En lähde huomenna perheen mukana miehen sukulaisiin
Kommentit (126)
Kyllä minusta aikuisen ihmisen pitää osata vähän tunteitaan hillitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta aikuisen ihmisen pitää osata vähän tunteitaan hillitä.
Olen samaa mieltä, mutta itsensä sopii tuntea myös. Jos on valinnut puolison, jonka naama lähinnä ällöttää, niin kun se ällöttää (reissutilanteet) niin paljon että koko ajan menisi raivoamiseksi, niin vaihtoehdot ovat lähinnä kai erota tai ei mennä sille reissulle. Arjessa siedän noita hiukan paremmin, joten en vielä eroa.
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Käyttäjä3500 kirjoitti:
Aikaisemmin mä en ois voinu tehdä tätä. "Sallia" sitä itselleni. Koska se on poissa lapsilta. Tekopyhää. Kun kuitenkin kaadoin sitten pahantuulisuuteni heidän niskaansa. Äitini malli.
Oletan että olet ap. Sait kätevästi tilanteen käännettyä äitisi syyksi.
Älä mene niihin juhliin. Kaikilla on mukavampaa. Pyydä lapsilta anteeksi, että olet käyttänyt heitä tunkiona.
Kaikilla on kivempaa kun perhe juhlii ja sinä olet kotona. Miehen ei tarvitse selittää poissaoloasi sen kummemmin kuin "X ei päässyt tulemaan". Mitä enemmän sinun poissaoloasi vatvotaan siellä, sen ikävämmät juhlat.
Sinun on hyväksyttävä sekin, että sinua ei ehkä kaivata siellä lainkaan ja että poissolosi syy (et halua pakata, koska jotain voi unohtua ja haudot päiväkausia pahaa tuulta) ei kiinnosta ketään.
No on se mallioppimista ja sitä, etten ole saanut valita tunnetilojani enkä sitä, mistä asioista pidän, vaan kaikesta on kuulunut pitää, jos se on "oikein". On tapakasvatusta, että juhliin mennään, jos on kutsuttu, mutta se ei sitten ollut tapakasvatusta, että äiti sai käyttää minua tunkiona, koska ilmeisesti tavoista kiinnipitäminen vitutti?
Minusta olisi ihan hienoa jos lapsillani olisi mukava reissu ja juhla muiden kanssa ilman minuakin, vaikka hiukan haikeaakin, tavallaan. Mutta omapa on valintani.
Miehen puolelta olen käynyt vain hänen vanhempiensa juhlissa ja sitten heidän hautajaisissa. Kenenkään mieheni sisarusten, heidän lasten, serkkujen, tätien ja setien juhliin tai hautajaisiin en ole osallistunut. Mieheni on niissä käynyt vanhapoikaveljiensä kanssa.
Mieheni on ollut aina hyvin vähän sukunsa kanssa tekemisissä, mutta osallistuu kyllä juhliin. Minulle ei ole mitään suhdetta muodostunut keneenkään, joten en näe syytä kulkea kaikissa hippaloissa. Ja kun ne vielä kaiken lisäksi on aina jossain 500-700 km päässä. Lähde sinne koko perheen voimin. Matkat ja majoitus. Ei kiitos. Tämä systeemi on passannut meille oikein hyvin. Mitään perheriitoja ei ole aiheuttanut.
Ei olla mikään nuoripari. Vaan yhdessä oltu jo kolmekymmentä vuotta.
Eiköhän kaikki osaa ihan itte päättää milloin menee ja minne ilman että ilmoitta sitä tänne vieraille ihmisille ja kysyy vielä mieleipidettä.
Ihan pimeetä!!!
Vierailija kirjoitti:
Helpottaa, kun ei tarvitse mennä sinne teeskentelemään, että olen hyvällä tuulella. Ja huono tuuli ei siis mitenkään johdu heistä. Juhlat ovat vasta sunnuntaina, ollaan pitkänmatkalaisia.
ap
Olet vielä henkisesti pikkulapsen tasolla?
Leiki sitten legoillasi yksinäsi kotona ja anna aikuisten juhlia.
Ei miehenikään erityisesti pidä kaikista sukulaisistani. Mutta silti lähtee mukaani. Lapset tykkää nähdä serkkuja ja pikkuserkkuja , joten lasten iloisuus tulee ykkösenä .
Juhlat kestävät vain muutaman tunnin. Mies jaksaa ajaa autoa 5 h putkeen vaan siksi että saa nukkua omassa sängyssään.
Elämä on valintoja täynnä. Välillä voi tehdä asioita, joista ei tykkää.
Meidän suvussa on totuttu siihen, että osa sisaruksista on aina liikkeellä ilman puolisoa. Ei meilläkään mies koskaan lähde mihinkään sukujuhliin. Ei oman sukunsa, eikä minun suvun. Minun suku asuu kaukana nykyisestä asuinpaikkakunnastamme ja joudumme ylensä yöpymään . Hirveä vaiva miehen viihtymisestä ja toisaalta itsellä on juhlafiilis mennyttä, jos joutuu huolehtimaan toisen viihtymisestä. Huomattavasti parempi mennä yksin tai lasten kanssa. Veljeni vaimo ei myöskään koskaan käy sukujuhlissamme, vaikka asuu ihan vieressä. Ei se meidän muiden juhlatunnelmaa pilaa. kaikki on tottuneet siihen, ettei hän tule. Kukaan ei kysele veljeltä, että miksi ei tullut. Eikä kukaan kysele minulta, miksi mieheni ei tullut. Osa taas on aina puolisoineen. Kukin tyylillään.
Jonkinlainen ongelma tämä on sinulle kun haluat keskustella siitä.
Minulle muun oman perheen (pienten lasten) toivomukset (haluavat sinutkin mukaan ja hyvällä tuulella!) olisivat ensisijaisia.
Ehdithän myöhemmin elämässä olla yksin kotona!
yhdessä kirjoitti:
Minulle muun oman perheen (pienten lasten) toivomukset (haluavat sinutkin mukaan ja hyvällä tuulella!) olisivat ensisijaisia.
Lasten takia tätä mietinkin, en muuten. Mutta en usko, että olisin hyvällä tuulella, tänään olisi lähtö, mutta juhla vasta huomenna ja yöpyminen olisi toisen sukulaisen luona, jonka luona viihdyin aiemmin, mutta en enää. Emme ole samalla aaltopituudella, niin ei ole kivaa yöpyä paikassa, jossa on se tunne eri aaltopituuksista.
Käyttäjä3500 kirjoitti:
yhdessä kirjoitti:
Lasten takia tätä mietinkin, en muuten. Mutta en usko, että olisin hyvällä tuulella, tänään olisi lähtö, mutta juhla vasta huomenna ja yöpyminen olisi toisen sukulaisen luona, jonka luona viihdyin aiemmin, mutta en enää. Emme ole samalla aaltopituudella, niin ei ole kivaa yöpyä paikassa, jossa on se tunne eri aaltopituuksista.
Ja mieskin vain olettaa, että mä mielelläni yövyn siellä ja oli mennyt sanomaan, että sinne tullaan, kysymättä minulta mitään. Kuitenkin koen, ettei kyseinen emäntä pidä minusta, niin en ole sinne mielelläni menossa. Ei hän minulle mitään pahaa tahdo, olenhan mieheni lasten äiti, enkä ole tehnyt hänelle mitään pahaa, mutta vaistoan, että olen hänen mielestään jotenkin "viallinen", niin eipä tunnu miellyttävältä yöpyä kyseisessä paikassa.
ap
Mies pakkaa nyt yksin. Ai että on mukava katsoa kun ei tartte itse olla miettimässä, että mitä unohtuu yms. Yhdessä lähtiessä mies ei ikinä stressaa semmoisilla. Siis en tarkoita, että nytkään stressaisi, mutta ei myöskään osaa lohdutella mua kun mä stressaan pahalla mielellä niistä. Eipä tuu itselle syyllinen olo, jos jotain unohtavat, mitäs ei mieskin pitänyt kaikkia lankoja käsissään jämptisti, vaan ottaa rennosti!
ap
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä3500 kirjoitti:
yhdessä kirjoitti:
Ja mieskin vain olettaa, että mä mielelläni yövyn siellä ja oli mennyt sanomaan, että sinne tullaan, kysymättä minulta mitään. Kuitenkin koen, ettei kyseinen emäntä pidä minusta, niin en ole sinne mielelläni menossa. Ei hän minulle mitään pahaa tahdo, olenhan mieheni lasten äiti, enkä ole tehnyt hänelle mitään pahaa, mutta vaistoan, että olen hänen mielestään jotenkin "viallinen", niin eipä tunnu miellyttävältä yöpyä kyseisessä paikassa.
ap
No,jotenkin viallinen sinä oletkin..Onko sulla yhtään päivää jolloin olisit iloinen/tyytyväinen/onnellinen?
Eikä tule paha mieli siitäkään, että lähdetään liian myöhään ja tullaan perille 21.30 ja lapset haluaa uudessa paikassa viettää iltaa kun koitat tolkuttaa heille, että nyt pitää mennä nukkumaan, ja miestä ei vois vähempää kiinnostaa huoli lasten uniajoista.
ap
Ethän sinä ole ennenkään pakannut. Tai tehnyt mitään. Automatkoilla naama nyrpeänä suolat vihaa kaikille ja palstalle.
Tämä on ehdottomasti parempi näin. Saavat muut hengähtää pahasta tuulestasi. Ilmapiiri parempi ihan varmasti
Ketä syytät asiasta tällä kertaa: äitiäsi, vai isäsi vaimoa?
Kun siis itse olen yrittänyt sanoa, että ei kannata lähteä ollenkaan jos lähtö venyy, mutta miestä ei haittaa. No, nyt ei haittaa minua vaikka olisivat perillä 22.30, en ole siellä sitä näkemässä ja lapsia koittamassa saada petiin. Okei, ovat jo isompia nykyään, mutta kun olivat pieniä, niin jäänyt ihan traumat tuosta. Enkä minäkään haluaisi sitä iltaa väsyneenä ja nälissään viettää lapsia nukutellen yksin, niin annoin sitten valvoa ja mietin miten paska vanhempi olenkaan. En saa mitään hoidettua.
ap
Vierailija kirjoitti:
Eikä tule paha mieli siitäkään, että lähdetään liian myöhään ja tullaan perille 21.30 ja lapset haluaa uudessa paikassa viettää iltaa kun koitat tolkuttaa heille, että nyt pitää mennä nukkumaan, ja miestä ei vois vähempää kiinnostaa huoli lasten uniajoista.
ap
Lapsilla on 2,5kk lomaa.Eiköhän he kerkeä nukkumaan ihan tarpeeksi..
Vierailija kirjoitti:
Ketä syytät asiasta tällä kertaa: äitiäsi, vai isäsi vaimoa?
Ai olihan se tuolla jo mainittu, eli äitisi vika...
Jos jäät pois hyvällä mielellä, se on parempi kuin että lähdet kiukkuisena mukaan