Puoliso haluaisi 3.lapsen, minä en
Säännöllisestä ehkäisystä huolimatta saatan olla raskaana, kuukautiset myöhässä, tuntemukset samankaltaisia kuin 2 aiemmassa raskaudessa.
Mieheni haluaisi kolmannen lapsen, minä en. Meillä on 2 lasta: tyttö 6v ja poika 3v. Lapset ovat ihania, terveitä ja nyt jo hyvin omatoimisia. Meillä miehen kanssa on molemmilla hyvät, vakituiset, mielenkiintoiset työt.
Meillä on hyvä parisuhde ja keskusteluyhteys. Hän tietää, etten halua enää lapsia ja on aiemmin tyytynyt siihen. Nyt toivo selvästi heräsi ja mahdollisen raskauden keskeytys tuntuisi sanojensa mukaan todella pahalta.
En halua enää lapsia. En millään haluaisi olla enää raskaana, synnyttää tai hoitaa vauvaa. Isommat lapset ovat ihania, mutta vauva-aika oli epämiellyttävä. Pelkään kuitenkin sitä, minkälaisen juovan raskauden keskeytys jättäisi mieheni ja minun välille. Pelkään kuollakseni voisiko se jopa kaataa avioliittomme? Ainoa syy miksi antaisin mahdollisen raskauden jatkua olisi mieheni toive, tunnen olevani umpikujassa.
Muita vastaavan tilanteen kokeneita, mitä te teitte?
Kommentit (128)
Tottakai avioliitto kaatuu jos tappaa toisen lapsen vaikka toinen sitä haluaa. Tai jos avioliitto ei lopu niin oletko valmis huolehtimaan masentuneesta miehestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos 3. synnytys jättää vaikka pysyvät vauriot alapäähän niin että seksielämä kuolee ja mies lähtee joka tapauksessa?!! Siinä nainen siten on loppuikänsä kusessa kolmen lapsen yksinhuoltajana ilman seksiä.
Tuskinpa mies tuosta perheestä lähtee ilman että taistelee lasten huoltajuudesta. Kyllä oli taas hullu puolustuspuhe abortin kannattajalta.
Niin että miehen mieliksi pitäisi synnyttää, kärsiä mahdollisesti elämää runsaasti hankaloittavista vaivoista, mies lähtisi ja veisi vielä lapsetkin mukanaan? Että kuula kalloon vaan synnytyskoneelle?
Älä missään nimessä pidä lasta, jos et häntä halua. Sinä olet se, joka olisi raskaana ensin 9kk, synnyttää, imettää, jää vanhempainvapaalle, huolehtii seuraavat 20v.... Huhhuh! Miehesi voisi erota heti lapsen synnyttyä kuten Minkkinen teki.
Älä ota riskiä! 3 lapsen kanssa on RANKKAA!
siis ethän sä ole ilmeisesti edes tehnyt raskaustestiä? :D
Miksi olet siis vihjannut jostain mahdollisesta raskaudesta miehellesi jos tiesit reaktion?
Raskauden ollessa todellinen tekisit tietysti abortin ja sanoisin miehelle ettet ollut raskaana/sait keskenmenon tms. Ihan sun oma päätös se on.
Ap on tehnyt positiivisen raskaustestin. Katsokaa sivulta 4
No jos mies sut ton takia jättäis ni kuule hyvä vaan että jättäis, sillon hän ei osaisi asettua asemaasi eikä rakastaisi sinua aidosti.
No sitten te eroatte. Et sinä voi toisen mieliksi alkaa synnytyskoneeksi.
Olen ollut samanlaisessa tilanteessa.Abortin tein. Edelleen olemme miehen kanssa yhdessä.
Jos lapsi on tulossa niin anna tulla.
En ikinä voi käsittää että minä minä minä ja helppo elämä laitetaan vastakkain ihmiselämästä päättämisen kanssa.
Ja miehesi on sitoutunut niin en voi käsittää mikä itsekäs sonta olet jos et lasta ota vastaan.
Huhhuh!
Muistele esim
-synnytyksen jälkeen pientä tuhisijaa vieressä
-pieniä sormia ja varpaita
-vauvan tuoksua
-ensimmäistä hymyä
Muistuttaisin miestä, ettei ole mitään takeita, että lapsi on terve. Tämän mahdollisuuden miehet usein unohtavat kuten myös sen, että sairaan lapsen todennäköisyys kasvaa kun naisella alkaa olla ikää.
Jotta muut voisivat välttyä samalta, voisitko ap kertoa, mikä ehkäisy teillä oli käytössä?
Miksi et ollut tehnyt sterilisaatiota jos et todellakaan enempää lapsia halua?
Itse syön pillereitä vielä 43-vuotiaana, mutta abortin tekemiseen mulla ei oliskaan mitään esteitä eikä hidasteita. Olen lapseton ja kun vihdoin 30v olisin saanut sterin niin mulla todettiin parin vuoden pilleritauon aikana endometrioosi, mikä pysyy kurissa e-pillereillä.
Vierailija kirjoitti:
Muistuttaisin miestä, ettei ole mitään takeita, että lapsi on terve. Tämän mahdollisuuden miehet usein unohtavat kuten myös sen, että sairaan lapsen todennäköisyys kasvaa kun naisella alkaa olla ikää.
Huomaa kuinka suvaitsematon olet.
Ihan järkyttävää tekstiä ihmisiltä.
Mikä teillä on elämän tarkoitus?
Mitä elämästä lopulta jää jäljelle? Ura, raha vai se että oli helppoa ja kaikki meni niin kuin itse halusin?
Niin, miksei Ap ole kertonut mikä ehkäisy?
Jos mulla ehkäisy pettäisi, en tekisi aborttia mutta vaatisin mieheltä oikeiden nuolettaa pilluani aina kun haluan jollakulla toisella, ellei hän suostuisi siihen jatkossa koska tahansa pyydän siitä hyvästä että suostuisin lapsen pitämään. Vain se voisi auttaa jaksamaan ei-toivotun lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa kuinka suvaitsematon olet.
Ihan järkyttävää tekstiä ihmisiltä.
Mikä teillä on elämän tarkoitus?
Mitä elämästä lopulta jää jäljelle? Ura, raha vai se että oli helppoa ja kaikki meni niin kuin itse halusin?
Tämä muistutukseni liittyi myös siihen, että miehen häipymisen todennäköisyys kasvaa jos lapsi on vammainen. Tutustu tilastoihin jos et usko. Sittenpä se lasta haluamaton nainen on yksinään kiinni siinä loppuelämänsä eikä vain 18v.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai avioliitto kaatuu jos tappaa toisen lapsen vaikka toinen sitä haluaa. Tai jos avioliitto ei lopu niin oletko valmis huolehtimaan masentuneesta miehestä?
Eipä tällaisista asioista olla huolissaan silloin kun nainen haluaa pitää lapsen ja mies ei.
Silloin abortti onkin vaan pikkujuttu 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tällaisista asioista olla huolissaan silloin kun nainen haluaa pitää lapsen ja mies ei.
Silloin abortti onkin vaan pikkujuttu 😉
Kun varoitetaan että vastoin omaa tahtoa tehty abortti voi masentaa tms niin täällä hyeenalauma huutaa ettei pidä paikkaansa
Vierailija kirjoitti:
Muistele esim
-synnytyksen jälkeen pientä tuhisijaa vieressä
-pieniä sormia ja varpaita
-vauvan tuoksua
-ensimmäistä hymyä
Muistele myös sitä, kun et itkulta saanut nukuttua puoleen vuoteen. Sitä, kun jalat särkivät, potkut saivat sinut juoksemaan vessaan varttitunnin välein ja selkäoli tappavan kipeä. Sitä, kun uhmaikäinen makaa lattialla ja kirkuu, potkii ja puree.
Luojan kiitos tuo (ja murrosikä) on takana.
Mitä lääkäri sanoi?