Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruoka/maku, mitä et voi sietää jonkun lapsuuden kokemuksen jälkeen?

Vierailija
03.06.2017 |

Minulla vesimeloni. Olin pienenä 4 viikkoa lastensairaalassa ja siellä iltapalalla oli hyvin usein vesimelonia. Iltapala oli pakko syödä. Itkin koti-ikävääni ja mussutin sitä melonia kun tädit sanoi että syötävä on.
Itkin ja söin..=((
Omat lapseni haluavat vesimelonia silloin tällöin ja sitä heille leikatessa samat muistot tulevat mieleen.. yököttää ja ällöttää ja surettaa.

Onko sinulla mitään ruokaa, mikä inhottaa pelkän muiston takia?

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelsiinivanukas. Oksensin.

42/116 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain josku alle 10 vuotiaana aivotäräyksen ja söin sen jälkeen jonku maustetun tonnikalasäilykkeen jonka sitten oksensin pahoinvoinnin vuoksi. En ole sen koomin voinut sietää maustettuja tonnikaloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/116 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt ruoka, mutta monien suuri herkku eli raaka taikina. Lapsena söin, lähdin leikkimään ja hyppelemään ja oksensin; sen jälkeen en ole taikinaa syönyt.

44/116 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi mitenkään juomaan kaura"maitoa".

45/116 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italianpata ja vesimeloni.

Italianpadassa oli jokin kuvottava mauste. Oli hirveitä kun piti syödä lautanen tyhjäksi. Tein aina sitten niin että otin just ruokalusikallisen ja söin vaan jotain näkkärii, sit ihan ruokatauon lopussa lusikallinen suuhun ja oksennusta pidätellen suorinta päätä vessaan. En ole vieläkään pystynyt edes maistamaan sitä. Ikää 34v.

Vesimelonia olen maistanut, mutten kyllä edelleenkään pidä mausta. Haju sen sijaan on ihan ok :D

46/116 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananas. Oksensin kerran ruokapöydässä lapsena, syötyäni ruokaa jossa oli ananasta. Menee inhon väreet aina kun vaikkapa mies laittaa pizzaansa ananasta. Muistan että se oli hyvää ennen kuin tuo oksennustilanne tapahtui, joten harmittaa että en pysty syömään sitä enää.

47/116 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa. Hoitopaikassa laitettiin maksamakkaraa leivän päälle ja se oli tosi ällöttävää. En pysty syömään maksaa tänä päivänäkään vaikka olen jo 30.

Myös hoitopaikan makaronilaatikossa oli jokin outo sivumaku, mutten ole paikantanut sitä vielä. Joku outo mauste siinä oli, ja olen sen maistanut jälkeenpäinkin mutten pysty sanomaan mikä se on.

Joo ja koulussa pakotettiin syömään kaikenlaista, ja olin usein se joka oli vielä tunnin-parinkin jälkeen sen kylmän ruokalautasen kanssa ruokalassa kun en vaan pystynyt nielaisemaan kyseistä ruokaa ilman yökkäysrefleksiä. Tällaisia ruokia olivat mm. janssonin kiusaus ja veriletut.

48/116 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

katkaravut

49/116 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran lapsena pakotettiin syömään munuaisia ja vielä sellaisia kokonaisia, yök! Itkin ja söin, mutta sen jälkeen en ole syönyt koskaan. Samoin sienikastike oli mukulana todella ällöruoka, mutta nykyisin menee.

50/116 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattikeitto

Minun aikanani peruskoulussa pinaattikeittoa oli tasan kerran. Ikävä kyllä tämä yksi kerta se oli valmistettu erittäin väärin (ainut ainesosa jonka kanssa koulu ei ollut ollut ekstrapihi oli maito) eikä sitä pystyneet kuvotukseltaan syömään edes opettajat. Ja kun sitä maitokeittoa menit lautasellesi pistämään, niin sehän sitten syötiin myös.

Koko idea pinaattikeitosta kuvottaa.

51/116 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskiaispullat, söin niitä lapsena yhtenä laskiaisena varmaan kolme ja seuraavana yönä iski vatsatauti :( Hyh, tekee pahaa edes nähdä niitä.

Vierailija
52/116 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä- ja siskonmakkarakeitot, tilliliha ja kinkkukiusaus.

Vierailija
53/116 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitajalla oli AINA lisukkeena niitä samoja pakastekasviksia. Herne,vihreä papu, kukkakaali ja porkkana viipaleet. Ja siihen viereen pussimuusi, halvin mahdollinen, yök!

Kerran erehdyin ostamaan tuon pakastesekoituksen, hyi mikä flash back maistaessa! :D

Vierailija
54/116 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piimä. Join vahingossa mummini piimälasista jota luulin omaksi maitolasikseni. Hirveä järkytys kun luulin että maito oli hapantunut. En vieläkään pysty juomaan piimää.

Kiinankaali. Sain oksennustaudin sen jälkeen kun olin syönyt kiinankaalisalaattia.

Vierailija
55/116 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilliliha. Risotto koulussa, jossa oli herne-, maissi- ja paprikasekoitus.

Vierailija
56/116 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakaalin ja munakoison maut missä tahansa 😁 Roskiin menee........

Vierailija
57/116 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 70-luvulla koulussa pääsin vihdoin maistamaan himottua herkkua eli kalapuikkoja. Kotona niitä ei koskaan saanut, mutta olin kuullut kaverien kehuvan. Paha vaan, että satuin saamaan satsin keskeltä kalapuikkoja, jotka olivat jääneet kylmiksi ja raaoiksi. Oli pakko syödä, ja meni todella monta vuotta, että maistoin seuraavan kerran. Nykyään, kun joskus lämmitän itselleni kalapuikkoja, paistan ne edelleen ihan karrelle, varmuuden vuoksi.

Vierailija
58/116 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattiletut, tuo monen lapsen herkku oli minun painajaiseni. Hoitotäti tunki lapsena väkisin niitä suuhuni ja piti kasvoista ja kurkusta kiinni niin että oli pakko niellä. Oksensin ja sain risusta takapuolelle. Edelleen pinaatin hajukin saa oksennuksen kurkkuun.

Vierailija
59/116 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan pakastepyttipannu, sellainen missä on sellaisia kuutioin muotoisia perunoita, makkaran paloja.. jotain muutankin varmaan seassa? Sain oksennustaudin joskus lapsena syötyäni tätä (varmaan ihan sattumaa), ja vielä tänäkin päivänä ällöttää jo kyseisen ruoan haju.

Vierailija
60/116 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo monen muunkin inhokki eli kesäkeitto :( Lämmin maito ja siinä lilluvat kasvikset,yök! Kotona pakotettiin syömään ja vaikka keitto oli tehty tuoreista kasviksista niin.... En ymmärrä myöskään miten maidossa lilluvat laskiaispullat ovat monen mielestä herkkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi