Puoliso haluaisi 3.lapsen, minä en
Säännöllisestä ehkäisystä huolimatta saatan olla raskaana, kuukautiset myöhässä, tuntemukset samankaltaisia kuin 2 aiemmassa raskaudessa.
Mieheni haluaisi kolmannen lapsen, minä en. Meillä on 2 lasta: tyttö 6v ja poika 3v. Lapset ovat ihania, terveitä ja nyt jo hyvin omatoimisia. Meillä miehen kanssa on molemmilla hyvät, vakituiset, mielenkiintoiset työt.
Meillä on hyvä parisuhde ja keskusteluyhteys. Hän tietää, etten halua enää lapsia ja on aiemmin tyytynyt siihen. Nyt toivo selvästi heräsi ja mahdollisen raskauden keskeytys tuntuisi sanojensa mukaan todella pahalta.
En halua enää lapsia. En millään haluaisi olla enää raskaana, synnyttää tai hoitaa vauvaa. Isommat lapset ovat ihania, mutta vauva-aika oli epämiellyttävä. Pelkään kuitenkin sitä, minkälaisen juovan raskauden keskeytys jättäisi mieheni ja minun välille. Pelkään kuollakseni voisiko se jopa kaataa avioliittomme? Ainoa syy miksi antaisin mahdollisen raskauden jatkua olisi mieheni toive, tunnen olevani umpikujassa.
Muita vastaavan tilanteen kokeneita, mitä te teitte?
Kommentit (128)
Ei ap ole läpeensä lapsivihamielinen kun on synnyttänyt 2 lasta. Kyllä varmasti kolmattakin rakastaisi.
Vierailija kirjoitti:
Muistele esim
-synnytyksen jälkeen pientä tuhisijaa vieressä
-pieniä sormia ja varpaita
-vauvan tuoksua
-ensimmäistä hymyä
Mä en lämpene näistä kyllä millekään. Tai siis ihan jees, kunhan se ei ole oma ja 50-99% minun vastuullani.
Lapsivihamieliseksi en tunnustaudu, mutta en ole koskaan ollut erityisen ihastunut vauvoihin. Omat lapset olivat suloisia vauvoina, mutta vielä rakkaampia nyt isompina. Kiitos monipuolisista vastauksista, oma kantani oikeastaan vain vahvistui niiden myötä.
En ole teettänyt sterilointia koska en vielä täytä sen kriteerejä. Kävin lääkärissä ja sain lähetteen lääkkeelliseen keskeytykseen. Teille, jotka ehdotitte teettämään tuon salassa, kipuja ja vuotoa voi olla runsaastikin. En pystyisi enkä haluaisi mitenkään salata asiaa puolisoltani.
t:ap
Vierailija kirjoitti:
Lapsivihamieliseksi en tunnustaudu, mutta en ole koskaan ollut erityisen ihastunut vauvoihin. Omat lapset olivat suloisia vauvoina, mutta vielä rakkaampia nyt isompina. Kiitos monipuolisista vastauksista, oma kantani oikeastaan vain vahvistui niiden myötä.
En ole teettänyt sterilointia koska en vielä täytä sen kriteerejä. Kävin lääkärissä ja sain lähetteen lääkkeelliseen keskeytykseen. Teille, jotka ehdotitte teettämään tuon salassa, kipuja ja vuotoa voi olla runsaastikin. En pystyisi enkä haluaisi mitenkään salata asiaa puolisoltani.
Sanoit olevasi 36v. Sterilisaation saa jos on synnyttänyt 3 lasta TAI 30-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Kipuja ja vuotoja voi olla runsaasti myös keskenmenossa.
Miksi te abortinvastustajat ulvotte, että ap:n pitäisi katkaista piuhat? Sterilisaatiosta on paljon vähemmän haittaa miehelle kuin naiselle!
Vai vielä miehen, joka ei ei halua aborttia, pitäisi mennä vasektomiaan. Aargh. Ap:n miehelle voi hyvinkin käydä niin ettei pysty asumaan enää ap:n kanssa ja löytää uuden puolison jolle lapset eivät ole riesa....
Kyllä meillä naisilla on paljon valtaa! Niin monilla "pettää" ehkäisy ja otetaan vastaan lapsia niin monta kuin on päättänyt saada halusi mies tai ei.. Mutta auta armias jos mies haluaisi lapsen pitää ja nainen ei..
Mä toivon vaan että kuolinvuoteella muistatte ne elintärkeät työprojektit joilla näitä itsellenne selitätte. Ja että parisuhde on todella noin hyvällä pohjalla kuin mitä annat ymmärtää.
Järkyttävää että miehen pitäisi hyväksyä abortti eikä saisi mitenkään reagoida siihen.
Hyvä ao! Kuulostaa siltä että teet oikean ratkaisun.
Abortti on pienempi paha kuin ei-toivottu lapsi
Siis.. saatat olla raskaana? kuukautiset myöhässä, ja sinä et ole tehnyt testiä vaan murehdit etukäteen tietämättä, onko sinulla murehdittavaa vai ei.
Joka tätä asiaa (raskaana K/E) murehtii etukäteen, murehtii 50% todennäköisyydellä turhaan.
Tee nyt testi, hyvä ihminen.
Huoh ap teki positiivisen testin pari päivää sitten. Lapsi on ei - toivottu VAIN ap:lle ja VAIN työkuvioiden takia. Työkuviot on aina järjestettävissä ja äitiysloma kestää alle vuoden.
Tämä olisi minun painajainen!
Meillä on 2 lasta ja kaikki erittäin ok. Jos tulisin ehkäisystä huolimatta raskaaksi niin tekisin abortin sillä en halua enää ikinä olla raskaana, synnyttää ja imettää ym ym. Vauva-ja pikkulapsiaika oli ihanaa mutta en halua enää sitä elämänvaihetta kokea uudestaan...se juna meni jo.
Oliko ap 36v? Entä jos raskaus ei sujukaan hyvin, synnytyksessä menee jokin pieleen ja entäs jos 3.lapsi ei olekaan terve? Emtä jos tuleekin ero?
Niin kauan kun meidän perheessä se olen minä joka on raskaana ja synnyttää niin minä myös päätän lapsien määrän. Jos mies haluaa lisää lapsia niin hän on vapaa tekemään sen jonkun toisen naisen kanssa.
Jos v.2017 Jumala ja/tai mies haluaa lapsen niin naisen osa on vain sopeutua ja rakastaa maailman tappiin asti. Juuuuuu....
Vierailija kirjoitti:
Vai vielä miehen, joka ei ei halua aborttia, pitäisi mennä vasektomiaan. Aargh. Ap:n miehelle voi hyvinkin käydä niin ettei pysty asumaan enää ap:n kanssa ja löytää uuden puolison jolle lapset eivät ole riesa....
Sehän olisikin somaa, kun hylkäisi jo olemassa olevan perheensä ja alkaisi pakertaa vauvoja jonkun uuden vauvahöpsön kanssa. On se ihmeellistä, miten eri tavoin ihmiset vastuun ymmärtävät.
Lasten saaminen ei ole asia, jossa voi tehdä kompromisseja. Jos toinen haluaa ja toinen ei, ainoa vaihtoehto on ero. Ymmärrän aloittajaa oikein hyvin. Ei lapsia tehdä tähän ylikansoitettuun maailmaan, jos ei itse halua. Ihan samalla tavalla sekin on väärin, jos nainen ei tee aborttia, vaikka mies haluaisi, ja sitten nainen kuitenkin kaipaa elatusmaksuja tai muuta. Ketään ei voi pakottaa lapsen vanhemmaksi vasten tahtoaan. Alkiolle on paljon parempi olla syntymättä kuin syntyä ei-haluttuna ja jäädä huonolle kohtelulle. Aloittajan tapauksessa ainoa mahdollisuus pitää lapsi olisi ollut, jos mies olisi luvannut jäädä heti 4kk jälkeen koti-isäksi siihen asti, että lapsi menee hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän olisikin somaa, kun hylkäisi jo olemassa olevan perheensä ja alkaisi pakertaa vauvoja jonkun uuden vauvahöpsön kanssa. On se ihmeellistä, miten eri tavoin ihmiset vastuun ymmärtävät.
Sitä paitsi mies saattaa lähteä silti, vaikka AP saisikin lapsen. Lapsen tekeminen vain siksi, ettei mies lähtisi on huutava vääryys lasta kohtaan. Hän syntyisi äidilleen ei-toivottuna ja isä ei töiltään ehdi hoitamaan. Hyvät lähtökohdat...
Vierailija kirjoitti:
Muistele esim
-synnytyksen jälkeen pientä tuhisijaa vieressä
-pieniä sormia ja varpaita
-vauvan tuoksua
-ensimmäistä hymyä
Mulla on teini. Ei ikinä uskoisi, millaisia puupäitä noista tuoksuvista rusovarpaista kasvaa. Ensimmäinen söpöilyvuosi ei korvaa seuraavia 19 vuotta, mutta tämä on vain minun mielipiteeni.
Huolestuttavaa että niin moni haluaisi että ap synnyttää lapsen jota ei selkeästi halua. Haluaisitteko itse syntyä tähän maailmaan äidille joka ei teitä todellakaan halua? Vituttaa nää abortinvastustajat.