Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä yrittää jatkuvasti saada minut maksamaan omia kulujaan, onko suhde tuhoontuomittu?

Vierailija
04.06.2017 |

Asutaan erillään virallisesti, mut käytännössä kuitenkin minun luona ollaan. Kaupassa meidän pitäis käytännössä käydä aina vuorotellen tai ainakin maksaa vuorotellen. Silti se menee usein niin, ettei mies suostu maksamaan moniakaan tuotteita, jotka on muka vaan minun, mutta sitten kotona kuitenkin syö niitä "minun" tuotteita! Samoin jos itse yritän ottaa yhteisestä laskusta pois jotain selviä hänen tuotteitaan, esim. partavaahtoa, alkaa hän hirveästi haukkumaan minua kaupassa pihiksi ämmäksi yms. Silloin tuntuu vaan helpommalta antaa sen partavaahdon mennä yhteiseen laskuun..

Samoin silloin, kun olisikin miehen maksuvuoro kaupassa, hän yhtäkkiä katoaakin paikalta esim. tekemään jotain Veikkauksen peliä toiselle kassalle tai ihan mitä vaan, jossa minun pitäisi huutaa hänet maksamaan, jotta hän kuulisi. Selitykset on aina aijaa, ei hän muistanutkaan. Ei varmaan niin! Mielestäni hän myös taktitoi aina kalliimmat ostokset minun maksuvuorolleni. Tyyliin jotkut shampoot yms, jotka ovat "loppumaisillaan".

Monesti hän myös itse ehdottaa, että menisimme johonkin ravintolaan syömään tai leffaan ja sitten maksuhetkellä jälleen liukenee jotenkin paikalta tai selittelee hänellä olevankin nyt niin tiukkaa jo tilanteessa, jossa on enää liian myöhäistä perua koko menoa. Liian monta kertaa olen nimenomaan leffaliput maksanut lopulta kokonaan, kun olen aluksi ollut se, joka ostaa ne.

Lahjojen ostokin on aina sellaista, että mies muistaa kovaan ääneen aina sanoa, paljonko hänen minulle ostamansa lahja on maksanut ja kertoo minulle suureen ääneen kalliita lahjatoiveitaan. Merkkipäivänä tai jouluna sitten ihmettelee jos paketistaan ei paljastukaan se hänen toivomansa kallis lahja, jolloin kommentoi saamaan lahjaansa joko ihan turhaksi tai ihan kivaksi, mutta se asia X olisi vaan ollut niin hieno ja hän sen oletti saavansa.

Rakastan häntä kovasti ja meillä on hauskaa yhdessä, mutta tämä ominaisuus hänessä vaan sieppaa niin kovasti. Varmaan menisi vielä pahemmaksi siinä vaiheessa, kun muuttaisimme yhteen. Varmaan mies tietää minun vihaavan julkisella paikalla riitelyä, joten en siellä vaan kehtaa huutaa häntä kassalle maksamaan tai käydä riitelemään siitä, mitkä tuotteet menevät yhteiseen laskuun ja mitkä eivät.

Onko joku saanut kesytettyä pihistä miehestä normaalia miestä, joka maksaa oman osansa mukisematta?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol. Täällä mammat juoksisivat saman tien pakoon, vaikka itse ovat luultavasti samanlaisia (monet esim. yrittävät kiristää seksillä tai ihan muuten vaan ). Suuri osa naisista on erikoistunut käyttämään miehen ansaitsemia rahoja.

Tämä on nyt sitä tasa-arvoa, arvoisat mammat. Tätähän olette halunnee vai kuinka?

Nykyaikana, kun suurella osalla naisista on jo hyvä palkka, joskus parempi kuin miehellään, niin kulujen jako on silloin ihan ok. Perinteinen käsitys kuitenkin on, että mies vastaa perheen pääasiallisista kuluista ja vaimo täydentää sitä, koska miehen palkka on yleensä paljon suurempi kuin vaimon. Olisi kohtuutonta, jos huomattavasti enemmän ansaitseva ei myös huolehtisi suurimmasta osasta kuluja, vaan vaatisi kaikki puolitettavaksi. Se ei ole oikein, eikä osoita rakkautta, vaan itsekkyyttä.

Ap:n tapaus on vielä tästä poikkeus. Ap ei kerro, millaiset tulot poikakaverilla on ja millaiset ne ovat suhteessa hänen tuloihinsa, ja onko kummallakaan velkaa. Ne vaikuttavat asiaan. Kuitenkin tuon poikakaverin käytös osoittaa, että hän itse hyväksikäyttää tyttöä maksattamalla tahallaan ja vilpillisesti toimimalla tytöllä omia kulujaan. Ei tuo ole oikeaa käytöstä.

Mitä lainaamaani kommenttiin tulee, niin eiköhän ne miehet itse omasta vapaasta tahdostaan maksa oman rakkaan vaimonsa kuluja ja jopa ostele kalliitakin lahjoja yllätyksenä vaimolleen. Ei sellainen vaimo mikään siivestäjä ole, vaan miehen ihan oma valinta! Vaimolta olisi tosi törkeää sanoa miehelle, että en halua sun lahjojasi! Jos mies on todella ihana ja hyvä ja rakastava, niin hän ei ajattele kuten tuo lainamani tekstin kirjoittaja, ei todellakaan. Luuserit pysyköön ilman naista.

Vierailija
22/55 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, juoksukengät jalkaan ja pakoon vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol. Täällä mammat juoksisivat saman tien pakoon, vaikka itse ovat luultavasti samanlaisia (monet esim. yrittävät kiristää seksillä tai ihan muuten vaan ). Suuri osa naisista on erikoistunut käyttämään miehen ansaitsemia rahoja.

Tämä on nyt sitä tasa-arvoa, arvoisat mammat. Tätähän olette halunnee vai kuinka?

1: sä yleistät.

2:olet sinkku

3. vihaat naisia koska ne eivät pidä sinusta etkä vieläkään tajua miksi

4. elät itse yhteiskunnan piikkiin

Terkuin  aina omat menonsa omilla palkkarahoillaan maksanut nainen

Vierailija
24/55 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteella ei ole toivoa.

Vierailija
25/55 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisesta elämästä eilen:

Rouva sai päähänsä että lähdetään syömään yhteen maalaisravintolaan. "Jos maksat itse koko reissun..." oli toteamukseni. Helvetinmoinen jäkätys minun pihiydestä, samalla unohtaen sujuvasti kuinka olen maksanut alkuvuoden seitsemän muutakin ravintolakeikkaa. Maksoin tämänkin siis...

Ravintolassa hän ei uskaltanut vaatia jälkkäriä mutta halusi että haetaan paikalilliselta apsilta jätskit, jotka hän armollisesti lupautui maksamaan. Laitoin hihnalle yhden oluttölkin illan futismatsia varten, autossa jäkätti kuinka minä pistän hänet maksamaan kaljani...jeps, taisi olla vuoden eka oluseni ylipäätään, 3E. Eikä painanut missään hetkeä aikaisemmin kuittaamani satasen raflalasku.

Se mitä yritän sanoa, kokemasi "hyväksikäyttö" on miehelle arkipäivää avioliitossa. Etkä usko kuinka vituttaa olla lähes kaiken kustantaja, vastineeksi saamatta mitään.

Vierailija
26/55 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 viidestä miehestä, jonka olen tuntenut, on tehnyt samaa. Mahtaa olla tavallista yleensäkin, en ole moisia varta vasten haeskellut.

Olen aina hoitanut omat kuluni (ja lasten) enkä ole tottunut saamaan muilta juuri mitään, miehiltä varsinkaan. Oikeastaan anteliain tuntemani mies on homo :) Loisiminen ja hyväksikäyttö on ihan liikaa! Nykyään em. kokemusten jälkeen keski-ikäisenä toleranssi kuppaukselle ja pihistelylle on ihan tarkkaan NOLLA!

Vierailija
27/55 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rouva sai päähänsä että lähdetään syömään yhteen maalaisravintolaan. "Jos maksat itse koko reissun..." oli toteamukseni. Helvetinmoinen jäkätys minun pihiydestä, samalla unohtaen sujuvasti kuinka olen maksanut alkuvuoden seitsemän muutakin ravintolakeikkaa. Maksoin tämänkin siis...

Ravintolassa hän ei uskaltanut vaatia jälkkäriä mutta halusi että haetaan paikalilliselta apsilta jätskit, jotka hän armollisesti lupautui maksamaan. Laitoin hihnalle yhden oluttölkin illan futismatsia varten, autossa jäkätti kuinka minä pistän hänet maksamaan kaljani...jeps, taisi olla vuoden eka oluseni ylipäätään, 3E. Eikä painanut missään hetkeä aikaisemmin kuittaamani satasen raflalasku.

Se mitä yritän sanoa, kokemasi "hyväksikäyttö" on miehelle arkipäivää avioliitossa. Etkä usko kuinka vituttaa olla lähes kaiken kustantaja, vastineeksi saamatta mitään.

Kuulehan, ihan tuohonkin tapaukseen pätee sama neuvo: pistä pummi pihalle. Ei siinä mitään eroa ole onko hyväksikäyttäjä mies vai nainen. Kuka pakottaa jäämään?

Vierailija
28/55 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on antelias. Ostaa minulle kaiken. Ja kaiken kaikille. Juottaa työkavereitaankin.

Arvatkaa rahanmeno ja luottokorttilaskut...

Asioilla on aina kaksi puolta.

Vierailija
29/55 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1: sä yleistät.

2:olet sinkku

3. vihaat naisia koska ne eivät pidä sinusta etkä vieläkään tajua miksi

4. elät itse yhteiskunnan piikkiin

Terkuin  aina omat menonsa omilla palkkarahoillaan maksanut nainen

1: Joo niin yleistänkin: suuri osa naisista käyttäytyy, kuten kerroin; eivät toki kaikki. Tällä palstalla tällaiset ovat luultavasti yli-edustettuina. Vai väitätkö muka, että monet naiset eivät yrity hyötyä miehestä, jos mies antaa tähän mahdollisuuden?

2: En ole ollut sinkku kymmeneen vuoteen. Mutta mitä pahaa olisi olla sinkku? Sinkkunahan elää aika moni. Ovatko nämä mielestäsi jotain luusereita?

3: Suuri osa naisista on pohjimmiltaan ihania eikä heissä ole mitään vikaa. Miksi ihmeessä vihaisin tälläisia? Vihaatko itse naisia vai mistä moinen ajatus?

4: Yhteiskunnan piikkiin eläminen... hmmm.... olen lakimies ja ilman yhteiskuntaa ja lakeja ei olisi juuri tarvetta lakimiehille. Eli elänkö yhteistkunnan piikkiin? Entä itse?

Vierailija
30/55 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pihi muija jos et kustanna poikaystäväsi elämää. Hän on ihana ja rakastettava tyyppi, miksi hänen pitäisi maksaa mitään, ihan tarpeeksi kestämistä tuollaisessa niuhottajassa.

Vierailija
31/55 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 kommentin vaimo on hirviö. Miksi katselet tuollaista? Tuo EI ole normaalia, ei todellakaan! Et voi tuudittautua siihen että olisi, eikä muka vaihtamalla paranisi... se on vain pelkoa muutoksesta, kun et uskalla erota ja mieluummin kuvittelet että kaikki naiset ovat samanlaisia. Miksi ihmeessä suostuit lähtemään sinne ravintolaan, kun kerran emäntä ei suostunut maksamaan??

Vierailija
32/55 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet jo pitkään kertonut avioliitostasi, joka tuntuu olevan todella surkea. Kannattaisiko sinun vihdoinkin laittaa sille piste?

Vierailija
33/55 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä, että jos asutte erillänne niin miksi ihmeessä maksat miehelle partavaahtoa, shampoota ym? Olkoonkin että vietätte aikaa lähinnä sinun luonasi, kyllä jokaisen pitäisi omat henk. koht. tarpeellisuutensa hoitaa kun ei ole vielä edes virallisesti yhteistä taloutta.

Vierailija
34/55 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue aloitusta, mutta jätä se mies.

Vierailija
35/55 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo asetelma saattaisi juuri ja juuri olla hyväksyttävä, jos ap olisi vähän elähtänyt 50-v vakavarainen ja hyvätuloinen virkanainen ja poikkis olisi joku kuuma 20-vuotias kolli joka vie sängyssä ap:n taivaaseen vaivojaan säästelemättä. Mutta ei taida ihan tällaisesta tilanteesta olla kyse?

Vierailija
36/55 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli oksennus suuhun kun luin tämän. Tiedät itsekin varmasti mitä pitää tehdä ?

Vierailija
37/55 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole se suhteen ehdottomasti varakkaampi ja hyvätuloisempi osapuoli niin sitten noilla merkeillä sanoisin, ettei suhteellanne ole tulevaisuutta. Näytä miehellesi tämä keskustelu paperille tulostettuna.

Vierailija
38/55 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tommosta voi rakastaa

Vierailija
39/55 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jostain syystä haluat saada raha-asiat toimimaan tietoisesti itsekäästi taktivoivan loisijan kanssa, helpottakaa yhteistä rahankäyttöänne siten, että laitatte rahaa yhteiselle tilille tai muuhun paikkaan. Sitten kun käytte kaupassa, käytätte yhteistä kassaa. Sen lisäksi molemmilla omaa rahaa omiin juttuihin. Se että maksatte joka toinen kerta ostokset erikseen, ei selkeästikään toimi ja tarjoaa liian monta tilaisuutta toiselle yrittää luistaa, mistä seuraa vain ärtymystä ja tunne, ettei suhde ole tasa-arvoinen.

Mutta jos miehen luonteeseen kuuluu hyväksikäyttää muita ja päästä itse enemmän sille saamapuolelle yhtään häpeilemättä, voi se näkyä vielä muillakin osa-alueilla...

Vierailija
40/55 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä olette? Kuinka kauan olette olleet yhdessä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä