Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä työtä olet kokeillut, mihin et ikinä, missään olosuhteissa halua palata?

Vierailija
06.06.2017 |

Itselläni mansikanpoiminta oli sellainen kokemus. Ansiot jäi pieniksi, koska en yltänyt samaan tahtiin kuin nopeimmat, vaikka kaikkeni yritin. Aurinko poltti niin, että hiki valui koko päivän. Polvet ja selkä kipeinä, kyynärpäähänkin tuli jokin tulehdus.

Kommentit (262)

Vierailija
221/262 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuluttajaneuvojan työ ei totisesti ollut minun duunini. Tein sitä pari kuukautta sijaisena opintojen loppuvaiheessa.

Kuunnella nyt ihmisten valitusta siitä, että jäätelötötterössä ei ollut tarpeeksi hilloa tai suklaata. Tai että X:n kaupungissa ei ollut rahastoa, josta saatavalla avustuksella voisi kuitata omat velat. Entä se käytetty auto, jota ei koeajettu, kun se näytti niin siistiltä.

Onnistuin ärsyttämään valittajia niin paljon, että minustakin valitettiin.

Onko muita, joista on valitettu oikeuskanslerille ja ministeriöön?

Ei onnistuis multa hetkeekään. Varmaan saisin potkut eka päivänä, kun sanoisin valittajalle, että no mitäs sitten, älä osta samaa jäätelöä toiste, jos oli pahaa tms. Myös soskussa/kelalla ois hirveetä olla. Kuulee asiakkaanakin toisten valitusta, miten pitäisi olla insinööri jotta kaavakkeen osaa täyttää. Täh? Niissähän kysytään henkilötiedot, osoite, kyllä/ei kysymyksiä ja kerrotaan selkeästi, liitä mukaan tämä ja tämä kuitti. Kyllä mä tiedän osoitteeni, vuokran määrän ja kuuluuko sähkö tai vesi vuokraan vai maksanko erikseen. Joutuu kelalla käymään kun pätkätyöläinen on.

Vierailija
222/262 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellisiivous. Kuntoni ei todellakaan kestänyt, joka päivä kroppa oli kuin jyrän alle jäänyt ja silmät kirvelivät siitä pölystä.

Lehdenjako sen sijaan on ihanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/262 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan asiakaspalvelu puhelimessa. Voitte kuvitella mitä se on kun elämänkoululaiset ja työttömät ja narkkarit jne kaataa päivittäin 7-8 tuntia paskaa niskaan ja kaikki nauhotetaan joten et ikinä voi sanoa mitään takaisin. Ei enää ikinä.

Miten tuollaiset pääsee Kelan hommiin ja miksikään homma ei toimi?:D

PS. Itse sain hyvää ja asiallista palvelua äitiyspäiväraha-asiassa Kelalta.

Vierailija
224/262 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallislehden ilmaisjakelu mainoksineen on kyllä sitä vihonviimeistä hommaa, jota tein kolme vuotta (karenssin uhalla ei saanut ottaa lopputiliä siitä ) Nyt on paikallinen jakelufirma mennyt konkkaan ja pääsin vihdoin siitä paskahommasta irti.Uuteen firmaan olisin päässyt,mutten suostunut harkitsemaankaan.Työn määrä ja sen  miinukset ja haitat yleensäkin ovat niin ilmeiset, että jätän ihan  ilomielin  sen n. 150 e./kk netto siitä hankkimatta.(Enkä suosittele sitä kellekään) Sanalla sanoen;ihan täyttä kusetusta koko homma.

Vierailija
225/262 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yötyöt. Ennemmin myyn vaikka persettä henkeni pitimiksi jos on pakko. En vaan kestä sitä väkisin valvomista, koko elämä meni ihan zombina enkä saanut mitään tehtyä silloin kun olin yötöissä. Onni onnettomuudessa, että lääkäri otti oireeni tosissaan eikä pitänyt mua mukavuudenhaluisena työnvieroksujana. Yötyöt ei todellakaan sovi mulle.

Mä taas VIHAAN iltatyötä ja iltavuoroja. Mieluummin oon aamulla tai yöllä töissä, mut iltatyöt/iltavuorot? Kun pääset kotiin, valvot yöllä, kun ei saa unta heti, nukut päivällä ja kiiruhdat töihin. Muuta ei ehdi.

Sama täällä. Olin hoitotyössä pelkässä ilta- ja viikonlopputyössä, kehitysvammaisten asumispalveluissa. Homma oli organisoitu siten, että aamuissa oli auttamassa henkilö, joka siirtyi asukkaiden kanssa toimintakeskukselle. Iltavuoroon tuli 2 ohjaajaa klo 14-14.30. Joka ilta pääsi kotiin vasta klo 22, ja työmatkaakin oli 40 km. Joka 3. viikonloppu vapaa, muut töitä. Paitsi kesällä joka 6. vkl vapaa kesälomien takia. Kesällä myös vkl-vuorot oli 10-12-tuntisia. Hyvä puoli oli arkivapaat, huono puoli se nukkumisen vähäisyys tai sitten jos nukahti puolenyön jälkeen, ehkä yhdeltä, tuli helposti nukuttua yhdeksään tai kymmeneen aamulla, teki ruuan, söi ja lähti taas töihin. Mies teki päivätyötä, joten ei nähty juuri koskaan.

Vierailija
226/262 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ykkösluokan opettaja. Toivottoman villit lapset jotka olisi halunneet vain leikkiä. Eivät osanneet vielä numeroita joten vaikea neuvoa esim. Ota sivu 4.

Aivan, koska on paljon helpompaa opettaa ihmisiä ja lapsia jotka jo osaa opetettavan asian. :D Voi jestas.

Vierailija
227/262 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelan asiakaspalvelu puhelimessa. Voitte kuvitella mitä se on kun elämänkoululaiset ja työttömät ja narkkarit jne kaataa päivittäin 7-8 tuntia paskaa niskaan ja kaikki nauhotetaan joten et ikinä voi sanoa mitään takaisin. Ei enää ikinä.

Miten tuollaiset pääsee Kelan hommiin ja miksikään homma ei toimi?:D

PS. Itse sain hyvää ja asiallista palvelua äitiyspäiväraha-asiassa Kelalta.

Tuskin kyseinen hlö on edes työskennellyt kelan puhelinpalvelussa. Suurin osa soittajista on juurikin äitiyspäivärahoista, sairauspäivärahoista tai kuntoutustuista, eläkkeen hakemisesta tai terapiahakemuksista kysyivät, aivan asiallisia ja fiksuja asiakkaita. Olen itse sosionomiksi (AMK) päässyt kelalle pari vuotta sitten äitiyslomasijaiseksi, eikä tullut elämänkoululaisten tai narkomaanien puheluita ruuhkaksi asti. Suurin osa henkilöistä, jotka eivät osaa täyttää lomaketta lainkaan, käyvät henk.koht. Kelassa, eivätkä soittele.

Vierailija
228/262 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa tietää mikä paikka kyseessä. Kenties pk-seudulla?

Vierailija
229/262 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupan kassa. Never again

Vierailija
230/262 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siwan kassa

Vierailija
231/262 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan työharjoittelu vanhainkodissa. Ei herranen aika, en ymmärrä miten jaksoin sen 6 viikkoa. Laskin päiviä, että loppuisi. Ei yhtään tuntunut omalta jutulta, laihduin 3 kg, ruoka ei maistunut yhtään. Mua kuvotti ja oksetti, välillä menin wc vain hetkeksi miettimään miten oikeasti jaksan sen läpi. Ne ulosteiset vaipat ja kuinka haukuttiin paskaksi työntekijäksi, kun sitä kusta ja paskaa pyyhin lattialta yms. Veriset painehaavat ja katsominen vierestä, kun sairaanhoitaja sitä puhdisti. Kuinka nesteytetään vanhusta, joka tekee kuolemaa vuoteessa ja ei puhu mitään. Sitten se väkivalta, kuinka työntekijöitä oli purtu, raavittu yms. Juu, olihan siellä ihaniakin mummoja ja pappoja, mutta silti se kaikki sairaus. Lapsiin siis suuntaudun

Vierailija
232/262 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viraston puhelinvaihteessa ulkoistettuna.

Niin moni soittaja kuvitteli, että voin vastata jokaiseen kysymykseen, vaikka kyseessä oli puhelinVAIHDE ja virastossakin oli useita eri asiakaspalveluita, joissa edes viraston oma henkilökunta ei olisi osannut vastailla toisen alan asioihin koskien! Olisi näiden asiakkaiden mielestä pitänyt myös pystyä vaihteesta käsin hoitamaan heidän asiaansa (joka siis kuului sinne viraston hoidettavaksi), vaikka kuinka monesti sanoin, että nyt ollaan vaihteessa ja yhdistän hänet sinne virastoon oikealle osastolle jossa asiaa voidaan hoitaa.

Ja myös kaupankassalla olleena voin sanoa että kaupassa asioivat ilkeät asiakkaat eivät ole mitään verrattuna puhelimessa kasvottomina asioiviin.

Ei enää ikinä sitä hommaa!

Vierailija
233/262 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tahansa työpaikan voi pilata yksi ihminen ja sairas työilmapiiri. Nykyisellä paikkakunnallani on kaksi kauppaa jossa myydään mattoja, astioita yms. mutta toisessa en voi käydä juuri koska työntekijät tiuskii toisilleen ja asiakkaille. Homma jota en enää ottaisi enää on hotellisiivous. Se on fyysisesti kuin tekisi kymmenen kilometrin lenkin ja kuntopiirin 5 kertaa viikossa ja kaikki pitää tyhmempänä kuin alkueläintä ja saa varoa ettei työkaverit vie juomarahoja jos niitä joskus harvoin saa.

Vierailija
234/262 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin hoitaja. Lapsista suurin osa oli ihan OK perus lapsia, mutta jokaisessa ryhmässä oli aivan psykopaattisia häiriköitä, joiden käytökseen kukaan ei puuttunut. Veivät energian ja ilon aivan kaikesta. Melutaso oli korkea ja stressasi minua. Toiset työntekijät: jostain syystä tuossa suuressa kunnallisessa päiväkodissa työntekijöiden keski-ikä oli 45+. Kaikki tädit lähinnä istuivat perseillään ja odottelivat eläkeikää. Harmi etteivät vanhemmat koskaan päässeet näkemään miten passiivisia, välinpitämättömiä ja huonokuntoisia heidän hoitajansa olivat. Sanomattakin selvää että näiden kanssa työskentely oli aivan helvetillistä. En tämän kokemukseni perusteella ikinä laittaisi lapsiani päiväkotiin. 

Vaatekaupan myyjä. Kyseessä ei-ketjuliike, joka möi lähinnä kalliimpia brändejä. Pönöttelyä suurimmaksi osaksi, ja sitten kun asiakas ilmaantui alkoi kauhea tuputus. Asiakas saattoi myös olla seniili vanhus, jolle silmät kirkkaina myytiin 150e kaulahuivi. Työnantaja kommentoi myyjien ulkonäköä ja syyllisti näitä huonosta myynnistä (asiakkaita ei yksinkertaisesti ollut, mutta tämä ei mennyt perille). Myyjien keskinäiset suhteet olivat myös em. syistä aika kireät. Jokainen työpäivä oli sellainen helvettilimbo että oskat pois. 

Vierailija
235/262 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoustyö. Raskasta paskasta hommaa, jota kukaan ei arvosta, eikä liksalla tule edes toimeen, vaikka töitä tekee niin paljon, että jatkuvasti paikat kipeenä. No thanks!

Vierailija
236/262 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheimpia oli ne ulkoiluhetket, oli vielä sellainen ryhmä että aina ekana ulkona ja vikana sisällä. Ja toki harjoittelija meni ekana ulos ja tuli vikana sisälle.

Siellä on kyllä sitten toimittu ihan väärin. Harjoittelija ei voi olla eka ulosmenijä ja vika sisääntulija, koska silloinhan olet (vaikkakin hetken) osan lasten kanssa yksin pihalla. Harjoittelijaa ei saa laittaa yksin lasten kanssa, koska on ns. vastuuton eli ei ole juridisessa vastuussa lapsista.

On varmaankin yllättävänkin yleistä. Itse saanut kokea saman enkä ollut edes alan opiskelija vaan työkokeilija, jolla ei ollut minkäänlaista tietoa mistään.

Toimintana valitettavaa, mutta totta.

En ole koskaan törmännyt siihen, että opiskelija jää lapsiryhmän kanssa yksin, ja olen ollut alalla yli vuosikymmenen. Periaatteessa olen kuitenkin sitä mieltä, että jos ei pientä hetkeä joku henkilö hallitse lasten kanssa keskenään olemista, selvästikään ei sovi alalle. Eihän sitä koulunpenkillä voi opettaa, miten lasten kanssa ollaan, mitä äänenpainoja käytetään tai että pitää kieltää, jos joku on vaarassa.

Ei ole kyse pystymisestä vaan juridisesta vastuusta. Mitä sitten tehdään, jos juuri silloin sattuukin jotain?

Vierailija
237/262 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilija.

Vierailija
238/262 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsänistutus ja mansikanpoiminta. Nuorena ihan ok tienestiä, mutta ei kiitos enää.

Vierailija
239/262 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainostenjakaja (teininä kokeillut) ja hoitoapulainen (parikymppisenä vuoden verran vanhainkodissa), ei kumpaakaan enää koskaan, kiitos! Jälkimmäinen oli fyysisesti raskasta jo nuorellekin, eikä se p*****n kuuraaminen mieltä ylentänyt. Arvostan paljon siivoajia, minusta ei siihen enää olisi.

Vierailija
240/262 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheimpia oli ne ulkoiluhetket, oli vielä sellainen ryhmä että aina ekana ulkona ja vikana sisällä. Ja toki harjoittelija meni ekana ulos ja tuli vikana sisälle.

Siellä on kyllä sitten toimittu ihan väärin. Harjoittelija ei voi olla eka ulosmenijä ja vika sisääntulija, koska silloinhan olet (vaikkakin hetken) osan lasten kanssa yksin pihalla. Harjoittelijaa ei saa laittaa yksin lasten kanssa, koska on ns. vastuuton eli ei ole juridisessa vastuussa lapsista.

On varmaankin yllättävänkin yleistä. Itse saanut kokea saman enkä ollut edes alan opiskelija vaan työkokeilija, jolla ei ollut minkäänlaista tietoa mistään.

Toimintana valitettavaa, mutta totta.

En ole koskaan törmännyt siihen, että opiskelija jää lapsiryhmän kanssa yksin, ja olen ollut alalla yli vuosikymmenen. Periaatteessa olen kuitenkin sitä mieltä, että jos ei pientä hetkeä joku henkilö hallitse lasten kanssa keskenään olemista, selvästikään ei sovi alalle. Eihän sitä koulunpenkillä voi opettaa, miten lasten kanssa ollaan, mitä äänenpainoja käytetään tai että pitää kieltää, jos joku on vaarassa.

Ei ole kyse pystymisestä vaan juridisesta vastuusta. Mitä sitten tehdään, jos juuri silloin sattuukin jotain?

Niin, siksi varmaan yli 10 vuotta alalla työskennellyt ei olekaan "törmännyt" tähän, että opiskelija olisi yksin lapsiryhmän kanssa. En ole minäkään, mutta olenkin työskennellyt vain yhdessä kunnallisessa päiväkodissa. Meillä ei harjoittelijat koskaan olleet ulkona yksin lapsiryhmän kanssa. Kyseessä iso päiväkoti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän