Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yh-äiti, miksi et laita mainintaa lapsestasi SELVÄSTI TInder- tai nettideittiprofiiliisi?

Vierailija
04.06.2017 |

Ei ole kiva tuhlata aikaa tapauksiin, joista ei kuitenkaan voi tulla mitään, ja aika monelle miehelle lapset ovat täysi dealbreaker kuitenkin.

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet miehet ei halua alateitse synnyttänyttä naista edes kertapanolle eikä ole merkitystä vaikka lapsi olisi jo aikuinen. N

No sitten ovat jääneet paljosta paitsi. Oma vika.

Tuosta "jääneet paljosta paitsi" voi olla montaa mieltä. 

Sinä tai muut naiset ette ole välttämättä ihan niin arvokkaita kuin kuvittelette, muutenhan lapsen siittänyt mies olisi pitänyt teistä kiinni.

Kyllähän hän yrittikin pitää kiinni ja vielä eron jälkeenkin kyseli, että pitäiskö meidän yrittää vielä. Mutta sain tarpeekseni miehen itsekkyydestä lapsi arjessa ja loukkaannuin syvästi siitä, että mies, joka ennen aina kannusti mua uralla jne. yhtäkkiä alkoi painamaan mua alas ja piti mun uraa huonona ideana jne. Vaihtoi siis suuntaa ihan täysin lasten tultua kuvioon. Hän itse toki sai tehdä uraa ja harrastaa, mutta minä en olisi saanut, ja tuo asenne tuli ihan puskista. Halusi mut siis neljän seinän sisälle kontrolloitavakseen.

Nyt ollaan oltu muutama vuosi erossa ja nykyään minä tienaan exääni enemmän, vaikka lapset onkin mulla arkena ja isällään vain joka toisen viikonlopun. Lapset on onneksi terveitä, aktiivisia ja hyvätapaisia, eli aika mukavasti meillä arki sujuu, kun tuo negatiivinen mies saatiin kuviosta pois.

Joo joo, miestä ei kiinnostanut tarpeeksi että olisi aidosti yrittänyt.

Kaikkeen muuhun selitykseen: cool story

Tosielämästä cool story, voin vahvistaa uraäidin tarinan. Minäkin pistin mäelle miehen, joka yritti vaikuttaa mm. ammatilliseen kehitykseeni. Muuten olisin synnyttäneenä kyllä hyvinkin kelvannut. Yli 15v. yrittänyt silloin tällöin lunastaa paikkaansa uudestaan.

Kyllä kyllä, ja täällä te vauva-palstalla ulìsette paskoista miehistä vaikka elämänne kartanossa on aivan ihanaa  :D

Täällä palstalla vaikuttaa tosiaan aika paljon naisia, joilla on lapsia. Äitiyslomalla tänne usein ensimmäistä kertaa eksytään. Enemmän ihmettelen, että mitä sinä teet täällä, lapseton sinkkumies?

Vierailija
82/96 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki nuo koiranaiset ovat vielä oudompia. Koira on koko elämän tärkein asia, muta sitäkään ei mainita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miks porukka vetää herneen nenään, jos joku uskaltaa mainita haluavansa lapsettoman treffikumppanin. Mulla on lapsia, mutta ymmärrän sen täysin, että joki haluaa lapsettoman kumppanin. En itsekään edes harkitsisi lapsettomana suhdetta miehen kanssa, jolla on lapsia edellisestä suhteesta, koska en voi sietää muiden lapsia.

Vierailija
84/96 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh-äitejä on Suomessa niin vähän, että erikoista keskittyä juuri heihin.

Sinkkuäideillä ei sitten niin väliä?

No mutta: en tietenkään sinkkuäitinä laittanut, kun eivät lapseni mitään seuraa olleet hakemassa. Aviomieshän sieltä aika äkkiä löytyi, vaikka tarkoitus oli vain hankkia miehiä viihteeksi :)

Vierailija
85/96 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"aika monelle" no ei kyllä ole aika monelle jos äiti on jees. Mutta samaa mieltä muuten, maininta pitäisi olla.

Kuten myös kissasta. Minä en todellakaan seurustelisi sellaisen kanssa jolla on kissa. En halua tuhlata aikaa niihin joilla on.

Ja pienestä räkkykoirasta pitää olla maininta, sellaista ei jaksa katsoa ja kuunnella. En vihaa pieniä koiria, mutta en todellakaan halua elää sellaista kuunnellen.

Vierailija
86/96 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"aika monelle" no ei kyllä ole aika monelle jos äiti on jees. Mutta samaa mieltä muuten, maininta pitäisi olla.

Kuten myös kissasta. Minä en todellakaan seurustelisi sellaisen kanssa jolla on kissa. En halua tuhlata aikaa niihin joilla on.

Ja pienestä räkkykoirasta pitää olla maininta, sellaista ei jaksa katsoa ja kuunnella. En vihaa pieniä koiria, mutta en todellakaan halua elää sellaista kuunnellen.

Ja olen siis nainen, mutta on tuollaisia koiria miehilläkin.

Vierailija
87/96 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita ite ettet ole kiinnostunut sinkkuäideistä, ongelma ratkaistu!!

Sinkkuäiti, sinkkuisä, sinkkuvanhempi ovat oksymoroneja, vaikka ko. termejä käytetään/käännetään väärin.

-> single mother, single father, single parent. (Beyoncekin laulaa "single ladies" eikä ota kantaa onko lapsia).

vs.

SINK(ku) = Single Income No Kids.

DINK(ku) =  Double Income No Kids.

Single = sinkku = vapaa, ei parisuhteessa oleva.

Ei vaan termejä on 2 juuri sen eron takia onko lapsia vai ei. Natiivienglantia puhuvat osaavat termien eron, mutta muiden on syytä välttää tuntemattomien vieraskielisten käsitteiden väärinkäyttöä ettei tule turhia väärinymmärryksiä.

Vierailija
88/96 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö työttömien sanoa olevansa työttömiä? Miten nuo lemmikit? Pitääkö kertoa kuinka paljon kuluttaa alkoholia? Mitä kaikkea siinä profiilissa pitää sitten taas olla? Voisiko ap kertoa mitä laittaa omaansa?

Pitäisi mainita työttömyys, lapsitilanne ja alkoholimäärä. En halua tuhlata aikaani ihmisiin, joilla yksikään noista liittyy elämäntilanteeseen.

Minä viimeksi sinkkuna 8 vuotta sitten ollessani sanoin suoraan, että olen työssäkäyvä, lapsivapaa ja absolutisti ja että etsin samassa elämäntilanteessa olevaa. Pariin nöyhtään tuhlasin aikaa, mutta kriteerit täyttäviäkin oli. Menin naimisiin yhden sellaisen kanssa.

Vierailija
89/96 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan, myös miehen pitää kertoa olevansa elatusvelvollinen. Kerran etäisän kanssa asunut ja meni hermot. Talous makasi kokonaan harteillani kun miehellä ei vuokran , omien laskujen ja elareiden jälkeen jäänyt mitään käteen. Tuosta suhteesta tuli tselleni tuhansia  takkiin.

Älkää muuttako yhteen elatusmaksuja maksavan henkilön kanssa.

Vierailija
90/96 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö työttömien sanoa olevansa työttömiä? Miten nuo lemmikit? Pitääkö kertoa kuinka paljon kuluttaa alkoholia? Mitä kaikkea siinä profiilissa pitää sitten taas olla? Voisiko ap kertoa mitä laittaa omaansa?

Pitäisi mainita työttömyys, lapsitilanne ja alkoholimäärä. En halua tuhlata aikaani ihmisiin, joilla yksikään noista liittyy elämäntilanteeseen.

Minä viimeksi sinkkuna 8 vuotta sitten ollessani sanoin suoraan, että olen työssäkäyvä, lapsivapaa ja absolutisti ja että etsin samassa elämäntilanteessa olevaa. Pariin nöyhtään tuhlasin aikaa, mutta kriteerit täyttäviäkin oli. Menin naimisiin yhden sellaisen kanssa.

Eroatteko sitten jos toinen sattuu saamaan vaikka potkut töistä tai sairastuu? Kuulostaa hyvältä suhteelta

Vierailija
91/96 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet miehet ei halua alateitse synnyttänyttä naista edes kertapanolle eikä ole merkitystä vaikka lapsi olisi jo aikuinen. N

No sitten ovat jääneet paljosta paitsi. Oma vika.

Tuosta "jääneet paljosta paitsi" voi olla montaa mieltä. 

Sinä tai muut naiset ette ole välttämättä ihan niin arvokkaita kuin kuvittelette, muutenhan lapsen siittänyt mies olisi pitänyt teistä kiinni.

Kyllähän hän yrittikin pitää kiinni ja vielä eron jälkeenkin kyseli, että pitäiskö meidän yrittää vielä. Mutta sain tarpeekseni miehen itsekkyydestä lapsi arjessa ja loukkaannuin syvästi siitä, että mies, joka ennen aina kannusti mua uralla jne. yhtäkkiä alkoi painamaan mua alas ja piti mun uraa huonona ideana jne. Vaihtoi siis suuntaa ihan täysin lasten tultua kuvioon. Hän itse toki sai tehdä uraa ja harrastaa, mutta minä en olisi saanut, ja tuo asenne tuli ihan puskista. Halusi mut siis neljän seinän sisälle kontrolloitavakseen.

Nyt ollaan oltu muutama vuosi erossa ja nykyään minä tienaan exääni enemmän, vaikka lapset onkin mulla arkena ja isällään vain joka toisen viikonlopun. Lapset on onneksi terveitä, aktiivisia ja hyvätapaisia, eli aika mukavasti meillä arki sujuu, kun tuo negatiivinen mies saatiin kuviosta pois.

Joo joo, miestä ei kiinnostanut tarpeeksi että olisi aidosti yrittänyt.

Kaikkeen muuhun selitykseen: cool story

Tosielämästä cool story, voin vahvistaa uraäidin tarinan. Minäkin pistin mäelle miehen, joka yritti vaikuttaa mm. ammatilliseen kehitykseeni. Muuten olisin synnyttäneenä kyllä hyvinkin kelvannut. Yli 15v. yrittänyt silloin tällöin lunastaa paikkaansa uudestaan.

edelleen: jos olisit sen arvoinen, mies ei olisi perseillyt eikä sen tarvitsis "yrittää lunastaa paikkaansa uudelleen"

Mutta jatka unelmointiasi.

Mikä ihmeen kontrolloivat kus*pää sinä olet? Ei toisen ihmisen tekemisillä ole mitään tekoa jonkun toisen ihmisen arvon kanssa. Se on ainoastaan sen perseilijän häpeä ja omasta arvottomuudesta lähtöisin. Juuri sun kaltaisista naiset eroaa ja voimaantuu eron jälkeen, kun saa oman elämän takaisin.

Vierailija
92/96 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin siitä, jos deittiprofiileihin pitäisi listata aikaisemmat ihmissuhteet samaan tapaan kuin ansioluetteloon. Olisi helpompaa valita kaiken tarjonnan seasta sopivat (samaa kokemustasoa olevat), joihin keskittyä. Ei omassa menneisyydessä pitäisi olla mitään hävettävää, jos on elänyt omille arvoilleen sopivalla tavalla.

Vierailija
93/96 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama miehille. Ei kiinnosta kuunnella tenaviesi huolista, jos ajatus on vaan kevyesti deittailla.

Vierailija
94/96 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäisin siitä, jos deittiprofiileihin pitäisi listata aikaisemmat ihmissuhteet samaan tapaan kuin ansioluetteloon. Olisi helpompaa valita kaiken tarjonnan seasta sopivat (samaa kokemustasoa olevat), joihin keskittyä. Ei omassa menneisyydessä pitäisi olla mitään hävettävää, jos on elänyt omille arvoilleen sopivalla tavalla.

Monen mielestä tämä varmasti kuulostaa yksityisyyttä loukkaavalta dystopialta.

Vierailija
95/96 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen, jolla on alaikäisiä tai saman katon alla asuvia lapsia, tulisi laittaa siitä tieto profiiliinsa, jos etsii jotain vakavampaa. Yhden yön jutulle sen sijaan ei tarvitse kertoa välttämättä edes oikeaa nimeään. Ja tämä siis ihan sukupuolesta riippumatta.

Pitääkö se aina tietää tai kertoa jo profiilissa etsiikö jotain vakavampaa vai vaan yhden yön juttua?

Vierailija
96/96 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse annan aina sydämmen yh äideille jos on hyvännäkösiä. Emmä niitten kanssa seurustelemaan ala mutta seksiä voi harrastaa.

Sydämeen ei mahdu kahta ämmää. Edes tämä olisi saanut jäädä kaikille mieleen peruskoulun oppimäärästä.