Täytin 40 - päivä pohjanoteeraus
En halunnut isoja juhlia päivääni, vaan puhuin jo vuosi sitten miehelleni, että juhlin sitten ulkomailla. Tuttavan mies järjesti vaimolleen aikoinaan 40v-matkan, eli oli miettinyt naisen oloisen kohteen, sinne konsertin, varannut matkat ja hotellit ja sopinut lastenvahdin.
Kerroin, että arvostan tässä eniten vaivannäköä ja miehen halua miettiä tämän kaiken. Tienaan miestäni enemmän, joten voin hyvin maksaa itseni, lentolipun hinta ei ole mulle se lahja.
Puhuin asiasta pitkin vuotta, eli että olisi ihanaa jos mies tämän kerran suunnittelisi. Minä olen joutunut järkkäämän kaikki reissut jo vuosikymmenen ajan. Se, että mies näkisi vaivaa miettiä, olisi se lahja minulle ja kertoisi, että miestä kiinnostaa.
Lopulta aika kävi jo vähiin, ja tajusin, että jos 40v-reissun haluan, minun pitää se itse suunnitella. Joten ostin lennot ja hotellit itse minulle ja miehelle ja matka on pian. Mies tarjoutui sen jälkeen maksamaan mun viulut, mutta mikäs lahja se olisi ilman mitään ajatusta ja vaivannäköä? Minulla on vielä nyt parempi rahatilanne, eli pystyn ostamaan itselleni tämän parin yön matkan itsekin. Sovittiin siis, että molemmat maksavat itse osuutensa.
Koitti sitten synttäriaamu. Odotin, että mies olisi muistanut jotenkin. Kukat tai aamupala, ehkä lasten askartelema kortti. En osannut odottaa mitään suurta, mutta täytyy myötää, että olen ällikällä lyöty. Ainoa muistaminen oli sekaiselle keittiönpöydälle printattu valkoinen A4, jossa luki: "Onnea 40v. Nelkyt vee reissuu." Eli mitä ihmettä tämä tarkoittaa? Sitäkö, että mies ostaa itsensä ulos sittenkin maksamalla lennon itse järkkäämälleni reissulle? Että ihan olisi itselaitettu aamiainen tai kukka osoittanut enemmän vaivannäköä.
Aika latteet fiilikset. Alan tässä siivota sekaista keittiötä ja sitten lähdetään kauppaan ostamaan ruokaa tyhjyyttä ammottavaan jääkaappiin.
Harmittaa, että mies ei nähnyt vaivaa. Hänen nelikymppisiä juhlittiin kahteen kertaan. Minä järkkäsin, vaikka silloin kainalossa oli 6 kk vauva.
Tunnen itseni ihan arvottomaksi.
Kommentit (239)
Sä olet 40-vuotias nainen! Mitä ihmettä sä nyt odotit? Että siinä olisi jotain juhlimista vai? Mutta voithan sä ajatella asian hyviä puolia. Jokainen päivä täst edes on pelkkää alamäkeä, joten sä muistelet kohta tuota ihan hyvällä mielellä :-).
Ehkä ne kukat, suklaat ja ulkomaanmatkat on kaunotarta varten ja tavallinen nainen jota pidetään itsestäänselvyytenä saa tyhjää.
Onko ihme että moni nainen hankkii koiran tai kymmenen.
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa, exäni oli samanlainen. Paras oli kun sovittiin, että"saan" ostaa itselleni syntymäpäivälahjaksi uudet kengät. Mitä tekee mies? Törsää ne kenkärahat ja enemmän uuteen autostereoon. Eikä meillä tosiaan ollut siihen aikaan yhtään ylimääräistä joten kuten tavallista minä jäin ilman.
Kuinka monet äitienpäivät tunsin itseni ihan arvottomaksi. Se päivä oli suoranaista kidutusta. Meillä tapana kokoontua aina sisarukset perheineen johonkin. Muut oli saanu aamupalaa, kukkia, lahjaa, kakkua yms. Kun minulta kysyttiin niin ne säälivät katseet kun mies ei mitenkään muista, muisti se yks vuosi, toi baarireissultaan hampurilaisen joka kylmänä odotti ottajaansa äitienpäiväaamuna. Sainpahan kerrankin valehdeltua, että oli tehnyt aamupalaa.
Nyt on ihanaa. Merkkipäivistä saa nauttia ilman miestä! Sen verran tiedän, että exäni teki tuota ihan tahallaan, henkistä väkivaltaa! Eron jälkeen kyllä oli muistamassa ja lahjomassa kun takaisin halus mut, liian vähän liian myöhään.
Heh, taitaa ex olla paikalla. Yli 70 yläpeukkua, yks alapeukku. Ota opiksesi.
mä täytän 40 vast neljän vuoden päästä. onneks.
Vierailija kirjoitti:
Olet miehen kanssa naimisissa, et naisen. Ehkä olisi kannattanut valita toisin. Suurin osa miehistä ei osaa tehdä mitään yllätysjuhlia.
Paskanmarjat. Mulle kaverit järkkäsivät 35-vuotisyllätyssynttärit, ja iso osa mun kavereista on miespuolisia. Tietääkseni koko idea oli vielä yhden mun vanhimman kaverin - joka on mies.
Muutenkin melkein jokaisen kaverin synttäreitä on juhlittu - jos ei muita, niin ainakin tasalukuja. Niin miesten kuin naistenkin. Riippuu sitten ihan yksilöstä, onko ollut kuoharia ja ilmapalloja vai kaljaa ja grillaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin sanot, että et halua isoja juhlia päivääsi vaan juhlit mielummin ulkomailla. Sitten kun mies tekee niin kuin haluat, suutut kun et saanutkaan isoja juhlia päivääsi. Mitä vttua!? Te naiset osaatte kyllä olla välillä ihan hvetin hankalia!
TÄMÄ! Tää kertoo niin naisten mielentilasta. Ensin ollaan ihan että en mä mittän tarvii. Sitten kun ei saadakkaan mitään niin alkaa hvetillinen kiukuttelu ja mykkäkoulu. Mies on ihan että mitä vttua nyt taas olen tehnyt ansaitakseni tällaisen kohtelun.
Sanokaa naiset suoraan mitä haluatte älkääkä olettako aina asioita. Ei kukaan osaa lukea teidän ajatuksia ja täyttää toiveita, joita ette ole ikinä esittäneetkään.!
Luetun ymmärtäminen ei ole vahvin alueesi. AP:han on jo monta kertaa tässä ketjussa tuonut esiin, että hän selkeästi ja suorasanaisesti on pitkin vuotta kertonut miehelleen, että tämä 40-v. syntymäpäivälahjaksi ja -juhlinnaksi suunnittelisi ja varaisi heille yhteisen matkan. Että mitään muuta ei kaipaa, vaan tuo on se mitä hän haluaa ja pitää tärkeänä. Mielestäni varsin yksiselitteisesti esitetty toive, eikä mies vain yksinkertaisesti arvosta ap:ta sen vertaa, että olisi nähnyt vaivaa noinkin ymmärrettävien "toimintaohjeiden" toteuttamiseksi.
Se, että sinä ja kaltaisesi ette välitä ettekä kuuntele puolisoitanne, ei ole sama asia kuin että he eivät muka ilmaisi itseään tarpeeksi selkeästi.
Itse epäilen, että vaikka "yllätysmatka" olisikin järjestetty, niin se ei kuitenkaan olisi ollut se "oikea" matka.
Odotuksia luomalla saa itselleen vain surua aikaan, sillä mikään ei ole koskaan sitä mitä itse olisi halunnut sen olevan.
Olin kerran kangaskaupassa ja myyjän kanssa valikoimaa tutkiessani tulin sanoneeksi aika kuuluvasti ääneen, että jos liian tarkkaan tietää ennakolta mitä haluaa, niin koskaan sitä ei löydä. Koko ympäröivä asiakaskunta pysähtyi järkyttyneinä paikalleen, mutta niinhän se tilanne kuitenkin on, eikä pelkästään kangaskaupassa vaan kaikkialla.
Tule ap kertomaan illalla, onko mies muistanut jotenkin töiden jälkeen edes ja miten suhtautuu, kun otat huomioimattomuuden puheeksi.
Ihan paskapuhetta, että "miehet ei osaa". Oma ex järkkäsi seurusteluaikana synttäri-/vuosipäiväylläriksi ihanan ulkomaanreissun, itselläni ei ollut asiasta harmainta aavistusta. Monien kaverien miehet on keksineet ja järjestäneet vaikka mitä juttuja merkkipäivinä ja arjessakin. Toimii molempiin suuntiin tietty, ei ole vain miesten tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
40v lahjaksi mies siirsi rahaa tililleni 200e.
Siinä se.
Mitä tarkoitat siinä se, tarkoitatko että olisi pitänyt olla enemmän rahaa? Onhan tuo enemmän kuin moni panostaa.
Kaikki ei myöskään halua mitään juhlia. Voin järjestää omalle naiselleni juhlat jos hän semmoiset haluaa, mutta en haluaisi että hän järjestää minulle ainakaan mitään yllätysjuhlia. Itse rentoutuisin mieluiten ihan vain hyvässä seurassa tekemättä yhtään mitään.
Printtasi paperin sinua varten!
Minun mieheltäni suurin muistaminen oli, kun hän kolme päivää syntymäpäiväni jälkeen sanoi "ai niin, täytätkö 34 vai 36? No mä juon sunkin puolesta kun meen Pekan kanssa baariin tänään"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä se.
Mitä tarkoitat siinä se, tarkoitatko että olisi pitänyt olla enemmän rahaa? Onhan tuo enemmän kuin moni panostaa.
Huoh. Rahan tilisiirto on kylmää ja persoonatonta kuin liiketoimi. Parempi lahja olisi vaikka aamiainen sänkyyn ja ilmainen kukkakimppu poimuttu luonnosta tms. Joku henkilökohtainen asia, että on viitsinyt nähdä vaivaa ja ajatellut toista.
Eri
Voiko mies olla täydellinen jo suhteen alkumetreiltä kun ei huomioi synttäriä/joulua?
Apkin on ollut sen 10v ukkokultansa kanssa ja nyt ihan yllärinä ettei se muistanutkaan millään tavalla.
Olisiko mahtollisesti asiaan pitänyt kiinnittää huomiota vähän aiemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä se.
Mielestäni tuo oli jotenkin kalseaa. Olisi vaikka onnitellut ja edes sanonut jotain siitä rahasta, että mihin haluaa sen minun käyttävän tms.
Vaimoni järjesti äsken ihanat nelikymppiset ulkomailla. Oli myös ihanaa saada yllätys rakastajattarelta. Henkilökohtainen runo synttäriaamuna ja kotipuolessa varsinainen yllätys. Turhaan ap valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko mies olla täydellinen jo suhteen alkumetreiltä kun ei huomioi synttäriä/joulua?
Apkin on ollut sen 10v ukkokultansa kanssa ja nyt ihan yllärinä ettei se muistanutkaan millään tavalla.
Olisiko mahtollisesti asiaan pitänyt kiinnittää huomiota vähän aiemmin?
Onkonluetunymmärtäminen vaikeaa? Ap kertoi miehen huomioineen aluksi ja muuttuneen välinpitämättömäksi vuosien päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni järjesti äsken ihanat nelikymppiset ulkomailla. Oli myös ihanaa saada yllätys rakastajattarelta. Henkilökohtainen runo synttäriaamuna ja kotipuolessa varsinainen yllätys. Turhaan ap valittaa.
Eikä vaimo tajua, mikä on meininki, vaan luulee, etteivät miehet osaa huomioida ketään. Mutta kuka nyt jaksaisi pyöriä vanhan eukon ympärillä ja lahjoa vuodesta toiseen, kun se tyytyy vähempäänkin. Voi säästä rahan ja vaivan muihin naisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä vaimo tajua, mikä on meininki, vaan luulee, etteivät miehet osaa huomioida ketään. Mutta kuka nyt jaksaisi pyöriä vanhan eukon ympärillä ja lahjoa vuodesta toiseen, kun se tyytyy vähempäänkin. Voi säästä rahan ja vaivan muihin naisiin.
Onko se niin vaikeaa tulostaa eropaperit ja antaa vaimolle allekirjoitettavaksi? Vai odotatko, että vaimo tekee sen, sitten rutiset, miten vaimo halusi erota vaikka "kaikki oli niin hyvin"?
Onnea teille joita puoliso on edes jotenkin muistanut. Mun nelikymppisistä on nyt viisi vuotta ja rouva ei muistanut niitä mitenkään. Siis yhtään mitenkään. Ei edes toivottanut hyvää syntymäpäivää. Ei mitään. Ihan samanlainen arkipäivä kun kaikki muutkin... Eikä tuo ole muistanut yhtään mun synttäriä sen jälkeenkään. Tai joulua... No sitten kun hän järkkäsi omat 40v juhlat niin suuttui kun en mennyt paikalle...
Siinä se.