Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruoka/maku, mitä et voi sietää jonkun lapsuuden kokemuksen jälkeen?

Vierailija
03.06.2017 |

Minulla vesimeloni. Olin pienenä 4 viikkoa lastensairaalassa ja siellä iltapalalla oli hyvin usein vesimelonia. Iltapala oli pakko syödä. Itkin koti-ikävääni ja mussutin sitä melonia kun tädit sanoi että syötävä on.
Itkin ja söin..=((
Omat lapseni haluavat vesimelonia silloin tällöin ja sitä heille leikatessa samat muistot tulevat mieleen.. yököttää ja ällöttää ja surettaa.

Onko sinulla mitään ruokaa, mikä inhottaa pelkän muiston takia?

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen liha ja savukala. Äitini on kasvissyöjä joten olen vuosia syönyt kasvisruokaa. 10-vuotiaana eka kokemukseni lihaan oli maksalaatikko. :D Sitten lihapullat. En ole vieläkään oppinut mitään lihaa syömään. Maito juotuna oli myös melkoinen shokki, meillä juotiin aina kotona vettä tai itse tehtyä mehua.

Vierailija
22/116 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro joka oli lapsena pakko syödä hoitopaikassa. Keltainen jaffa, pelkkä ajatuskin oksettaa. Silakkapihvit....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punajuuri! Alakoulussamme 80-luvun alussa menetti ruokavälitunnin, jos ei syönyt lautasta tyhjäksi ja olin jo kärsinyt rangaistukseni punajuurista, jotka eivät yksinkertaisesti vain uponneet. No, laskiämpäriä oli vahtimassa koulun pelätyin miesopettaja, joka pakottaa syömään ne punajuuret. Nielaisen - ja kaikki nousee takaisin uusintaotteluun. Tämä herra pitää minulle vielä saarnan Afrikan nälkäänäkevistä lapsisita ja viimein saan mennä. Minulla on oksennusta suu täynnä, ulos menevän käytävän kaikki vessat ovat varattuja ja säntään ulos, jossa suoritan tyhjennysoperaation pihametsään ja keskelle pienempien leikkejä - anteeksi siitä!

Piti elää lähemmäs nelikymppiseksi, ennen kuin punajuurta on voinut syödä, lähinnä Lindströmin pihveissä, mutta se ei kuulu vieläkään mihinkään erikoisiin ensteks-herkkuihin...

M 42

Vierailija
24/116 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vispipuuro, kamala koostumus, maku... hyih. Lapsena menin ottamaan ison annoksen, kun se oli niin kauniin väristä, mutta meinasi itku tulla, kun kaikki oli pakko syödä.

Vierailija
25/116 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito, juotuna. Sokeri.

Vierailija
26/116 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bounty-kookossuklaapatukka.

Olin ala-asteella bussissa matkalla luokkaretkelle Ähtäriin. Vedin matkalla Bountya ja tuli järkky matkapahoinvointi. Vieläkin yhdistän kookossuklaan maun yrjöön.

Vierailija
27/116 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oregano

Vierailija
28/116 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aperita - sillä tuli vedettyä alaikäisenä vuonna -90 ensimmäiset kunnon kännit ja sitä ei ole pystynyt sen jälkeen edes maistamaan...

Vierailija
29/116 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mitä isä työnsi kielellään suuhuni, jotta sai kielarin.

Tarkoitin että aika moni ruokaan liittyvä asia kuvottaa. Ja miten kukaan voi harrastaa suuseksiä sillä samalla suulla jolla syödään?

Vierailija
30/116 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskisoosi ja koulun kanaviillokki. Jauhoin lihapaloja loputtomiin, ettei tarvitsisi nielaista ja jemmasin kuivat köntit poskiin. Ruokailun loputtua kävin sitten sylkemässä vessan roskikseen.

Läskisoosia en ole koskaan tehnyt tai syönyt aikuisena, kanaviillokkia kyllä, oli hyvää.

Vierailija
31/116 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun inhokki oli pienenä porkkanavalkokastike. Valkokastike, jossa oli pieniä keitettyjä porkkanakuutioita. Olin leikkikoulussa 70 luvun alussa ja silloin pakotettiin syömään kaikki, mitä alutasella oli. Pöydästä ei tosiaankaan noustu ennen, kun lautanen oli tyhjä. Tänä päivänä varmasti tuotakin voisin syödä, enkä tiedä, mikä siinä kastikkeessa oli se yökköjuttu, mutta silloin se oli kamalaa.

Ko. kastike tarjottiin keitetyn lenkkimakkaran kanssa ja olin aina se viimeinen pöydässä.

Itkien ja oksennus kurkussa sain sen kamalan annoksen syötyä.

Vierailija
32/116 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro. Keskiviikkoisin oli ala-asteaikoina puuroaamu ja se syötiin vaikka nenästä kiinni pitäen ja sitten kouluun. En ole koskaan pitänyt kaurapuurosta erityisemmin, mutta tuon jälkeen oksennus nousi monesti kurkkuun, kun joku muu kokkasi kaurapuuroa itselleen ja haju leijui nenääni.

Vierailija
33/116 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaan edelliseen: lautasella

Vierailija
34/116 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun inhokki oli pienenä porkkanavalkokastike. Valkokastike, jossa oli pieniä keitettyjä porkkanakuutioita. Olin leikkikoulussa 70 luvun alussa ja silloin pakotettiin syömään kaikki, mitä alutasella oli. Pöydästä ei tosiaankaan noustu ennen, kun lautanen oli tyhjä. Tänä päivänä varmasti tuotakin voisin syödä, enkä tiedä, mikä siinä kastikkeessa oli se yökköjuttu, mutta silloin se oli kamalaa.

Ko. kastike tarjottiin keitetyn lenkkimakkaran kanssa ja olin aina se viimeinen pöydässä.

Oi, sinulle kaikkien näiden luettujen kokemusten jälkeen menee enimmät säälipisteet..=(

Siis valkokastike, missä keitettyjä porkkanapaloja??? Yärks!!

-ap

Vierailija
35/116 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin joskus lapsena pop corneja niin paljon, että oksensin. Nyt aikuisenakaan en kykene niitä syömään. Mielestäni ne haisevat oksennukselle :D

Vierailija
36/116 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro , koulussa sangosta otettiin kauhalla jäi kiiltävät reunat oli niin paksua könttiä..nieleskelin purematta vedet silmissä. Hyi kauhistus!

Vierailija
37/116 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki liharuuat, kun tajusin, että ne eläimet tapetaan.

Vierailija
38/116 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakkalaatikko. Koulussa opettaja pakotti syömään, söin sen siis väkisin, ja jostain syystä mua alkoi oksettaa, ja oksensin sen ruuan. Ei tänäkään päivänä silakkalaatikko maistu. Ja olin jo lapsena ja olen edelleen melko kaikkiruokainen.

Toinen oli, kun mulle tuli oksennustauti ja olin sitä ennen syönyt sipsejä. Meni monta, monta vuotta ennenkun ne taas maistui.

Vierailija
39/116 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi, sinulle kaikkien näiden luettujen kokemusten jälkeen menee enimmät säälipisteet..=(

Siis valkokastike, missä keitettyjä porkkanapaloja??? Yärks!!

-ap

Kiitos:)

Valkokastike tai keitetyt porkkanat on ihan hyviä, mutta yhdistelmänä niin yök ja luotaan työntävän näköinen.

Vierailija
40/116 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotiaana eskarissa sain vatsataudin ja oksensin kaalikääryleitä.

Vieläkin haju, koostumus ja.. yök en pysty edes ajattelemaan. Sen jälkeen en ole koskaan syönyt niitä. Enkä oikeastaan pysty edes ajattelemaan tätä asiaa.. Hyyii kääryleitä..

Nytkin melkein meinaa laatta lentää kun tätä kirjoitan. 

N41

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän