenomaan piristää toista, mutta oksettavat seksistiset kommentit ovat ahdistelua, ei huoletonta flirttiä.

Vierailija
194/331 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aseksuaali ja flirttailu on aivan ihanaa ja parasta ajanvietettä. Siitä tulee hyvä mieli. Siinä ei ole mitään seksuaalista minulle. Ymmärrän sen, että jollekin siinä voi olla seksuaalinenkin motiivi, mutta pelkästä flirtistä ei silti kenenkään pitäisi tehdä mitään johtopäätöksiä.

Mut sitä varsinaista flirttailuakin enemmän vihaan sitä, kun toisille miehille se kohtelias hymy ja silmiin katsominenkin on kutsu tulla iholle. Olen luonteeltani hymyileväinen ja erittäin ihmisläheinen jne. Jos minulla on hyvä päivä, niin hymyilen ihan tuntemattomille ihmisille ja voin toivottaa hyvää päivää tms. Viime viikolla joku mies tervehti minua Kampissa ja tervehdin iloisen hymyn kera takaisin, jonka jälkeen mies hyökkäsi salamana seuraani ja yritti melkein iholle. Baarissa tuntuu, että pitäisi kulkea naama koko ajan yrmeänä, ettei vahingossakaan joku tulkitsisi, että olen pöksyt märkänä juuri hänelle.

Tämä on juuri tämä tematiikka mikä ketjussa puskee koko ajan läpi. Milloin sitten pitäisi "ymmärtää" sinun olevan kiinnostunut? Ai niin, sanoit olevasi aseksuaali, eli ilmeisesti et voisi koskaan ollakaan kiinnostunut. My bad, my bad... Olen vain sitä mieltä että jotkut naiset käyttävät sitä "flirttiä" jonain vapaudu vankilasta -korttina, ja käytännössä antavat kovasti ymmärtää, mutta sitten eivät ymmärrä antaa, niin sanoakseni. Mielestäni se ei ole mitään muuta kuin jotain kummallista kissaleikkiä lankakerällä. Kai sellaisestakin jotain kiksejä saa.

Vierailija
195/331 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran heitin juttua ja vain juttelin small talk mielessä kaupan myyjälle, niin kaveri luuli oikeasti että yritin iskeä!? Mietin mielessä, että mitä ihmettä?? Teki mieli sanoa tyypille ääneen jo suorat, ja että en todellakaan ole kiinnostunut. Tuli tunne, että tahallisesti käsitettiin väärin, vaikka enhän minä sille mitään voi jos joku kuvittelee jutelemisen olevan iskentää.

Vierailija
196/331 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin elävien miesten määrä on yli kymmenkertaistunut 10 vuodessa ja jatkaa kasvuaan. Ongelma tuleekin olemaan kasvavassa määrin että yhä harvempaa naista ei lähesty yhtään ketään.

Toivottavasti olette kehitykseen tyytyväinen, loppuu tästäkin valittaminen, kun kukaan ei ole teistä kiinnostunut.

Vierailija
197/331 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin elävien miesten määrä on yli kymmenkertaistunut 10 vuodessa ja jatkaa kasvuaan. Ongelma tuleekin olemaan kasvavassa määrin että yhä harvempaa naista ei lähesty yhtään ketään.

Toivottavasti olette kehitykseen tyytyväinen, loppuu tästäkin valittaminen, kun kukaan ei ole teistä kiinnostunut.

XD semmoset voimaantumiset siellä.

Vierailija
198/331 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin te sitten TARKOITATTE jotain, ja mistä se pitäisi osata päätellä, jos kuitenkin aina piiloudutaan sen flirtin taakse, "ei tää mitään tarkoita :D"

Ei sen flirtin taakse piilouduta, koska se ei ihan oikeasti tarkoita mitään muuta kuin flirttiä.

Suora treffipyyntö tarkoittaa jotain (halua lähteä treffeille, halua tutustua potentiaalisen parisuhteen mahdollisuuksien selvittämistä varten tms). Puhelinnumeron pyytäminen tarkoittaa. 

No voi herran jumala kun eihän tuollaista tapahdu tässä maassa naisten toimesta. Koskaan.

Ei ehkä sinulle tapahdu. Itse olen esittänyt treffipyynnön elämässäni yli 30 miehelle. Suurin osa sanoi kyllä, osa sanoi ei. Ainakin siis näille yli 30 suomalaiselle miehelle sellaista on siis todistetusti tapahtunut, vaikka sinulle ei olisikaan.

N40

Olemme samaa ikäluokkaa, ja minua kiinnostaisikin tietää että missä yhteyksissä olet esittänyt niille miehille nuo treffikutsut? Itse en ole koko tähän neljänkympin ikään edes koskaan todistanut sivullisena kuinka joku nainen olisi tehnyt selkeitä aloitteita miehille...

Mä olen saanut lukuisia aloitteita naisilta (ja muutamalta mieheltä), joko treffeille, seksiin tai salasuhteeseen. 4-5 on tullut jopa täällä AV:lla! En todellakaan pahastu näistä, vaikka en lähdekään mukaan ehdotuksiin. Suorasta kourimisesta en tykkää, sitäkin saan valitettavasti osakseni. M29 ja latino (taas)

Vierailija
199/331 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri tämä tematiikka mikä ketjussa puskee koko ajan läpi. Milloin sitten pitäisi "ymmärtää" sinun olevan kiinnostunut? Ai niin, sanoit olevasi aseksuaali, eli ilmeisesti et voisi koskaan ollakaan kiinnostunut. My bad, my bad... Olen vain sitä mieltä että jotkut naiset käyttävät sitä "flirttiä" jonain vapaudu vankilasta -korttina, ja käytännössä antavat kovasti ymmärtää, mutta sitten eivät ymmärrä antaa, niin sanoakseni. Mielestäni se ei ole mitään muuta kuin jotain kummallista kissaleikkiä lankakerällä. Kai sellaisestakin jotain kiksejä saa.

Nimenomaan, aseksuaalina en ole koskaan seksuaalisen ti kiinnostunut kenestäkään ja juuri se osoittaa todeksi sen, ettei flirtissäni ole mitään seksuaalista. Se on nimenomaan leikkiä ja leikkiä ei kuulu ottaa tosissaan.

"Antaa ymmärtää muttei ymmärrä antaa" on pelkkä katkerien miesten kehittämä naisia syyllistävä sananparsi. Ei ole naisen vika, jos mies ylitulkitsee ja sitten pahoittaa mielensä, eikä naiselle synny mitään velvollisuutta mihinkään, vaikka kuinka "antaisi ymmärtää".

Vierailija
200/331 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

XD semmoset voimaantumiset siellä.

Karua faktaa, syntyvyys nälkävuosien tasolla, miesten kiinnostus naisiin kaikkien aikojen pohjalukemissa. Myös miehet on tajunneet, että ilman naisia voi elää vallan mainiosti.