Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi sinuun iskee enemmän, Espanja vai Italia

Vierailija
04.06.2017 |

Kumpi maa on sinulle läheisempi? Miksi? :) Ihmisten luonne, ruoka, kieli, kulttuuri, maisemat, kaupunkien viehätys, jne.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia: perusteluina ruoka, kulttuurinähtävyydet, ilmasto ja liikenne. Espanjassa em eivät yllä samalle tasolle minun mielessäni, vaikka mukavia paikkoja sielläkin olen nähnyt. Englantia osataan Espanjassa huonosti, Italiassa vähän paremmin, joten kommunikointi helpompaa. Tosin osaan molempien kielten fraaseja hieman.

Vierailija
22/29 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italia: perusteluina ruoka, kulttuurinähtävyydet, ilmasto ja liikenne. Espanjassa em eivät yllä samalle tasolle minun mielessäni, vaikka mukavia paikkoja sielläkin olen nähnyt. Englantia osataan Espanjassa huonosti, Italiassa vähän paremmin, joten kommunikointi helpompaa. Tosin osaan molempien kielten fraaseja hieman.

Lisäisin vielä, että molemmissa maissa olen kohdannut miellyttäviä ihmisiä ja hyvää kohtelua turistia kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia. Kiinnostava historia, hyvä ruoka, kauniit maisemat.

Espanjassa en vielä ole koskaan käynyt, koska ei ole tuntunut tarpeeksi kiinnostavalta. Vierastan härkätaisteluita ja vanhojen muulien kuoliaaksi pieksemistä, mikä kuulemma on ollut tapa Espanjan pikkukylissä.

Vierailija
24/29 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt se ärsyttävä henkilö, joka vastaa muuta mitä kysyttiin...mutta minuun iskee Portugali! Pidän erityisesti espanjalaisia kälättäjinä, mutta tuntemani portugalilaiset ovat ihania! Rauhallisia, ystävällisiä, kohteliaita ja ennen kaikkea kielitaitoisia. Puhuvat todella hyvää englantia! Lisäksi Portugali on kaunis ja suomalaiselle edullinen maa.:)

Vierailija
25/29 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanja. Lomakohteena mukava ja miksei eläkepäivien viettoonkin sopiva maa. Italiasta en pysty sanomaan mitään koska en ole siellä koskaan käynyt.

Vierailija
26/29 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia, olen italialainen 1/2 ja pidän Italian kulttuurista, autoista, maaseudusta, nähtävyyksistä, kielestä ja ruoasta todella paljon :)

Vierailija
27/29 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä kahdesta en osaa sanoa. Espanjalainen Dalí on vertaansa vailla ja ihmiset on sydämellisiä, Italiassa ruoka ja kulttuuri on upeaa mutta ihmiset ovat aika lapsellisia ja pinnallisia, esimerkiksi läskejä ja epämuodikkaita sorretaan surutta.

Vierailija
28/29 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ciao!

Vierailija
29/29 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjalaiset ovat julmia, raakalaismaisia eläinrääkkääjiä. Galgot, härkätaistelut, mutta ennen kaikkea "eläinsuojelulaki", joka kyllä niuhottaa lemmikkikoirista, mutta sallii matsästyskoirille kaikki kuviteltavissa olevat hirveydet. Ikinä eivät espanjalaiset tule saamaan arvostusta tai rahojani.

Vastaus aloituksen kysymykseen on siis Italia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi