Tekniikan amk pääsykoe ihan täys vitsi
Siis hitto mitä pelleilyä koko koe! Miksi tommosia edes pidetään? Taso laskenut aivan hitosti vuodesta 2010 millon sentään joutu miettimäänkin ja lukemaankin. Nyt jotain kumpi on suurempi: 101^3 vai 1000^2, selvitä muuttuja kahdesta kämästä yhtälöä, lyödään haastetta ja laitetaan toisen asteen yhtälö ja kaava vielä alle miten se lasketaan. Kaksi lasta oli pihalla ja vaaleatukkainen sanoi "minä olen tyttö" ja tummatukkainen sanoi "minä olen poika". Päättele kumpi on kumpi, jos vähintään toinen valehtelee. Enää ei mitata osaamista vaan sitä jonka hermot eivät kestä ja tekee jonkun huolimattomuusvirheen ja potkitaan ne pois hakijoista.
Kommentit (103)
Tässähän ei sinänsä kysymykseen vastattu
Vanha ketju, katsotaan vastaisiko joku. Huomasin että Riihimäellä alkavaan konetekniikan insinöörin koulutukseen on lisähaku. Olen alanvaihtaja ja haluaisin ammatin jossa oikeasti voisi työllistyä. Mutta, en ole kirjoittanut matematiikkaa enkä ole kauhean hyvä siinä. Tavallaan osaan ja minulla on ongelmanratkaisu kykyä mutta se sekä fysiikka jännittää. Onko minun siis aivan turha edes hakea? Olisinko ihan lost case koulussa? Motivaatio minulla on kyllä todella korkealla. Kiitos jos joku jaksaa vastata :)
Höpöhöpö. Amkin matikat ja fyssat eivät juurikaan eroa lukion vastaavista