Eikö ole törkeetä, että kiltti lapsi saa vain välttävän ympäristön huomioinnista koulutodistukseen
koska hänellä on jotain add-asperger-tyyppistä oireilua? Siis tälle ei voi mitään. Kaikki "normaalit" vaan kuulee kaikki ohjeet joita annetaan. Eli oikeasti toi ruksi on sellainen "onko lapsellasi diagnoosi (tai aihetta siihen) vai ei" -ruksi.
Kommentit (69)
Muita ajattelemaan sillä tavalla, että jos joku on keksinyt tuollaisen vitun arvostelutaulukon niin se joku on varmaan vittu joku einstein ja jumalasta seuraava ja taulukko on totuus, olet huono paska, jos se ruksi ei ole vähintään hyvässä! Vittu mä olen eri mieltä ja koululaitos sais pyyhkiä persettään käytökseen liittyvällä ARVOSTELULLA. Se ope ei tiedä lapsen kotioloistakaan välttämättä mitään ja kehtaakin silti arvostella lapsen käytöstä. Lapsen vikahan se ei ole, vaan kodin. Mutta kodit syyttelee lasta, jos on kasi käytöksessä nim. kokemusta on.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lapsen HOJKS:aan on kirjattu tavoitteista ja niiden arvioinnista?
Miksi et vastaa tähän?
En tajua mikä vitun hojks? Ja mistä sen löytää? Ja se on varmaan tiuhaa tekstiä, mitä mä siitä tänne referoisin?
apJos et kerran tiedä, niin sun lapsella ei ole mitään diagnoosia, joka opettajan pitäisi ottaa huomioon opetuksen suunnittelussa ja lapsen arvioinnissa.
Googlasin tuon ja siitä sanottiin, että sitä voidaan noudattaa vaikkei lapsella olisi mitään diagnoosia ja kai mä nyt itse tiedän sua paremmin, että opella on ollut käytössään tai ainakin miettii edelleen keinoja joilla tukea tätä asiaa.
Ja siis aivan sama mikä rasti lapsella on, tiedänhän mä itse, miten asiat ovat, vaikka se ois se huonoin lapsi ois mikä on. Ei se nyt sitä tarkoita, että ajattelisin, ettei tartte kehittyä, se vain tapahtuu minusta koska jokainen haluaa olla hyvä. Paras. Tai ainakin en ole nähnyt, että lapsipa päättäisi velttoilla tuossa tahallaan. Siitä saa sellaisen kuvan, että tässäpä itse ilkimys, ei huomioi ympäristöään. Ai jaa?
apTotta kai opettaja miettii jokaisen lapsen kohdalla keinoja, joilla tukee lapsen oppimista. Se on hänen työtään ja siihen hänet on koulutettu. Koska lapsellesi ei ole laadittu henkilökohtaisen opetuksen järjestämistä koskevaa suunnitelmaa, hänen arvioinnissaan käytetään samaa arviointiasteikkoa kuin kaikilla muillakin lapsilla.
Miten niin totta kai, mitä hyötyä jostain vittu "ympäristön huomioon ottamisesta" on KOULUTODISTUKSESSA???!!! Ymmärrän jonkun eskarilaisen vasukeskustelun pohjalle sen, mutta kolmasluokkalaisella ei tarttis tollasia olla.
ap
Ympärilleenkö sitä pitäis vittu koulutunnilla katella, kyllä mä sanon pojalle, että hoidat vain sen oman oppimisesi etkä häiritse muita, enempää ei tartte tehdä!
ap
Ryhmätyöt on pojalle erityisen vaikeita kun osa ohjeista tulee muilta lapsilta. Ei kuule niitä, koska vajoaa ajatuksiinsa. Ja sitten häpeää, kun ei taaskaan tiedä, mitä piti tehdä ja luokan tytöt näsäviisastelee kuulemma :( No tietty. Ja häpeästä seuraa huonommuudentunne ja suru jne. Mutta tärkeintä on se, että se ope sai nyt euksia, että huonosti sujuu.
ap
Toivon pojan puolesta, että ne ryhmätyöt loppuu tai siis vähenee mahdollisimman pian. Poika ei kuitenkaan tule soveltumaan aloille, joissa työ tehdään ryhmätyönä ainakaan tuohon tapaan. (Enkä siis kritisoi sitä tapaa, ne ei vain sovi hänelle).
ap
Mullehan siis lapsena tolkutettiin että tuonkaltaisesta kärsimyksestä olisi jotain hyötyä. En tajunnut, että ei tule olemaan. En kuitenkaan mene aloille, joissa on vihaamiani elementtejä. Ihminen saa sen verran valita. Eikä ole pakko poistua pahasti mukavuusalueeltaankaan, jos löytää oman juttunsa. Siihen kannustan. Mua ei kannustettu ollenkaan sellaiseen, ei mihinkään mikä ois sopinut mulle, ei mihinkään omaan.
ap
Lapsi kestää kiltisti vielä ne mielestään hirveät ryhmätyöt ja kannustukseksi tulee huono ruksi siitä! Hienoa Suomen koululaitos!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lapsen HOJKS:aan on kirjattu tavoitteista ja niiden arvioinnista?
Miksi et vastaa tähän?
En tajua mikä vitun hojks? Ja mistä sen löytää? Ja se on varmaan tiuhaa tekstiä, mitä mä siitä tänne referoisin?
apJos et kerran tiedä, niin sun lapsella ei ole mitään diagnoosia, joka opettajan pitäisi ottaa huomioon opetuksen suunnittelussa ja lapsen arvioinnissa.
Googlasin tuon ja siitä sanottiin, että sitä voidaan noudattaa vaikkei lapsella olisi mitään diagnoosia ja kai mä nyt itse tiedän sua paremmin, että opella on ollut käytössään tai ainakin miettii edelleen keinoja joilla tukea tätä asiaa.
Ja siis aivan sama mikä rasti lapsella on, tiedänhän mä itse, miten asiat ovat, vaikka se ois se huonoin lapsi ois mikä on. Ei se nyt sitä tarkoita, että ajattelisin, ettei tartte kehittyä, se vain tapahtuu minusta koska jokainen haluaa olla hyvä. Paras. Tai ainakin en ole nähnyt, että lapsipa päättäisi velttoilla tuossa tahallaan. Siitä saa sellaisen kuvan, että tässäpä itse ilkimys, ei huomioi ympäristöään. Ai jaa?
ap
Kuule ap, mun lapsella ei ole mitään diagnoosia, silti se HOJKS tehty jo vuosia sitten. Nimenomaan sen hitaan puheenoppimisen ja ohjeiden ymmärtämisen vuoksi. Tehtiin jo 4-vuotiaana. Yhteisymmärryksessä päiväkoti ja moniammatillinen työryhmä (siinä mukana puheterapeutti, toimintaterapeutti ja lasten psykiatri ja lto plus kelto, tutkivat pojan alkuun, sitten pari palaveria ollut). Et mihinkään ole ottanut yhteyttä jos lapsella vaikeuksia? Onko ollut päiväkodissa ennen koulua? Ei siellä huomattu mitään? Edelleen se 29 jonka lapsi ei ihan ikäryhmäisten tasolla. Mun lapsi kyllä normaali kotona mutta ryhmässä toimiminen ohjeiden mukaan ollut se vaikein, ja puheessa unohtuu usein koo-kirjain vaikka osaa.. tee tule tilalle.
Totta kai opettaja miettii jokaisen lapsen kohdalla keinoja, joilla tukee lapsen oppimista. Se on hänen työtään ja siihen hänet on koulutettu. Koska lapsellesi ei ole laadittu henkilökohtaisen opetuksen järjestämistä koskevaa suunnitelmaa, hänen arvioinnissaan käytetään samaa arviointiasteikkoa kuin kaikilla muillakin lapsilla.