Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sinusta sopiva aika olla kutsuttuna "kahvilla"?

Vierailija
04.06.2017 |

Tuntuu että yhdessä perheessä halutaan päästä vieraasta äkkiä eroon vaikka kutsutaankin kylään niin mietin mikä mahtaa olla sopiva aika
a) kun jaksat seurustella vieraiden kanssa itse kotonasi?
b) kun jaksat itse olla kylässä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän seurasta. Jos on joku etäisempi henkilö niin alle tunnissakin tulee varmaan vaihdettua kuulumiset. Hyvän ystävän kanssa voi helposti mennä parikin tuntia kahvitreffien merkeissä.

Vierailija
2/20 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilla noin tunnin, kotona pari tuntia. Kun vieras on raahautunut meille saakka, ei tarvitse heti lähteä pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santsikuppi ja toinenkin savuke.

Vierailija
4/20 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuntia, aivan max. kolme, ellei ole muuta sovittu.

Vierailija
5/20 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin tilanteesta. Kahvilla käynti kun voi tarkoittaa paljon muutakin kuin kahvia.

Vierailija
6/20 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävä, jota olisi ihana nähdä 1-2h usein. Hän kuitenkin viipyy 6-8h joten en yksinkertaisesti jaksa kutsua kylään. Uuvuttavaa kun elämä on ihan täynnä muutakin jolle pitää riittää aikaa.

Vierailija
7/20 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi 30-60 min.

Lounas/Päivällinen/Illallinen 120 -180 min.

En kutsu toista kertaa jos aika ylittyy! Minuuttikello tikittää.

Vierailija
8/20 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen kutsuttuna toisen kotiin, niin 40min - 2h, todellakin maksimi. Sit jos ollaan sovittu / keksitään jotain muuta oheispuuhaa, voi mennä pidempään.

Vierailija
9/20 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa on totuttu kahden tunnin kahvitteluihin. Miehen puolella menee kolme tai neljäkin tuntia, ja se on minusta todella uuvuttavaa. En keksi enää mitään puhuttavaa kahden tunnin jälkeen, ja suukin on jo kuiva.

Vierailija
10/20 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas monilla lyhyitä aikoja, että sopii viipyä kahvilla. Mä kutsun oikeastaan vain sellaisia ihmisiä kotiini, jotka ovat hyvin läheisiä ja he saavat kyllä viipyä vaikka koko päivän. Parhaimmat kaverit ja läheisimmät sukulaiset saavat jäädä vaikka yökyläänkin. Joskus harvoin on tullut jotain miehen tuttuja, jotka ei ole kovin läheisiä ja he kyllä tulevat yleensä silloin syömään. Silloinkaan ei ole mitään tuntirajoitusta, mutta jos töihin pitää seuraavana päivänä mennä niin olisi kiva, jos he lähtisivät kotiin vähän ennen keskiyötä. Tämä on aina toteutunutkin, koska heillä on kaikilla lapsia.

Vierailija
11/20 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sata minuuttia on sopiva aika olla kahvilla kylässä. 

Vierailija
12/20 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on kyllä vähän outoa, että kahvilla viivyttäisiin koko päivä, saati yli yön.

Pari tuntia on just sopiva aika kahvittelulle. Pidemmät vierailut on sitten asia erikseen.

Vierailija
13/20 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme tuntia menee kuin siivillä, kun uppoutuu hyvään keskusteluun. En kutsu kylään ihmisiä, joiden kanssa en viihdy.

Vierailija
14/20 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuntia menee kylässä helposti. Harvoon tosin kutsutaan ketään tai meitä kutsutaan pelkästään kahville, yleensä on ohjelmassa muutakin.

Vierailija
15/20 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä kavereiden kanssa voi mennä useampikin tunti puolin ja toisin.

On niin paljon juteltavaa, varsinkin kun harvoin nähdään.

Lapsetkin suunnilleen saman ikäisiä niin hekin viihtyy yhdessä ja itse voi vaan istua ja jutella 😊

Vierailija
16/20 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin niin kauan kuin juttua riittää ilman kiusallisia hiljaisuuksia tai asukkaat aloittavat itse puheenaiheita tietää, että sieltä ei haluta vielä häätää. Tällöin siellä voi helposti mennä tuntejakin.

Jos asukkaat alkavat viljailla, että jotain pitäisi alkaa tehdä (mennä saunaan tai kauppaan tai pestä pyykkiä tai alkaa siivoamaan tai mitä ikinä), kannattaa lähteä.

Jos noista ei pysty päättelemään mitään, niin jos olet tullut pitkän matkan päästä, voi olettaa että saa olla kauemmin kuin jos olisit tullut ihan naapurista. Jos olet tullut naapurista eikä juttu luista, niin voit alkaa lähteä vaikka heti kahvit juotuasi ja pullan syötyäsi. Jos olet tullut kauempaa, voit ottaa lisää kahvia ja pullaa, ettei tarvitse lähteä heti.

Vierailija
17/20 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2h on kahvitteluaika. Se 2h siinä tapauksessa, että juttua riittää.

Inhoan sitä, kun yksi tuttavaperhe asettuu taloksi, kun kutsutaan syömään tai kahville. Saattavat tulla esim. 16-17 aikaan ja vasta 20 alkavat harkita pitäisikö lähteä, no sitten väsyneet lapsensa alkavat rissata ja lähtö viivästyy ja ehkä 20.40 ovat lopulta ovesta ulkona. Toisinaan tämä perhe tuli leikkimään 11 maissa ja majailivat ihan koko päivän syöden lounaan, välipalan, iltaruuan meillä.. Ekoilla kerroilla olin perseelleni lentää. Niin ja vastakutsua olen lakannut vuosien varrella odottamasta. Nut kutsun heitä enää harvoin ja vihjailevat tuon tuosta, kun ei koskaan keretä kyläillä. Kröhöm...

Vierailija
18/20 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ystävä, jota olisi ihana nähdä 1-2h usein. Hän kuitenkin viipyy 6-8h joten en yksinkertaisesti jaksa kutsua kylään. Uuvuttavaa kun elämä on ihan täynnä muutakin jolle pitää riittää aikaa.

Mulla on myös yksi tuttu, jota en jaksa nähdä kotonani. Pariin otteeseen hän on tullut piipahtamaan esim. klo 17 - siinä sitten toivon suunnilleen klo 20, että hän alkaisi tehdä lähtöä kotiin. No, lähti sitten lähempänä puolta yötä.

Tämä ihminen puhuu, puhuu, puhuu, puhuu, puhuu ja puhuu itseensä liittyvistä asioista. Muista ei ole kovin kiinnostunut. Hänen aikansa ei varmasti tule pitkäksi, vaikka kuulijat saattavat monologiin uuvahtaakin.

Sinänsä ihan mukava ihminen, mutta mieluummin tapaisin häntä kaupungilla tunnin verran.

Yleensä muiden kanssa vierailu voi kestää sen 1-3 tuntia. Siinä ehtii kahvit keittää ja kuulumiset vaihtaa.

Vierailija
19/20 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti jos on vähän oudompi paikka/ihmiset ja kaksi tuntia jos on hyviä tuttuja.Pidemmistä vierailuista pitäis sopia erikseen.

Vierailija
20/20 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös yksi tuttu, jota en jaksa nähdä kotonani. Pariin otteeseen hän on tullut piipahtamaan esim. klo 17 - siinä sitten toivon suunnilleen klo 20, että hän alkaisi tehdä lähtöä kotiin. No, lähti sitten lähempänä puolta yötä.

Tämä ihminen puhuu, puhuu, puhuu, puhuu, puhuu ja puhuu itseensä liittyvistä asioista. Muista ei ole kovin kiinnostunut. Hänen aikansa ei varmasti tule pitkäksi, vaikka kuulijat saattavat monologiin uuvahtaakin.

Sinänsä ihan mukava ihminen, mutta mieluummin tapaisin häntä kaupungilla tunnin verran.

Yleensä muiden kanssa vierailu voi kestää sen 1-3 tuntia. Siinä ehtii kahvit keittää ja kuulumiset vaihtaa.

Argh joo! Mullakin yksi tuttu saattoi istua pikkutunneille asti eikä ymmärtänyt hienovaraisia vihjailua eikä suorempaa vihjailua. Kuitenkin kun normaalit ihmiset alkaa tekemään lähtöä jo perus "jahas, pitääpäs mennä tästä vielä kauppaan" vihjailusta. Tarviiko sanoa ettei tyyppi ole enää tervetullut. Tosin oli hänessä muutakin outoa.