Minun yhtiössä kaikki uudet työntekijät aloittaa vähintään kolmen kk:n palkattomalla harjoittelujaksolla
Silti tulijoita näyttäisi riittävän. Tällä hetkellä minulla on 21 työntekijää joisa 11 on harjoittelijaa. Ne on kaikki koulutettuja ammattilaisia eikä yksikään ole tullut työkkärin pakottamana. Opiskelijoita en ole ottanut vuosikausiin. Miksi maksaisin palkkaa kun kerran näinkin voi tehdä?
Kommentit (30)
On muuten ihan vastuullisia yksin tehtäviäkin töitä nykyäänkin jo tarjolla työkokeilu nimikkeellä. Ennen niistä sai palkan.
Tämä taisi olla provo, mutta valitettavasti yhä suurempi osa yrityksistä toimii aloituksessa kuvatulla tavalla. Taistelu työmarkkinoilla on niin kovaa, tällä hetkellä on työnantajan markkinat.
Vierailija kirjoitti:
Voi että odotan sitä kun ensimmäinen polttopullo lentää...
En kannata tuollaista mutta ymmärrän vitutuksen. Orjuus on väärin ja nykyinen hallitus haluaa laillistaa orjuutuksen. Sen verran minäkin olen kapitalisti että tietenkin käyttäisin ilmaisia työntekijöitä jos siihen on mahdollisuus. Sen tietää moniko haluaa palkata jos ilmaisia saa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä taisi olla provo, mutta valitettavasti yhä suurempi osa yrityksistä toimii aloituksessa kuvatulla tavalla. Taistelu työmarkkinoilla on niin kovaa, tällä hetkellä on työnantajan markkinat.
Lievästi sanottuna työnantajilla on liian helppoa. Pariin paikkaan kerroin että minusta saa täyden palkkatuen valtiolta. Silti olin muka turhan kallis. No raksoilla on totuttu riistoon jossa tekijöille maksetaan ihan pilailu palkkaa. Kuka suomessa elää vitosen tuntipalkalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla todella matalan osaamisen työtä.
Suomessakin olisi aika määrätä lailla minipalkka.
Ei auta jos ihmiset tieten tahtoen hyväksyy palkattoman harjoittelun.
Kyllä ne on siihen enemmän tai vähemmän pakotettuja.
Ap ilmeisesti tavoittelee Great Place to Work sijoitusta?
Vierailija kirjoitti:
Great Place to Be a Slave
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Great Place to Be a Slave
Onhan toki niin, että ei orja-aikanakaan kaikki isännät olleet hirviöitä, vaan kohtelivat orjiaan ihan asiallisesti.
Miksi ottaisin kun voin valita valmistuneita? Käsittääkseni ne saa toimeentulotukea tai on vähintään avoliitossa niin että puoliso elättää.