Miksi moni mies kuvittelee, että flirttailu merkitsee jotain? Tai on iskuyritys naiselta?
Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta ja siinä olevista kommenteista. Mutta olen samaa huomannut ihan live-elämässäkin. Moni mies tuntuu kuvittelevan, että jos nainen flirttailee hänelle, niin se tarkoittaisi jotain. Esim. iskuyritystä, yritystä tutustua lähemmin tms. Miksi näin? Minä naisena en ole koskaan ajatellut, että flirttailu olisi jotain muuta kuin kepeä kohteliaisuus, tapa piristää päivää. Flirttailin sitten itse tai sain osakseni flirttiä joltain mieheltä. Mistä siis tulee ajatus, että naisen flirtti olisi iskuyritys?
Kommentit (331)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää leikkiä, härnätä ja olla mahdollisimman epämääräinen? Miten te jotkut naiset kuvittelette että "pääsette" parisuhteeseen jos teistä ei ota mitään selvää? Osaatteko verbaalista kommunikaatiota? Mitä saatte siitä keimailusta? Egobuustia?
Mitä ihmettä? Eihän flirttailu ja parisuhteeseen "pääseminen" liity mitenkään toisiinsa. Johan täällä on sata kertaa sanottu, että se ei ole iskuyritys vaan tapa piristää molempien päivää. Ei se ole mitään epämääräistä vihjailua, josta toivotaan miehen tulkitsevan, että tämä nainen nyt tässä haluaa "päästä" parisuhteeseen. Sitäpaitsi varatut naiset flirttailevat ihan samalla tavalla kuin sinkkunaiset. Kun ei se liity parisuhteeseen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää leikkiä, härnätä ja olla mahdollisimman epämääräinen? Miten te jotkut naiset kuvittelette että "pääsette" parisuhteeseen jos teistä ei ota mitään selvää? Osaatteko verbaalista kommunikaatiota? Mitä saatte siitä keimailusta? Egobuustia?
Uskon että tämä on suurimmaksi osin pelkkää valtapeliä naisille, katsotaan miten paljon miehiä saa kiedottua pikkusormen ympärille ja luvuilla sitten kehuskellaan naisporukoissa.
Siis voiko jotkut miehet todella noin paljon inhota sitä, jos naiset flirttailevat/flirttailisivat heille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itse pidän vähän outoina sellaisia ihmisiä jotka johdattelevat harhaan flirtillä, ihan kuin aikuinen ihminen olisi alentunut pahankurisen pikkukakaran tasolle.
Ei flirttaileva ihminen johda harhaan. Hän vain flirttailee, se ei tarkoita mitään sen enempää. Tuo harhaan johtamisen tunne syntyy vain sinun päässäsi, se on vain sinun tulkintaasi.
Kyllä flirttailun voi tulkita kiinnostuneisuuden osoittamiseksi, etenkin tavallisen näköinen mies saa niin harvoin huomiota naisilta ettei väärinymmärryksiltä voi oikein välttyä. Flirttailu on suoraan sanottuna aika lapsellista touhua muutenkin, teini-iässä se on ihan okei mutta jos aikuinen ihminen taantuu kikattelevan pissiksen tasolle niin saatan katsoa jo vähän säälien.
Onkohan maailmassa muita kansallisuuksia, joissa miehet eivät edes haluaisi naisten kiinnittävän heihin positiivista huomiota ja piristävän heidän päiväänsä? Flirttailu ja kikattelu ovat muuten kaksi aivan eri asiaa.
Kannattaa huomioida sekin että flirttailuun mukaan lähtevä mies saattaa saada syytteen seksuaalisesta ahdistelusta? Moni nainen tehtailee perättömiä ilmoituksia ihan huvin vuoksi, parempi kun ei ota riskiä vankilaan joutumisesta.
Kuvitellaan, että kohtaan sinut lenkkipolulla kun olet ulkoiluttamassa koiraa. Totean leikilläni, että "ai kun söpö - eikä koirakaan ole hassumpi" ja sinä vastaat nokkelasti jotain saman tyylistä tai ainakin naurahdat huumorilleni, sen jälkeen molemmat jatkamme matkaa. Ihanko oikeasti esimerkiksi tällaisesta tilanteesta saat aikaiseksi syytteen seksuaalisesta ahdistelusta?
Entäs jos nainen on kovan luokan feministi, voi ihan hyvin rapsahtaa syytteet tyyliin raiskusyrityksestä. En halua saada perätöntä raiskaussyytettä joten en lähde silmäpeliin mukaan.
:D . Raiskaissyyte silmäpelistä. Hmm. Maailmassa on tietysti kaikenlaisia uhkia, vaaroja ja riskejä. Tuollaista vaaraa ja uhkaa en ole tullut ajatelleeksikaan. Mutta kun sen nyt sanot, niin uskon, että voi olla yksi miljoonasta -tyyppinen riski että kävisi noin. Voit valita, että elätkö elämäsi peläten kaikkia kuviteltavissa olevia teoreettisia vaaroja, vai elätkö elämäsi niin, että pienestä vaarasta huolimatta nautit elämästäsi.
Ei vara venettä kaada, siinä vaiheessa huolettomuus voi vähän kaduttaa sitten kun poliisi hakkaa patukalla putkassa epäiltyä raiskaajaa.
Joo niin siinä varmasti kävisi. Poliisi hakkaisi patukalla oikein olan takaa. Kyllä te miehet elätte vaarallisessa maailmassa, kun naisen hymykin johtaa siihen, että te täysin avuttomina ja syyttöminä joudutte ihan yhtäkkiä pamputettavaksi. Ettei vaan salaa tekisi sitä pamppua mieli ;) .
Nyt vielä naureskelet miehiin kohdistuvalle väkivallalle, kertoo aika paljon sunlaisten moraalitajusta.
Naureskelinko? Vai flirttailinko sinulle sillä silmäniskuhymiöllä ;) ?
Tuntuu siltä että teikäläisten mielestä kaikkia ei-pinnallisia miehiä pitäisi rankaista kunnolla. Taitaa olla pelkkää valtapeliä teille, on varmasti kova kolaus egolle jos mies lähdekään tanssimaan sun pillin mukaan. Hyi millainen ihminen oikein olet, millaisessa narsistikodissa oikein vartuit aikuiseksi?
Puhut ihan kuin flirttailu olisi jotain itsekästä käytöstä. Ei se ole, päinvastoin se on epäitsekästä. Flirttailulla halutaan saada flirtin kohteelle hyvä mieli ja pirteämpi päivä. Sehän on eräänlainen pyyteetön lahja, ei mitään hyväksikäyttöä tai valtapeliä.
Ei se ole mikään lahja jos mies tulkitsee signaalin väärin ja joutuu pettymään. Päinvastoin tuollainen saattaa jopa pilata miehen päivän ja pahimmassa tapauksessa herättää naisvihaa.
Onko sinulla kaikki ihan hyvin?
Vallan mainiosti, kiitos kysymästä. Tämä olikin uusi juttu, jos mies suhtautuu flirttailuun vähänkään kriittisesti niin kyseessä on homo/mielisairas. Jatka samaa rataa, saat varmasti eri mieltä olevat muuttamaan mieltään tuollaisella argumentoinnilla.
:D . Jos joku kysyy, että "onko sinulla kaikki hyvin" niin tarkoittaako se mielestäsi, että joku kysyy että "oletko homo tai mielisairas" ? :D . Voi apua.
Miten tuollainen kysymys pitäisi sitten ymmärtää, selvästi tarkoituksena on kyseenalaistaa toisen mentaalinen tila.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin monet sosiaalisesti taitavat miehetkin flirttailevat. Myös naisille, joista he eivät ole parisuhdemielessä kiinnostuneita. Taitavimmat flirttailevat myös itseään huomattavasti vanhemmille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on sellainen kokemus, että jo pelkkä ystävällisesti silmiin katsominen (mulle opetettiin kotona, että se on kohteliasta) saa osan miehistä luulemaan, että nainen on kiinnostunut vähän enemmänkin. Tai sitten olen tajuamattani jotenkin flirtti vielä siihen päälle...
Mä ymmärrän tän ja monen muunkin kommentin täällä. Ajattelen myös vielä niin, että kypsä ja itsensä kanssa sinut ihminen, joka ajattelee itsestään positiivisessa valossa, ja uskaltaa olla oma itsensä, niin tämä ihmistyyppi joutuu kohtaamaan täällä meidän ihanassa kotisuomessa näitä tilanteita missä vastapuoli käsittää sen hymyn, hyvänmielisen silmän iskun, huumorimielisen juttelun - mitä tahansa se nyt on, niin väärin.
Shine your light, eli loista omaa valoasi, ne yourself, kuki juuri sellaisena kuka olet - eikö ihminen ole silloin täyteläisimmillään itsensä suhteen kun on oma ihana itsensä? Meillä suomessa ilon, surun, avoimuuden, sosiaalisuuden ja ylipäätään taitojen tulkitseminen tulkitaan jo hyvin nopeast joksikin muuksi mitä nuo edellämainitut tunne tai käyttäytymismuodot ovat. Meihin on sisäänrakennettu esim. ' ole hillitty', 'älä näytä liikaa taitojasi', 'alä ole liian avoin' tms mitä kaikkea. Moni ihminen huomaa eron käytyään ulkomailla ja erityisesti niissä maissa missä ihmiset ovat eloisia, puheliaita, avoimia, näyttävät tunteet. Suomalainen tykkää piilottaa ja mielellään hillitä itseä. No mutta itse tykkään just siitä, että osataan flirttailla, on sitä pelisilmää suhteen alkuvaiheessa. Tiedän muuten myös omalla kohdallani tuon flirtin ja sosiaalisten taitojen eron kun olet reissun päällä. En kuitenkaan väitä, että me täällä oltaus ihan puukäsiä - se mikä sopii jollekkin toiselle ei sovi toiselle yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon että tämä on suurimmaksi osin pelkkää valtapeliä naisille, katsotaan miten paljon miehiä saa kiedottua pikkusormen ympärille ja luvuilla sitten kehuskellaan naisporukoissa.
Siis voiko jotkut miehet todella noin paljon inhota sitä, jos naiset flirttailevat/flirttailisivat heille?
Jos flirttailussa on mukana oikeita tunteita niin mikäs siinä, sen sijaan toisen tunteilla leikkiminen on jo soveliaisuuden rajoilla. Kaikki miehet eivät tulkitse flirttailua samalla tavalla, komea mies ymmärtää flirttiä todennäköisesti paremmin kuin tavismies.
Vierailija kirjoitti:
Oletko lukenut ketjun? Jos, niin sinun pitäisi tietää jo, että flirttailulla tuotetaan mielihyvää nimenomaan toiselle. Tottakai se välillisesti tuntuu kivalta myös itsestä. Flirttailu voi olla myös verbaalista kommunikaatiota, sitä että sanotaan toiselle jotain kivaa. Flirttailulla ja parisuhteeseen pääsemisellä ei ole mitään tekemistä keskenään. Ei flirttailun tavoitteena ole päästä parisuhteeseen eikä toisaalta parisuhteessa oleminen estä flirttailemasta muille.
Mä ajattelen myös näinkin, että jos joutuisin koko ajan miettimään mitä sanon, miten olen, niin tukahduttaisin koko ajan sitä kuka olen luonteelta. Olemalla oma itseni, se ei todellakaan tarkoita, että se on pois muilta. Mulla ehkä suurin ongelma on, että jos olen avoin soten kun olen, niin valotettava fakta on juuri se, että osa miehistä tulkitsee mukavuuden kiinnostukseksi. En mä silti aijo olaa käytöstäni muuttaa, vaan nimenomaan ajattelen niin, että niillä miehillä on joku juttu mikä ei klikkaa. Ei kenenkään tarvi olla mikään seinäruusu sen vuoksi, että ei tulis näitä ihmetyksen aiheita. Hyvä huumori, kevyt kiusottelu on erittäin piristävää, eikä se todellakaan tarkoita muuta.
Sitten vasta, kun heteronainen flirttaa toiselle heteronaiselle samoin kuin miehelle, uskon, että kyseessä on pieni päivän piristys, eikä mitään seksuaalista. Tällaista en vain ole vielä koskaan päässyt todistamaan.
N40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko lukenut ketjun? Jos, niin sinun pitäisi tietää jo, että flirttailulla tuotetaan mielihyvää nimenomaan toiselle. Tottakai se välillisesti tuntuu kivalta myös itsestä. Flirttailu voi olla myös verbaalista kommunikaatiota, sitä että sanotaan toiselle jotain kivaa. Flirttailulla ja parisuhteeseen pääsemisellä ei ole mitään tekemistä keskenään. Ei flirttailun tavoitteena ole päästä parisuhteeseen eikä toisaalta parisuhteessa oleminen estä flirttailemasta muille.
Selvä. Se mikä minua kiinnostaisi on se, että kuinka sitten ylipäänsä erotetaan parisuhdekuviot ja flirtti. Oman näkemykseni mukaan tuo koko hässäkkä on niin sekava, että en vain tajua kuinka ihmiset sitten tekevät sen erottelun flirtin ja mahdollisesti "syvemmän" toiminnan välillä. En vain tajua, ehkä olen autistinen.
Milloin te sitten TARKOITATTE jotain, ja mistä se pitäisi osata päätellä, jos kuitenkin aina piiloudutaan sen flirtin taakse, "ei tää mitään tarkoita :D"
Vierailija kirjoitti:
Milloin te sitten TARKOITATTE jotain, ja mistä se pitäisi osata päätellä, jos kuitenkin aina piiloudutaan sen flirtin taakse, "ei tää mitään tarkoita :D"
Ei sen flirtin taakse piilouduta, koska se ei ihan oikeasti tarkoita mitään muuta kuin flirttiä.
Suora treffipyyntö tarkoittaa jotain (halua lähteä treffeille, halua tutustua potentiaalisen parisuhteen mahdollisuuksien selvittämistä varten tms). Puhelinnumeron pyytäminen tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten vasta, kun heteronainen flirttaa toiselle heteronaiselle samoin kuin miehelle, uskon, että kyseessä on pieni päivän piristys, eikä mitään seksuaalista. Tällaista en vain ole vielä koskaan päässyt todistamaan.
N40
Tämä on hyvä pointti, ei flirttailua harrastavat heteromiehetkään lähde iskemään silmää muille miehille. Kyllä flirttailulla on aina tietynlainen seksuaalinen alavire, kyse ei ole pelkästä päivän piristämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sen flirtin taakse piilouduta, koska se ei ihan oikeasti tarkoita mitään muuta kuin flirttiä.
Suora treffipyyntö tarkoittaa jotain (halua lähteä treffeille, halua tutustua potentiaalisen parisuhteen mahdollisuuksien selvittämistä varten tms). Puhelinnumeron pyytäminen tarkoittaa.
No voi herran jumala kun eihän tuollaista tapahdu tässä maassa naisten toimesta. Koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Eihän flirttailu ja parisuhteeseen "pääseminen" liity mitenkään toisiinsa. Johan täällä on sata kertaa sanottu, että se ei ole iskuyritys vaan tapa piristää molempien päivää. Ei se ole mitään epämääräistä vihjailua, josta toivotaan miehen tulkitsevan, että tämä nainen nyt tässä haluaa "päästä" parisuhteeseen. Sitäpaitsi varatut naiset flirttailevat ihan samalla tavalla kuin sinkkunaiset. Kun ei se liity parisuhteeseen mitenkään.
Taidat olla milleniaali, parisuhdetta etsit tietenkin tinderistä ja sekin on jokin hikinen pano. Vakava parisuhde on sulle jokin 2kk seurustelu ja sitä hikistä nysväystä.
Vierailija kirjoitti:
N40
No miten sinä tulkitset sen, että juuri pari päivää sitten noin 35-vuotias kivannäköinen mies flirttaili minulle ylipainoiselle lähes 60-vuotiaalle naiselle? Siis muuten kuin että miehen tarkoitus oli piristää päivääni?
Mun mielestä täällä suomessa se koko alkukuvio tutustumisessa voi olla juuri sen vuoksi tylsä, ja syy no juuri se, että se on tukahdutettu tai laitettu raamit jo taululle valmiiksi. Jos ollaan jo liian tosissaan heti alussa, niin hei eikö suhteen kuulu olla kevyttä ja hauskaa? Flirtti, velmuilu, kelmuilu pitää sisällään niin paljon positiivisia ilmiöitä. Jos mum pitäis heti jo alussa kun tutustun niin ilmottaa miehelle jäykkään tyyliin: Olen Mirkku, olen sinusta kiinnostunut - vakavissaan....niin vois olla jo vähän liikaa, joten miks en olisi jo heti alussa juuri se kuka olen? Ei se mieskään voi heti siinä alussa tietää kaikkea heti, mutta pointtini on se, että mitä rehevämpää ja kevyttä homma on jo alussa, eikä asioihin suhtauduta vakavasti jo heti, niin tuo on hyvä alku monelle suhteelle. Flirtti ei silti tarkoita vaikka se alku voikin olla jollekkin hyvälle, niin oikeata parisuhdetta. Ei hyviä asioita kannata pilata turhilla miettimisillä tai vakavalla naamalla, ei se vakavuus toimi, karkottaa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi herran jumala kun eihän tuollaista tapahdu tässä maassa naisten toimesta. Koskaan.
Ei ehkä sinulle tapahdu. Itse olen esittänyt treffipyynnön elämässäni yli 30 miehelle. Suurin osa sanoi kyllä, osa sanoi ei. Ainakin siis näille yli 30 suomalaiselle miehelle sellaista on siis todistetusti tapahtunut, vaikka sinulle ei olisikaan.
N40
Vierailija kirjoitti:
Jos pyydän puhelinnumeroasi tai ehdotan kahville lähtemistä kanssasi, niin siitä voit päätellä, että kyse ei ole vain flirtistä.